Şimdi Ara

Bayide 508 İnceledim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
1.923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç değiştirmeyi düşünüyorum. Yeni Peugeot 508'e bakmak için bayiye gittim. Halihazırda eski kasa 508 ve İnsignia kullanıcısıyım. Allure paketi inceledim. Test sürüşü yapamadık. GT paket araç geldiginde teste çıkıp yazıyı da güncelleyecegim.
    Eskiden allure full paketti bunlarda orta paket olmuş.

    Edit: Arkadaslar aracın tipinden belli zaten arkasının dar olduğu.
    Ben görmeyen arkadaşlar için ne kadar dar olduğunu anlattım sadece. Yoksa neden passat, insignia, superb kadar geniş değil diye yakınmıyorum burda. Oraya giderken de yayla gibi olmasını beklemiyordum tabiki ama bu kadar dar olacagını da düşünmemiştim hepsi bu kadar.

    Fastback tasarıma sahip olduğu için eski kasaya göre iç hacmi baya küçülmüş, bagaj hacmi biraz küçülmüş. Yanlıs hatırlamıyorsam bagaj için görevli arkadas 487 lt demişti. Kağıt üstünde lt bazında devasa bir fark olmamasına rağmen gözle görülür ciddi fark var diyebilirim. Çok tatmin etmedi beni. Bu arada bagaj arka camla beraber açılıyor.

    Aracın içinden bahsedeyim. Cam tavanlı model olduğu için sanırım mekanizmadan dolayı değişik bir tavan döşemesi var. Tavan döşemesinin arka kısmı baş mesafesi için yukarda bırakılmış. Çok büyük bir alan değil bu arada. Sadece kafanız değmesin diye ufak bir alanı yukarda yapabilmişler. Sonrasında döşeme öne doğru cam tavana kadar 1 karış aşağıda devam ediyor. Boyum 1.83 arka taraf bana acayip basık geldi.
    Cam tavana geldiğiniz noktada döşemenin bittiği yer acayip kötü. Elimle oynadığımda döşeme elimde kalacak sandım. Boşluk var ve sallanıyor.

    Arka koltukların oturulan kısmı kısaydı. Taburede oturur gibi bacaklarım havada kaldı. Ben düşük segment araçlarda bile böyle bir şey görmemiştim baya şaşırdım.
    Ön koltuğu kendime göre ayarlarsam dizim koltuğa değmekten son anda kurtuluyor.
    Koltuklar kaliteli gelmedi. Sanki artan parçaları birleştirip yapmışlar gibi duruyor. Kullanılan malzeme vasat, işçilik vasatın da altında.

    Arka kısımdan bagaja erişim mevcut. Arka kol dayamada saklama gözü yok sadece bardaklık var.
    Araçta önde de arkada da tavan tutamağı yoktu.

    Ön tarafa geçelim yine koltuklardan devam. Prime paketi anlarım fakat allure paketteki koltukta fonksiyonların elektrikli olmaması benim için kabul edilebilir değil. Eski kasada orta pakette de elektrikli koltuk vardı.
    Ön koltuklarda oturma kısmı daha uzun. Yani oturunca rahatlık açısından bir şikayetim olmadı.

    Kol dayamanın içinde saklama gözü çok geniş. Kokpit yapısı güzel, karbon efektli trimler ve göğüs kaliteli. Hatta orta konsolun sağı ve solu bile yumuşak malzemeden yapılmıs. Kapı içi döşemeler de tatmin etti. Kapı içlerinin alt kısmı sert plastik.
    Orta konsol yukarı doğru eğimli olduğu için alt kısmına boşluk bırakıp kablosuz şarj koymuşlar. Kablosuz şarj güzel ama koydukları konum kötü. Seyir halinde rahatça ulaşmak mümkün değil.

    Son olarak oturuş pozisyonu ve kadranı kapatan direksiyon simidinden bahsedeyim.
    Koltuğu ileri geri aşağı yukarı her pozisyonda denedim. Tabiki her seferinde direksiyon derinliği ve yüksekliğini de değiştirdim. 6-7 dakika farklı kombinasyonlar denedim fakat ideal pozisyonu bulamadım. Direksiyon simidinin kadranı kapatmadıgı her pozisyonda direksiyon simidi bacağıma değdi ve özellikle gazdan ayağımı çekip frene geçerken beni çok zorladı. Ayakları hesaba katmadığımız senaryoda da direksiyonu o pozisyonda tutup araç sürmek pek mantıklı gelmedi.
    Kadranın direksiyon simidi içinde kalma şansı da yok çünkü direksiyon o kadar yukarı alınamıyor.
    Bana kalırsa en mantıklısı kadranın direksiyon simidi içi kaldığı pozisyondur.


