Şimdi Ara

.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
3.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DH Anonim -- 18 Haziran 2022; 13:35:15 >



  • Kendi otomobiliniz her şey dahil 4 lira. Taksi de 5 lira gibi gözüküyor ama değil. Trafikte bekledikçe bir o kadar daha yazacak. Oysaki sizin arabanızda öyle bir sorun yok. Rölantideyken tüketim oldukça düşük.

    Kendi otomobiliniz 700.000 kmdeki bir taksiden daha konforlu olacaktır.

    Taksi çağırmak kendi otomobilinize atlayıp yola çıkmaktan daha uzun sürüyor. Bunu sürekli yaparsanız saatlerinizi harcadığınızı fark edeceksiniz.

    Kim olduğunu bilmediğiniz insanlarla sürekli muhattap olmak zorundasınız.

    Sıfır araç aldığınızı varsayıyorum zaten ilk 100.000 km'de kolay kolay arıza çıkmaz. Yılda 1 defa yetkili servise gideceksiniz periyodik bakım yapılacak. Bu kadar sadece. Muayene her yıl değil. Şehir içinde araba kullanıyorsanız da yılda 10000 km yaptığınızı varsayıyorum yaklaşık 3 haftada bir yol üstü yerden yakıt alacaksınız. Bunu yapması da 5 dk.

    Taksi için tek geçerli sebep park sorunu. Park yeri aramak insanın ömründen çalıyor gerçekten. Bunu da İstanbul gibi nüfusun şehre sığmadığı bir yerde yaşamayarak çözebilirsiniz.

    Punto almayıp paranı dövize yatırsaydın da aşağı yukarı bugün aynı miktarda TL paran olacaktı. Ağustos 2021 dolar: 8,55, Şubat 2022 dolar : 13,55.

    Ayrıca ağustos 2021'de mazot 6 lira civarındaymış. 90.000/6= 15000 litre mazot alabiliyormuşsun. Bugün 15,50, 147000/15,50 =9500 litre mazot alabiliyorsun. 5500 litre mazot zarardasın. O gün araba almayıp 15000 litre mazot alıp bir kenara atsaymışsın, bugün 232,500 tl paran olacaktı! Bir de oturmuş kar ettiğini sanıyorsun. Ağustostan bu yana fiyatlar TL bazında en az %50-60 arttı. Zaten o günkü 90 bin TL bugünün 140-150 bin TL'sine denkmiş.


    Ayrıca yukarıda yapılan o hesap arabayı 6 ay kullanıp satanlara göre yapılmadı. Sanırım okuduğunu anlama sıkıntısı da var. O hesap bir otomobili sıfır alıp en az 10 yıl kullanma üzerine yapıldı. Senin durumunla ne alaka?


    Not: ENAG Ocak-Ağustos 2021 enflasyonunu %30,39 olarak açıklamış. ENAG Ocak 2022 de yıllık enflasyonu %114,87 olarak açıkladı. Aradaki fark 114,87-30,39= %84,48. Yani Ağustostan bu yana ENAG'a göre fiyatlar %85 artmış! TUİK'e göre de %30 arttı. İkisinin ortasını alsak kabaca %60 yapar. 90*1,6= 144 bin tl yapar. Enag doğruysa 20 bin TL zarardasın. Ortası doğruysa aşağı yukarı kafa kafaya gelmişsin.


    Ayrıca 57 bin Tl kar ettiğin falan yok. Aynı arabayı tekrar 90 bine alabiliyorsan evet gerçekten 57 bin tl kardasın ama 147 üstüne para koyup alabiliyorsan karda değil zarardasın. Kar edip etmediğini anlamanın en kestirme yolu bu. Sor bakalım yeni sahibine sana aynı arabayı 90 bine geri verecek mi!


    Edit: ekleme.

  • Özel aracın özgürlük keyfi başka

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet, benim de yaptığım daha ince hesaplara göre aracın marka/modeline, yapılan KM'ye ve kullanım şekline bağlı olarak ORTALAM 3 ile 5 lira arasında değişiyor.


    Corolla baz modelini 10 yıl için baz aldığımda ve yılda 13000 km üzerinden ortalama 3 TL çıkarken en üst paketi aldığımda ortalama 4 TL'ye çıkıyor. 130.000 KM'nin daha da altına inilirse 5 TL'ye bile çıkıyor hatta kimi KM senaryolarında 5 TL'yi bile aşıyor.


    Az kullanan çok ödüyor, çok kullanan daha az ödüyor. Bu nedenle az kullananların otomobil almak yerine taksi kullanması daha mantıklı.


