Şimdi Ara

Rolantide motor isitmanin anlamsiz olmasi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eminim ki motor isinsin diye araci calistirip rolantide dakikalarca bekleyenler vardir. Bunun yerine calistirip yola cikmak (emniyet kemerini takip ayna kontrolu yapana kadar beklemek bence yeterli) daha verimli bir isitma sagliyor.

    11 derece dis ortam sicakligi varken, yarim saat rolantide calisan motorun hali asagidaki gibi. Yanlis hatirlamiyorsam o ilk isik ilk calistirmada da yaniyor zaten.

    Ozetle bosuna rolantide beklemeyin, isinmiyor.



    Rolantide motor isitmanin anlamsiz olmasi







  • Rolantide motor ısıtmak bu mevsimlerde ancak benzinli araçta ya da 3 çevrimli dizel ünitede olur sanırsam.


    Benzinli atmosferik araçlarda needle drop dediğimiz (ilk marşta devir 1000 üstündedir 1 dakika içinde 800'lere düşer) olaya dikkat edersek her hangi bir sorun yaşamayız. Rolanti normale geldikten sonra çok devir çevirmeden ince ince yürüyerek takribi 1km'de optimum sıcaklığa ulaşırsınız zaten.


    Benzinli turboda ise yukarıya ek olarak full throttle yapmamaya özen göstermek gerekli çünkü güç devirden çok basınçla geliyor.


    Bizim turbo dizeller ise tam neşe, izmirde adam akıllı soğuk yok lakin ben kışın en az 1 dk rolantide beklerim. Çünkü yağ gece ister istemez olabilecek en katı kıvama geliyor ve dizel ünitelerde bırak yağ ısınmasını su bile zor ısındığı için iyice yağın turboya ve üst kapağa gitmesini beklerim. Sonrasında ise kesinlikle boost gelmeyecek şekilde çok ince yürütmek gerekiyor. Çünkü dizelde patlama sıkıştırmayla olduğu için silindir içi sıcaklığın optimuma gelmesi zaman alıyor. Silindir odası optimum patlama sıcaklığına gelmeden yaptığınız her gazlama duvarlara ve turboya zarar. Çünkü yağ soğuk turbonuz on binlerce devirde dönüyor :)


    İşin kısası turbodizele sağlıklı binmek için biraz titiz olmak gerekiyor. Yoksa aksi takdirde sürekli masraf kapınız olur. He mezara mı götüreceğiz o da ayrı mesele ama yine ekonomi kaynaklı dikkatli olmak lazım :))

  • Yazın 15-30 saniye rahat bekliyorum ama kışın ilk çalıştırmada ses ve titreşim bir dakikaya yakın sürüyor hatta sabah -15 falansa daha da fazla sürüyor motorun rahatlaması yağ heryere ulasincaya kadar araba kendine gelemiyor dizel daha sıkıntılı dursada yurusede benzinli ye göre çok daha zor ısınıyor
    Aracım 1.4 tüplü&somurtkan kangoo

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok soğuk bir gecenin (-6 civarı) ardından 1,5 ya da 2 dk beklemek yeterli. O da motor ısınsın diye değil, kendine gelsin diye.


    Örneğin dizel kullanıyorum. Soğuk havalarda ilk çalıştırdığımda çok az sarsıntılı çalışıyor motor. 1-2 dk bekleyince kendine geliyor. Daha sonrasında 1800'lü devirlerden vites yükseltiyorum. 1500-1600 devirde seyrediyorum uygun viteste. Babam mesela 10 dk bekler. Kaç kere uyardım şimdi 4-5 dakikaya düşürdü neyse ki. Ama bu sefer de harekete geçtikten sonra yavaş gitmek gerektiğini sanıyordu. Olayın yavaş gitmek olmadığını, düşük devirli gitmek olduğunu söyleyince onu da düzeltti. :)


    Bu arada şöyle bir anlam veremediğim bir şey var: Üst viteslerde araç daha hızlı ısınıyor, halbuki aynı devirde gidiyorsun. Örneğin 1. viteste asla ısınmıyor araba. Bunun da bilimsel açıklamasını yapabilecek varsa sevinirim.

  • babapars B kullanıcısına yanıt

    hareket halinde/rolantiye kiyasla yuksek devirde yag cok daha kolay her yere ulasir. Devir dusukken otomatik olarak yag basinci da daha dusuk oluyor.

