Şimdi Ara

Apple'a batarya degisimi icin verilen Macbook'un kaybedilmesi ve sonrasinda olanlar, okumalisiniz

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
1
Favori
911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar. Yakin zamanda basimdan gecmis olan cok garip bir olayi sizinle paylasmak istedim.

    Olayin asil basligi: Apple Store'un, cihazimi kaybetmesi ve sonrasindaki cozum yolu.

    Ilginizi cekiyorsa okumanizi tavsiye ederim.



    2016 senesinden beri Early 2015 MBP 13" kullanicisiyim. Cihazim artik 6 yasina yaklasirken batarya sagligi iyice azalmisti, %75 civarindaydi ve 1000 dongusu vardi. Aslinda once direk yeni cihaz almak istedim, 2020 M1 islemcili 13" MBP baktim. Ama hem 2 ekran destegi olmamasi hem de sadece USB-C portu olmasindan dolayi vazgectim. Bataryami yeniletip, emektar cihazim ile yoluma devam etmeye karar verdim. Cunku hala cok avantajli ve efsanevi bir bilgisayardi.


    02.12.2021 tarihi icin Munih'teki Apple Store'dan randevu aldim. Randevu gununde cihazim ile birlikte magazaya gittim. Genius Bar'daki birisi benimle ilgilendi. Testin sonucunda cidden bilgisayarimin bataryasinin kotu oldugunu gorduk. 209 Euro batarya degisim ucreti vardi, kabul ettim, cihazi teslim ettim. Islemin nasil ve nerede yapilacagini sordum. Ust kasanin degisecegini, yani dis kasa + batarya + klavye + trackpad bolumunun yenilenecegini soyledi. Ama bunun icin cihazin Cek Cumhuriyeti'ndeki tamir merkezine gonderilmesi gerektigini, bu yuzden toplam 7 gun sonra (09.12.2021) tarihinde cihazi teslim alabilecegimi soyledi. Kabul ettim. Cihazin icindeki hic bir bilgiyi silmemistim, ama onceki gece yedekleme yapmistim. Genius Bar'da da bunu sordum: cihazi sifirlamam lazim mi? Kendisi bana, bunun gerekli olmadigini cunku SSD bolgesinde calismayacaklarini soyledi. Ben de tamam dedim ve cihaz yola cikti. Bana da bir SMS ve mail geldi, oradaki link ile tamir isleminin asamalarini kontrol edebilecektim.


    3-5 gun linki surekli kontrol ettim. Daima "Cihaziniz tamir merkezine dogru yola cikarilacaktir" yaziyordu. Biraz garipsedim ama pek umursamadim. 08.12.2021 tarihinde magazayi aradim, olayi takip edemedigimi soyledim. UPS kargonun guncelleme yapmadigini, arastiracaklarini soylediler. Ertesi gun de bir haber cikmadi. Cihazi teslim almam gereken gun gecti gitti. Bir sonraki gun, 10.12.2021 tarihinde magazayi yeniden aradim, ortalama 10-15 dakika bekletildim, sonra ise su cumleleri duydum: "UPS kargodan maalesef bilgi alamiyoruz, cunku onlar da kargo arabasindan bilgi alamiyorlarmis. Cihazinizin su anda nerede oldugunu bilmiyoruz, kaybolmus olma ihtimali yuksek. Ama korkmayin, eger kaybolmussa size yeni bilgisayar vermek zorunda kalacagiz." Bunu duyduktan sonra zaten olayi artik anladim ve beklemeye basladim.


    Sonraki hafta pazartesi gunu isten ciktim ve aksam magazaya bizzat gittim. Durum gorusmesi yapmak istedim. Daha onceden benimle ilgilenen kisi + onun muduru ile birlikte 1 saat boyunca konustuk. Cihaz cidden %99 ihtimalle kayip, kendileri bunu soyleyebildi. Olay ise su sekilde olmus: cihazim 02.12.2021 tarihinde aksam UPS kargoya teslim edilmis. UPS kargonun arabasi magazadan yola cikmis ve Almanya'daki ana UPS HUB subesine gelmis. Buraya dek sorun yok. Ana HUB'dan yola cikip Cek Cumhuriyeti'ne giden kargo arabasi, Cek Cumhuriyeti'ne giris yaptiktan sonra artik bir daha haber alinamamis. Ne surucu var, ne koca kargo arabasi var, ne GPS calisiyor, ne de bir bilgi alinabiliyor. Belirsizlikler cumhuriyeti. UPS de durum ile alakali sorusturma baslatmis. Ama tabii ki artik giden gitti. Ne oldugunu kimse bilmiyor; kargo arabasi gasp edilmis olabilir, surucu kendisi calmis olabilir, hirsizlik durumu olabilir. Hepsinin ihtimali var.

