Şimdi Ara

HAVA SOJ: Havada mutlak dijital hakimiyetin kilit oyuncusu!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.985
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HAVA SOJ muadili sistemlerin varlığı, tedarik edilmesi, ithalatı ve geliştirilmesi konuları çok fazlaca konuşulmasına ve hava kuvvetlerimizin ivedilikle talep etmesine karşın yıllardır tedariği istenilen seviyede olamamıştı. Hali hazırda envanterde bulunan AWACS’lar 2002 yılında talep edilmiş, sözleşme imzalanmıştı ve ilki ancak 2014 yılında teslim edilmişti. Türk Hava Kuvvetleri envanterinde de 4 adet bulunuyor. Sözleşme imzalandıktan sonra 13 yılda teslimatı tamamlanan bu uçaklar istendiği tarihten bu yana teknoloji çok değişti. F-35 sürecinde yaşanan durum da göz önüne alınınca yerli imkanlarla HAVA SOJ teknolojisine sahip olmanın ne kadar büyük önem taşıdığı kolaylıkla anlaşılacaktır.



    HAVA SOJ: Havada mutlak dijital hakimiyetin kilit oyuncusu!



    HAVA SOJ Projesi Nedir?



    Açılımı Hava Platformunda Uzaktan Elektronik Destek ve Elektronik Taarruz Kabiliyeti Kazanımı Projesi olan HAVA SOJ projesi, olası bir senaryoda düşmanın her türlü radar ve haberleşme imkanının tehdit seviyesine gelmeden köreltilmesi veya aldatılması gibi kazanımlar sağlayacak.



    Yer merkezi ile koordineli görevler yürütebilecek olan uçaklar, radar ve füze tehditlerini bertaraf edebilecek donanımlarla uçacak. Hem yüksek maliyetli olması hem de içerisinde yüksek eğitimli personel taşıması nedeniyle son derece kıymetli olan bu uçaklar, genellikle savaş uçakları ile koordineli görev icra eder ve düşman unsurlarının etki alanı dışında kalmasını sağlar. Böylelikle de görevlerini emniyetli şekilde yerine getirir.



    HAVA SOJ özellikleri




    • Geniş frekans bandında etkinlik

    • Yüksek çıkış gücü

    • Radar ve haberleşme yayınları hassas yön ve konum takibi

    • Aktif faz dizili elektronik tarama teknolojisi

    • Frekans atlamalı, DSSS sinyallere, veri linklerine karşı etkinlik

    • Yüksek irtifada uzun süre havada kalma kabiliyeti

    • Yer destek merkezi ile koordineli gerçek zamanlı görev icrası

    • Radar ve füze tehditlerini algılama ve karşı tedbir alım yeteneği



    HAVA SOJ: Havada mutlak dijital hakimiyetin kilit oyuncusu!



    Aselsan ve Tusaş Kilit Rolde



    HAVA-SOJ Uçak Projesi kapsamında Aselsan ile Savunma Sanayii Başkanlığı 2018 yılında sözleşme imzalamıştı. 900 milyon TL ve ilave olarak 430 milyon dolar şeklinde bütçelendirilen proje kapsamında Aselsan ana yüklenici konumunda. Tüm teknik alt yapı, radar sistemi ve kullanılacak olan ekipmanlar ASELSAN’ın sorumluluğunda olacak. ASELSAN’ın bu kapsamda beraber çalıştığı birçok yerli ve yabancı alt yüklenici de bulunuyor.



    Proje kapsamındaki anahtar rollerden bir diğeri ise TUSAŞ’a ait. TUSAŞ proje kapsamında kullanılacak uçaklara geliştirilen tüm teknolojinin yerleştirilmesinden ve uçakta yapılacak modifikasyonlardan sorumlu olacak.