  • BF.Skinner kullanıcısına yanıt

    dediginiz sekilde dusuk devirde yola ciksaniz o 2 dk 20 sn olacak muhtemelen, yani motor 2 dk garip calismak yerine 20 sn garip calisip kendine gelmis olacak.


    Tabii ki herkesin kendi tercihi, kimseyi bir seye zorlamiyorum. Fikrimi paylasiyorum.


    ust viteslerde isinmaya gelince, muhtemelen dusuk viteste arabayi yuke bindirmiyorsunuz. yani mesela rolantide 2000 devir yolda 2000 devir arasinda da fark var, birinde bosa devir ceviriyor digerinde guc uretiyor. benzer durum viteste de gecerli olabilir.

  • Doğrudur hocam ama marşa basar basmaz o seste o titreşim de yüksek devre çıkmak en son isteyeceğim şeydir hani tanidiginiz makina olunca karar vermek daha kolay oluyor çünkü ısınınca ve o anki soguktaki halini kiyaslayabiliyorsunuz
    Dediğiniz gibi çok beklemek akıl kârı değil ama hemen yürümekte bir o kadar mantıksız bana göre

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BF.Skinner

    Çok soğuk bir gecenin (-6 civarı) ardından 1,5 ya da 2 dk beklemek yeterli. O da motor ısınsın diye değil, kendine gelsin diye.


    Örneğin dizel kullanıyorum. Soğuk havalarda ilk çalıştırdığımda çok az sarsıntılı çalışıyor motor. 1-2 dk bekleyince kendine geliyor. Daha sonrasında 1800'lü devirlerden vites yükseltiyorum. 1500-1600 devirde seyrediyorum uygun viteste. Babam mesela 10 dk bekler. Kaç kere uyardım şimdi 4-5 dakikaya düşürdü neyse ki. Ama bu sefer de harekete geçtikten sonra yavaş gitmek gerektiğini sanıyordu. Olayın yavaş gitmek olmadığını, düşük devirli gitmek olduğunu söyleyince onu da düzeltti. :)


    Bu arada şöyle bir anlam veremediğim bir şey var: Üst viteslerde araç daha hızlı ısınıyor, halbuki aynı devirde gidiyorsun. Örneğin 1. viteste asla ısınmıyor araba. Bunun da bilimsel açıklamasını yapabilecek varsa sevinirim.

    Boşta duran aracın 2000 deviri ile yük altındaki 2000 devir arasında yakıt tüketimi farkı var... Daha fazla yakıt ve daha fazla enerji daha fazla ısı demektir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Aracı çalıştırıp motorun bi kendine gelmesi, yağlanmasını sağladıktan sonra harekete geçip bir miktar ısınana kadar çok yüklenmeyin kafidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru, teşekkürler.

  • O gösterge motor soğutma suyunun göstergesi. Peki ya motor yağının sıcaklığı ne durumda ?

    Yağ ısındıkça akışkanlığı artıyor. Motor soğukken yağ dolaşımı sağlıklı değil.

    Benim için önemli olan motor yağı sıcaklığı.


    Kendi uygulamam:

    0 ın altında 3-4 dakika

    0-10 derece arası 1-2 dakika

    10 derece ve üstünde 30 saniye

  • Dizel zaten boşta ısınmaz, benzinli ısınır ama beklemeye gerek. Aracı çalıştır, kemer tak, müzik aç derken 20-30 saniye sonra ağır ağır yürü. Hararet ortaya gelmeden yüksek devirlere çıkma.

  • audiye biniyosun bu işi biliyosun dayı

  • Benim yazın/kışın soğuk iken 1200 başlıyor
    Daha sonra 1100,1000,900 ve son 800 e geliyor
    Şimdi sıkıntı şu bu 800 e gelmesi kışın daha uzun sürüyor
    800 e gelmesi yazın bazen 30 saniye sürmez iken kışın 5 dk ı buluyor zaten 800 e gelene kadar sesli çalışıyor ses duyuluyor 800 e gelince araba çalışmıyor gibi sessiz800 e gelmeden hareket etmek sakıncalı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araç rolantide ısınsın diye beklerseniz mazot biter:d, Kışın yokuş aşağı inerken motor soğuyordu bizim araçtaRolantide motor isitmanin anlamsiz olmasi 

  • Dizel kolay kolay ısınmaz 5 dk beklemenin yağlama ve ısıtma açısından faydası vardır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Rolantide motor ısıtmak bu mevsimlerde ancak benzinli araçta ya da 3 çevrimli dizel ünitede olur sanırsam.


