Şimdi Ara

Z rot körük yırtılması..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.828
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, aracın ön bölümünden özelikle kasis ve çukurlarda ses geliyordu.. Servise götürdüğümde Z rot körüklerinde yırtılma var, değişmesi gerekiyor dedi.. Merak ettiğim durum şu: Bu Z rotlar aracın sürüş dinamiklerini etkiler mi yoksa ses dışında başka bir zararı yok mudur? Acil değişmesi gerekmiyorsa biraz daha gitmek istiyorum, malum ekonomik şartlar 🤔

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Araç marka model? Varsa yırtığın resmi bunlar olmadan yorum yapmak çok zor. Benim araçta salıncaklar yğlanmadığı için ses yapıyor ama sürüşe etkisi yok sizinki farklı olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Wonky kullanıcısına yanıt
    Focus 3 makyajlı kasa hocam..
    Körüğün resmi yok maalesef..
    Servisteki eleman sürüşe etkisi olmaz dedi ama insan yine de rahat edemiyor.. Malum ön takım düzeni önemli..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hocam değişmemek değil, emin olun çoğu insan bunları umursamaz bile.. Hatta, ben sesi her zaman duymasam da duyduğum zamanlarda sinirimi bozduğu için aracı servise götürdüm..
    Bu işle ilgilenen elemanla test sürüşüne bile çıktık..
    O sürüşte ses hiç çıkmadı, birçok kasisten geçmemize rağmen.. Usta, görünürde bir sorun yok, sürüşte de yok dedi.. Benim yine de içim rahat etmedi, tekrardan götürdüm, bu sefer söküp kontrol edin diye.. Bunun sonucunda Z rot körüklerinde yırtılma var dedi..
    Sanki ben arabayı önemsemiyor, bakmıyormuşum gibi yargıda bulunmayın.. Dediğim gibi başka insan olsa kesinlikle bu kadar uğraşmaz, servise bile gitmezdi..
    Benim sadece merak ettiğim şey bu durum aracın sürüş dinamiklerini etkiler mi? Acelesi yoksa biraz bekletmek istedim çünkü 3-4 bin lira tutar dedi işçilik dahil..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Siz @zotacing i bu aralar dikkate almayın. Normalde mantıklı konuşur ve yorumlarını beğenirim ama son zamanlarda aşırı agresif ve saldırgan yorumlarda bulunuyor. Bence gereksiz şiddet halinde.


    Z rot hasarlı olmadıktan sonra sürüşe doğrudan etki etmez. Ses yapar. Ama sizin sesin Z rotlardan geldiği de kesin olmayabilir. Yani değiştirdikten sonra ses gelebilir. Genelde rot elemanları ilk değişmeye başlar, ses belki de amortisör rulmanından geliyor bile olabilir. Bunlar hep yaşanan şeyler.


    Bir de 3-4 bin TL nedir Allah aşkına, triger mi değişiyor. Alt tarafı 300-400 TL'lik parça. Özel serviste 1000 TL civarına çözülür + rot ayarı yapılır.


    İsterseniz şase no ile farklı bir yetkili servisten parça fiyatı da alın. O kadar yüksek olmaması lazım fiyatın.


    Maddi durum uygun değilse ve sadece yetkili serviste işlem yaptırmaya niyetliyseniz rahatlıkla erteleyebilirsiniz değişim işlemini. Ses artmazsa bir sonraki bakımda tekrar kontrol ettirebilirsiniz.





  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam..
    Bir de direksiyon kutusunun revizyon görmesi gerekiyor dedi.. O da baya maliyetli bir işlemmiş.. Şimdilik revizyon kalsın diyorum, önce şu z rotları bir halledelim İnşaAllah..
    Duruma göre bakacağız tabii ki..
    İllaki serviste yaptırmak gibi bir takıntım yok hocam, orijinal parça bulursam dışarıda da yaptırırım 👍

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • drangela61 D kullanıcısına yanıt

    Açıp bakmış mı direksiyon kutusuna?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önce ses yapar sonra körüğün koruduğu mafsal paslanır zamanla da yerinden çıkar. Viraj esnasında isen aracın kontrolü ciddi kayba uğrar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değişecek parçaları öğrenip internetten sorgulayın bence


