Şimdi Ara

Havacılık tarihinde devrim: Dünyanın en hızlı uçağı geliyor (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
1
Favori
5.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Amerika tamamen yalan dolan, algı ülkesi. Zamanında Sovyet sosyalist cumhuriyetlerine uzay programında attıkları kazıkları herkes biliyor. Teknolojide tabiki ilerideler, bu projeleri de muhakkak yapacaklardır. Ama emin olun on yıl on beş yıl sonra göreceğimiz işleri şimdiden pazarlıyorlar. Hem rakiplerine karşı manevra yapıyor, hem de pazarı tamamen kaybetmekten korkuyor ve çekiniyorlar. Ee rakiplerinden birinin kim olduğunu söylemeye gerek var mı?

  • Mutlu.Dal.95 kullanıcısına yanıt
    Hocam elektrik işinde bir oyun olduğu, bu işin hiç teknik temeline girmeden çok basit mantık yürüterek de açıklanabilir. Daha önce de bir yerde yazmıştım. Her firma zebil gibi e-araç üretmeye başladı. bu araçların şarjı için gerekli elektrik var ki, bu firmalar yatırım yapıyor, vergi indirimi alıyor. Tesla, araç başına hükümetten $7500 teşvik alıyor.

    Mantık yürütmeye başlayalım:

    1- e-araçlar büyük ülkelerde onmilyonlarca satılacak. Türkiye'de 1 milyon e-araç satıldı diyelim. 1 e-araç kağıt üstü 500, gerçekte 300km gidiyor, o da tasarruf modunda, ılık havalarda klimayı açmadan, gaza çok basmadan 100km'yi geçmeden. Bu 1 milyonun çok az evde gece boyu şarj edilir cunku cogu kişinin garajlı müstakil evi yok örneğin benim yok. Coğu kişi hızlı sarj istasyonunda şarj etmeli. Ben e-araç alsam sitenin önünde şarj edemem. Dolayısıyla 300km'de bir hızlı şarj yapacak bu araçlar. Bir hızlı full şarj 1 saat sürüyor. Aynı anda hızlı şarjda olan kaç e-araç olur bu durumda. 200.000 olur. 200bin arac, hızlı şarjda her biri 150kW'den 30 milyon kW elektrik çeker. Türkiyenin şu anki toplam elektrik tüketimi zaten 35 milyon kW, bir o kadar daha elektrik, nereden nasıl gelecek? Bu elektriğin geldiği bir yer olmalı. Termik santralden geliyorsa, termik santrale daha cok gaz mı gelecek, daha çok gaz yakıp daha cok elektrik üretecek? Hiç gerçekçi değil. Sadece tek 1, bir tek e-araç için gereken 150kW bile, çok yüksek bir değer. Esasında bir termik santralin sadece ve sadece 150kW'ı bile kesintisiz, düzenli şekilde üretmesi zor.

    Termik santralin sadece milyonlarca kW elektrik üretmesi zor değil, onbinlerce Volt (Volt, Watt değil, ayrıma dikkat) üretmesi de çok zor cunku jeneratördeki 12V'u 20 kilovolta yükseltmek çok zor. Elekronik Mühendisiğinde, düşük voltajı yükseltmek zor, indirmek kolaydır. Şehirlerde yollar boyunca yer altından döşenen kablolar 23kV'den başlıyor. Büyük şehirlerde yeraltı kablolarda 550 kilo Volt iletilen yerler var. 550 kV devasa bir voltajdır. Bunu jeneratörün üreteceği 12 Voltu yükselterek yapmanız bunu 7x24 sorunsuz sürdürmeniz mümkün değil. Bu işin başka bir açıklaması olmalı. Atmosferik elektrik 10bin Volttan başlıyor. 23kV, atmosferik elektrik skalasaında sıradan bir deger. 100binlerce Volt, da öyle. Atmosferik elektrik için milyon Volt bile sıradan deger. Atmosferik elektrik, sehirlerde yer altında neden ve nasıl 500kV akım olabileceğini açıklıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • İnşallah en yakın zamanda yangın söndürme uçağı da üretilir

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    Sovyet ay programı kendiliğinden çöktü. ABD yalan dolan ülkesi valla ne zeki ve bilgili blr adamsın be Heriflerin uzaya gönderiği Hubble ve James Webb teleskopları ile evreni yeniden keşfettik. ABD nin rakibi filan yok. Onlar yapar, dünya onları taklit eder.

    15 yıl sonraki rakip mi? Yani sen şimdi bizim poposu kırık savunma sanayimizin ileride ABD ye rakip filan mı olacağını düşünüyorsun..? Biz daha mikro elektronik işlemci yapamıyoruz..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.