Şimdi Ara

BMW X5 25D XDRIVE UZUN DÖNEM KULLANICI TESTİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
2
Favori
6.620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba değerli forum üyeleri, yeniden bir inceleme yazısıyla beraberiz. Bu sefer F15 kasa kodlu BMW X5 serisinin artı ve eksi özelliklerini elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım lakin başlamadan önce söylemek istediklerim var.


    Öncelikle burada yazdığım bilgilerin tamamı şahsi görüşüme dayanmaktadır. Daha önce araçlarım hakkında yazdığım uzun dönem kullanıcı değerlendirmelerine de bakarsanız tamamen objektif ve marka fanboyu olmadan doğru neyse onu yazdığımı göreceksiniz. Benim buradaki temel hedefim bu araçları düşünen veya araştırmak isteyen birisi olursa o kişiye faydalı olabilmek. Burada herhangi bir şekilde kendimin veyahut firmamın reklamını yapmıyorum. Lütfen yorum yazarken bunları göz önünde bulundurun. Teşekkür ederim.


    Konumuza dönecek olursak aracı kısa bir süre önce aldım, şimdiye kadar yaklaşık 35-40.000 KM civarında yol yaptım. Bu süreç zarfında gerek uzun yol gerek şehir içinde aracı çok iyi şekilde tanıdığımı düşünüyorum.


    Aracım 2016 model 2.0 Dizel Bi-Turbo 231 Beygirlik üniteye ve ZF'nin üretmiş olduğu 8 ileri tam otomatik şanzıman sahip. Bu aracın 2015 ve daha öncesi versiyonlarında aynı kasa koduyla bir de 218 HP'lik modeli mevcut. Aralarındaki fark güç anlamında özellikle ara hızlanmalarda ve yakıt tüketiminde çok ciddi fark olmasa da deneyimlerime göre yakıt tüketiminde yaklaşık yarım litre gibi bir fark söz konusu. Bu da dikkate alınacak bir değer değil diye düşünmekteyim. Aracın fotoğrafı ile başlayarak yavaş yavaş konunun ilerleyen bölümlerine geçelim;



    BMW X5 25D XDRIVE UZUN DÖNEM KULLANICI TESTİ


    Araç gördüğünüz gibi ışık altında kahverengi, gölgede siyah olan bir renk kombinasyonuna sahip. Ben her ne kadar rengini beğenmesem de aldığım gün şartlar bu şekilde oluştuğu için mecburen almak durumunda kaldık.


    Aracın en çok sorulan sorularından biri arıza durumu, zira önceki X5 serilerinde sık sık problemler yaşandığı için araç kötü bir ünvana sahip halk arasında. Lakin aracım şu an 130.000 km civarına gelmesine rağmen herhangi bir sorun sıkıntı yaşamadım çevremde bu aracı kullanan kişilerden de pek problem duymadım.


    Bu aracı alacak kişiler için olmazsa olmaz opsiyonlar bence hayalet gösterge ve 360 derece optik kamera olmalı. Hayalet gösterge gerçekten araca çok yakışıyor ve Sport modunda kaç hp güç kullandığınızı ekrandan görmeniz keyifli oluyor açıkçası. Biraz büyük olduğundan kaynaklı park ederken zorlanmamak adına 360 derece kamera ise gerçekten işlevsel. Özellikle İstanbul gibi sıkışık park alanlarına sahip bir şehirde yaşıyorsanız bu dediğimi göz ardı etmemeniz faydanıza olacaktır kanısındayım.


    Opsiyon demişken aracın opsiyonlarından da biraz bahsedelim. Benim aracımda opsiyonel olarak Harman Kardon, Hayalet Gösterge, 360 Derece Kamera, Gerçek Deri Koltuklar, Elektrikli Bagaj, Hafızalı Koltuklar mevcut. Aracım M Sport paket olmadığı için koltukta baldır desteği bulunmuyor ama normal koltuklar da konfor konusunda gayet başarılı. Opsiyon olarak donanımlar yeterli geldi diyemem. Keşke hafızalı koltuk veyahut Harman Kardon yerine airmatic olsaydı araçta neden böyle söylediğime, konunun ilerleyen kısımlarında değineceğim.