    Bayide 508 İnceledim

    Aracı ilk kez yakından inceledim. Şimdiye kadar yollarda veya internette gördüğüm kadarıyla biliyordum. Genel itibariyle beklediğim gibi çıkmadı.

    Test sürüşünde tekrar deneyip gönderiyi editlerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BPG2004 -- 16 Aralık 2022; 13:25:47 >







  • Eleştirilerin bazıları çok yersiz. Hangi aracın orta donanımında elektrikli koltuk var, deri koltuk var? F sınıfı araç değil bu. Fazla beklenti olmuş. Allure orta paket.

    Çok fazla genişlik iddiası da yok. Coupe havasında spor sedan olarak değerlendirmek lazım.

    Aile aracı diyorsanız daha iyisi çıkar ama sürüş kalitesi, tasarım, donanım derseniz bu sınıfta daha iyisi pek yok. Bu konuda premiumlardan bile üstün buluyorum.

    Bu araç D-segment olarak geçse de coupe formunda sportif bir sedan. İç/bagaj genişliği konusunda Superb, Passat ile kıyaslayıp eleştirmek çok anlamlı değil.


    Allure artık Peugeot'larda orta donanım. Ona göre değerlendirmek gerekir.


    Tasarım, motor, şanzıman, donanım bakımından açık ara segmentinin en iyisi.


    1.6puretech 225hp + 8eat kombinasyonunun rakibi yok. Tasarım bakımından daha iyisi yok (bana göre). İç mekan tasarımı ve GT'de malzeme kalitesi muazzam.

  • Direksiyon olayı ve arka koltukların basıklığı peugeotnun en büyük sorunları bence. Direksiyonu beğenen de çok beğenmeyen de çok, bence direksiyon opsiyonu kesinlikle olmalı peugeotta. Ya da yeni direksiyon tasarımı çıkarmalı, opsiyon olarakta bu direksiyonu eklemeli diye düşünüyorum.Kendim uzun boylu değilim ama uzun boylular için o direksiyonu kucağına almış gibi olursun.

  • 508'in kalitesiz olduğunu herkes söylüyordu zaten o yüzden şaşırmadım . 508 yerine superb tavsiye ederim .
  • Klasik PSA. Dertsiz başa dert almak isteyen gönül rahatlığıyla alabilir. Evlerden ırak.
  • Ben 3008 dışındaki pejolarda uygun sürüş pozisyonumu bulamadım. Kapılardaki camlarda çerçeve olmaması güzel bir ayrıntı. Tasarım bence şahane. Arka koltukta yolculuk ettim, konfor pek tatmin etmedi. Genel anlamda ben de beklediğimi bulamamıştım.

    Satış rakamları düşük, dolayısıyla karlılığı da düşüktür. Zaten premium dışı d sedan sınıfı bitmek üzere. 508 de devam etmezse sürpriz olmaz
  • Görüntüsü cezbediyor gidip içine binince insanın suratı ekşiyor. Almam alana da karışmam. Benden size tavsiye eğer ki ilk sahibi tanıdığınız bakımlı ikinci el premium bulursanız kaçırmayın 10 yaşında bile olsa. Bunlar araba değil plastik leğen mübarek.
  • Belki konu dışı olacak fakat sorayım: Hâli hazırda insignia 1.4 edition elegance stil araç sahibiyim. Otomatiğe geçme amacıyla 1.6 blue hdi allure 508 almak istiyoruz tavsiye eder misiniz? Daha önce 1.5 blue hdi eat8 kombinasyonlu citröen kullandık 2 yıl kadar,gayet memnunduk. 508 insignia ya göre nasıldır?
  • bunu almayalım da ne alalım? 1.6 gt 225 hp ye alternatif yok piyasada
  • 193 cm boyla benim o direksiyon ile arabayı rahat kullanmam imkansız. Normalde bacaklarım değiyor zaten, bu icocpit ile zulüm olur.
  • Eleştirilerin bazıları çok yersiz. Hangi aracın orta donanımında elektrikli koltuk var, deri koltuk var? F sınıfı araç değil bu. Fazla beklenti olmuş. Allure orta paket.

