Şimdi Ara

A segmentte lider değişmedi !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
2.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ülkemizde A segmentte yer alan kuzenlerden

    Hyundai i10 ve Kia Picanto rekabetinde 2021 yılında da (2020 yılında da segment lideri) Picanto lider ☝️

    A segmentte lider değişmedi !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bizde de araçlar ucuz olsa şehiriçi aracı olarak alıp kenarda tutalım. Aile yapımız gereği paramız yettiğince büyük araç almak zorundayız. Çoğunlukla tek seçeneğimiz var. Avrupalının "market" aracı olarak kullandığı araç işte daha fazlası değil.

    Şahsen sıfır A segment araca binmektense 5 yaşında C segment tercih ederim.  

  • Ayni tezegin laciverti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İki grubun aynı sınıftaki ve ortak platform araçlarından Kia'nin önde olduğu tek segment sanırım.

    Rio - i20
    Cerato - Elentra
    Cee'd - i30 ( i30 artık yok )
    Sportage - Tucson

    Geri kalan hepsinde Hyundai çok satıyor diye düşünüyorum.

    Ayrıca daha üstte konumlandırılmış olan marka hangisi onu da bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen de olmasan bu arabayı kim hatırlatacak bize hocam sağol.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onder46 kullanıcısına yanıt

    Yakında sıfır olarak almaya gücümüzün yettiği tek araçlar A segmenti araçlar olabilir, bu araçlara sıkı sarılmak lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Picanto Moov'a yaradı.

  • O Picanto ların zaten en az 1000 adedi Moov tarafından alınmıştır. Hoş sürdüm o segmente göre gayet yeterli bir araç. Tip olarak i10 daha güzel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başka A segment yok ki zaten

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lego95 kullanıcısına yanıt

    MOOV'da sadece 2020 model 400 adet Picanto var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 9 Ocak 2022; 15:59:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim insanımız A segmentini sevmez. Cliodan, polodan daha küçüğüne araba gözüyle bakmaz. Büyük olmalı, heybetli olmalı. Sıfır A segmentine vereceği parayla taklacı güvercine dönmüş C segmenti alır.

    A segmenti kullanıyorum. İkinci el 50000 km’de orası boyanmış burası çizilmiş clio yerine sıfır Hyundai i10 seçtim. O ara picanto ve her ne kadar B olarak görülse de A segmentinden hallice Spacestar da baktım. Picantoda kampana fren, 67 bg motor gücü sebebiyle i10 alıp geçtim. Keza spacestar üzerinde de kampana fren vardı ve ne hikmetse 2021 modelleri 71 beygir idi. Apartman önünde milletin park edemediği boşluğa çok rahat sığıyorum. Sabahları marmaray istasyonu etrafında millet park yeri için tavaf ederken kot pantolonun kullanılmayan ufak cebi gibi küçük boşluğa sığdırıp bırakıyorum.

    Kartepe’ye tırmandı 3 kişi. Bagajı da doluydu. Bana mısın demedi. Evet, tüketimi biraz fazla. O da rampa çıkarken veya 110-120’den sonra tüketim artıyor. 1,2 atmosferik motor var çünkü. Onun haricinde özellikle de şehirler arası 100-110 takılırsanız A segmenti araçlar gayet ekonomik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mythology kullanıcısına yanıt

    Bizde de araçlar ucuz olsa şehiriçi aracı olarak alıp kenarda tutalım. Aile yapımız gereği paramız yettiğince büyük araç almak zorundayız. Çoğunlukla tek seçeneğimiz var. Avrupalının "market" aracı olarak kullandığı araç işte daha fazlası değil.

    Şahsen sıfır A segment araca binmektense 5 yaşında C segment tercih ederim. A segmentte lider değişmedi ! 

  • Mythology kullanıcısına yanıt

    Hocam bu sınıfta bir araç için bu ağırlık ve motor gücü için kampana fren nasıl bir sorun yaratabilir ki?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mythology kullanıcısına yanıt

    Hyundai i10da da 1.0 motorlarda arka fren kampana. Sadece 1.2lerde disk.