    Uçuş platformu olarak ise Bombardier Global 6000 tipi iş jeti kullanılıyor. Çift Turbofan Rolls-Royce BR700 motoru ile uçan bu Bombardier Global 6000, dünya genelinde ABD, İngiltere, Birleşik Arap Emirlikleri ve Hindistan gibi ülkeler tarafından benzer maksatlı kullanılıyor. 12 saat havada kalabilen Bombardier Global 6000, 51 bin feet irtifada görev icra edebilecek. 4 adet olarak planlanan bu uçaklar daha önce zaten Türkiye'ye teslim edilmişti. Ayrıca 1 adet de Bombardier Globall Express uçak da satın alındı. Bu uçak da ASELSAN'ın test sahasında kulenin tersi hattında konumlanarak güçlendirme, tasarım ve uygulama çalışmalarının yapılması maksadıyla kullanılacak.



    HAVA SOJ: Havada mutlak dijital hakimiyetin kilit oyuncusu!



    Ülkemiz de bu uçakları standart bir donanım ile alacak ve TUSAŞ tesislerinde askeri bir hüviyet kazandıracak. TUSAŞ uçak üzerinde iç ve dış gövdede yapısal tasarım değişiklikleri, elektronik güç dağıtım sisteminin değiştirilmesi, soğutma sisteminin yeniden tasarımı, detay parça imalatı, dış şekil de dahil tüm değişilikler sonrasında uçuş sertifikasyonlarının alınması, Askeri Tamamlayıcı Tip Sertifikaları gibi tüm süreçleri gerçekleştirecek.



    Uçakların Türkiye'ye Ne Faydası Olacak?



    Dünyada bu teknolojiyi kendi imkanları ile geliştiren çok fazla ülke bulunmuyor. Kaldı ki F-35 sürecinde olduğu gibi şu anda böylesi uçakları almak istesek ve kabul görse bile en azından 10-15 yıldan önce envantere girmesi pek de olası olmayacaktır. Aselsan zaten elektronik harp konusunda son yıllarda ciddi teknolojilere imza atmış, MİLKAR ve KORAL gibi teknolojilerle bu konudaki yetkinliğini kanıtlamıştı. Şimdi bu proje deyim yerindeyse Aselsan için ustalık eseri olacak. TUSAŞ da havacılıkta birçok şirket için üstün yetkinlikte bir tedarikçi konumunda ki F-35’ler için de kritik bir tedarikçiydi.



    Geliştirilecek HAVA-SOJ uçakları, projede rolü olan tüm yerli savunma sanayii şirketlerine yeni kapılar açacaktır. İlerleyen yıllarda ihracat potansiyeli de ortaya çıkaracaktır. Daha da önemlisi ise çok kritik bir caydırıcı güç olan HAVA SOJ sistemlerinin yeni teknolojilerle ülkemiz envanterine dışa bağımlılık sorunu olmadan katılması hava kuvvetlerimizin hanesine önemli bir güç çarpanı olarak eklenecektir.



    HAVA SOJ: Havada mutlak dijital hakimiyetin kilit oyuncusu!



    HAVA SOJ Uçak Projesinde Son Durum: Ne Zaman Envantere Girecek?



    Proje kapsamında 2 adet operasyon ve eğitim binaları da inşa edilecek. Tesis içerisinde başlangıçta 4 adet üretilecek filodaki uçaklar da konumlanacak.150 personel ofis ve eğitim merkezinde çalışacak. 100 personel de hangarda görev üstlenecek.



    Neredeyse 30 yıllık hayal 2025 yılında gerçekleşmiş olacak. Planlamalara göre 2025 yılının ikinci yarısında ilk HAVA SOJ uçağının kabul testlerinin başlaması ve geçici kabulünün yapılmış olması planlanıyor. 2026 yılı sonuna kadar ise uçakların dördünün de göreve hazır olarak filodaki yerini alması hedefleniyor.






    Kaynak:https://dergi.tai.com.tr







  • İyi iyi, güzel adımlar.

    Yarın twitter'da "dünya bize yardım etsin" diye ağlamak istemiyorsak mecburuz buralara para dökmeye.

    Nato kurtarmayacak bizi daha altımızı oymaktan doymadılar güneyimizde.

