Şimdi Ara

SIRALI SİSTEMLERDE YAŞANAN SORUNLAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
5.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MERHABA ARKADAŞLAR.SIRALI SİSTEMLERİN BU FORUMDA ÇOK ÖVÜLDÜĞÜNÜ, HEMEN HER MARKANIN BİRBİRİNDEN FARKLI ÖZELLİKLERE SAHİP OLDUĞUNU, BENİM MARKAMI SEÇERSEN SORUN YAŞAMAZSIN BİZİM MARKA İTALYAN, YOK BİZİM ENJEKTÖRLER SİZİNKİLERİ DÖVER KISACASI TAM BİR SIRALI SİSTEM KARGAŞASI YAŞANIYOR.
    BURADA SIRALI SİSTEM TAKTIRACAK ARKADAŞLARA MARKA ÖVMEKTENSE AZDA OLSA KARŞILAŞABİLECEKLERİ SORUNLARI SORUNU BİZZAT YAŞAYAN ARKADAŞLARDAN İLETEBİLECEĞİMİZ BİR ALAN OLUŞTURMAK İSTİYORUM ZİRA HİÇBİR MARKAYA DÜŞMANLIĞIM YOK AMA SORUNLARIN VARLIĞINIDA KABUL ETMEK LAZIM..
    EĞER SORUN YAŞAYAN ARKADAŞLAR SORUNLARINI YAZARSA HEM SIRALI SİSTEM TAKTIRACAK ARKADAŞLAR BİLGİ SAHİBİ OLURLAR HEMDE SORUNUN SEBEBİNİ SORUNU YAŞAMIŞ ARKADAŞLARDAN TAVSİYE ALARAK GİDEREBİLİRLER.
    SELAMLAR.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dayıcım -- 23 Ağustos 2007; 14:48:34 >



  • böyle bir başlık açtığın için teşekkür ederim. Benim gibi sıralı sistem düşünen ancak çekinceli olan kişiler için bayağı faydalı olacaktır.

    benim kafama takılan yegane soru ; acaba aracın orjinal ecu su ile uyumlu çalışabilecek ve sorun çıkarmayacak (ilerleyen zaman içinde) bir LPG sistemi (markası) var mı???

    çünkü herkes kendi markasını distribütör/satıcı/montajcı veya kullanıcı olarak övmekle meşgul burada.

    ayrıca niye LPG enjektörleri aracın benzin enjektörlerine paralel olarak bağlanmıyor. böyle bir durumda direkt olarak aracın orjinal beyninden komut alınacağından program, ayar, en önemlisi LPG için ECU gerekmez diye düşünüyorum . Yanlış mı???

    yahu birde bu forumda hiç 1,4 motorlu seat ibiza veya cordoba veya polo suna LPG taktıran yok mu?? (ben 1 kişi buldum onunda canı epey yanmış )




  • BEN BU KONUYU SADECE YARDIM VE BİLGİ AMACIYLA AÇTIM MARKA TAVSİYESİ İSTERSEN BEN ANKARA'DAYIM ARACIMDA LANDİ RENZO TAKILI AMA BENDE SORUN YAŞIYORUM BUGÜN SIRALI SİSTEM TAKTIRACAK OLSAM PRİNS VEYA TELEFLEX TAKTIRIRDIM SEBEBİ İSE HENÜZ BU FORUMDA SADECE BU İKİ MARKADAN ŞİKAYETCİ OLAN BİR YAZIYA RASTLAMADIM...ECU KONUSU İSE MALESEF MONTAJ YAPILIRKEN GELİŞİ GÜSEL YAPILMIŞ BİR AYARDAN SONRA ECU LAR UYUŞMUYOR SONRA AL BAŞINA BELAYI BİRDE BENİM GÖRDÜĞÜM SORUN ÇIKINCA SERVİSLER HEP AYARLA ÇÖZÜME ULAŞMAYA ÇALIŞIYOR EĞER SİSTEMİN PARÇALARINDAN BİRİ ARIZALIYSA VAY HALİNE.
    SELAMLAR...
  • Bu konuda mutlaka kavga çıkar, o zaman da kilidi asarım söylemedi demeyin.