    Çok fazla genişlik iddiası da yok. Coupe havasında spor sedan olarak değerlendirmek lazım.

    Aile aracı diyorsanız daha iyisi çıkar ama sürüş kalitesi, tasarım, donanım derseniz bu sınıfta daha iyisi pek yok. Bu konuda premiumlardan bile üstün buluyorum.
  • szymek61 S kullanıcısına yanıt
    Benim İnsignia 2011 model 1.6 Turbo 180lik Cosmo paket. 508'de 2012 model 1.6 e-hdi 112 lik Allure paket.
    Sizin bahsettiğiniz blue hdi sanırım 2013 sonrası makyajlı kasa.

    Ön tarafta farlardan başlayalım. İnsignia'daki afl farların benzeri 508'de de var. Ama İnsignia'daki biraz daha kaliteli. Ayrıca 508'in farların üst kısmı güneşe maruz kaldığı için sarardı. İnsignia'da öyle bir sararma olmadı.

    508'i yaklaşık 2.5 sene önce 190 bin kmde aldık. Şimdi 230 bine geldi. 195 bin civarı enjektör arızası çıkardı. Masraf yaptık ama tamamen düzelmemiş. 200 binde tekrar arıza çıkardı. Enjektörlerin tümü değişince düzeldi. Bir de termostat arızası vb birkaç sıkıntı daha oldu ama enjektörler harici ciddi bir masraf çıkmadı.

    Araç, boyutlarına göre gayet az tüketim yapıyor. Uzun yolda ayağınıza hakim olursanız 4 litre civarı gidebiliyor.
    Şehiriçi kullanımım çok az olduğu için şehiriçi tüketim hakkında yorum yapamıyorum.

    Şanzıman konfor açısından berbat ama makyajlı kasada Eat6 şanzıman kullandılar diye biliyorum. Onun hakkında bilgim yok malesef. Maddi olarak da hiç masraf çıkarmadı henüz.

    508'de 18 jantta 235 45 R18 lastik var. İnsignia'da 245 45 R18 var. Aynı markanın aynı model lastikleri var iki araçta da.
    Konfor olarak ikisi de neredeyse aynı. İnsignia genelde sert olarak bilinir halbuki.
    508 yol tutuş olarak İnsignia kadar iyi değil. Bu yüzden konforun daha fazla olması beklenebilir fakat öyle değil malesef.
    508'de ayrıca sürüş zevki namına hiçbir şey yok. Belki de otomatik olduğu için bana öyle geliyor bilmiyorum ama 508den sonra insignia kullandığımda çok daha fazla keyif alıyorum.
    Son olarak hız 90-95 olunca 508 in yan camlarından ufaktan rüzgar sesi gelmeye başlıyor. İnsignia'da bu eşik daha yüksek.

    508'in bagajı bir tık daha geniş. Bir de bagaj kapağının yapısından dolayı yükleme yapmak daha rahat.

    İç kısımda malzeme kalitesinde İnsignia biraz daha iyi gibi ama çok fark yok. İnsignia'nın koltuk derileri daha kaliteli. 508'den gelen trim sesleri İnsignia'dan daha fazla. 508'de kapı içindeki koldan tutuyorsun gıcırdıyor. Vitesin önündeki kapak açık kaldı yerinde durmuyor. Kol dayamadan ses geliyor vb birkaç can sıkıcı ufak şey daha var.

    508'in arka kısmı daha geniş. 4 bölgeli kliması da var. İnsignia'da çift bölgeli klima var.
    Fakat 508 in kalorifer sisteminde bir klapesi arızalandı, sağ tarafa sıcak üflemiyor. Usta bu araçların çoğunda bu arızanın meydana geldiğini söyledi. Göğüs komple sökülmeden yapılmıyor. Ben yaptırmadım.

    508de fabrikasyon JBL ses sistemi var fakat net şekilde gördüğüm en vasat sistemlerden biri. İnsignia'nın cosmo paket standart ses sistemi daha iyi.

    508'de çok fazla elektronik arıza yaşamadım. Sağ yan ayna aracın kilidini açtığımda açılmıyor. İçerideki tuştan birkaç defa deniyorum öyle açılıyor. Geçenlerde de sol taraf kapanmıyordu ama kendi kendine düzeldi.
    Harici ciddi bir sorun hatırlamıyorum.