    Benzinli atmosferik araçlarda needle drop dediğimiz (ilk marşta devir 1000 üstündedir 1 dakika içinde 800'lere düşer) olaya dikkat edersek her hangi bir sorun yaşamayız. Rolanti normale geldikten sonra çok devir çevirmeden ince ince yürüyerek takribi 1km'de optimum sıcaklığa ulaşırsınız zaten.


    Benzinli turboda ise yukarıya ek olarak full throttle yapmamaya özen göstermek gerekli çünkü güç devirden çok basınçla geliyor.


    Bizim turbo dizeller ise tam neşe, izmirde adam akıllı soğuk yok lakin ben kışın en az 1 dk rolantide beklerim. Çünkü yağ gece ister istemez olabilecek en katı kıvama geliyor ve dizel ünitelerde bırak yağ ısınmasını su bile zor ısındığı için iyice yağın turboya ve üst kapağa gitmesini beklerim. Sonrasında ise kesinlikle boost gelmeyecek şekilde çok ince yürütmek gerekiyor. Çünkü dizelde patlama sıkıştırmayla olduğu için silindir içi sıcaklığın optimuma gelmesi zaman alıyor. Silindir odası optimum patlama sıcaklığına gelmeden yaptığınız her gazlama duvarlara ve turboya zarar. Çünkü yağ soğuk turbonuz on binlerce devirde dönüyor :)


    İşin kısası turbodizele sağlıklı binmek için biraz titiz olmak gerekiyor. Yoksa aksi takdirde sürekli masraf kapınız olur. He mezara mı götüreceğiz o da ayrı mesele ama yine ekonomi kaynaklı dikkatli olmak lazım :))





  • OzzY® O kullanıcısına yanıt
    Dizel arabayla Kışın hava sıcaklığı 10 derece olsa bile mutlaka 2 kere ısıtma yapar çalıştırırım. 3 derece ve altındaki bütün çalıştırmalarda ise 3 ısıtma yapar çalıştırırım.

    Ayrıca hava sıcaklığı ne olursa olsun yaz mevsimi hariç kapalı garajda olsam dahi çalıştırdıktan sonra 2 dakika beklerim direk çıkarım yola. Rölantide kesinlikle verimli bi ısıtma olmuyor bunu benzinli araçta bile yapmam. O 2 dakikayıda motor yağı her yere ulaşması için bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 17 Şubat 2023; 14:36:39 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor yağlaması için 1dk beklemek iyidir. Yoksa rolantide motor kolay ısınmaz benzin belki ısınabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • getz - 2007 benzinli

    Ben kendi aracımdan biliyorum

    13 yıldır soğuk havalarda ilk çalıştırmada 1100 - 1200 devir ile başlıyor

    Biraz oyalanıyorum 2 dk içinde 1000 devir veya altına inince yola çıkıyorum.

    Tam ısınana kadar da yüksek devire çıkmıyorum.

    3 ay önce rolanti dalgalanma sorunu baş gösterdi. duracak seviyeye geldi.

    Bosch servis tam olarak sorunu çözemedi.


    Şu anda Araba soğuk iken 550 ile başlıyor, titremek istiyor titreyemiyor gibi.

    boşta biraz gaz veriyorum 5 - 10 sn falan 1500 dvr seviyelerinde.

    Sonra yola çıkıyorum, ısınınca normal boşta 750 ideal seviyesinde seyrediyor.

    Şimdilik stop etmediği için kullanıyorum.

  • Buzlanma yoksa inişlerde kompresyonu frenden daha çok tercih ederek de ısınmayı hızlandırabilirsiniz. Kompresyon=ısı. Yüksek hızlardaki aynı motor devirlerinde karışımın daha zengin olmasına ek olarak biraz da bu yüzden daha çabuk ısınıyor.


    Motorun titremeden çalışmaya başlayıp kendine gelmesi dediğimiz şey büyük oranda emme manifoldunun, hava kanallarının ısınması ve yakıtın daha kolay buhar fazına geçmeye başlaması. DI (direkt injection) olmayan motorlarda daha çok hissedilir. Çoğu motorda manifold girişinde veya karbüratörlü motorlarda karbüratöre entegre olarak alt tarafta elektrikli ön ısıtıma resistansı vardır. Arabanın kapısını açar açmaz kontağını da açın, ısınmaya başlasın. İlk çalışma daha hızlı olur, ilk 10-20 sn daha kolay çalışır.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.