    Ayrıca bu başlıkta kimse marka karalamaya kalkmasın, müdahele edilecektir.

    Tabi ki firma yetkilileri de reklam yapmaya çalışmasın, onlarada müdahele edilecektir.

    Adam gibi seviyeli bir bilgi paylaşımı olsun.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Yaşanacak muhtemel problemler şunlar :

    1- LPG'de rölantide çalışırken motorun vuruntulu çalışması. Muhtemel sebebi ateşeleme de olan bir sorun ya da motorun yeterince hava alamaması.
    2- Bazı ustalar motorun soğutma suyuna hava aldırtdığı için hararet problemleri. Çözüm: o hava alınacak, nasıl girdiyse çıkarılacak.
    3- Montaj sırasında elektrik bağlantıları usule uygun doğru yapılmadığı için ve bazı LPG kitleri, motordaki bazı kabloların kesilmesi suretiyle monte edildiği için aracın elektrik-elektronik aksamında sorun oluşuyor ve arabanın arıza lambası yanıyor. Müşterileri "Arıza ışığının yanması normal" diye kafalayıp gönderen ustalar da yok değil.
    4- Nadir olsa da LPG kitinin bir parçası (enjektör, regülatör, filtre, vs.) arızalı çıkabiliyor.
    5- Gaza fazlaca basınca benzine geçme problemi. Muhtemel sebebi LPG basıncının düşük olması ve gaza çok basınca, basınç düşüklüğünden ötürü yeteri kadar LPG gönderilemediği için sistem otomatikman benzine geçmesi.

    Daha başka bilen varsa yazsın...




  • BEN BU KONUYU KESİNLİKLE KAVGA ÇIKARMAK VEYA MARKA KARALAMAK İÇİN AÇMADIM.
    EĞER BU FORUMUN AMACI SIRALI SİSTEMLERİ ANLATMAK VE TANITMAKSA MADALYONUN DİĞER YÜZÜNÜNDE GÖRÜLMESİNİ İSTEDİM.
    BİLİYORUMKİ SIKINTI YAŞAYANLARDA VAR ÇÖZÜME ULAŞANLARDAN ÇÖZÜM YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENELİMKİ BİR GÜN BİR YERDE BİRİLERİNİN BAŞINA GELİNCE FAZLA UĞRAŞMASINLAR...
    SELAMLAR...
    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Bu konuda mutlaka kavga çıkar, o zaman da kilidi asarım söylemedi demeyin.

    Ayrıca bu başlıkta kimse marka karalamaya kalkmasın, müdahele edilecektir.

    Tabi ki firma yetkilileri de raklam yapmaya çalışmasın, onlarada müdahele edilecektir.

    Adam gibi seviyeli bir bilgi paylaşımı olsun.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dayıcım

    BEN BU KONUYU KESİNLİKLE KAVGA ÇIKARMAK VEYA MARKA KARALAMAK İÇİN AÇMADIM.
    EĞER BU FORUMUN AMACI SIRALI SİSTEMLERİ ANLATMAK VE TANITMAKSA MADALYONUN DİĞER YÜZÜNÜNDE GÖRÜLMESİNİ İSTEDİM.
    BİLİYORUMKİ SIKINTI YAŞAYANLARDA VAR ÇÖZÜME ULAŞANLARDAN ÇÖZÜM YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENELİMKİ BİR GÜN BİR YERDE BİRİLERİNİN BAŞINA GELİNCE FAZLA UĞRAŞMASINLAR...
    SELAMLAR...



    Yok hocam sana demedim zaten ama bu forumda öyle fanatikler var ki, ben o fanatikler için bir nevi uyarı olsun diye yazdım.
  • iyi bir konu ve faydalı bir topic olacağından şüphem yok
    ayrıca @cemsultan ın baştan fanatikleri uyarması iyi olmuş
    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan


    quote:

    Orjinalden alıntı: dayıcım

    BEN BU KONUYU KESİNLİKLE KAVGA ÇIKARMAK VEYA MARKA KARALAMAK İÇİN AÇMADIM.
    EĞER BU FORUMUN AMACI SIRALI SİSTEMLERİ ANLATMAK VE TANITMAKSA MADALYONUN DİĞER YÜZÜNÜNDE GÖRÜLMESİNİ İSTEDİM.
    BİLİYORUMKİ SIKINTI YAŞAYANLARDA VAR ÇÖZÜME ULAŞANLARDAN ÇÖZÜM YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENELİMKİ BİR GÜN BİR YERDE BİRİLERİNİN BAŞINA GELİNCE FAZLA UĞRAŞMASINLAR...
    SELAMLAR...