    Zaten Picanto'nun da 2017 modeli 1.25 motor ve 4 disk fren. 2018den itibaren 1.0 motor ve arkalar kampana.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Carsever kullanıcısına yanıt

    Yazdıklarım 2021 modelleri içindi. 1.2'lerin hepsinde de disk yok. Elite donanımı gerekli. i10'ların önceki kasalarının bazı donanımlarında da 4 disk vardı. Hatta niyeyse son kasada hız sabitleme opsiyonel bile yok. Tek anlam veremediğim bu. A segmentindeki 2-3 modelden biri. 6 yastık, ABS, EBD, ESP TCS, android auto ıvır zıvır hepsi var ama hız sabitleme/sınırlama yok.

  • Mokali Amca kullanıcısına yanıt

    4 disk fren hava yastığı gibidir. En acil zamanda lazım olur. Kontrolsüzce yola fırladıklarında motor gücüne, ağırlığına bakmıyor. Kısa mesafede ve/veya kontrollü durmak gerekiyor.


    Motosikletimde de abs var mesela. Satın alırken abs'siz modele göre 2000 lira fiyat farkı vardı. 3 sene 50000 km boyunca sadece 2 kez abs'yi kullandım, onda da beni kazadan kurtardı. 4 disk freni de bu şekilde düşünebilirsiniz.


    Kampana fren sorun değildir. 4 disk frene göre dezavantajdır.

  • Carsever kullanıcısına yanıt

    Foruma göre sıfır araç satışlarının yarısından fazlası her zaman filo, kiralama vs. Abartmayı seviyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2020 ve sonrası modeller (picanto, i10 veya başkası) artık sadece şehir içi aracı olmaktan öteye çıkmış vaziyetteler. Gayet de şehirler arası da yola çıkılabiliyor.


    2018 B sedan (Citroen C-Elysse) ile 2021 A hatchback (i10 otomatik ) araçları uzun yolda kullandım. Bagaj hacmi, ve sanırım 100 bg dizel olması sebebiyle citroen elbet güç bakımından üstün. Lâkin konfor bakımından gram fark yok. Hatta amt bile olsa otomatik olması sebebiyle i10 daha konforlu geldi. Zaten her yerde radar, EDS var. Otoban haricinde en fazla 100-110 yapılıyor. 100 km hıza 3-5 saniye önce ulaşmanın da benim açımdan her hangi bir önemi de yok. Her ne kadar bayilerde bulunmasa da şu anda aralarındaki fiyat farkı da yaklaşık 150000 lira ve bu benim açımdan (hatta çoğu kişi açısından) ciddi bir fark.


    Elbet şahsi tercihinizdir. Ben de şahsi tercihimi 50000 km'de 4 yaşında lokal boyalı bir önceki kasa B segment yerine 2021 model ve güncel kasa (2020'de bu kasa geldi) sıfır A segmentten yana kullandım.


    Etrafımda çok görüyorum. sıfır B segment araç her türlü ihtiyacını görecekken üzerine 150000 daha koyup çoğunlukla ikinci el C segmenti alan vardı. Sebep ise senede 10 gün (o da belki) biraz daha büyük bagaja ihtiyaç duyuyormuş. Tatil haricinde o bagajı aktif şekilde hiç kullanmadılar. Koy tavan barlarını, üzerine de tavan bagajını ekle. Al sana ek bagaj. Artık tavan bagajları da kaliteli ve güvenli.


    2 çocuklu aile zaten B sedan alsın, C alsın zaten. Aşağısı olmaz. Tek çocuklu aile için A segment yetiyor.


    İlk mesajımda da belirttim. Bizim ülkemizde büyüklük takıntısı var. Arabanın büyüğü olsun, evin büyüğü olsun, arsanın büyüğü olsun, memenin bile büyüğü olsun A segmentte lider değişmedi ! 





  • son zamlardan önce 160 bin liraya dolu paketi sahibinden üzerinden sıfır km olarak alınabiliyordu. Otomatik vites, az yakan, donanımı tatminkar şehir içi kullanım için birebir düşük mtv li bir araç. ihtiyacım olsa b segment yerine alır binerim.

  • vetenes kullanıcısına yanıt

    Eylulde falan o fiyatlardı. Simdi 260a alabilen uygun aldım sayıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iflas edip evimi ve arabamı satmak zorunda kaldım. Allahtan borçlarımı zamanında kapatıp, takibe düşürmedim. 4 sene sonra azıcık durumu toparladıktan sonra i10 almaya anca gücüm yetti. Allah razı olsun bizi nereleri gezdirdi. hakkın ödenmez. hatta sadeve direksiyon tuş takımını değiştirerek cruise controlu bile aktive ettim.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.