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acil değişömesi lazım içeri toz tas camur alırsa buyuk masraf acabılır

  • Eskiden Ford Focus aracımda özellikle sağ taraftan çok ses gelirdi, z-rotları iki yılda bir değiştirirdim. Şimdiki aracım Volvo S60, Mondeo ile aynı z-rotları kullanıyor. 10 yaşındaki aracımda bu sene aynı sesler gelmeye başladı. Yıl başında servise sordum, orijinal z-rot için tanesi 700 küsur TL dediler. Piyasayı araştırdım, 100TL-500TL arasında farklı marka ve fiyatlar var. Lemförder iyi bir markadır, ondan alayım diye araştırdım, tanesi 215TL'den sipariş verdim. Geçen ay fırsat oldu, orijinal z-rotları söktüm veeee, onlar da Lemförder. Şimdi serviste satılan orijinal parça ise, ben de orijinal aldım. Demem şu ki, servise çok takılmayın. Parçanın OEM üreticisini öğrenmeye çalışın ve piyasayı araştırın. Takması 10 dakika süren bir parça. Sonra da rot ayarı yaptırmak gerekiyor. Tıkırtı yapıyorsa çok çok aşırı gevşemediği sürece sorun değil. Benim çıkan parçada çok zor fark edilen bir boşluk vardı ama bayağı gürültü çıkarıyordu. Bu arada genelde sağ z-rot bozulur çünkü yolun sağında daha fazla tuz birikir ve çukur daha fazladır. Değişim yaparken çift değiştirmek gerekiyor. Değiştirirken somunlarının havalı tabanca ile değil elde anahtar ile sıkılması gerekiyor. Yanlış takılan z-rot da çabuk bozulur (bkz eski Ford aracım :-))

    K.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korayesque -- 26 Haziran 2022; 19:34:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Wonky kullanıcısına yanıt
    O kadarını bilmiyorum hocam..
    Servis olduğu için işlemi göremiyorsun..
    Ama boşluk var gibi bir şey dedi, tam hatırlamıyorum..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Allah korusun, en yakın zamanda değişeyim en iyisi..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Anladım hocam..
    Aynı şey kaliperde başıma geldi, komple kaliper değişti..
    Bunu da en kısa zamanda değişeceğim İnşaAllah..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • korayesque kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam..
    Aydınlatıcı bir bilgi oldu benim için..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Z-rot öyle üzerinde körük barındıran bir parça değil, körük yırtılıp içine toz-taş çamur vs. kaçması gibi bişey olmaz. ona körük denmez ama ustanın körük diye kastettiği şey uç kısımlardaki kauçuk olan ufak burçlar sanırım.


    Z rot körük yırtılması..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Evet hocam, büyük ihtimalle bunlar..
    Tehlikeli bir durum arz eder mi?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hocam Z rot alt takımdaki en ucuz ve en kolay değişen parçadır. Mevcutta rot ayarında sıkıntı yoksa rot ayarı yaptırmanızı da gerek yok. Geçen yıl bu zamanlar Megane 4 Z rotu orijin marka(yerli yan sanayi) 150 parça 100 lira işçilik (bu çok fazlaydi ozaman için normalde 50 lira fakat 10dkda rast gele bir yere girip degistirdigim için sorgulamadim. Servise bıraksam 2 saat oyalayacaklardi) toplam 250e hallettim.
    Normalde bakımda yaptırsaniz günümüzde 50-100 lira işçilik çıkar. (Sanayide)

    Servis o zamanlar bunun 3 katı fiyat vermişti.
    Çıkan parçada Reno logosu bile yoktu ve 55 binde bozulmuştu.
    Yerli yan sanayide 3-4 bakım gitse kafi çünkü çok ucuza aldım.

    Motorda gergi kitini kayısı değiştirdim onu birebir OEM aldım mesela ondan yapacak bir şey yok kritik parça :)

    Hafta içi mesai saatleri içerisinde bir parçaciya gidin parçayı alın sonra bakın neresi sakın girin 10dkda değiştirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • batkent B kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam 👍

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.