Şimdi Ara

antifriz değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese günaydın. Bu yaz aldığımız ikinci el aracımızda kışa girmiş olmamız nedeniyle antifriz eklemek düşüncesindeyim ancak hayatımda hiç yapmadığım bir işlem. internette araştırdım bir tarif diğerini tutmuyor. Önceki sahibi en son ne zaman antifriz koydu bilmiyorum ama endişem soğukta dolayı araçta sıkıntı çıkmasın. Hiç bu işlemi yapmamış biri olarak sanırım en iyisi ustaya götürüp ona kontrol ettirmek olacak. Siz ne dersiniz? Bu arada ikamet İstanbul.




  • Aracın marka modelini yaz

    Her araçta aynı olmuyor değişim işlemi ben o hataya düştüm
  • formen motorsa git kitabına uygun değiştirir
  • Araç modeli Toyota Yaris 2014

  • filmdefilm F kullanıcısına yanıt

    Japon grubunda sanırım radyatörün altındaki hortumu/tapayı söküp içindeki eski sıvıyı boşaltıp saf su(kesinlikle çeşme ya da içme suyu değil, direkt saf su diye arat internette 10 litrelik inci marka vs bulursun onlardan al bir tane) ile doldurup havasını aldıktan sonra biraz aracı kullanıp tekrar doldur boşalt yapman gerekiyor. Sonra aracının kitapçığında yazan uygun antifrizi ekleyip eğer konsantre ise üzerine saf su ekleyip işlemi tamamlıyorsun(%50-%50 olacak şekilde ayarla, motul yağ seçiciye girip aracının kaç litre soğutma sıvısı aldığını öğrenebilirsin), hazır karışımsa su eklemene gerek yok.


    Jonny DIYyoutube
    How To Properly Change your Toyota's Coolant WITH THE RIGHT COOLANT. Corolla, Camry, Tacoma, Tundra, Highlander, Sequoia. TOOLS & SUPPLIES BELOW Pink Coolant (Toyota Years 2004+) - https://amzn.to/2MCB3MS Red Coolant (Toyota Years 2003 & Lower) - https://amzn.to/2WKpU04 Drain Pan- http://amzn.to/2wzrVhE Funnel- http://amzn.to/2wzdf2a Safety Glasses- https://amzn.to/2XXe3dI Nitrile Disposable Gloves- https://amzn.to/3dAZYZV Mechanics Gloves- http://amzn.to/2w0i1SP If you Enjoy the Channel Consider Helping Support it by Donating below :) Paypal Donation- https://www.paypal.me/JonnyDIY Thank you for watching, Consider Subscribing & Click BELL Icon To Enable Notifications for NEW Upcoming Videos, Give a Thumbs up, Comment & Share, I'd appreciate it tremendously! :) Remember to Keep on, Doin it Yourself!
    https://www.youtube.com/watch?v=Kq6qjayD540&feature=youtu.be



    ya da direkt gidip yetkili servisinde yaptırın çok tutmaz


    tavsiyem aracınızın şartnamesine uygun shell ya da motul hazır karışım almanızı öneririm




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 13 Ocak 2022; 20:42:31 >




  • G12 antifiz kullanacaksınız aracınıza uygun olan bu antifiz.

    Radyatör altında tahliye tapası var.

    Aracı termostat açana kadar çalıştırın. Kaloriferden sıcak üfleme geldiğinde termostat açmış demektir.



    Aracı stop edin

    Tapayı açın elinizi yakmadan. Radyatör kapağını açın

    İçinde ki sıvı boşalsın.

    Tapayı kapatın,

    G12 antifiz ile doldurun. Kesinlikle musluk suyu kullanmayın

    Aracı çalıştırın. Fan açana kadar olduğu yerde çalışsın.

