< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BPG2004 -- 11 Ocak 2023; 21:58:38 > |
Yeni Continental SportContact 7 Yorumlarım
-
-
Hayırlı olsun cpc6 nin tadı hala damağımda 225 45 17 kullandım 2 yıl kadar ıslak ve kuruda çok memnun olduğum bir lastik idi fakat biraz gürültülü gelmişti bana eminim sc7 daha iyidir -
Teşekkürler. Evet cpc6 gürültüsü hariç gerçekten güzeldi. Cpc6'daki gürültünün hamurdan ziyade sırt deseni ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Cpc7 de çıktı ve desene bakınca cpc6'dan sessiz olacak gibi. Öyle olursa sınıfında rakipsiz olur çünkü konfor manasında da kötü bir lastik değildi. Performansını zaten tartışmaya gerek yok. Yakında testleri de gelir.
Değinmek istedigim bir nokta daha var, PremiumContact serisi premium touring (primacy 4, efficientgrip performance gibi) sınıfı bir lastik olmasına rağmen uhp olarak geçen michelin pilot sport 4, Goodyear f1 asymmetric 5 vb seriler ile karşılaştırılıyordu ve bunlarla da başa baş sonuçlar veriyordu. Uhp seriler genelde 17 inçten başlıyor ama cpc6 15 inçten başlayıp 22'ye kadar üretiliyordu.
SportContact 7'de şu an en küçük ebat bendeki 245 45 R18
Cpc6 ile karşılaştıracak olursam konfor hariç her türlü önde gibi gözüküyor. Özellikle ıslakta yeni bir çağ başlatmış sanki.
-
Ben Continental Premium Contact 7 XL den yana kullandım tercihimi. Aracım Zafira Tourer olduğu için XL önerdiler bu sebeple zaten Sesden yana beklentim yok, genel olarak xl etiketli güçlendirilmiş lastikler biraz seriye göre sesli oluyor araştırdığım kadarıyla. Henüz taktırmadım ancak dün kargodan lastikleri alırken birşey farkettim, yanaklar olsun sırt kısmı olsun aşırı yumuşak bir lastik gibi. Sanki tırnağımla zorlasam bir parça koparacakmışım hissi veriyor. Bundan önceki lastiklerim pirelli cintrutato P7 idi. 10-15 güne kadar aracın üzerinde görme şansım olacak Continentalleri. -
yıllardım aynı cümleyi kuruyorum
ülkede yol yok...
çok ciddi yolsuzluk sorunumuz var derim hep...
asfalt kalitesi rezil ötesi...
kireç taşı...
patlayan amortisörler, dağılan ön takımlar...
ve sonra bu yol üzerinde hangi lastik diye dolanıp sorular sorular...
ki İzmir yazmışsın... yolları ve asfaltı ile ünlü ilimiz...çalışkan bir belediyeniz var orası malum...
55 yanağın bile sorun yaşadığı ülkemizde 40-45 yanak ve diğer ölülere yorum dahi yapamıyorum...
heran tektonik bir çukura düşüp gününüz zehir olabilir...
-
XL zaten biraz geniş tabanlı ve dar yanaklı lastiklerde otomatikman gelen bir terim.. dar yanak olunca güçlendirilmiş olması gerekiyor hali ile.
Yani özellikle takviyeli yanak yapalım diye bir mantık yok lastik üreticilerinde Rft'den başka.. XL sadece bilgi veren bir terim.
Yeni lastikler hafif, yanakları daha esnek ve yumuşak, spor lastikler bile yumuşak karkasla yapılmaya çalışılıyor çünkü günümüzde herşey emisyon.. yuvarlanma direnci çok önemli. örneğin eski Cpc6 böyle değildi. biraz spor sert yapısı ile bilinirdi.
Sportcontact7 bile konforlu sürüşü olan hafif bir lastik deniyor. spor-konfor-emisyon dengesine uğraşıyor özellikle avrupalı üreticiler..
-
Xl nin Extra Load anlamına geldiğini okumuştum. Zaten yanılmıyorsam yanağım diğer lastikleri göre güçlendirildiği ni okumuştum bu teknoloji için. Aynı ölçülerde 94 ve altı yük endeksinde XL hiç rastlamadım. 98 yük endeksinden sonra XL başlıyor bizim ölçülerde. Ama hangi teknoloji ile bunu yapıyolar bilmiyorum. Ben aracımın ağırlığını düşünerek Xl tercih ettim. Çünkü yaz aylarında port bagajla birlikte 2 tonu geçen ağırlıkla seyahat etmek zorunda kalıyoruz. Elbetteki diğer lastikler de bunu karşılayabilirler ama Xl öneriyordu üretici.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaanrevan -- 25 Mayıs 2023; 23:38:27 > -
Benim araba spor contact 5 ile geldi ..2022 sonu üretimi...7 si ne ara çıkmış bunun -
Ses konusunda takıntınız yoksa en iyi tercihi yapmışsınız hayırlı olsun
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BPG2004 -- 26 Mayıs 2023; 13:28:19 > -
Yollar genel itibariyle kötü fakat Insignia'yı günlük kullanmıyorum. Genelde keyfi kullanım olduğu için sürekli kötü yollara maruz kalmıyorum. Mesela en son haftasonu Foça'ya gidip geldim ve hala marş basmadım.
Zaten artık nerenin yolu iyi nerenin kötü bildigim için rotamı da ona göre oluşturuyorum -
Bazı seriler hala güncel olarak üretilebiliyor ama SportContact 5 bildigim kadarıyla 2012 yılında üretime başlanan bir model.
SportContact 6 ise 2016'da çıktı. Bu model de 2022'de çıktı. -
birde böyle bir özellik oluşuyor...nerede hangi köşede çukur var...nereye girersek ön takımı oraya bırakırız kritiği yapılır mütemadiyen
ne mutlu
-
Merhaba,
aracım Opel Insignia Grandsport 1.6cdti, ben de ContiSportContact 7 aldım 245/45/ZR18 XL 100Y MO1 ölçülerim hem XL güçlendirilmiş, hem ZR yüksek hıza dayanıklı hem de MO1 olanından aldım Mercedes Original Ekipman lastiği. Ama gel gelelim çok pişmanım bu lastiğin ıslak ve kuru zemin performansı çok kötü araç kayıyor özellikle ıslak zeminde kaç kere spin atmaktan zor kurtardım virajda. Benzer durum yaşayan var mı? Artık lastiklerim sahte mi acaba diye düşünmeye başladım.
-
Büyük ihtimal kötü saklama koşulları yüzünden, yüzey bölümü özelliğini kaybetmiştir veya üretim tarihi çok eski bir lastikse de olabiliyor. 1-2bin km sonra düzelmesi lazım..
kullandığınız asfalt da tozlu veya kötü bir asfalt ise lastik iş yapmaz hale gelebiliyor, ülkemizin kanayan yarası.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X