    Velhasil kelam; mudur bey dedi ki yarina dek beklememiz lazim, UPS en gec yarin aksama dek bize haber verecek, eger cihaziniz kaybolmussa size yeni cihaz verecegiz. Dedim ki hangi cihazdan bahsediyoruz? Stok durumlarina bakti, benim cihazimin esdegerine bakti vs, 2020 model 13" M1 islemcili MacBook Pro verebiliriz dedi. Bahsettigi cihaz ise benim 2 ay once almaktan vazgectigim cihaz, cunku bana uymuyor. Dedim ki: benim kaybolan cihazimda HDMI vardi, SD kart okuyucu vardi, 2 tane ekran baglayabiliyordum, ama su an bana vermek istediginiz cihazda bunlar maalesef yok. Fonksiyonel degil, o yuzden esdeger cihaz degiller. Mudur bey beni biraz anladi, hak verdi. 2021 model 14" M1 Pro cihazin da stokta oldugunu gordu, ama onay vermek icin emin olamadi cunku cihaz cidden cok pahali. Her neyse, en sonunda dedik ki bi 24 saat daha bekleyelim, sonra masaya tekrar oturalim. Ama oncesinde sunu sordum: eger bana yeni bilgisayar verirseniz size kac para odeme yapmam gerekecek? Mudurun cevabi: odeme yok. Sifir euro. Cunku cihazinizi kaybettik ve bunu telafi etmek zorundayiz.

    Ertesi gun aksama dek beni arayacaklarina soz verdiler, bekledim bekledim, kimse aramadi. Ben de sonraki gun icin bi daha magazadan randevu aldim ve oglen gittim.


    Bu sefer gittigimde diger mudur ile gorustum. Bana dedi ki: "Cihazinizin kayboldugunu bilmiyoruz, emin degiliz, UPS bilgi vermiyor. O yuzden yarina dek beklememiz lazim. Yarin da haber gelmezse mecburen artik size 2020 model M1 islemcili 13" MBP verecegiz. Bu sefer kesin.". Olaya biraz kizdim, cunku beni surekli ileri atiyorlar gibiydi. Bu esnada da hem egitimimden, odevlerimden, hem de isyerimdeki islerden cok geri kalmistim cunku 2 haftadir bilgisayarim yoktu. Hem okul hem de isyeri ile problemler yasamaya basladim. Bu yuzden de biraz sinirlendim, ama sabir dedim ve bekledim. Yine de; 2020 model cihazin benim kaybolan cihazim ile alakali olmadigini, esdeger cihazlar olmadigini, o cihazin bana bir fayda saglamayacagini anlattim. Ki gercekten de durum boyleydi, isim geregi daima 3 monitor ile calismak zorundayim (1 MBP monitoru, 2 de harici monitor), ustelik HDMI ve sd kart portlarini butun gun kullaniyoruz. Bunlari one surerek 2021 cihaz talep ettigimi belirttim. Kabul etmedi. 1 saat boyunca tartistik, artik isler iyice kizisti. O gun o ikinci mudur cok umarsiz ve yardim etmek istemeyen birisiydi, asla musteri-odakli davranmadi ve magazadan cikarken inanilmaz sinirliydim. Buna ek olarak ise, yeni verilen cihazi kabul etsem dahi batarya degisiminin parasini (209 Euro) odemek zorunda oldugumu soyledi. Sok oldum. 2 gun once diger mudure bunu aynen sordugumda hic bir para odenmeyecek dedi, simdiki mudur ise bu parayi bana odetmeye calisiyordu. 2021 model cihazi alabilmemin tek yolu olarak da 2020 ile 2021 arasindaki fiyat farkini odemek zorunda oldugumu soyledi (800 Euro). Ucretsiz olarak 2021 model vermeyecegini israrla belirtti. Iyice sinirlenmeden magazadan cikma karari aldim ve ertesi gun yeniden gelecegimi, diger mudur ile gorusmek istedigimi soyledim. Cunku belli ki ikinci mudur ile bu isi halledemeyecektik. O aksam eve gittigimde Tim Cook'a mail gondererek bu magazayi ve o ikinci muduru sikayet ettim, durumu anlattim, magazanin bana yardim etmedigini ve beni para odemeye zorladigini belirttim. Tim Cook'un maillerini daima kontrol eden bir takim oldugunu biliyordum, elbet yardim edeceklerdi.