    Geçmiş olsun
  • Her kırmızı antifiz G12 değildir .
    Liqui moly , febi veya Swag öneririm.
    Shell yerli dolum üste yazdığım markalar direk alman malı ve A++ kalite.
  • ustad merhaba.2015 model sıfır aldığım aracımı hala kullanıyorum. hiç bu sıvıya ellemedim. artık değişyirmeli miyim ? volvo lat nasıl değişiyor acaba ?
  • nc39 kullanıcısına yanıt

    Değiştirseniz iyi olur, sizin aracınızda sirkülasyon yaparak değişim yapılıyor araç Ford motorlu mu

  • 2015 model. PSA grubu. pejo sanırım
  • nc39 kullanıcısına yanıt

    Motorları aynı olmasına rağmen Volvo G11 antifriz kullanıyor bildiğim kadarıyla.


    2013 sonrasında G12 antifrize geçtiklerini hatırlıyorum ama emin değilim.


    Aynı motor Psa ve Ford araçlarda da var onalar G12+ kullanıyorlar..


    Araç çalışırken sirkülasyon mantığı ile değişim oluyor bu araçlarda.


    Araç çalışır vaziyette Genleşme kabına giren geri dönüş borusunu çıkartıp bir kaba boşaltacaksınız, genleşme kabı boşaldığında yenisini doldurmaya başlayacaksınız.


    5 lt civarında sıvıya ihtiyacınız olur.


    Tüm sıvıyı doldurduktan sonra geri dönüş borusunu yerine takıp kapağı kapatıp fan açmasını bekleyeceksiniz .

  • Açıklayıcı bilgi için eşekkür ederim. Biraz zor bir işlem bana göre, sonuçta direkt motoru etkileyen bir sıvı:) antifiriz derecesini ölçütürsem nasıl olur ? yoksa yıl olduğu için değişmesi gerekir mi kesin ?
    bu arada istanbul'da nereye yaptırsam, herkes yapar mı bu işlemi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nc39

    Açıklayıcı bilgi için eşekkür ederim. Biraz zor bir işlem bana göre, sonuçta direkt motoru etkileyen bir sıvı:) antifiriz derecesini ölçütürsem nasıl olur ? yoksa yıl olduğu için değişmesi gerekir mi kesin ?
    bu arada istanbul'da nereye yaptırsam, herkes yapar mı bu işlemi.

    Rica ederim.

    Antifriz derecesini ölçtürdüğünüzde donma derecesi halen iyi çıkabilir, ancak bu antifriziniz iyi demek değildir.

    Zaman içerisinde Korozyon önleyici özelliğini yitirmekte ve soğutma performansı da düşmektedir.

    Bunları ölçmenin herhangi bir yolu yok.

    5 yılda bir değişimi tavsiye edilir.

    Yani antifriz sadece donmaya karşılı etkin bir sıvı değildir.

    Tarif ettiğim şekilde yapacak bir yer bulmalısınız.

    İstanbul da olmadığım için tavsiye veremiyorum.

    Yetkili servis harici bir yerde yaptıracaksanız Antifrizi kendiniz alın götürün.

    G11 olmasına dikkat edin alığınız antifrizde G11 yazmalı sadece renge bakarak alım yapmayın asla.

    Bahsettiğim markalardan bulursanız sorun yaşamazsınız





  • g12 ve g12+ arasında ki fark ne acaba?

  • alembizim kullanıcısına yanıt

    Aralarında Kimyasal farklılıklar var.


    Aracın motor metal alaşımı, kullanılan hortumlarda ki kauçuk yapısını doğrudan etkileyecek farklar var.

    Asıl fark soğutma performansını doğrudan etkileyecek farkların oluşu.


    Tabi bunlara kim bakıyor sanayide derseniz %99.9 u bakmaz G11 - G12 - G12+ - G12++ - G13 bunlar ne bilen dahi bulamazsınız.


    Sanayidekiler Yeşil - mavi - kırmızı aniftiniz bilir. Hâlbuki her ki antifrizin pembe-kırmızı olması onun G12 olduğu G12 şartnamesine uygun üretildiğini göstermez.


    Bu sıvılardan G12+ - G12++ ve G13 çok zor durumlarda birbirine karıştırılabilir diğerleri birbirine karıştırılamaz.


    G11 kullanması gereken araca G13 kullanırsanız bir süre sonra çim fıskiyesi gibi her yerden sıvı kaçağı başlar.


    G13 kullanılması gereken araca G11 kuşanırsanız araç hiçbir zaman yeterli soğutma performansına sahip olamayacaktır.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.