    Türkiye'nin yıllık kullanım ortalaması 13776 km (2020 rakamı). Bu rakamın çok altına düşmemek gerek. Düşülürse taksi daha mantıklı.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    buyrunuz efenim.
    1 yil 21.000 km de corolla tum maliyeti
    34.484 tl
    km de 1.63 lira satinalma haric hersey dahil.
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 11 Şubat 2022; 0:7:46 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    Satın almayı da eklemen gerek. Aracın amortismanı var çünkü.


    Bir de hem gas var, hem lpg var hem gasoline var. Ne bunlar? LPG ve gasoline tamam da gas ne oluyor, NOX mu kullanıyorsun?

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    tl degeri arttigi icin eklemedim.
    gas = gasoline+lpg
    yakit = benzin+lpg demek istemis yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 11 Şubat 2022; 4:0:33 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hobar -- 18 Haziran 2022; 13:35:57 >
  • Hobar kullanıcısına yanıt
    hocam reel.degeri artti demedim ki,tl degeri artti hesabi zor dedim. 200 e aldik sifiri 350 bu 300 nasi hesaplayacagiz? araba aldigim degeri 10 yilda yariya dusuyor mu demisti arkadas? ben amortisman yok demiyorum 20 gibide amortisman var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    amorrisman bile yetmez, arabaya verilmeyen paranin + getirisi olacak.onunda hesaba katarsak taksiyi gecer.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu sahibine katılıyorum. Fazlası var azı yok. Hesaplamalar düşük bile tutulmuş.
    İstanbulda her yere taksiyle gitmek, bir c sedanı yürütmekten daha ucuz ve konforlu.

    Bu hesap sadece şimdi değil önceden de böyleydi, henüz bu kadar kriz yokken 2018'de aracımı alırken yaptığım hesaplarda yine taksi kullanmak daha avntajlı çıkıyordu. Hiç yakıt koymadan, marşa basmadan sabit giderleri yeter zaten. Bir de araban var diye extradan gidilip para harcanan yerler var tabi.

    Ben her zaman taksiyi avantajlı buldum. Bir de araç alırken kullanılan kredi varsa hepten zarar...

    En çok şaşırdığım ise henüz evi bile olmayıp, kirada oturan adamın koşa koşa gidip krediyle araç alması. Ev olmadan araç alıp yürütmeya çalışmak, arabanın kredisine ve masraflarına katlanmak bana mantıklı gelmiyor. Evin olsa kira getirisi var. Araba ise hep götürür. Sadece götürür..

    Bu aralar ciddi ciddi aracı satmayı düşünüyorum,
    Ama hanım ve çocuk bu konfora alıştılar tabi, bana arabayı sattırmıyorlar. Daha bu akşam dedim arabayı satıp arsa alalım diye. Elbette kabul ettiremedim. Şoförleri de var tabi ne güzel ben de olsam kabul etmem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 11 Şubat 2022; 4:44:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu an 10 yaşın altındaki sıradan bir aracın aylık ortalama maliyeti 3 ile 6 bin arasında. Biraz lükse kaçsan daha da gidiyor. İnanılmaz paralar gerçekten. Alt tarafı bir araba yav. Orta sınıf vatandaşın çift maaş olmadan bu maliyetlerin altından kalkması çok zor. Ki bu duruma bile mantıksız. Onun yerine iş yerine yakın yerden lüks ev kiralasan daha iyi.


    Ötv, mtv ve döviz kuru bu şekilde olduğu sürece de bu durum değişmez.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hobar -- 11 Şubat 2022; 6:12:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt

    Böyle taksiciler varken konfor monfor üstü kalsın. Aracım fazla para yesin ama bu tip taksicilerle uğraşmam. Aman kalsın.



    https://forum.donanimhaber.com/taksici-olarak-en-iyi-araba-egea-1-4--139284578#139288335


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi otomobiliniz her şey dahil 4 lira. Taksi de 5 lira gibi gözüküyor ama değil. Trafikte bekledikçe bir o kadar daha yazacak. Oysaki sizin arabanızda öyle bir sorun yok. Rölantideyken tüketim oldukça düşük.

    Kendi otomobiliniz 700.000 kmdeki bir taksiden daha konforlu olacaktır.

    Taksi çağırmak kendi otomobilinize atlayıp yola çıkmaktan daha uzun sürüyor. Bunu sürekli yaparsanız saatlerinizi harcadığınızı fark edeceksiniz.