    Harman Kardon ses sistemini daha önce F10 ve F30 aracımda deneyimlemiştim o araçlarda gerçekten standart ses sistemine göre Harman Kardon'un farkı çok bariz belliydi lakin X5 için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bu araçtaki ses sistemi bence araca yeterli gelmiyor veyahut aracın iç hacmi kıyasladığım modellere göre daha büyük olduğu için bana öyle gelmiş olabilir.


    Aracın en can alıcı noktası bence amacı. Bu aracı ne amaca ilişkin aldığınızı gerçekten sorguluyorsunuz. Görüntüsünün aksine Offroad kabiliyeti olarak gerçekten çok vasat, şehir içi kullanım için gereksiz büyük, uzun yol için tasarlanmış desem o da değil :) X5 gibi bir SUV'dan beklentinizi neyin karşılayacağı burada bir muamma olarak kalıyor. Bundan sonrası için soru cevap şeklinde ilerleyeceğim


    Aracın Yol Tutuşu Nasıl?


    Araç yerden 1762 MM yüksekliğe sahip lakin düşünülenin aksine uzun yolda eğer otobandaysanız bu bir dezavantaj oluşturmuyor, özellikle tadilat görmemiş, yamasız asfaltta araç bulutların üstünde gidiyor hissi veriyor. Bu konuda rakibi olan Audi Q7'den ve Volvo XC90'dan bence daha üstün. Hatta yağmurlu havalarda da yol tutuş konusunda Audi Q7 2-3 tık daha geride kalıyor. BMW gerçekten özellikle yağışlı havalarda sürücüye güven sağlayan bir marka olarak algılarıma kazınmış durumda.


    Yalnız iş Anadolu'daki bol yamalı duble yollara geldiğinde burada çok büyük bir problem ortaya çıkıyor ki o da aracın salınımı. 120 KM/H üzerinde seyrederken her yamadan veyahut hafif çukurdan geçtiğinizde araç büyük bir salınım yapıyor ve sizi tedirgin ediyor. Özellikle viraj içinde bir yamaya denk geldiğinizde araç şerit dışına çıkma eğilimi gösteriyor. Yukarda bahsettiğim üzere Airmatic tam bu noktada can alıcı bir kritere sahip oluyor. Araç diğer BMW X serilerinin aksine haddinden fazla yumuşak amortisör sistemine sahip olduğu için yaptığı bu salınımı ancak Airmatic ile kurtarmak mümkün gibi gözüküyor. Bu nokta da ise BMW X5 rakibi olan Audi Q7'den ve Volvo XC90'dan fersah fersah geride kalarak benim için uzun yol otomobili özelliğini kaybedip sadece düşük hızlara uygun "Otoban Aracı" olarak beynime imza atıyor. Düşük hızlar olarak belirtmemin nedeni ise yazının ilerleyen kısımlarında mevcut



    Aracın Performansı Nasıl?


    Bu araç gibi standart bir SUV kullanıcısının aracından performans beklemesi pek olası gözükmese de bu konuya değinmekte fayda var. Araç yaklaşık 2100 KG ağırlığa sahip olduğu için 4 Silindirli 2.0 Dizel motor yüksek hızlanmalarda biraz nazlı olsa da 120 KM/H altında gaza bastığınızda size istediğiniz performansı yeterli ölçüde sunuyor.


    Düşük motor hacmini Bi-Turbo desteği ile absorbe etmeye çalışan BMW X5 size performans konusunda özellikle uzun yolda bir Kia Sorento'dan daha fazlasını veremiyor olsa da ilk kalkış anında koltuğa sırtınızı yapıştıracak güce sahip olduğunu da bilmenizde fayda var.