    Savaş ve sanayisinden tiksinsem de hayatın gerçeklerine göre hareket etmek zorundayız



    Umarım insansız jet olayına da geçiş yapabiliriz.
    Bu haberi yapan kimse kendine bir iyilik yapsın savunma sanayi haberi yapmasın. AWACS dediğiniz aslında bizde yok Boeing 737 AEW&C var adına AWACS denen uçakla aynı değil ama ikisi radar uçağı. İkincisi bizim aldıklarımız bir radar uçağı yerde ki radarı havada düşünün ama daha gelişmiş özellikleri olan. Hava SOJ ( Stand off Jammer) yani yani uzaktan sinyal kesici. Ne demek bu Koral var hani meşhur onun havada uçanı ama çok daha niteliklisi. Düşman haberleşme sistemleri radar sistemlerini yerini bulup yönünü kestirip sınıflandırıp karıştıran bozan bir nevi radarı körelten bir elektronik harp sistemidir. Havasoj havalanır radarları etksiz hale getirir yada menzilini kısıtlar savaş uçakları da güvenli şekilde yakın mesafeye gelip saldırı yapar. Yerli AWACS için daha çok var. Havadan önce yerde ki radarları tamamlamak gerekiyor. Bunun ilk adımı Havelsan attı ve Kartal adlı bir ihbar komuta kontrol yazılımı hazırlıyor.
    Öncelikle emek veren mühendisler, vatanperver mühendisleri tebrik ediyorum, teşekkür ediyorum.

    Yalnız diğer tarafa odaklanmak istiyorum. Kendi kendine yetebilme. Bakın eskiden askeri daha doğrusu sanayi ürünleri konusunda çok büyük sıkıntılar yaşadık. Şurada Özal dönemine kadar bu ülkede sanayi yok ile var arasında bir şeydi. Atatürk döneminde yapılanların üstüne pek bir şey katılmamıştı 50 senede. Özal dönemiyle ülke olarak bir sanayi atılımı yaptık. Güzel, olması gereken bir şey.

    Ama başka bir şeyi kaybettik. Tarım ve hayvancılık. Nüfusu karşılayamayacak seviyede geri kaldı tarım ve hayvancılık. Bağımsız ülke hiçbir şekilde bir şey istemeden kendini idame ettirebilendir. Dünya sanayisinin devi ABD. Aynı şekilde dünyanın en büyük tarım ülkesi de ABD. Bakın Çin şu anda en büyük rakibi değil mi? Çin sadece sanayi değil tarım ve hayvancılıkta da olağanüstü bir atılım içinde.

    Bugün 3 ayak var. Donanım, yazılım ve elbette beslenme. Kıçı kırık Hollanda dünya tarımında ilk 3'e giriyor. Aynı zamanda olağanüstü bir sanayisi var. Hollanda ürün üretmez, ürün üreten makineleri üretir. Bugün Türkiye'de kurulan otomobil fabrikasına üretim bandını üretir Hollanda en basitinden.

    Bizim ortamız yok mu? Tarım ülkesiydik sanayi sıfırdı. Şimdi sanayi tarafı atağa kalktı ama bu sefer tarım tarafı bitti. Arkadaş dünyanın en iyi uçağı da olsa ben buğdayı birinden yalvar yakar alıyorsam, yarın bir sıkıntı olsa gıda ambargosu yediğim zaman patatese talim edeceksem bir şeyler yanlıştır.

    Bunun en büyük sorunu olarak alt yapı eksikliğini görüyorum. Ülkede her şey bir kaç büyükşehir ve çevresine yapılıyor. Kıyı kesimlere yapılıyor. Almanya'da köylere bakıyorsun bir de Türkiye'de bugün, 2022 yılında internet olmayan kasabalara bakıyorsun. Haliyle oradaki çocuk orada durmaz, kaçmak için ölümüne ders çalışıyor, zaten hep derece yapıyorlar.

