Şimdi Ara

A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
2
Favori
1.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar. Bugün aracım a4 için durumu kötü olan yırtık ve değişmesi gereken alt takım üst takım parçaları satın aldım. Aracımda alt takımla ilgili en son 2021 Nisan ayında değişim yapmıştım konusu burada;
    https://forum.donanimhaber.com/4-amortisor-degistirdim-ve-gittigim-rotcu-izlenimlerim--148356164

    Diğer parçalar sağlam diye dokunmamıştım fabrikasyon duruyolardı fakat onlarda artık miladını doldurdu. Aracın konforunda çok bi kusur yoktu ama sert girişlerde bam güm etmelerle birlikte boşluklar yine gün yüzüne çıktı. Birde vag grubunun kronik kışın çok soğuklarda tümseklerden geçerken yaptığı asırlık dolap kapağı gacırtısı gibi gaarrrçç sesi yapan kusurda ortadan kalkacak . Z rotlar ve Alt eğri salıncaklar üst konuda değişmişti onlara müdahele etmedim.

    Parça Listesi;
    -Ön amortisör takozu (2 adet)
    -Üst salıncak burçları (4 adet)
    -Alt düz salıncak iç burçları (2 adet)
    -Alt düz salıncak dış burçları (2 adet)
    -Rotil (2 adet)
    -Ön viraj demir lastikleri (2 adet)

    Bütün yedek parçacılar ve ustalar genellikle salıncakları komple değiştirmeyi söylerler fakat neden böyle yaptığımı aşağıda anlatacağım (salıncakların rotillerinde sıkıntı yok çünkü)

    Fotolar
    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim
    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim
    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim
    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim
    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim
    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim
    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim
    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim

    Rotiller hariç hepsi Lemförder marka aldım ZF grubundan şaşmayım dedim. Rotillerde malesef 4-5 yedek parçacıya sormama rağmen başka bir Avrupa markası bulamadım lemförder haricinde bile... Bu yüzden "en fazla ne olabilir ki?" diyerekten Rotilleri Teknorot tercih ettim. Bildiğiniz üzere teknorot türk menşeili ve türkiyede üretim yapan bir alt takım süspansiyon firması. Kendilerine şans verdim ve ilk kez Türk markasını deneyimleme fırsatı bulacağım . Kendilerine şans verebilirsiniz kutulaması, ambalaj kalitesi ve içeriği bana iyi geldi kutulara özel hologram yapıştırıcı takmaları daha önce parçanın açılıp açılmadığını göstermek için iyi bir güvenlik unsuru. Rotili saran gri bir plastik koruma kapağı bile var darbelerden korumak için. Resimlerde görebilirsiniz

    Gelelim Fiyatlara
    Öncelikle viraj demir lastikleri olmadan, parça başına ve tek adet fiyatlandırma şu şekildeydi

    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim

    Sağlı sollu şekilde set olarak 2070₺ gibi bir rakam çıkıyordu. Bazı yedek parçacılarda bu rakam 2100,2160 gibi çıkıyordu. Daha öncesinde bildiğim yedek parçacıları arayıp fiyat almıştım. En uyguna burası verdi . Daha sonra kendileriyle en son ne olur diye konuştuğumuzda bana;
    1950₺ teklif verdiler 50₺ bile düşüremedim birazını nakit vermeyi teklif ettim kredi kartı nakit hiç fark etmiyor dediler. Büyük zincir yedek parça firmaları bu konuda baya tok satıcılar

    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim

    Kredi kartıyla 6 taksite kadar böldürdüm ve 1950₺ maliyeti oldu. Viraj demir lastiklerini başka bir yedek parçacıdan aldım çünkü 85₺ demişti tanesine. Başka yedek parçacıda ise tanesi 65₺ ye yine lemförder aldım 130₺ de ordan. Toplam 2080₺ ye mal oldu. Düz hesap 2100₺