    Ertesi gun 15.30'da magazada yeniden randevum vardi. Bu esnada da kayip bilgisayarimdan hic haber maber yok. Onceki gun tanistigim ikinci mudur beni sabah saatlerinde aradi. Bana aynen sunlari soyledi: "Selamlar merhaba, dunku tavrimdan dolayi ozur dilerim. Diger mudur arkadasim ile gorustugunuz konulari bilmiyordum. 209 Euro batarya ucreti odemeyeceksiniz, ozur dilerim bunun icin. Fakat eger 2021 model cihazi istiyorsaniz, 2020 ile 2021 model arasindaki fiyat farkini odemek zorundasiniz. Fakat bu noktada da yardim edebilirim, ogrenci oldugunuzu biliyorum. Normalde 800 Euro olan fiyat farkini 480 Euro'ya indirebiliriz, ogrenci indirimi uygulariz". (Aslinda ogrenci indirimi sadece %10 idi ama adam %40 indirim uygulamaktan bahsetti, kafam iyice karismisti). "Karar vermek icin acele etmeyin, ben sizin icin hem 2020 hem de 2021 model cihazlardan birer tane ayirttim, ikisinden de stok mevcut. Bugun 15.30'da geldiginizde ikisinden birisini alabilirsiniz."

    Buna cevap olarak ben de hic olayi uzatmadan 2021 modeli sectim ve aradaki farki odemeyi kabul ettim. Cunku baska cikis yolu yoktu. Adam ozur de dileyip hatasini kabul edince biraz da yumusadim. Cunku maalesef haksizligi kabul edemiyorum. Iki mudur cok farkli bilgiler vermisti.


    Saat 15.30'da magazaya gittim. 2021 model 14" baz-model MacBook Pro cihazi sifir jelatinli olarak hazirdi. Islemleri yapmalari biraz uzun surdu, cunku boyle bir kayip olayi ve yeni cihaz verme mevzusu ilk defa baslarina gelmis. 3-5 kisi seferber oldu, 30-40 dakikada kagit isleri anca bitebildi.

    En sonunda 480 Euro + 269 Euro odeyerek yeni cihaz teslim aldim.

    480 euro fiyat farki odedigim cihazin sifir fiyati 2249 Euro.

    269 Euro'yu ise 3 yillik garanti (AppleCare+) icin odedim. Belki lazim olmayacak ama en azindan garanti is yapmis olalim dedim.

    Aramizdaki problemi cozduk, yeni cihazimi teslim aldim, toplam 754 Euro para odeyerek magazadan ciktim. Su an ise ortalama 5-6 gundur bu yeni cihazi kullaniyorum.



    Avrupa'nin gobegindeki bir Apple Store'dan hic "bilgisayar kaybetme" gibi bir durum beklemezdim. Adamlarin ilk defa basina gelmis bu, benim de ilk Apple Store deneyimimde ilk defa basima bu geldi. Hep beraber saskiniz.

    Early 2015 MBP 13" cihazimi kaybettiler, 480 euro odedim ve 2021 model MBP 14" satin aldim.

    Normalde 209 Euro batarya degisimi icin odeyecektim, buna ek olarak 271 Euro daha para odemis oldum. Yeni cihaz verdiler.



    En azindan artik sorun cozuldu, mutluyum. Ama hala daha o 2015 cihazimi ozluyorum. MBP serisinin en iyilerindendi. Cok gucluydu, saglamdi, ciziksiz ve sorunsuz bir cihazdi. Ama nasip degilmis, olaylar nereden nereye baglandi, biseyler oldu, yeni cihaz satin almis oldum. Ustelik bu 2021 cihazlari da ilk ciktigi gun cok begenmistim. HDMI portu var, SD kart var, 2 harici ekran destegi var, her seyiyle kral cihazlar.