    Aracın Uzun Yol Değerlendirmesi


    Yukarıda da bahsettiğim gibi araç uzun yolda özellikle Anadolu'daki bol yamalı duble yollarda salınım nedeniyle güven kırıklığı yaşatsa da otobanda 150-160 KM/H süratlerde rahat bir şekilde ilerliyor. Özellikle bu süratlerin altında araç selef modellerine ve hatta 7 serisi hariç diğer tüm BMW modellerine göre çok sessiz ve konforlu diyebiliriz. Lakin 170 KM/H'den sonra aracın içinde anlamsız bir uğultu ve motor sesi başlıyor. Düşük hızlarda bu kadar sessiz olan bir araç birden bire 170 KM/H'den sonra başka bir araca dönüşüyor bu da uzun yol konforunuzu bir hayli etkiliyor. Bununla alakalı bir video çektim aracın içerisindeki sesi yüksek hızlarda net bir şekilde duyabilirsiniz;



    Bu ses pek çok kullanıcı için önemsiz olarak gözükse de benim gibi bir kaç saat boyunca yüksek süratlerde seyahat eden biri için gerçekten çok büyük önem arz etmekte. Eğer siz de benim gibi yüksek süratte seyahat ediyorsanız bu araç kesinlikle size göre değil.



    Aracın Konforu Nasıl?


    Bu araç gerçekten emsallerine göre konfor olayını abartmış hatta aşmış boyutta. Hiç bir BMW'den beklenmeyecek şekilde rahat hissediyorsunuz. Özellikle koltukların yumuşaklığı ve süspansiyon sisteminin selefine göre daha yumuşak tasarlanmış olması adeta Klasik bir Amerikan sürüyor hissi uyandırıyor. Ben bu konuda BMW'yi tebrik etmeden geçemeyeceğim, sert görüntüsünün altındaki bu yumuşak kalbi beni mest etti doğrusu.


    Sessizlik olarak ise Volvo XC90'dan 2 tık, Audi Q7'den 3-4 tık daha sessiz olan bu otomobil, düşük hızlarda keyif alarak uzun yol yapan etrafı gezip görerek seven insanlar için biçilmiş kaftan gibi. Zira beni tanıyanlar bilirler bu benim sahip olduğum onlarca SUV içerisinde en sessiz olanıydı.



    İç Mekan Kalitesi ve İç Mekan Hacmi


    Araç iç mekanda koltukları dışında standart bir BMW'den daha fazlasını sunmuyor, kalite olarak yine orta-üst seviye diyebileceğim bir kaliteye sahip olan aracın belirttiğim üzere tek artı noktası yüksek dansiteli süngerlere sahip koltukları. Yalnız süngerler o kadar yumuşak ki, koltuğa oturduğunuzda altınızda hamur gibi olan süngerler yüzünden özellikle şöfor koltuğunun sol yanındaki deri plastiğe sürterek zamanla aşınıyor ve çok çabuk deformasyona uğruyor.


    Yine yukarda belirttiğim üzere sessizlik konusunda özellikle motor yuvasının gerçekten çok iyi yalıtılmış olması düşük hızlarda kullanım esnasında yüksek kalitede bir araç hissi veriyor.


    Hacim konusuna geldiğimizde elbette ki bir SUV kullanıcısı için en önemli noktalardan birisi de aracın iç hacmidir. BMW X5 size iç hacim konusunda tam da kararında bir yeterlilik sunuyor. Ne 7 kişilik Audi Q7 gibi gereksiz devasa bir boyut ne de Volvo XC90 gibi sınırlı bir alan sunmuyor. Bagaj hacmi ise 650 litre ile gerçekten Volvo XC90'a göre çok daha elverişli ve kullanışlı bir şekilde dizayn edilmiş.


