Şimdi Ara

50/80cc ile İstanbul Halkalı'dan Muğla Yatağana 950km

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.123
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 50/80cc 4 günde 950 km yapıp motorun duman atmasıyla Halkalı'dan başlayıp Muğla Yatağan'da sona erdirmek zorunda kaldığım turumun detaylarını tecrübelerimi paylaşmak istiyorum öncelikle yapmak istediğim kamp kura kura Fethiyeye 10 günde varmaktı ama yolda kamp yeri bulmakta çok zor o yüzden gündüz yol yapıp gece kamp yaparak 4 gün de Çine ye vardım 4. gün motorun yokuşta stop etmesi ve yoğun şekilde duman atması (yağ yakmaya başladı) ben buna sebep olarak İzmir de motoruma 10/40 castrol yerine inatla motul 20/50 yağı öve öve koyan motor tamircisini sorumlu tutuyorum o kadar inat ettim 10/40 koy 80cc bu motor bana güven bunla çok daha rahat edecek motor zaten elimde 10/40 yok diye 20/50 yağı koydu istanbuldan izmire sorunsuz gelen motor ondan sonra çekişten düştü Çine Yatağan rampalarının birinde ise stop edip 1 saat gıy gıy yapıp tekrar 1 saat sonunda çalıştı bende yavaş yavaş Yatağana vardım ve otobüsle geri döndüm motoruda bagajında tabiki sorun tam olarak nedir yağmı moturun gücümü ne desem sooru işareti



    50/80cc ile İstanbul Halkalı'dan Muğla Yatağana 950kmyılmaz ç.youtube
    Arora Capirosssi 50 cc ile İstanbul'dan Ege sonrası Akdenize Uzun yol motoVlog
    https://www.youtube.com/watch?v=jsDycwJIaNc&t=5s




    50/80cc ile İstanbul Halkalı'dan Muğla Yatağana 950km







  • hocam önceliklet bir motorcu olarak seni cesaretinden ötürü tebrik ederim, ben 50cc ile bu kadar km cesaret edemezdim, eziyet olurdu. ha gidilmez mi kesinlikle gidilir.. hava sıcak (motorun hava soğutmalı diye düşünüyorum) , km uzun, yüklüsün ve kalın yağ koymuşsun.. tabiki de motor çok sıkışmış sonunda da zaten yeter diyip stop etmiş.. üzüldüm.. çok kısa kısa mesafe sürüp mola belki süreci uzatırdın o kadar.. süreç yine aynı olabilirdi.., tekerin düz bassın kardeşim

  • gisler kullanıcısına yanıt

    tşk ederim hocam çk sık durarak yolculuk ediyordum gerek resim çekme gerek video vs için motor şuan da da çalışıyor otogardan eve 35 km sorunsuz geldim sorunu çekişi çok düştü özellikle yokuşlarda birde duman atıyor bu durumda devam edemezdim yola yoksa hedefim Alanya'ydı tüm sahil kesimini kat ederek 20/50 yerine 10/40 koysaydı büyük ihtimal sorun olmyacaktı çünkü ne rampalar çıktım o değişime kadar özellikle Uçmakdere

    50/80cc ile İstanbul Halkalı'dan Muğla Yatağana 950km




  • Valla büyük cesaret.

  • Öncelikle azminizi takdir ve tebrik ediyorum. Böyle bir yolculuk herkesin becerebileceği bir iş değildir. Çok 50cc söküp toplamış birisi olarak ben problemin kalın yağ kullanımından kaynaklandığını düşünmüyorum. 20/50 yağ, özellikle soğuk havalarda 10/40'a kıyasla çok daha geç çalışma sıcaklığına erişsede , bir kez ısınıp doğru viskoziteye ulaştıktan sonra yüksek sıcaklık ve ağır kullanıma çok daha uygun bir yağdır. Zaten ilk çalıştırma anında değil bayır esnasında, yani zorlandığında motorun patladığını yazmışsınız. Bu motorların piston sekman ve silindirleri dökme ve malzeme kaliteleri aşırı düşük. Muhtemelen o zorlanma anında sekmanlar yatağı çizdiği için yanma odasına yağ karışmaya başladı. Aynı anda güç kaybıda varsa kompresyonda kaybediyorsunuz demektir buda üst contanında yandığına işaret eder. Hiçbirinin yukarıda yazdığım sebepten ötürü kalın yağdan kaynaklandığını düşünmüyorum. En azından sym orbit 50cc gibi nispeten daha kaliteli bir motorla böyle bir yolculuğa çıkasaydınız daha iyi olurdu, çin malı size acı bir tecrübe olmuş ama tabi yinede olan olmuş geçmiş olsun.





