Şimdi Ara

Xsara genel sohbet ve Sorunları çözme alanı (42. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
862
Cevap
20
Favori
166.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • eranyumm kullanıcısına yanıt
    16 yıl yaşadım kütahyada. Memuriyet gereği. Şimdi Fethiyedeyim. Afyonluyum ama Kütahya ikinci memleketim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARKADAŞLAR SELAMÜN ALEYKÜM 2001 MODEL XSARA-2 1,6 16 VALF KULLANIYORUM ARACIMDA GÜNLERDİR ÇÖZEMEDĞİM BİR SIKINTI VAR MARŞA BASTIĞIM ANDA BAGAJ AÇILIYOR ELEKTRİKÇİDE NE OLDUĞUNU ÇÖZEMEDİ KUMANDA ARIZASINDAN ŞÜPHELENDİM PİLİ ÇIKARTTIM ARIZA DEVAM ETTİ BAGAJ KİLİDİNİ SÖKÜP TEMİZLEDİM SOKETLERİ KABLOLARIDA KONTROL ETTİM FAKAT ARIZA DEVAM EDİYOR KONTAĞI İLK KADEMEYİ AÇTIĞIMDA SIKINTI YOK SADECE MARŞA BASMA ANINDA AÇILIYOR BU KONUDA TECRÜBESİ OLAN VARSA BANA YARDIMCI OLUN LÜTFEN...
  • trkzrn T kullanıcısına yanıt
    Aleyküm selâm. Sorunuzun cevqbını tam olarak bilmiyorum, fakat çözüm elektrikçide. Bu aracın her yeri elektrik tesisatı. Aracın şoför camı sadece kapatma eğilimi gösteriyor bir türlü açma tarafına çalışmıyordu. Düğmeyi denediler olmadı, 1500 liraya motoru komple değiştirelim dendi, başka bir elektrikçiye gittim. Şoför kapısından ön konsola kablo bağlantılarının geçtiği hortumu sıyırdı, kablolardan biri kopmuş, 20 tl ye halletti. Sol ayna katlanıyor, sağ ayna katlanmıyordu, değişmesi lazım denen ayna kablo bağlantısı ile düzeldi. Sol cam aşağı indirme kablosu sağ aynayı da düzeltti iyimi.

    Kısacası sağlam bir elektrikçiye baktırın, kısa devre veya kopuk bir kablo olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hdundar43 -- 12 Haziran 2019; 22:36:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BENİM ARIZADA BÜYÜK İHTİMAL SİZİN BAHSETTİĞİNİZ GİBİ BASİT BİR ARIZA BELKİ AMA BULAMAYINCA ÇÖZEMİYORLAR MAALESEF İZMİRDE BAŞKA ELEKTRİKÇİLEREDE GÖSTERECEĞİM BAKALIM...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trkzrn

    BENİM ARIZADA BÜYÜK İHTİMAL SİZİN BAHSETTİĞİNİZ GİBİ BASİT BİR ARIZA BELKİ AMA BULAMAYINCA ÇÖZEMİYORLAR MAALESEF İZMİRDE BAŞKA ELEKTRİKÇİLEREDE GÖSTERECEĞİM BAKALIM...
    arkadaşın dediği gibi elektrik tesisatından kaynaklanan bir sıkıntı. işi bilen için zor değil aslında, çünkü bagaj motoruna giden bağlantı, kontak açınca devreye giren bağlantılar belli..
  • Eşimin kullandığı 2003 xsarada şehir içinde hararet 95 de gezerken şehir dışı rampada 120 ye dayanıyor 2 kez uyarı lambası yandı. Termostad devir daim v kayışı değişti radyatör şişlendi tıkanık bir yer yok ama sonuç alamadık vantilatör çalışıyor.Conta yanık değil diyorlar.
    Başına böyle bir şey gelen oldu mu? 1300 tl harcadım çözüm yok.Kafayı yedirecek bize..
    Sorun gösterge de olabilir mi?Ne öneririsiniz?
  • merhaba;
    yeni xsara cıyım aracım 98 model head up cihaz aldım ama benim araçta çalışmadı sürekli kendini reset ediyor. birde her cihaz araca bağlanmıyor blutooth ile arıza tespiti yapamadılar kablolu cihazlar ile o da otomatik arabayı tanımıyor elle giriş yaparak ecu ya erişebiliyorlar. böyle bir sıkıntısı olan oldu mu? ne önerirsiniz?
    Not; tek pişmanlığım otomatik almadığıma dair, otomatikleri nasıldır? değiştirmeye değer mi?
    teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tiviti

