Şimdi Ara

Yakıt Tüketimi ve CO2 Emisyonu Etiketleri Değişti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
1
Favori
267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın açıklamasından;


    Otomotiv sanayimiz, uluslararası mevzuat uyumu akabinde büyük gelişme göstermiş ve gelişmeye devam etmektedir. Gümrük Birliği ve 1958 Cenevre Andlaşmasına taraf olunması akabinde, Avrupa Birliği (AB) ve Birleşmiş Milletler (BM) otomotiv mevzuatının uyumlaştırma çalışmaları Bakanlığımız tarafından yürütülmektedir. Bugüne kadar, otomotiv sektörünü ilgilendiren ve sektörün global entegrasyonunu sağlayan mevzuat ve mevzuat değişiklikleri yayımlanarak yürürlüğe konulmuştur. Uluslararası mevzuat değişiklikleri izlenerek, ülkemiz mevzuatı da bu çerçevede güncel tutulmaktadır.

     

    Bu kapsamda, AB otomotiv müktesebatına uyum çerçevesinde 1999/94/EC sayılı AB Direktifi dikkate alınarak 28/12/2003 tarihli ve 25330 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yeni Binek Otomobillerin Yakıt Ekonomisi ve CO2 Emisyonu Konusunda Tüketicilerin Bilgilendirilmesine İlişkin Yönetmelikte güncelleme ihtiyacı hasıl olmuştur.

     

    Ülkemizde AB’de de uygulanmakta olan araçların emisyon ve yakıt tüketimi değerlerinin ölçüldüğü test çevrimi geçişi 28.12.2021 tarihli ve 31703 Mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Hafif Yolcu ve Ticari Araçlardan Çıkan Emisyonlar (Euro 5 ve Euro 6) Bakımından ve Araç Tamir ve Bakım Bilgilerine Erişim Konusunda Motorlu Araçların Tip Onayı İle İlgili Uygulama Usul ve Esaslarına İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: SGM-2021/29) ile sağlanmış olup bu kapsamda artık tüketicilere araç yakıt tüketimi ve CO2 verilerinin yeni gerekliliklerle ve gerçek dünya koşulları ile uyumlu olarak sağlanmasına imkan sağlanmıştır.

     

    Bu kapsamda, Yeni Binek Otomobillerin Yakıt Ekonomisi ve CO2 Emisyonu Konusunda Tüketicilerin Bilgilendirilmesine İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik yayımlanmıştır.

     

    Yeni Yönetmelik ile tüm yakıt tipleri için standart olan etiket formatı, elektrikli, hibrit ve fosil yakıtlı araçlar için 3 farklı şekilde hazırlanmış, ayrıca A harfinden G harfine kadar 7 basamak olarak oluşturulan emisyon sınıfları detaylandırılarak A harfinden M harfine kadar 13 basamak olarak sınıflandırılmıştır.

     

    A sınıfı emisyon değeri 0 olarak belirlenerek, bu sınıf doğaya herhangi bir şekilde CO2 emisyonu salınımı yapmayan sıfır emisyonlu araçlara ayrılmıştır. Öte yandan tüm yakıt tipine sahip araçlar için en güncel ve gelişmiş emisyon test çevrimleri kullanılarak vatandaşlarımıza gerçek dünya ile en uyumlu yakıt tüketimi ve emisyon verileri sunulabilecektir.


    11 Mart Tarihli Yayımlanan Yönetmelik


    https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/03/20230311-2.htm


    Daha önce görüşe açılan etiket formatları renkli hali



    Yakıt Tüketimi ve CO2 Emisyonu Etiketleri Değişti


    Yakıt Tüketimi ve CO2 Emisyonu Etiketleri Değişti


    Yakıt Tüketimi ve CO2 Emisyonu Etiketleri Değişti







  • Etiket değerlerine kadar, kökeni karbüratörlü araçların dönemine giden motor hacmi bazlı vergi toplama sisteminden derhal vazgeçmeliler..


    Özellikle erişilebilir otomobillerde otomobilin fiyatı, güç düzeyi, tüketim/emisyonu gibi konularla hiç bir alakası kalmayan, tüm markaların aracın önüne arkasına yazmaktan uzun yıllar önce vazgeçtiği bir parametrenin bir an önce denklemden çıkması şart..


    Otomobiller ülkeye giriş fiyatı ve emisyon salınımı kategorisinin birlikte revize edilerek kademelendirilmesi ile değerlendirmeli.. çok çok geç kaldık bunu uygulamak için..

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Karbon bazlı vergilendirme için aslında Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın tüm hazırlığı mevcut, önümüzdeki hafta geçelim iradesi oluşsa geçilir. Ancak siyaseten bu hususa hep sağuk bakıldı, bakılıyor TOGG ile mevcut durumda bazı değişimler olabilir belki.


    Diğer taraftan şu an yürürlükte olan bazı eylem planlarında otomotivde karbon ticareti ve karbona dair vergilendirmeye ilişkin kısa vadeli hedefler var.


    Geç kaldığımız noktasında ise kesinlikle katılıyorum, özellikle firmalar üzerinde baskı unsuru olan CO2 limitlerinin AB'de olduğu gibi bizde de uygulamaya alınması lazım.


    Ancak şunu da göz ardı etmemek lazım, bizde genelde durum teşvik üzerinden gitmiyor. Yani AB'de aracınız daha düşük emisyona sahipse genel ortalamadan daha az ödersiniz bizde ise bu durum yüksek olanın daha fazla ödemesi ile sonuçlanır. Bizde az olana indirim değil çok olana daha fazla zam oluyor maalesefYakıt Tüketimi ve CO2 Emisyonu Etiketleri Değişti 





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.