Şimdi Ara

ESP'nin Önemi-Fiat Egea

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
4.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ESP'nin zorunlu olmasi gerektigini tartisigimiz yillarda bazi insanlar belki de hala ESp'nin hayatta 1 kere ise yaradigini soyluyordu. Evet 1 kere yariyor olabilir bakin 1 kere gerekti ve o aractakileri hayata bagladi.



    SonKale İzmiryoutube
    İzmir'in Bayraklı ilçesinde kontrolden çıkan TIR, refüjü aşarak karşı yola geçti. Bu sırada seyir halinde olan araçlar büyük tehlike atlattı. Kaza anı bir araç kamerası tarafından saniye, saniye görüntülendi.
    https://www.youtube.com/watch?v=xzfUsPtIe0w&feature=youtu.be


    Egea soforunu tebrik ederim. Sogukkanlilikla hamle yapmis ve ESP teknolojisi de ustune duseni yapmis ve mudahale etmis. Fiat istedigi kadar unlulerle reklam yapsin su videonun yaninda 1 kurus degeri yok ama su video cok sey anlatiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 2 Temmuz 2022; 10:38:36 >







  • Öncelikle umarım tır şoföründe birşey yoktur, başta o olmak üzere videoda yer alan herkese geçmiş olsun.

    Bu videoda altı çizilecek bir diğer noktada lastikler.

    Bu gibi durumlarda lastiklere de en azından ESP kadar hata belki daha fazla iş düşüyor, bu örnekte ki Egea da lastikler işlevini yerine getiremeyecek durumda olsaydı yine bizi kötü bir sonuç bekliyor olabilirdi.

    Şoförün kabiliyeti ve lastikler %95 i oluşturmasa ya tırın altında kalırdı ya da spin atıp takla vs atardı diye tahmin ediyorum hocam.


    Esp faydasız gibi bir algı yaratmış olmayayım, son ki çeki düzeni esp sağlıyor videoda o apaçık ortada  


    Buna benzer bir videoyu youtube da mı görmüştüm tam hatırlamıyorum, yabancı bir ülkede , arabada sanırım Renault 19 modeliydi benzer şekilde kurtulmuştu.

    Focusun lastikte patlamış gibi , ön tarafta altına giren parçalar vardı sol ön lastik jantı yamulmuş bile olabilir sonda dururken yaptığı dalagalanma bu yüzden sanırım,


    Egea nın ESP si çok iyi çalışmış kontra verirken toplamış sağda tutmuş aracı


    Focuscunun da verilmiş sadakası varmış orta şeride tam zamanında geçmiş


    Herkese geçmiş olsun geçen benzer kazada sol şeritteki araçtakiler benzer tır kazasında ölmüşlerdi ,çok tehlikeli , kamyon ve tırlar çok hızlı kullanılıyor özellikle sürücüleri genç ise..

  • Gerçekten iyi manevra yapmış. Belki saniyenin bilmem kaçta biri geç kalaydı iş bitmişti. Esp de gerisini halletmiş…
  • Ağaçlar yüzünden ikinci izleyişimde tırın gelişini farkettim. Bende de egea var ve ben kurtulamazdım bu durumdan. Şoför hakikatten yetenekliymiş.

    Sahiden refüjlere dikilen ağaçlar ne kadar oksijen veriyor da buraları hariç yol kenarlarına bir tane dikme gereği görmüyorlar?
  • Öncelikle umarım tır şoföründe birşey yoktur, başta o olmak üzere videoda yer alan herkese geçmiş olsun.

    Bu videoda altı çizilecek bir diğer noktada lastikler.

    Bu gibi durumlarda lastiklere de en azından ESP kadar hata belki daha fazla iş düşüyor, bu örnekte ki Egea da lastikler işlevini yerine getiremeyecek durumda olsaydı yine bizi kötü bir sonuç bekliyor olabilirdi.
  • Direksiyonu her zaman iki elle tutmak lazım.


    Tek elle tutunca böyle durumlarda mal gibi baka kalıyoruz çünkü tek elle tutuyorsak genelde dikkatimiz başka yerde oluyor ve manevra kabiliyeti çok düşüyor.



