Şimdi Ara

Tork/Güç grafiği nasıl okunur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
1
Favori
861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba aşağıda Corolla Dizel 90hl araca ait bir tork tablosu mevcut. Bu tablo bize ne anlatıyor bilen yorumlayabilir mi?

    Bu motorda yakıttan tasarruf etmek için ideal nokta;

    A) her iki çizginin kesiştiği yer midir? (3100 devirde 110 km hız) Muhtemelen 5. Vites?

    B) mavi çizginin zirve yaptığı yer midir? (2600 devir 115 km hız) Muhtemelen 6. Vites?

    C) kırmızı çizginin stabil olduğu aralık mıdır? (~110 km hız)

    D) Motoru ideal çalıştırma aralığı mavi çizginin üstte olduğu 1800-3100 aralığı mıdır?


    Tork/Güç grafiği nasıl okunur?


    Genel sorular:

    E) En tasarruflu değer aralığında kullanmak aynı zamanda motor için en faydalı, ömrü uzatan aralık mıdır?

    F) dizel motorumu şimdiye kadar okuduğum duyduğum tavsiyeler doğrultusunda 2. vites olsun 5. vites olsun hep 2000 devir civarında kullandım, yanlış mı yaptım?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • UP.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • max tork max verim anlamına gelir.

    tork hızlanırken gerekli beygir max hız için

    zaten ikisi birbirine bağlı beygir=torkxdevir

    sabit hızla giderken fazla torka ihtiyaç olmadığından daha düşük devirlerde kullanarak tasarruf sağlanabilir


    yani bu motor özelinde hızlanırken 2400-2800 devir aralığında, sabit hızda giderken motorun zorlanmadığı en düşük devirlerde mesela 2000 seyretmek en az yakıt tüketimi sağlar.

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Maksimum tork maksimum verim anlamına gelmiyor ne yazık ki.

    Ayrıca yine tork hızlanırken beygir maksimum hız diye bir ayrım da pek yok.

    İkisinin birbirine bağlı olması doğru.


    Aslolan teknik verilerden bağımsız, motorun gaza tepki verebildiği en düşük devir en uygun devir oluyor.


    Yoksa hızlanma için de beygir gücüne ihtiyacınız var. Bu bağlamda mesela maksimum torkunu 4500'de, maksimum gücünü 6000 devirde veren bir araba için, hızlanma esnasında 6000 devre hatta biraz daha üstüne kadar zorlamak gerekir.

    Turbo dizelde de mesela bu grafiğe göre, en iyi hızlanma için maksimum gücün verildiği 4300'lü devirlere kadar zorlamak lazım. Vites büyütünce 3400 devrin oralardan yakalaması lazım yani. Olabildiğince yüksek beygir gücü alanını kullanmak lazım.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.