    Yok hocam sana demedim zaten ama bu forumda öyle fanatikler var ki, ben o fanatikler için bir nevi uyarı olsun diye yazdım.




  • TEŞEKKÜRLER CEMSULTAN.
    AMAÇ SADECE BİLGİLENDİRMEK.
    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Yok hocam sana demedim zaten ama bu forumda öyle fanatikler var ki, ben o fanatikler için bir nevi uyarı olsun diye yazdım.
  • yahu millet 1500YTL ye motorsiklet alıyor, hatta 2 tane alınabilen modeller de var veya 1500ytl daha ekleyip yürür vaziyette şahin vs de alınabiliyor iken

    LPG tesisatı için istenen bu para bana bayağı fazla gibi geliyor ...

    karbüratörlü sistem :350-450YTL

    sıralı sistemin tek farkı enjektörler ve beyin (hatam varsa düzeltin)

    sıralı sistem :1200-2200YTL

    yahu arada ki malzeme farkı bu kadar olmamalı ...... bence bu işte bir terslik var .

    işçilik demeyin sıralıda sadece yazılım konusunda 2-3 saat işçilik farkı varmış kayda değer olarak ...

    Sanırım birileri bu işten çok ama akıllara zarar şekilde çok kazanıyor.....
  • Arabam benzin yerine lpg yakacak diye 1500 ytl veremem çok pahalı.Lpg firmaları sıralı sistemi öyle bir anlatıyor ki sanki dünya harikası.Bence sıralı sistemdeki parçaların değeri 500-600 lirayı aşmaz iyi kazıklıyorlar valla.
  • BENZİNİN 3 YTL OLMASI SIRALI SİSTEM FİYATLARININDA ASTRONOMİK OLMASINI TETİKLEYEN İLK FAKTÖR BENCE.
    HEPSİNDEN GEÇTİM LPG Yİ RUHSATA İŞLETMEK 200 YTL Yİ BULUYOR...
  • quote:

    Bence sıralı sistemdeki parçaların değeri 500-600 lirayı aşmaz iyi kazıklıyorlar valla.

    Biz LPG'yi taktırıp bir defa yedik kazığı, artık yemiyoruz. Siz benzinliğe her gidişinizde devletten yiyosunuz kazığı, yemeye de devam edeceksiniz.
  • Sıralıyı filan bilmem ama karbüratörlü arabası olup da LPG taktırmayana şaşarım
  • arkadaş lar herkeze selamlar
    bi sorum olacak 6 ay önce 1,3 motor 2004 model accent admira aldık araca sıralı sistem lpg taktırmayı düşünüyorum
    ama araç1,3 motor ve 85 hp gaz taktırdıgımız da çekişte çok büyük bi düşüş olur mu
    ayrıca araç yere çok yakın oldugun dan nası bi depo taktırmalıyım
    gerçi arabamın yakıtından çok memnunum ama ülkemizdeki benzin fiyatları malum taktıran arkadaşların yorumunu bekliyorum
    herkeze saygılar
  • arkadaşım çekiş işi ni bilemem ama arabanın yere yakın olmasından korkma iyibi montaj olursada memnun kalırsın bence
    quote:

    Orjinalden alıntı: murat2485

    arkadaş lar herkeze selamlar
    bi sorum olacak 6 ay önce 1,3 motor 2004 model accent admira aldık araca sıralı sistem lpg taktırmayı düşünüyorum
    ama araç1,3 motor ve 85 hp gaz taktırdıgımız da çekişte çok büyük bi düşüş olur mu
    ayrıca araç yere çok yakın oldugun dan nası bi depo taktırmalıyım
    gerçi arabamın yakıtından çok memnunum ama ülkemizdeki benzin fiyatları malum taktıran arkadaşların yorumunu bekliyorum
    herkeze saygılar
  • Bence sıralı sistemdeki en büyük sorun aracın soğukta çalışmama sorunudur.Özellikle Hyundai Accentlerde çok yaşanıyor.
    Birde uzun süre hep aynı devirde gidince mesela otobanda 2 saat boyunca 3500-4000 devirde yol alınca sistem sapıtıyor.Sonra kendini topluyor ama baya korkutuyor insanı...
    Sıralı sistem tasarruflu ama çok sorun çıkıyor.Ama tasarruflu olması kendini affettiriyor...

    Markaya gelince.Bende atiker var.Sorunlarım haricinde memnunum.. Size atikerdeki bir özelliği söylemek istiyorum.Atikerde isterseniz direkt LPG ile çalıştırabiliyorsunuz.Arkadaşlarımda birinde BRC birinde tam hatırlamıyorum Lavato var sanırım.Onlarda böyle bir özellik yok.Bendekini görünce deli oldular..




  • Üstad arkadaşlarını daha da delirtebilirsin sabahları da direk lpg çalıştırmayı denemedin mi?.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcemen

    Bence sıralı sistemdeki en büyük sorun aracın soğukta çalışmama sorunudur.Özellikle Hyundai Accentlerde çok yaşanıyor.
    Birde uzun süre hep aynı devirde gidince mesela otobanda 2 saat boyunca 3500-4000 devirde yol alınca sistem sapıtıyor.Sonra kendini topluyor ama baya korkutuyor insanı...
    Sıralı sistem tasarruflu ama çok sorun çıkıyor.Ama tasarruflu olması kendini affettiriyor...

    Markaya gelince.Bende atiker var.Sorunlarım haricinde memnunum.. Size atikerdeki bir özelliği söylemek istiyorum.Atikerde isterseniz direkt LPG ile çalıştırabiliyorsunuz.Arkadaşlarımda birinde BRC birinde tam hatırlamıyorum Lavato var sanırım.Onlarda böyle bir özellik yok.Bendekini görünce deli oldular..




  • quote:

    Size atikerdeki bir özelliği söylemek istiyorum.Atikerde isterseniz direkt LPG ile çalıştırabiliyorsunuz.

    Sıralı sistemde direk LPG ile çalıştırırsan motoru mahvedersin. Eski sistemlerde olduğu gibi LPG mikserden falan geçerek gitmiyor motora, enjektörle direk olarak yanma odasına gönderiliyor. 40 dereceye kadar LPG sıvı haldedir, 40 derecede gaz haline dönüşür. 40 derecenin altında yanma odasına LPG sıvı olarak gider ve orayı mahveder.
  • BU KONUYU BEN AÇTIM VE BEN SIRALI SİSTEMDEKİ SIKINTIMI ANLATMAK İSTİYORUM:
    SABAHLARI ARACIM ZOR ÇALIŞMIYOR AKSİNE GAYET İYİ TEK MARŞTA ALIYOR VE RÖLANTİDE BİR DENGESİZLİK YOK AMA GÜN İÇİNDE MOTOR SICAKKEN ARAÇ GAZA GEÇENE KADAR BENZİNDE RÖLANTİ AŞIRI DALGALANIYOR BAZENDE STOP EDİYOR VE ARIZA LAMBASI HALA RÖLANTİDE VE SABİT HIZDA GİDERKEN YANIYOR BİDE ARADA GAZI GEÇ ALGILAMA VE BOĞULMA VAR NE YAPACAM BİLMİYORUM LPG MONTAJCISINA GİTMEKTEN SIKILDIM GİDERSEMDE KAVGA EDECEM EĞER Kİ YAKIT MASRAFINA ALIŞMAMIŞ OLSAM HEMEN SÖKTÜRÜRDÜM AMA 35-40 YKR YAKAN ARABA 19-20 YKR YAKIYOR HERHALDE BÖYLE YOLA DEVAM EDECEM.SELAMLAR...
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.