Şimdi Ara

Lastik ve jant ebatı sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, aracımda eski sahibinden kalma 205/45/R17 88W kormoran marka lastik var kendileri yol tutuş ve viraj performansı açısından ne kadar iyiyse konfor açısından ise bir o kadar berbatlar. Araçta etiket değeri olarak 175/65/R15 - 195/55/R16 - 205/45-R17 ve 205/40/R18 kullanılabiliyor ama fabrika çıkışı galiba 15 inç olan. Şimdi asıl soruma gelecek olursak jant ebatını küçültmek konfor açısından aman aman fark ettirir mi? Ya da lastiği daha yumuşak olan V olarak değiştirmek? Daha önce benzer bir durumda kalıp jant/lastik değiştiren arkadaşlar önerilerinizi bekliyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 17 den 16 ince düşmek konforu artırır. 15 e düşmek dahada çok konfor artışı sağlar. ancak virajlarda yatma eğiliminde olur araç. sizin yerinizde olsam mümkünse ve kurtarıyorsa 205 / 55 / 17 şeklinde bir lastik bulup yanak alanını artırırdım. jant değişimi yapmak şu ekonomide çok mantıklı değil. yine marka olarak michelin falken goodyear gibi nispeten daha yumuşak hamurlu marka modellere yönelirdim.

  • sonofisiris2 kullanıcısına yanıt

    Maalesef hocam 205/55/17 ölçüsü hem etiket değerine uymuyor hem de %3 barajını aşıyor üstelik o ebat çamurluğa sığmıyor. Jantı küçültsem yol tutuşu düşecek iki uçlu değnek :(


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende yeni Golf aldım. İlk kez 17 jantlı araca geçtim.

    16 dan alışık olduğum konfor bunda yok. Bunu verip 16 ile takas etmek isteyenler de çıkıyor ama karar veremedim. 17 jantın dıştan görüntüsü güzel ama yolu çok hissediyor gibi

  • Yoldaki 5mm lik yükseltiden geçerken bile torpido düşecek sanıyorum, ne rot ayarı kaldı ne de böbreklerde taş. 195/55/16 lastiğin çapı 205/45/17 lastiğe göre azıcık daha büyük acaba attığımız taş ürküteceğimiz kurbağaya değecek mi? Yoksa 17 inçe H tipi yumuşak lastik mi araştırsam ne yapsam bilemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sondaki harf tam yükte max. hızı belirtmiyor mu lastik hamuruyla alakası nedir

    ben kendi aracımda niyet edip 17ye geçtim ama konforum çok azaldı geri 16ya döndüm. sevenleri de vardır mutlaka ama bana göre değildi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 17 güzel lastik ile 15 jant+lastik neredeyse aynı fiyata gelir.

    Orijinal ebatlara sadık kalmak koşulu ile büyük jant+lastik daha iyi yol tutar, viraja daha hızlı girer fakat konfor düşer, çukurda zarar görme riski yüksek olur. Sürekli otoban kullanımında avantajı vardır, bizde daha çok görsel sebeplerden tercih edilir. Küçükte ise yanak genislediğinden çukur ve bozuk yoldan daha az etkilenir, esneme payı daha fazla olduğundan yol tutuşu düşer. Yalnız burada biri 200 ile viraja girer, diğeri 100 ile bile giremez gibi ekstrem bir fark yok, ortalama kullanıcı için fabrikanın verdiği en düşük jant yeterlidir. Taban daralınca sürtünme azaldığından küçük olan yakıtta da ufak bir avantaj sağlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.