    Özet geçecek olursak, araç sürerken keyif almak istiyorsanız tercih etmeyin. İnsignia'dan daha konforlu bir araç istiyorsanız (makyajda mucizeler yaratılmadıysa) yine tatmin etmeyecektir.
    Motor ve eat6 şanzıman muhtemelen daha iyi gelecektir. Yani insignia kadar gitmese de gidiyor gibi hissettirebilir. Motorun 300 torku varmış.
    Eat6 şanzıman ve blue hdi motorda kronik sorun var mı bilmiyorum.

    Ben olsam İnsignia'dan sonra tercih etmezdim. Zaten tutulmadı, yollarda en son ne zaman gördüm onu bile hatırlamıyorum.




  • Bu araç D-segment olarak geçse de coupe formunda sportif bir sedan. İç/bagaj genişliği konusunda Superb, Passat ile kıyaslayıp eleştirmek çok anlamlı değil.


    Allure artık Peugeot'larda orta donanım. Ona göre değerlendirmek gerekir.


    Tasarım, motor, şanzıman, donanım bakımından açık ara segmentinin en iyisi.


    1.6puretech 225hp + 8eat kombinasyonunun rakibi yok. Tasarım bakımından daha iyisi yok (bana göre). İç mekan tasarımı ve GT'de malzeme kalitesi muazzam.

  • Arkadaslar aracın tipinden belli zaten arkasının dar olduğu.
    Ben görmeyen arkadaşlar için ne kadar dar olduğunu anlattım sadece. Yoksa neden passat, insignia, superb kadar geniş değil diye yakınmıyorum burda. Oraya giderken de yayla gibi olmasını beklemiyordum tabiki ama bu kadar dar olacagını da düşünmemiştim hepsi bu kadar.
  • sanki biraz yuksek beklenti ile gitmissiniz gibi geldi bana.

    2019 yazinda incelemistim, 225hp motoru cezbetmisti sonuc olarak a4ten gecmeye deger gormedim ancak dediginiz kadar da kotu gelmemisti.

  • İçinin dar hissettirmesi normal. normal sedan değil bu araç Arteon rakibi gibi düşünmeli..


    ama bütün o güzel coupe dizaynı öldürücü derecede zevksiz bir direksiyon hissi -daha doğrusu hissizliği- var. sanki merkezde bomboş, ağırlığı tümden yapay hissiz, yaylı mekanizma çevirir gibi.. arabadan bağımsız bir aygıt.. oturaklılığı güzel ama insanın viraj yapası, basası gelmiyor.


    malzeme olarak da bütün konsol bölümü güzel kaliteli ama aynen arkadaşın dediği gibi bazı süngerler, kumaşlar, bazı yerlere temas edince anlıyorsunuz ufak hesapları.


    alırken Gt line ayarlı amortisörlü versiyonu alınması lazım, gerçekten konforu tok yapıyor, güzel oluyor araç.


    premiumlara alternatif olmaya çalışır gibi ama gerçekte değil. vakit geçirince Bmw'nin neden Bmw olduğunu anlarsınız.


    ülkemizde 1.6 225 beygir motor avantajı var. yurtdışında hiç satmadı 508 onlarda 1.6 diye bir avantaj olmadığı için 2.0 benzin motorlara veya 2.0 dizel araçlara alternatif olamıyor fiyatı 2.0 motorlu rakiplere yakın. ama bizde güçlü D sınıf istiyorsan neredeyse 508'in alternatifi yok.


    225lik modeli temiz ikinci elde her türlü alınır..





  • Motoru ve sanzımanı disinda hikaye bir arac.

    Alinirsa sirf motor ve sanzimani icin alinir. Onun disinda cok bisey beklemeyin. 5 yasina gelmeden de elden cikarin.
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt

    Uzun uzun yazmışsınız teşekkür ederim.İnsignia=Yol tutuş ve zevk diyorum. Gönlüm 2014 ve üzeri cosmo+stil 1.6 T 170 HP diyor fakat yakıt korkutuyor.

  • szymek61 S kullanıcısına yanıt
    O araca benzinde binmek zorlayabilir.Enjeksiyon sistemi farklı olduğu için lpg de olmuyor.

    1.4 turbo motorun lpg uyumu güzel fakat hem otomatik vites yok hem cosmo paket yok.

    Makyajlı kasa için en mantıklı seçenek 1.6 dizel otomatik. Sport stil veya cosmo stil olursa tadından yenmez. Diğer seçenekler malesef mantıklı değil.
  • Peki bu 508 yerine Temiz hatasız az km'li bir bmw 320i ed tercih edilebilir mi arkadaşlar?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.