Şimdi Ara

Oyun geliştirmeye nasıl başlanmalı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Aktif işimden kalan zamanlarda oyun yapmayı öğrenmeyi istiyorum. Bir süredir düşünüyordum bunu fakat faaliyete geçmek için yeterli boş zamanım yoktu.

    Arada bir fire verebilme ihitimalim olsa da günde 3 ila 4 saat arasında vakit ayırabilirim.


    Listeningim zayıf olsa da internetten herhangi bir İngilizce makale veya rehberi çok rahat okuyabilecek seviyedeyim ki bazı önerileri okuyarak buraya geldim.


    Ben normalde dijital reklamcıyım ve konuyla alakasız sürekli Photoshop ve data Studio ile içli dışlıyım. Her ne kadar işimi sevsem de hobi olarak başlayıp ileride profesyonel olarak oyun yapmak istiyorum. Belki 3 belki 4 seneyi bulur bu süreç hiçbir fikrim yok. Dediğim gbii sürem kısıtlı.

    Kodlama bilgim HTML + CSS temelinden ibaret onu da SEO için öğrendim yani yok. Demem o ki tecrübeli arkadaşlar bana yardımcı olursa oldukça sevinirim.


    Uzun bir süredir yani pandemi sonrası Home Office'ye akabinde de hybrit sisteme geçtiğimden beri yani ortalama 1.5 senedir düşünüyor fakat cesaret edemiyorum.

    İşin sanat tasarımı, müzik, level designer, animatör gibi değil de oyun motorunu alıp kendi başıma assetleri indirerek potentio tarzı oyun yapabilecek seviyede olmak istiyorum. Yani kodlama tarafı biraz daha ağır basıyor sanırım.

    YouTube'da AT0m diye bir arkadaş var onun yaptıkları oldukça hoşuma gidiyor. Onun yolunda ilerlemek gibi düşünebilirsiniz. Kodlamaya ve oyun motoruna oldukça hakim birisi.


    Mühendis filan değilim bilmem gerekli mi fakat bitirdiğim okul gereği matematiğim oldukça iyidir bu da kodlama tarafında daha iyi ilerlememe yarayabilir sanırım.


    Bana kodlama ve arayüz hakkında ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olur musunuz?

    Bir yazılımcı gibi belli bir seviyeye geldikten sonra over stack Flow'da belli bir süre pişmeli miyim?

    Yabancı forumdakiler Unity için pek lazım olmasa da UE5 için C+++'da gerçekten iyi seviye de olmalısın diyor. Gel gör ki çok zor bir dil olduğu söyleniyor.

    Benim acelem yok hobi olarak başlayıp ilerledikçe bir şeyleri değiştirme derdim var anlayacağınız. Olur da tecrübeli arkadaşlar bana destek oldukça sevinirim.


    1996 Ekim'liyim bu arada.




  • Udemy'den kurs alarak başla olaya. UE için C++ da şart değil. Blueprint aşırı esnek bir hal aldı zaten. Sırf blueprint kullanarak oyun yapılabilir ve sektörde bu tarz elemanlar aranıyor.


    3d oyun yapmak zorunda değilsin 2d game maker studio 2 yi satın alabilirsin. Şuanki bilgilerinle spread-asset kurulumu, evren tanımı vs yaptıktan sonra 2d oyunda çıkarabilirsin.


    Önce emekle, sonra ortaya kaliteli bir şeyler çıkar. Günde 3-4 saat ayırarak ben olsam 2d oyuna girişirdim. Gamemaker ile yapılmış çok kaliteli oyunlarda var bkz:

    store.steampowered.com
    Hotline Miami on Steam
    https://store.steampowered.com/agecheck/app/219150/
    store.steampowered.com
    Save 33% on Forager on Steam
    https://store.steampowered.com/app/751780/Forager



    Bu dili öğrenmek unity/ue ye göre "ÇOK" basit ancak kendini çok daraltmış oluyorsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sylisyum -- 25 Nisan 2022; 20:58:24 >
  • Sylisyum kullanıcısına yanıt

    Hocam günde 3-4 saat yeterli bir süre gibi geldi bana yani bunu sürekli hale getirirse fire vermeden çok güzel projeler çıkartabilir gibi geliyor yanlış mı düşünüyorum sizin için öğrenme eğrisinde veya sonrasında 3d bir oyun çıkarmak için (low-polly varsayalım) kaç saatlik bir mesai gereklidir?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: admindh

    Hocam günde 3-4 saat yeterli bir süre gibi geldi bana yani bunu sürekli hale getirirse fire vermeden çok güzel projeler çıkartabilir gibi geliyor yanlış mı düşünüyorum sizin için öğrenme eğrisinde veya sonrasında 3d bir oyun çıkarmak için (low-polly varsayalım) kaç saatlik bir mesai gereklidir?

    Bunu kestirmek imkansız. Projeye, elde bulunan assetlere, kodlama bilgisine, sabıra, geliştirilen bilgisayara bağlı olarak aşırı değişkenlik gösterir.


    Hyper casual bir oyun için günlük 4 saatten 2 ay ideal bence. Tüm her asseti kendin yapmaya kalkarsan da 3-4 ay ona vermemiz gerekiyor.


    Özetle oyunu yazmak için önce bir bilgisayar, sonra bir plan, sonra kodlama bilgisi, sonra da assetler gerekli. Direkt olarak iyi bir proje çıkartmak yerine basit basit bolca oyun yazmak deneyim kazanmanıza yardımcı olur.


    Bunlar dışında kararlılık olmazsa zaten hiçbir şey olmuyor. Yapılan basit yanlışlar büyük problemler çıkartıp kafayı yedirtebiliyor. Logical errorlar syntaxlardan daha beter bir duruma geliyor.


    Oyun yazmak zor değil bence. Zamanı düşünmeden rahat rahat yazılmalı. Profesyonel olmak için bu amatörlük gerekiyor.

  • Sylisyum kullanıcısına yanıt

    tatmin edici bir cevap teşekkür ederim.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.