    Kim olduğunu bilmediğiniz insanlarla sürekli muhattap olmak zorundasınız.

    Sıfır araç aldığınızı varsayıyorum zaten ilk 100.000 km'de kolay kolay arıza çıkmaz. Yılda 1 defa yetkili servise gideceksiniz periyodik bakım yapılacak. Bu kadar sadece. Muayene her yıl değil. Şehir içinde araba kullanıyorsanız da yılda 10000 km yaptığınızı varsayıyorum yaklaşık 3 haftada bir yol üstü yerden yakıt alacaksınız. Bunu yapması da 5 dk.

    Taksi için tek geçerli sebep park sorunu. Park yeri aramak insanın ömründen çalıyor gerçekten. Bunu da İstanbul gibi nüfusun şehre sığmadığı bir yerde yaşamayarak çözebilirsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OneBadMan -- 11 Şubat 2022; 7:52:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    Negatif getirisi de olabilir yalnız. Burası Türkiye. 2010 yılında 30.000 TL'ye araç almak yerine faize koysaydınız şu an 2022 yılında aynı arabanin 100.000 km kullanılmış halini alamazdınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2017'den beridir drivvo ile kontrol altında tutuyorum aracımın giderlerini.


    Son 1 yıllık verilere bakınca


    17700 KM yapmışım; 12206.14 TL harcamışım; günlük 34,48 TL, KM başına 0,67 TL harcamışım.


    Bunlar sadece rutin giderler, her şey dahil. Yıkama, otopark paralarını bile üşenmem sisteme girerim. 4-5 TL biraz fazla değil mi


    Edit:

    Son 6 ay: 0,72 TL/KM

    Son 3 ay: 1.02 TL/KM




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi astegon -- 11 Şubat 2022; 8:41:58 >
  • Küçük bir anadolu şehrinde taksi yada toplu taşıma kullanmak biraz zor oluyor, gerçi büyük şehirde sıkış tıkış pek kolay olduğu söylenemez.

    Masrafları düşürmenin tek yolu bence,

    Bozulacak bir donanımı olmayan 2005-10 civarı atmosferik japon alıp düzgün bakım yapıp, kasko falan yapmadan binmek ama sorunsuzluk harici bir özelliği olmayan arabayla ömür geçer mi orasını bilmiyorum.

    Bu dediğimi ciddi ciddi düşünüyorum ama eşimi ikna etmem zor olur muhtemelen.

  • OneBadMan O kullanıcısına yanıt
    o yuzden iste cok ince hesaba girmeden yatirim olarak degil de lazimsa mecbur alip biniyoruz :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BenjaminGreen kullanıcısına yanıt
    gecmiyor valla hocam yaa. onceden envai alman arabalara bindim, simdi pahali o paralar etmez isimizi gorsun yeter diye corolla aldim ama yildim bir senede. usuyorum arabada yaa :) kaloriferi kokluyosun ayagin yuzun yaniyor ama arkadan uandan ince ince soguk geliyor.valla 100 uste verip bos golfe gecesim var onunda sanzimani nalet iki kere denedik ikiside tirtladi.
    golfun dsg harici otm olsa gram dusunmem bugun degistiririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 11 Şubat 2022; 9:25:3 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    Şuan çift kavramanın bozulacak korkusu hiç çekilmez.

    Her şeyden kısmaya çalıştığımız günlerde bir kavrama değişimi en az 15-20 bin tutar, bu korkuyla konfor falan yaşanmaz zaten.

    Piyasa hızlanır mı bilmem ama hızlanınca yeter bu kadar konfor diyip aracı satabilirim belli olmaz. 

  • Ben bu hesabı 2020 Mayıs ayında yaptım, aracımı da Haziran 2020’de sattım. 2,4 accord’um vardı bilen bilir çok keyifli bir araçtır, özellikle uzun yolda. Ama ülkenin durumu ortada, birşeylerden keyif almak imkansız hale geldi, araba kullanımı da buna dahil.


    Bu arada 10 yıldır arabası olan biriydim, ona rağmen kafam attı ve sattım. Şu an araba lazım olduğunda ya kayınpederden alıyorum yada taksi kullanıyorum. Şehirler arası seyahati uçak ile yapıyorum, gittiğim ilde ise araç kiralıyorum. İşe de servisle gidiyorum. Bu şekilde baya tasarruf yaptım diyebilirim.


    Türkiye’de tofaş bile yürütmek mesele haline geldi. Bir gün bu rezalet yönetim giderde ülke düze çıkarsa tekrar araba almayı düşünebilirim. 

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.