    Eşimin kullandığı 2003 xsarada şehir içinde hararet 95 de gezerken şehir dışı rampada 120 ye dayanıyor 2 kez uyarı lambası yandı. Termostad devir daim v kayışı değişti radyatör şişlendi tıkanık bir yer yok ama sonuç alamadık vantilatör çalışıyor.Conta yanık değil diyorlar.
    Başına böyle bir şey gelen oldu mu? 1300 tl harcadım çözüm yok.Kafayı yedirecek bize..
    Sorun gösterge de olabilir mi?Ne öneririsiniz?
    ben de bu sorunu 2002 model aracımda yaşamıştım. şehiriçinde hararet problemim yoktu ama uzun yolda yüksek hızlarda veya bayırlarda hararet yükseliyordu. en son radyatörü değiştirdik. en iyi çözümü o şekilde buldum. ama yine de tam olması gerektiği gibi değildi. mümkünse radyatörünü büyültün, yani daha iyi soğutma sağlayacak bir daha geniş iç hacmi olan bir radyatör uydurulabilirse sorun çözülür diye tahmin ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm

    ben de bu sorunu 2002 model aracımda yaşamıştım. şehiriçinde hararet problemim yoktu ama uzun yolda yüksek hızlarda veya bayırlarda hararet yükseliyordu. en son radyatörü değiştirdik. en iyi çözümü o şekilde buldum. ama yine de tam olması gerektiği gibi değildi. mümkünse radyatörünü büyültün, yani daha iyi soğutma sağlayacak bir daha geniş iç hacmi olan bir radyatör uydurulabilirse sorun çözülür diye tahmin ediyorum

    Alıntıları Göster
    Cevap için teşekkür ederim olmazsa bir de bunu deneyelim.




  • Arkadaşlar Merhaba,

    Yakın zamanda ben de aranıza katılmış bulunmaktayım. Aracım 2002 Xsara 1.6 Otomatik LPG'li.Maddi sebeplerden ötürü 2014 model Toyota Corolla'mı satmak zorunda kaldım ve alabileceğim en uygun fiyatlı ve sürüşünü konforunu en çok beğendiğim bu aracı aldım.Araçtan çok memnunum yalnız doğal olarak birtakım problemleri bulunuyor.

    Özellikle elektriksel problemleri var.Birçok ışık yanıp sönüyor (sürekli olarak kemer lambası, çok nadir olarak airbag, sürekli olarak motor arıza lambası, yağ lambası (onu hallettik kablo boşta geziniyormuş.)

    Bu sorunları gözden geçirip hallettiricem sanırım ama kafama takılan ve biraz moralimi bozan bir sorundan size bahsetmek istiyorum. Öncelikle aracı çalıştırdığımda yol bilgisayarında ANTIPOLLUTION FAULT uyarısı geliyor.Ustam lpg'den dolayı olduğunu,bir sorun yaşamayacağımı belirtti.Tüp markası maalesef ATİKER ve gaz ayarı yapmak istediğimde tüp beyni soketi oksitlendiğinden dolayı bilgisayara bağlantı gerçekleştirilemedi.Herneyse.. Aracın çekişi, otomatik vites geçişleri falan gayet başarılı.Zaten yakın zamanda motor ve şanzıman yeniden yapılmış kendini belli ediyor.Lakin, uzun sürüşten sonra tam da trafiğin ortasındayken, araç kalkışta devir yemedi 1500 2000 dd ye zorla geldi ve araç şiddetli bir şekilde sarsılmaya başladı.Bu esnada şanzımanda D ışığı yeşil yanması gerekirken R kırmızı yandı.Acaba sorun şanzımandan mı yoksamotordan mı kaynaklanıyor bunu nasıl test edebilirim.Buna benzer bir sorun yaşayan otomatik vites sahibi kullanıcıların yorumlarını bekiyorum?

    Bir de son olarak Ankara'da Citroen'den iyi anlayan, müşteriyi tokatlamayan bir usta (mekanik ve elektrik) tavsiyesi olan var mıdır?