    Özellikle bagajın iki parça olarak açılması haftasonu sporları ile uğraşanlar için büyük bir avantaj, aracın alt bagaj kapağı 105 KG'a kadar ağırlık taşıyabildiği için herhangi bir dağ yolunun manzara gören bir kenarında mola vererek rahat rahat buraya oturup etrafın keyfini alabilirsiniz.



    Aracın Yakıt Tüketimi ve Genel Giderler


    Ben araçlarımı genelde hızlı kullanan biriyim dolayısıyla yakıt tüketimlerim fabrika verilerinin bir hayli üzerinde olur ama bu araç gerçekten kullandığım en düşük yakıt tüketimine sahip SUV diyebilirim. Uzun yolda 180-200 KM/H aralığında 8.8 Litre / 100 KM yapan araç 120 KM/H sabit gidildiğinde 6 Litre / 100 KM gibi çok düşük bir değer yakalayabiliyor. Şehir içinde ise 9 Litrenin üzerine çıkmayarak bu sınıfta kullandığım araçlar içerisindeki liderliği yakalıyor.


    Ben araçlarımı yetkili serviste bakıma sokmayı tercih ediyorum, BMW X5 bakım maliyeti konusunda emsallerine göre gerçekten çok tutumlu bir model. Özellikle Audi Q7 ve Volvo XC90'a baktığımızda 10 Litrenin üzerinde soğutma sıvısı ve 6 Litrenin üzerinde motor yağı almasına karşın BMW X5 sadece 7 Litre Soğutma Sıvısı ve 5.2 Litre Motor yağı kapasitesine sahip olduğu için rakiplerine bakarak bakım maliyetinde de avantajı ön plana çıkıyor. Yetkili serviste şu an itibariyle iskonto düşülmemiş haliyle 2.250 Türk Lirasına Motor yağı ve Filtreleri değiştirebiliyorsunuz. Eğer ki daimi müşteri iseniz BMW Borusan Otomotiv'in servis konusunda güzel iskontolarının olduğunu söylemek gerek.


    Sigorta ve Kasko kişiden kişiye değişkenli gösterdiği için bu konuya değinmeyeceğim.


    Umarım birilerine faydalı olabilirim, aklınıza takılan bir şey olursa sormaktan asla çekinmeyin seve seve cevaplayacağımdan emin olabilirsiniz.








  • İyi günlerde kullanın güzel araç

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kazasız belasız bol test yazılı günlerde kullanmanız dileği ile...

  • Çok teşekkür ederim hocam. Herkese daha iyileri olsun

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bakım ücretine bak Reno indirimsiz 1800 indirimli 1350 diyordu en son. Bu araca göre bu fiyat bedava

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık güzel detaylı bir inceleme olmuş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel yazi. Vites orani kisaymis 3bin deviri en azindan 210'da yapmasini beklerdim agir diye oranlar kisa demek ama yakiti cok iyimiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık Hocam, gene doyurucu bir yazı olmuş. Aslında benim için hiçbir önemi olmasa da gene sormak istedim, gördüğünüz en yüksek hız neydi, 200+ km/h hızlardan sonra tedirginlik veriyor mu diğer Suv'lar gibi?

  • Hocam gene çok güzel yazmışsınız ellerinize sağlık. Bu kasa X5 lerde en sevmediğim şey jantları genelinin hep küçük. Çok nadir güzel jantlısına rastladım. Böyle bir araca yakışmıyor bence

  • M paketini kullanmıştım ama bana sert gelmişti. Konforunu beğenmemiştim. Onun dışında çok güzel araba. Yalıtım olayı kötüymüş. O kadar deneyimlemedim.