    Meralar boş, yaylalar boş, ovalar boş. Bomboş duruyor ülke. Ülkenin % 99'u % 5 kadar bir toprağa sıkışmış durumda. Onlara suç bulmuyorum elbette. Kışın yolları kapanan, en yakın hastanenin 3 şehir ileride olduğu, alt yapının rezil olduğu bir yerde para da etmiyorsa işin niye durasın?
    Bence ambargolar aynı şekilde devam etsin bizde kendi göbek bağımızı kendimiz keselim. En yakın örnek Ukrayna'da ki savaş. Kendi savaş ve savunma sanayisine sahip olmayan ülkeler, başka ülkelerin insafına sığınıyor. Onlara yine bir şekilde yardım ediyorlarda bize hiç etmezler. En büyük isteğim ve dileğim MMU projesinin sekteye uğramaması ve başarılı bir şekilde yapılması.
  • yaparsa aselsan yapar

  • Uçağı yerli değil diyenler konuya gelse de ortalık biraz şenlense :))

  • Yapılabilirse güzel İş. Kötü komşu ev sahibi yaparmış misali, lüzum gelen her savunma kalemi içeriden halledilebilse ne âlâ.

  • İyi iyi, güzel adımlar.

    Yarın twitter'da "dünya bize yardım etsin" diye ağlamak istemiyorsak mecburuz buralara para dökmeye.

    Nato kurtarmayacak bizi daha altımızı oymaktan doymadılar güneyimizde.

    Savaş ve sanayisinden tiksinsem de hayatın gerçeklerine göre hareket etmek zorundayız



    Umarım insansız jet olayına da geçiş yapabiliriz.

  • guzel isler umarim beklenen basarilir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yerli ve milli olarak kalması dileğiyle...Başarılarr

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tanrım daha iyilerini mümkün kılsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Faaliyete gecerse ki şüphem yok efsane olur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bence ambargolar aynı şekilde devam etsin bizde kendi göbek bağımızı kendimiz keselim. En yakın örnek Ukrayna'da ki savaş. Kendi savaş ve savunma sanayisine sahip olmayan ülkeler, başka ülkelerin insafına sığınıyor. Onlara yine bir şekilde yardım ediyorlarda bize hiç etmezler. En büyük isteğim ve dileğim MMU projesinin sekteye uğramaması ve başarılı bir şekilde yapılması.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bombardier uçak verirse ne ala.

  • Bu haberi yapan kimse kendine bir iyilik yapsın savunma sanayi haberi yapmasın. AWACS dediğiniz aslında bizde yok Boeing 737 AEW&C var adına AWACS denen uçakla aynı değil ama ikisi radar uçağı. İkincisi bizim aldıklarımız bir radar uçağı yerde ki radarı havada düşünün ama daha gelişmiş özellikleri olan. Hava SOJ ( Stand off Jammer) yani yani uzaktan sinyal kesici. Ne demek bu Koral var hani meşhur onun havada uçanı ama çok daha niteliklisi. Düşman haberleşme sistemleri radar sistemlerini yerini bulup yönünü kestirip sınıflandırıp karıştıran bozan bir nevi radarı körelten bir elektronik harp sistemidir. Havasoj havalanır radarları etksiz hale getirir yada menzilini kısıtlar savaş uçakları da güvenli şekilde yakın mesafeye gelip saldırı yapar. Yerli AWACS için daha çok var. Havadan önce yerde ki radarları tamamlamak gerekiyor. Bunun ilk adımı Havelsan attı ve Kartal adlı bir ihbar komuta kontrol yazılımı hazırlıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Öncelikle emek veren mühendisler, vatanperver mühendisleri tebrik ediyorum, teşekkür ediyorum.

    Yalnız diğer tarafa odaklanmak istiyorum. Kendi kendine yetebilme. Bakın eskiden askeri daha doğrusu sanayi ürünleri konusunda çok büyük sıkıntılar yaşadık. Şurada Özal dönemine kadar bu ülkede sanayi yok ile var arasında bir şeydi. Atatürk döneminde yapılanların üstüne pek bir şey katılmamıştı 50 senede. Özal dönemiyle ülke olarak bir sanayi atılımı yaptık. Güzel, olması gereken bir şey.