  • Benim de bursa samsun yolculugu yapasim var cappucinomla. Ama okuduklarimdan sonra hevesim kacmadi degil ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba hocam öncelikle belirtmek isterim ki tamircinin koyduğu yağda hiçbir sıkıntı yok hatta Castrol koysaydı daha erken yolda kalacaktiniz emin olun. çin malı motorla yüksek rakıma çıkmak hiç güvenli değil rakım arttıkça oksijen değeri düşer motorun çalışma düzeni bozulur (rölantide saçmalama, stop etme) ayrıca rakım yükseldikçe oksijenin düşmesiyle motor gücü de düşer. sizin motor fazla zorlanmadan dolayı klapej çekmiş motor genelde şişerken sesi değişir boğuk bir sese kavuşur farkına varmanız gerekirdi. bu tür yolculuklarda motor hava soğutmalı ise 100km de bir 10-15dk dinlendirilmesi gerekli bazıları scooterlar ise daha yüksek kmler gidebilir soğutma sistemi çok önemli burada çin malı scooterlara bakıyorum fanları minicik yetersiz. kendi motorum 2006 Yamaha cygnus rs 125 iki kişi 100+65kg+bagaj.. 85-105km hızla 1 mola ile 140km yol gittim kullandığım yağ motul 10w40 7100 ne şişti ne bayıldı ne de sesi değişti eskiden Castrol 10w50 power1 kullanırdım uzun yolculuklarda motorun sesinde değişme olurdu. motul ona göre çok kaliteli bir yağ. ayrıyeten tek kontakta +35 derece sıcaklıkta 200+km yol gittiğim de oldu yani demek istediğim yola gidecek motor var gitmeyecek motor var..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • komando57 kullanıcısına yanıt

    Hocam cesaretini tebrik ediyorum, kazasız belasız yıllarca binersin inşallah...


    bende uzun yol tecrübesi bir kere oldu bursa inegölden 125 cc motor almıştım yola çıkıp ümraniye istanbul a gelmiştim, yolda (inegölden bursa otobana giderken duble yolda) sol koluma saplanan bir sancı ile birden sıçratım motorun üstünde... meğerse montumun içine arı girmiş ve sol dirseğimin üstünden sokmuş beni...


    tabi bunu o an anlıyamıyorsun... birden panik oldum, sol koluma bir sancı saplanınca öğlen saatleri duble yolda kamyonlarla gidiyorum zaten birden çekip kenara kalp krizimi geçiriyorum diye korkmadım değil... sonra montu çıkarıpta kolda saplanmış iğneyi görünce acı içinde kıvranırken bir rahatlama geldi.... dua ediyorum arı iğnesine alerjim yokmuş, orda sanıyorum giderdim...


    motorla uzun yol özellikle iller arası seyahat tek başına çok tehlikeli... birde 70-80 maks yapan motorla tam tehlike bence... kamyonlardan daha yavaşsın düz yolda ve emniyet şeridi istanbul gibi temiz ve düz değil....


    resminde bana çocukluğumu hatırlattı :) 1985-1990 lara gittim...


    Eşeklere saman yüklerlerdi köyde, küçücük hayvanlara aynı senin motora yaptığın gibi sararlardı balyaları :) hayvanın aynı böyle kuruk kısmı nı anca görürdün :) sallana sallana harmandan çıkar köye giderlerdi yolda sırayla...


    Hey gidi günler... yıl 2022 hala eşeklere biniyoruz...





  • Yorumlar için teşekkür ederim aslinda motorla devam edebilirdim çünkü olayın ardından çalışınca merkeze baya bi sürdüm yine yokuşlarda hepten çalışamaz hale gelebilirdi ama yinede motor bana göre bu işte son suçlu daha fazla dinlenerek gitsem bu sorun olmayabilirdi çünkü çok yokuşlu yollarda aşırı sicakta epey sürdükten sonra oldu bilenler vardır Çin'e Yatağan arası rampalarını

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50/80cc ile İstanbul Halkalı'dan Muğla Yatağana 950km

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.