    Neden komple salıncak değiştirmiyorum?
    Çünkü bu burçlarını değiştireceğim salıncakları komple haliyle alsaydım bana maliyeti TAM TAMINA 8700 ile 8900₺ gibi bir rakam çıkıyordu. Nereden baksanız düz hesap 9000₺. Arada %77 lik bir fiyat farkı var korkunç. Bu yüzden "neden komple salıncak almıyorsun abi?" "Biz genelde komple satıyoruz abi" diyenlere fiyat farkını söylediğimde bir şey diyemiyorlardı. Böylesi malesef bu ekonomide yinede kârlı. İlerleyen günlerde montajı ve aracın son hali hakkında yine editleyeceğim gelişmelerden haberdar olacaksınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 24 Ocak 2023; 0:40:59 >







  • Amortisor takozunun bilyalari nerde.

    Sadece takozla olmaz. İkisi birlikte degisir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Bilya dediğiniz parça burda kaç numaralı olan oluyor?

    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim

    Parçaların isimlerinde bilya diye geçen bir şey yok. 2 numaralı parçayı söylediğinizi tahmin ediyorum

    Edit: 2 numaralı parça değil. İnternetten baktım amortisör bilyası diyince genellikle hep takoz kelimeside çıkıyor benim aracım için başka bir şey çıkmıyor. Başka araçların amortisör bilyalarına baktım takozla arasındaki farkı gördüm. Benimkiler takozla bilya iç içe bence tek parçada toplamışlar? Fotoğrafta gördüğünüz takozu zaten bilya sarmış gibi.

    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim

    İşaretlediğim siyah disk gibi kısım çok sert belliki orda disk şeklinde metal bir şey var. Bilya o olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 24 Ocak 2023; 3:19:14 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bilgilendirici ve güzel konu olmuş elinize sağlık.

  • Lemförder de çoğunlukla Türkiye’de AYD tarafından üretiliyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Eline saglik hocam, 10 yas 2.0 tdi bir audinin yurutulmesi ile ilgili guzel paylasimlar yapiyorsun. Saat gibi kondusyona getirirsin umarim

    Yalniz piyasadan gecmisi ve eksikleri bilinmeyen arac alip bu eksiklerin pesinde kosmak cok zor is. Arabadan anlayan bu araclari sifir alip, ozenli kullanim ve zamaninda mudahaleler ile 15-20 yil kullanabilir. Diger turlusu epey zor ve vakit emek istiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Bilya dediğiniz 3 numaralı Amortisör Takozunun içindeki dönen mekanizma

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    A4 B8.5 alt-üst takım burçları, rotil ve diğer parçalar değişim  + eklemek isterim


    olarak değişen tüm parçalar aynı anda ve aynı yenilenmesi iyi olur.


    sorun yok diyerek bazı parçaları eski bırakmak tedaviye etmez...


    tüm parçalar aynı anda değişmeli...(Yaklaşık 2015 model araç) 8-10 yaş aralığı...ufaktan her civatasına kadar elden geçmeli diye düşünüyorum...

  • bazı salıncakların-kolların burcu entegre oluyor, değişemiyor, ondan komple değişiriliyor benim bildiğim.


    yapısal sorunu yoksa ve burcu değişebiliyorken neden komple değiştirilsin ki zaten. bu da bir sanayi kazığı bana göre.


    bir de aracın sürüşüne-konoruna çok ciddi etki eden, maliyeti düşük, işçiliği görece zor parçalar, almışken orjinalini veya en iyisini almalı bana kalırsa.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 24 Ocak 2023; 12:43:52 >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Paylastığın teknik çizime göre sende harici bilya yok gorunuyor. Kauçuk takozun içine monte etmişler sanirim.

    Bu arada o lemforder takozun ustunde made in germany mi yaziyor yoksa turkey mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 24 Ocak 2023; 13:36:24 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • FthGTI F kullanıcısına yanıt
    Etiketlerin üzerinde hiçbir şekilde Made in Turkey ibaresi geçmiyor ve türkiyeyle alakalı bir kelime dahi yok. AYD kendi başına bi firma ve sadece konyada fabrikası var kendisi zaten dünyaya ihracat yapıyor. Lemförder gibi ZF markası ayd ye üretim yaptırmaz.