    Ama başka bir şeyi kaybettik. Tarım ve hayvancılık. Nüfusu karşılayamayacak seviyede geri kaldı tarım ve hayvancılık. Bağımsız ülke hiçbir şekilde bir şey istemeden kendini idame ettirebilendir. Dünya sanayisinin devi ABD. Aynı şekilde dünyanın en büyük tarım ülkesi de ABD. Bakın Çin şu anda en büyük rakibi değil mi? Çin sadece sanayi değil tarım ve hayvancılıkta da olağanüstü bir atılım içinde.

    Bugün 3 ayak var. Donanım, yazılım ve elbette beslenme. Kıçı kırık Hollanda dünya tarımında ilk 3'e giriyor. Aynı zamanda olağanüstü bir sanayisi var. Hollanda ürün üretmez, ürün üreten makineleri üretir. Bugün Türkiye'de kurulan otomobil fabrikasına üretim bandını üretir Hollanda en basitinden.

    Bizim ortamız yok mu? Tarım ülkesiydik sanayi sıfırdı. Şimdi sanayi tarafı atağa kalktı ama bu sefer tarım tarafı bitti. Arkadaş dünyanın en iyi uçağı da olsa ben buğdayı birinden yalvar yakar alıyorsam, yarın bir sıkıntı olsa gıda ambargosu yediğim zaman patatese talim edeceksem bir şeyler yanlıştır.

    Bunun en büyük sorunu olarak alt yapı eksikliğini görüyorum. Ülkede her şey bir kaç büyükşehir ve çevresine yapılıyor. Kıyı kesimlere yapılıyor. Almanya'da köylere bakıyorsun bir de Türkiye'de bugün, 2022 yılında internet olmayan kasabalara bakıyorsun. Haliyle oradaki çocuk orada durmaz, kaçmak için ölümüne ders çalışıyor, zaten hep derece yapıyorlar.

    Meralar boş, yaylalar boş, ovalar boş. Bomboş duruyor ülke. Ülkenin % 99'u % 5 kadar bir toprağa sıkışmış durumda. Onlara suç bulmuyorum elbette. Kışın yolları kapanan, en yakın hastanenin 3 şehir ileride olduğu, alt yapının rezil olduğu bir yerde para da etmiyorsa işin niye durasın?





  • BekirHan kullanıcısına yanıt
    Uçaklar geleli çok oldu :)

  • Yanlış hatırlamıyorsam; Brezilya'dan , 2 uçak askerli teknoloji ile donatılmak üzere geçtiğimiz senelerde gelmişti.

  • Yüksek teknoloji geliştirmek için para ve yetişmiş eleman lazım; seri üretime geçmek için de daha da çok para lazım. Yoksa "süper uçak/tank ürettik" dersiniz, paranız birkaç düzine üretmeye ancak yeter. bkz. Rusya.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hitokiri_johndoesai -- 16 Mart 2022; 12:4:22 >
  • Dikkat ederseniz hep gelecek zaman ve projelerden konuşuyoruz. Hani ortada bisey yok

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ahercetin A kullanıcısına yanıt

    Yahu dağda mı yaşıyorsunuz?

    1974'ten beri belki de binlerce proje başlatıldı savunma sanayinde. Aselsan, Roketsan, Havelsan, Tusaş gibi şirketler neler neler üretti neleri yerlileştirdi hiç birisinden de mi haberin yok?

    Hadi meraklısı değilsin de İnternette aratmayı da mı bilmiyorsun anlamıyorum ki.

    Şu sektöre siyasetle, at gözlüğüyle bakmayın artık


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmet. kullanıcısına yanıt

    O zaman güzel, projenin eveliyatını bilmiyorum, malumunuz Kanada iyiyden iyiye yaptırım uyguluyor. Yorumum biraz buna dayanıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirHan -- 17 Mart 2022; 0:6:20 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.