    Herkese iyi günler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a.bogaz

    Arkadaşlar Merhaba,

    Yakın zamanda ben de aranıza katılmış bulunmaktayım. Aracım 2002 Xsara 1.6 Otomatik LPG'li.Maddi sebeplerden ötürü 2014 model Toyota Corolla'mı satmak zorunda kaldım ve alabileceğim en uygun fiyatlı ve sürüşünü konforunu en çok beğendiğim bu aracı aldım.Araçtan çok memnunum yalnız doğal olarak birtakım problemleri bulunuyor.

    Özellikle elektriksel problemleri var.Birçok ışık yanıp sönüyor (sürekli olarak kemer lambası, çok nadir olarak airbag, sürekli olarak motor arıza lambası, yağ lambası (onu hallettik kablo boşta geziniyormuş.)

    Bu sorunları gözden geçirip hallettiricem sanırım ama kafama takılan ve biraz moralimi bozan bir sorundan size bahsetmek istiyorum. Öncelikle aracı çalıştırdığımda yol bilgisayarında ANTIPOLLUTION FAULT uyarısı geliyor.Ustam lpg'den dolayı olduğunu,bir sorun yaşamayacağımı belirtti.Tüp markası maalesef ATİKER ve gaz ayarı yapmak istediğimde tüp beyni soketi oksitlendiğinden dolayı bilgisayara bağlantı gerçekleştirilemedi.Herneyse.. Aracın çekişi, otomatik vites geçişleri falan gayet başarılı.Zaten yakın zamanda motor ve şanzıman yeniden yapılmış kendini belli ediyor.Lakin, uzun sürüşten sonra tam da trafiğin ortasındayken, araç kalkışta devir yemedi 1500 2000 dd ye zorla geldi ve araç şiddetli bir şekilde sarsılmaya başladı.Bu esnada şanzımanda D ışığı yeşil yanması gerekirken R kırmızı yandı.Acaba sorun şanzımandan mı yoksamotordan mı kaynaklanıyor bunu nasıl test edebilirim.Buna benzer bir sorun yaşayan otomatik vites sahibi kullanıcıların yorumlarını bekiyorum?

    Bir de son olarak Ankara'da Citroen'den iyi anlayan, müşteriyi tokatlamayan bir usta (mekanik ve elektrik) tavsiyesi olan var mıdır?

    Herkese iyi günler dilerim.
    yanıp sönen ışıklar sürücü koltuğunun altındaki soketlerden kaynaklanıyor. bu soketler zaman içinde oksitlendiği için temassızlık yapıyor. soketlerin uçlarındaki oksitlenmeyi temizleyerek onarabilrisiniz. anti. fault hatası , zengin veya fakir karışım olduğunda yanıyor. lpg'de kaynaklanıyor ama lpg kaynaklı değil, ya montaj hatasından yanar ya da ayarı bozulmuş olabilir. işinin ehli bir usta ayarını düzgün yaparsa o hatayı vermez. ama montajdan kaynaklanan bir hata ise iyi bir kalibrasyon yapılsa bile zaman zaman o hatayı almaya devam edersiniz. ayrıca ustaların motor arıza ışığının yanmasına önemsiz demelerine bakmayın. mümkün olursa ayarla falan söndürtmeye çalışın. atiker beynin soketindeki uçları da ince bir zımpara ile üzerinden kazıyın. ya da wd40 tarzı pası temizleyen bir spreyle temizleyin. otomatik vitesle ilgili sorunlardan anlamıyorum ama sorun şanzıman kaynaklı gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 21 Temmuz 2019; 12:44:37 >




  • eranyumm kullanıcısına yanıt
    Yorumlarınız için teşekkür ederim.Aracımda klima ve şanzuman problemleri görünüyor yakın zamanda bi ustaya göstersem iyi olur. Ankara'da özellikle bizim araçlardan iyi anlayan bi elektrik ustası var mıdır?
  • S.a. arkadaşlar
    Eşim araba kullanmayı öğrensin diye 2000 xsara 16 clim aldım araçta fan açma sorunu var bu nedenle ustaya gittim fani değiştirdiler klimanın tüm bakımları yapıldı hatta boruları bile degistirdim radyatörü degistirdim.
    Simdi hala sorunlar devam ediyor araç fan açmıyor en az 10 usta baktı cevap yok klima devreye girmiyor dün camlar açılmıyordu bugün açılıyor tuhaf bazen biniyorum hiç sorun yok bir saat sonra herşey altust antalyada yetkili servise verdim akşam hazır dediler gittim herşey aynı sorun ne bilen var mı acaba yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,
    2004 1.4 HDI Citroen Xsara aracım var. 2 Elektriksel problem yaşıyorum başına gelen varsa yardımcı olabilirse sevinirim. 1. Silecekler sadece son kademede çalışıyor diğer kademelerde hareket etmiyor. 2. Sola sinyal verince göstergedeki sinyal ışığı hızlı hızlı yanıp sönüyor dışarıdan baktığımda arka sol sinyal yanmıyor (Lambasını değiştirdim) ön ve sol yandaki yanıyor. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
  • trkzrn T kullanıcısına yanıt
    Kontajı aç ama marşa basma elini anahtardaki bagaj açma tuşuna basılı tut korna çalaçak sonra basmayı bırak. Arabayı kapat tekrar çalıştır soru çözülür yanlız bagajı devamlı bagaj açma tuşundan açarsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba;
    xsara 1,6i aracım var konularda arattım göremedim var ise özür dilerim