    Benim aldığım takoz ve burçların 1 takımı hariç made in germany
    Viraj demir lastikleri made in spain
    Düz salıncak iç burçları ise made in india

    Benim sinir olduğum şey arabamda alt takımla ilgili Meyle marka ürün bulamamak. Normalde meyle lemförderden bile yer yer çok daha kaliteli bir oem firması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 24 Ocak 2023; 14:31:13 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Bende öyle düşündüm bilya takoza birleşikmiş. Çünkü audi amortisör bilyası yazınca bilyaya dair çok ürün çıkmıyor hepsinde takoz çıkıyor. Takozla bilyayı tek parçada toplamışlar. Değişmişken tek parçada ikisi değişiyor valla mis gibi.

    Made in germany yazıyor takozlarda

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • FthGTI F kullanıcısına yanıt
    Bendekide 3 numaralı parça. Adamlar takozla bilyayı tek parçada toplamışlar. Güzel düşünce

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • autindustry A kullanıcısına yanıt
    Daha 10 yaşına gelmedi hocam bismillah 7 yaşında

    Bu arabayı bu bilgimle ben sıfır olarak alsaydım 15-20 yıl çoook rahat binerdim ben. Gerçi önceki sahibide full yetkili servise götürüp bakım yaptırmış ama kullanım demekki özensizdi biraz. Kodlama dahi yapılmamış şekilde almıştım bu arabayı ben. Bende şimdi önceki sahibinin ve önceki kmlerin yıpranmışlıklarını tek tek onara onara getiriyorum. Tabi bi yandan ben tek tek bakımlarını yaparken kullanıyorum öylede azda olsa bende eskiyor. Yaptırıp garaja atsam yaptırıp garaja atsam öyle öyle gitsem daha çabuk iyi kondisyona gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 24 Ocak 2023; 16:54:6 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Hocam bilmeden konuşuyosun, Mercedes’e bile parça üretiyor AYD, Lemförder’in de birçok parçasını üretiyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Ee Audi bu boru mu :)

    Vw gibi alt markalarda ayri ayri iki parca ve kaucuk çok cılız. Senin takozun kauçuğu da vw lere gore baya kalın ve etli. Resmen 2. Suspansiyon gorevi gorur o takoz.

    Ozellikle lakalardan gecerken gelen o blop blop seklindeki tok sesi ve hissi buyuk olcude bu parca saglar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • infinite kullanıcısına yanıt
    Hocam tahrik etmeyin iki sene önce eğri salıncağın tamamı 550₺ civarıyken şimdi sadece o salıncağın burcu 500-600₺ malesef. Salıncağın kendisi 2.000₺ olmuş artık.

    Büyük salıncağın burçlarını bende değiştirmek isterim ama şu ürünü türkiyenin hiçbir yerinde bulamadım. Bulsam gözü karartıp bunlarıda alır takarım

    https://m.autodoc.co.uk/meyle/8759939

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • FthGTI F kullanıcısına yanıt
    Mercedese parça üretiyor diye Lemförder aydye parça ürettirmeye muhtaç mı hocam. Lemförderi geçtim zf nin büyüklüğünü konuşmaya gerek yok. Zf gibi bi bünye neden gitsin bizim Aydye ürettirsin alt takım parçalarını. Ayd mi büyük zf mi yani ? Zfnin dünyada yığınla her coğrafyada fabrikası var kendi fabrikalarında ürettiği kesin. Ben ihtimal veremedim.

    Hem dediğin gibi olsa ben hiçbir yedek parçacıdan lemförderide ayd üretiyor zaten cümlesi duymadım buna benzer bir şey. Ayd nin fiyatını ayrı lemförderin fiyatını ayrı veriyolar. en azından benim bu zamana kadar aldıklarımda Türkiyeyle ilgili en ufak bir ibare iz yoktu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt


    Değiştirince göreceğiz bakalım bam güm etmeler yok olacak mı yoksa devam edecekmi. Bende normalde ilk kez takoz değiştiriyorum başka araçlarımda hiç takoz değiştirmemiştim çevremde de görmemiştim. Siz baya kalın etli diyosanız doğrudur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.