    Harika refleks geçmiş olsun




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 2 Temmuz 2022; 11:15:41 >
  • %50 şoför kabiliyeti + %45 lastikler + %5 esp = yaşanacak günlerinin olması

  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    %50 şoför kabiliyeti + %45 lastikler + %5 esp = yaşanacak günlerinin olması

    %5 ESP demek neredeyse katkisi yok demek. O hizda o hareket ESP olmasaydi sagdan ucmustu zaten direkt  

  • Türk milleti için önemsiz bunlar

    Türk milleti göğüs yumuşak mı ona bakar

    Hiç araçta AEB var mı ABS var mı hiç bakmaz hiç
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    Şoförün kabiliyeti ve lastikler %95 i oluşturmasa ya tırın altında kalırdı ya da spin atıp takla vs atardı diye tahmin ediyorum hocam.


    Esp faydasız gibi bir algı yaratmış olmayayım, son ki çeki düzeni esp sağlıyor videoda o apaçık ortada  


    Buna benzer bir videoyu youtube da mı görmüştüm tam hatırlamıyorum, yabancı bir ülkede , arabada sanırım Renault 19 modeliydi benzer şekilde kurtulmuştu.

  • Focus da çok ucuz atlatmış, o şeritte kalsa tır direkt altına alacaktı
  • Focusun lastikte patlamış gibi , ön tarafta altına giren parçalar vardı sol ön lastik jantı yamulmuş bile olabilir sonda dururken yaptığı dalagalanma bu yüzden sanırım,


    Egea nın ESP si çok iyi çalışmış kontra verirken toplamış sağda tutmuş aracı


    Focuscunun da verilmiş sadakası varmış orta şeride tam zamanında geçmiş


    Herkese geçmiş olsun geçen benzer kazada sol şeritteki araçtakiler benzer tır kazasında ölmüşlerdi ,çok tehlikeli , kamyon ve tırlar çok hızlı kullanılıyor özellikle sürücüleri genç ise..

  • teknik, hırs , irade, konsantrasyon, hız, denge , zamanlama ne ararsan var.




    Erkan Köksalyoutube
    G.O.R.A - Garavel Usta
    https://www.youtube.com/watch?v=J-JstXkJY4M
  • khanstern kullanıcısına yanıt

    Yapilmaz demiyorum tabii ki ama Renault 19 kullanan 100 kiside 5 kisi o kontralari verebilecekken mesela ESP olsa 100 kiside 60 kisi kaza yapmadan kurtulabilir. Sayilari salladim ama ESP gercekten en acemiye bile kurtulma sansi sunan bir teknoloji.

  • ESP zaten 2013 yılından beri zorunlu. Yıldan tam emin değilim ama sıfır satılan her araçta olmak zorunda

    Edit: 2014 imiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ussuz -- 2 Temmuz 2022; 14:6:26 >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    espyi bırak herhangi bir suv olsa bile şu durumda taklayı atmıştı. arkadan itişli bi araba olsa yine toparlayamazdı. adamın dikkati ve refleksi hayatını kurtarmış. arabada yapması gerekeni yapmış. helal olsun.

  • kaza önümde oldu tırın lastiği patlamış dediğine göre, şoförde bir şey yoktu.
  • büdünün kaşı kullanıcısına yanıt

    Bence de her esp li araba bu kazayı atlatamazdı. Egeanın yol tutuşunun iyi olması en büyük etken.

  • Lato54 kullanıcısına yanıt

    Konumuzla alakasi nedir tam olarak anlayamadim. SUVlerin de yerden yuksek oldugu icin teknolojisi biraz daha farkli ancak her SUV takla atar diyemeyiz. Arkadan itisli araclarda da ESP tam kapali degilse gayet araci tutuyor. Ayrica arkadan itisli araclarda biraz tecrube varsa daha rahat toparlanabilir onden cekislilere gore. Bana kalirsa en tehlikelisi onden cekisli aracin onden kaymasidir.

  • Araç gerçekten iyi toplamış.Şoföre diyecek yok zaten mükemmel manevra.Ama ben yine de yüksek( SUV vs minibüs) bir araç olsaydı takla atardı diye düşünüyorum
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.