    1- 1.6i araçta headup deneyen oldu mu? ben aldım ama sürekli resetliyor cihaz

    2- kalorifer ilk 10 sn sıcak sonra soğuğa yakın çalışıyor (fan düğmesi bozulduğu için iptal) tek düğme ile enson kademe de çalışıyor. peteği iki kez temizlettim yine aynı başka bir önerisi olan var mı? düğme setini sipariş ettim o değişince de sorun devam ederse ne yapmamı önerirsiniz

    teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murtaza_1

    Merhabalar,
    2004 1.4 HDI Citroen Xsara aracım var. 2 Elektriksel problem yaşıyorum başına gelen varsa yardımcı olabilirse sevinirim. 1. Silecekler sadece son kademede çalışıyor diğer kademelerde hareket etmiyor. 2. Sola sinyal verince göstergedeki sinyal ışığı hızlı hızlı yanıp sönüyor dışarıdan baktığımda arka sol sinyal yanmıyor (Lambasını değiştirdim) ön ve sol yandaki yanıyor. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
    hızlı hızlı yanmasının nedeni sinyallerden birinin çalışmaması. lamba patlak değilse ya temassızlık vardır ya da kablosu vs kopmuştur. onu yanar hale getirirseniz sorun çözülür.

    sileceklerle ilgili net birşey söyleyemeyeceğim ama sorun silecek rölesi vb isimle bir gecikme sağlayan eleman vardır. muhtemelen o röle bozulmuştur. normal bir oto elektrikçinin çözebileceği sorunlar. bir elektrikçiye gösterin derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anka-man

    merhaba;
    xsara 1,6i aracım var konularda arattım göremedim var ise özür dilerim

    1- 1.6i araçta headup deneyen oldu mu? ben aldım ama sürekli resetliyor cihaz

    2- kalorifer ilk 10 sn sıcak sonra soğuğa yakın çalışıyor (fan düğmesi bozulduğu için iptal) tek düğme ile enson kademe de çalışıyor. peteği iki kez temizlettim yine aynı başka bir önerisi olan var mı? düğme setini sipariş ettim o değişince de sorun devam ederse ne yapmamı önerirsiniz

    teşekkür ederim
    sizin araçta termostat arızası olabilir. termostat normal şartlarda motor su sıcaklığı 90 dereceye gelen kadar suyun devir daim etmesini bekler. ne zaman ki su sıcaklığı 90 derece oldu, termostat açılır ve suyun radyatör üzerinden dolaşmasına izin verir. sizin aracınızda termostat bozuk olduğu için sürekli radyatör üzerinden devir daim yapıyorsa kış şartlarında ısınma uzun sürebilir. tabi aracı uzun süreli 1-2 saat kullandığınızda ısınma olması lazım. sıcak , soğuğa çeviren düğmenizi de kontrol ettirin. bir diğer ihtimal de o ...




  • Merhaba,
    2. araç olarak bir araç arayışı içerisindeyim..
    Xsara 1.6 uzun zamandır beğendiğim bir araç.
    2001 model ve üstü yeni kasa düşünmekteyim..
    1.6 larda otomatik şanzıman nasıl acaba? 4 ileri oluyormuş.. Hiçbir bilgim yok.
    Performans vs. sorun çıkarır mı? otomatik şanzıman bakımı gibi..
    Deneyimi, tecrübesi olan arkadaşlar varsa ve bilgi paylaşırlar ise memnun olurum..
  • 182 bşn km'de 2001 model Xsara 1.6 16V motor rektefiyesi ister mi?
  • 
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.