    Su anda tek sorun, kaybolan cihazimda bana ait veriler olmasi. Cunku cihazi sifirlamamistim, Genius Bar'daki kisi buna gerek olmadigini soylemisti. iCloud'dan cihazi silme talebi yaptim, ama tabi cihaz 20 gundur ortalikta yok. Cidden kayip. Anca bir sekilde olur da internete baglanirsa falan hemen kilitlenecek otomatik olarak. Ama zannetmiyorum, calan kisiler su an ya parcalayip satti, ya da cihazi sifirlayip o sekilde satti bile. Cek Cumhuriyeti yakti beni.


    Yeni bilgisayari teslim aldigim gunun ertesi sabahi beni Irlanda'dan bir numara aradi. Tim Cook'a gonderdigim maili birisi okumus ve yardim edebilecegini soyledi, ust duzey bir Apple calisani yani. Durumu benden bir daha dinledi, kac para odeme yaptigimi sordu vs. Ben adama dedim ki "durumu cozulmus olarak sayabilirsiniz cunku magazayla bi sekilde hallettik, ama tabi para odemek zorunda kaldim." Ama adam da dedi ki "Ben yine de sorusturmayi yurutecegim, magazaya bir kac soru sordum, ona gore size geri donus yapacagim merak etmeyin." Hala bekliyoruz bakalim ne cikacak. Bilmiyorum. Belki de para iadesi yapacaklar, emin degilim. Cok da dusunmuyorum su an, en azindan hem egitimime hem de isime devam edebiliyorum artik. Sukurler olsun.



    Buraya dek okuduysaniz tesekkur ederim.

    Munih gibi kocaman bir sehirdeki Apple Store'da yasadigim deneyim benim icin cok garipti. Siz de bu konulari bilin, koskoca Apple bile bilgisayar kaybedebiliyor. Aslinda UPS kaybetti tabii tamam ama Apple bu konuda bir onlem almaliydi. Her neyse.

    Durum bu, hala saskinim, o yuzden bunu sizinle paylasmak istedim ☺️




  • Garantisiz bir cihazı verip kaybolunca yerine verilen cihaz için ekstra garanti almanız çok mantıklı olmamış bana göre. :)

  • selmand kullanıcısına yanıt
    Tam olarak hangi nokta mantikli olmamis ben tam anlayamadim 😊
    Bana yeni cihaz verdiler. Sifir. Kendim satin almisim gibi yani. E AppleCare+ almak da hakkimdi bu durumda. Mantikli olmayan kismi anlamadim, sanirim yanlis anlattigim bi nokta var? ☺️

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Üzücü ve tuhaf bir olay gerçekleşmiş, konuyu kapatmışlar ancak maddi, manevi olarak canınızı sıkmışlar. İnsan ve karakter faktörü her yerde, her dakika önemli. Konuyu gördüm, yazmak istedim. Üst düzey olan Apple çalışanı kolaylık sağlayabilir belki, durumu görmüşler. Hayırlısı, iyisi olsun, zor durum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde önemli bilgiler kaybolmuş olsaydı kesinlikle tazminat vermeleri gerekirdi size.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maalesef haklisiniz. Ozellikle manevi (zaman) olarak islerden cok geride kaldim. Bilgisayari servise verirken 1 hafta boslugum vardi o yuzden o arada halletmek istedim, ama kimse bilemezdi bilgisayarin kaybolacagini. O yuzden Apple’i suclayamam direk. UPS‘nin hatasi daha buyuk, tasiyici onlardi.

    Velhasıl kelam olayi 2 hafta sonunda cozebildik. Yeni bilgisayar teslim aldim. Ufak bi fark odemek zorunda kaldim sadece. Yani eski cihazimin bataryasina 209€ odeyecekken, simdi 2021 model yepyeni bilgisayara toplam 480€ odedim, ogrenci indirimi vs. Gayet mantikli bi ödemeydi bu.


    Bu arada verilerim vs kaybolsaydi Apple hakli olurdu cunku adamlar zaten cihazi sifirlamayi vs oneriyormus. Genius Bar’daki calisan bana sözlü olarak yanlis/eksik bilgi verdi. O yuzden cihazi sifirlamadan yolladim zaten.
    Neyse ki artik her sey sapasaglam ve yerinde. Yeni cihazda her seyi kurdum ve eksiksiz devam ediyorum. İsleri de yavas yavas yetistiriyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nahege270 -- 26 Aralık 2021; 0:9:47 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.