    2015 yılında 306 bine almıştık. Şimdi ne kadar düşünemiyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F10 5 kasa var abimde . Açıkçası uzun yolunu sevmiyorum 120 sonrası garip bi yüksek ses oluşuyor araçta. Bende cla200 var onda hız arttıkça ses absürt bir hal almıyor ama f10 da ses oldukça artıyor yorucu bir ses oluşuyor. Frenleri rezalet mesela. Konfor da kötü değil ama F sınıfına göre iyi de değil. X5 inde pek iyi olmayacağını düşünüyordum galiba haklıymışım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben elektrikliciyim aga

  • murat425 kullanıcısına yanıt
    F10 bence tatlı sert süspansiyonlarıyla güzel bir deneyim sunuyor ama bu biraz rahatsız edici. Biraz daha sert süspansiyonlar tercih edilmeliydi bence. Çünkü araç E segment bir araca göre epey sportif. Direksiyon çok net ve elektrikli olmasına rağmen hisli denebilir, şasi çok iyi. Direksiyon ve şasi işi bu noktaya taşıyınca süspansiyonlar göze batıyor artık. Muhtemelen çift etkili bir süspansiyon sistemine sahip, düşük hızlarda salınım daha fazla iken sürat arttıkça daha dinamik bir karaktere kavuşuyorlar ancak araçla tam bütünlüğü sağlayacak kadar sert değiller maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 5 Kasım 2021; 0:16:3 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güle güle kullanın paylaşım için teşekkürler X5 diyince aklıma hep şu video geliyor


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bakim olarak sadece yagdan bahsetmek kendi icinde kiyaslama olmus :)
    Balata, disk, agir bakimlari Vs be kadar :/)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz hep x5i sert bilirdik, yol tutuşuyla segmentinde en ileride filan, şaşırdım yazıya açıkçası,elinize sağlık.

  • Yeniden Merhaba;

    Mesaj yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Elimden geldiğince tek tek cevap vermeye çalışacağım:


    @Ussuz

    Hocam belirttiğiniz gibi bakım ücreti bu segmente göre uygun. Daha Range Rover Evoque konusunda da aynı şeyi söylediğimde millet dalga geçmişti benimle ama halden anlayan birilerini görmek sevindirici :)



    @TahaKaradeniz

    Bu araçla gördüğüm en yüksek hız rampa aşağı 225 oldu, maalesef yüksek hızlarda salınımından dolayı güven vermiyor. Yüksek hızlarda güven veren tek SUV bence Audi Q7 şimdilik.



    @RedViper

    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Evet maalesef jantlar çok küçük duruyor lastik ebatlarından dolayı bende hem rengini hem jantını sevmiyorum aracın ama orjinal halini en ufak şekilde değiştirmek hoşuma gitmiyor hocam.



    @commandx

    M paket olanların Süspansiyon sistemleri daha sert çalışıyor ayrıca koltuklardan kaynaklı araç %50 oranında sert hissettiriyor. İki araç arasında dağlar kadar fark var. M paket araçların uzun yolları daha iyi diye duydum yalnız yani yüksek süratte güven veriyormuş. M paket olmayan bir X5 kullanırsanız konfor konusunda dediğime hak vereceksiniz.





  • @batkent

    Henüz disk ve balata değişimi yaptırmadım zamanı gelmediği için. Sanırım bu bakımda söylediğiniz parçalar değişecek o zaman net fiyat bilgisi verebilirim.



    @M3 CSL

    Evet eski X5'ler gerçekten çok sert araçlardı, hatta bu modellerin M Paket olanları da eski geleneklere bağlı fakat BMW karar değişerek sanırım konfor sunmayı hedeflemiş X5 serisinde.

  • Konuya girerken sizin yazdığınızı tahmin etmiştim, yanılmamışım. İyi günlerde kullanın hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabanız hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullanın. benim için sıfr x5 değil bütün bmw suv ları anlamsız. arazi kabiliyeti yok, konforsuz, sürat istersen binek al, süratli ve aile için sw al. bmw suvları çok mantıksız bence.


    not: bir ara x4 sürdüm kalas gibi araçtı, volvo xc60 ın tırnağı olamaz.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.