Şimdi Ara

SsangYong, sadece 260 milyon dolar karşılığında satılıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
4.295
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SsangYong, sadece 260 milyon dolar karşılığında satılıyor



    Uzun süredir mali sıkıntılarla boğuşan SsangYong, ödeyemediği borçları nedeniyle geçtiğimiz yıl iflas koruma istemişti. Şirketin çoğunluk hissesini elinde bulunduran Mahindra & Mahindra da şirkete yapacağı yatırımları durdurmuş, hisseleri satmak için potansiyel alıcı arayışına girmişti.



    Güney Kore'den gelen haberlere göre aranan kan bulundu. Güney Koreli bir elektrikli araç girişimi olan Edison Motors liderliğindeki konsorsiyum, SsangYong'u satın almak için harekete geçti ve teklif sundu. Eğer her şey yolunda giderse taraflar arasındaki görüşmeler önümüzdeki ay sonuca bağlanacak.



    Ayrıca Bkz.2022 Honda Civic Si tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Edison Motors'un SsangYong'u satın almak için sadece 260 milyon dolar ödeyeceği belirtiliyor. Edison Motors'un ürün gamında elektrikli otobüs bulunuyor. Şirket SsangYong'u satın alarak binek araç pazarına geçiş yapıp bu alanda seri üretim yapmayı planlıyor. Gelen bilgiye göre, eğer satın alma başarılı olursa, söz konusu şirket SsangYong'un kendini toparlaması için 800 milyon dolar civarında yatırım yapmayı hedefliyor.



    Öte yandan SsangYong, finansal sorunlar ve düşen satışlara rağmen gelecek stratejisini planlamış durumda. Korando'nun elektrikli versiyonu yolda. Ayrıca Güney Koreli şirket, J100 ve X200 kod adlı iki farklı SUV modelin de çizim görsellerini paylaşarak şirketin geleceği hakkında ipuçları vermişti.




    Kaynak:https://asia.nikkei.com/Business/Business-deals/Troubled-SsangYong-Motor-poised-to-sell-itself-to-South-Korean-EV-startup







  • Firma Borçlarıni ödeyemiyor, 747'de de bu firmayı almak da zarar.



    Bırakın şu firma alma sevdasını, kendiniz üretin.

    Almanız gereken know-how o da bu firmada yok.


    Bu sanyom firmasının kaç üretim patenti, kaç metalürji patenti, kaç mühendislik patenti ve kaç yararlı modeli var?


    Eğer TOGG da kendi patentini geliştirmez de aldım taktım sattım kafasıyla giderse sonu Sanzon gibi olacaktır.


    Buradan çıkarılması gereken ders budur.

    Fikrî sınai mülkiyet hakları olan ürünler para eder. Yoksa başı Boş bir fabrika almak anlamsız.

    ben buna pek katilmiyorum. pek derken, tam olarak degil. bir nebze.


    bursa 1996 yilinda Avrupa ornek sehri secildi. Bursa daha yesildi, fabrikalar acilmis, metro icin alt yapi baslamisti. bunun sebebi neydi?


    avrupa sehri olmasinda.


    peki bir yeri, sehir yapan nedir? insanlari. insan kalitesi de iste o sehrin kalitesini belirler.


    Bursa'nin farki neydi mesela?


    1972 ve 1989 da bursa, balkanlar'dan gelen nufus ile doldu. oradan gelen egitimli nufus, elinde meslegi olan nufus. berdel nedir bilmeyen nufus, kan davasi nedir bilmeyen nufus, menzil, bedullazzam vs bilmeyen ama ondalikli sayilarla islem yapabilen, yuzde alabilen , okumasi yazmasi ve 3 dil bilen insnalarla doldu. bu da sehri patlatti (iyi anlamda). suc oranlari bile turkiye ortalamanin en altinda idi.


    sonra ne oldu?


    once ozal ile doguya yerslestirilen kurdleri bursaya doldurmaya basladilar. cunku bursa kalkinmis ve zenginlesmisti. sonra bu durum karadenizlilerin ilgisini cekti, dogulular ve ic anadolular durur mu? onlar da akin akin geldiler ve bursa , 2000 yili ile beraber bir yikima girmeye basladi. yavz selim mahallesi aczimendi bolgesi olmustu mesela. sortla girince ters bakiyordu millet. ama gorukle, kestel, nilufer, hurriyet mahalleleri ise beyaz insanlarla dolu, suc oraninin en dusuk oldugu bolgelerdi. yani kaliteli insan topluluklarini koruyamazsan, malesef boyle bolgesel cokuntulere zemin hazirlarsin. turkiye'nin en buyuk sorunu 1- cahi kesimin cogalmasi, 2- bu cahil kesimin bati illerini isgal etmesi. Ege Trakya ve Bati marmara bugun bile hala avrupai genlere ait nufusla dolu. fark goruyorsun.

    Hala şu firmaların satın alınabileceğini sananlar var. Tarihi boyunca araba üretememiş bir ülkeye araba firmasını satarlar mı sanıyorsunuz? Çinli Geely Volvo'yu alırken deli gibi tecrübesi vardı, PSA'nın da. Ama Türkiye'ye kimse araba firması satmaz, çünkü satışın amacı firmanın know-how ve para desteğiyle kalkındırılmasıdır.
  • aklinizdan geceni anliyorum ama Volvo hadi bilemedin Opel ile o firsat coktan kacti.

  • Kusura bakmasınlar ama Ssangyong itibarlı bir firma değil. İtibarlı olsaydı bişeyler düşünürdük.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • senged kullanıcısına yanıt
    evet düşünürdünüz alım garantili olarak siz volvo saab ve opel toshibanın nand chip üretim fabrikası daha nicelerini kaçırdınız onları neden düşünmediniz :D

  • Sısangyong diye okunuyor.

    1 s yetmemiş, 2 tane s koymuşlar başa.

    Tıssss...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V4LKyR -- 22 Ekim 2021; 6:19:11 >
  • pskillercheto kullanıcısına yanıt
    Bi defa toplum hırsız. Değil volvo değil opel mersedesi bedavaya verseler bu halk içini boşaltır. Siz hiç çürük meyve gördünüz mü. Zamanla içi boşalır kokar. İşte bu medeniyet budur. yok etmek üzerine kurulu. Başkasını değil birbirini ve kendini.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jubeii -- 22 Ekim 2021; 7:52:7 >
  • bizim müteaahitlere giden paraların yanında hiç aslında. alıp bunu elinde böyle bi montaj sanayisi varken elektrikliyi yükssek fiyattan alamayanlara alternatif sunacaksın. togg ucuz olmayacak çünkü. tabi bizim inşaatçılar bunu alınca 3 katlı araba olur mu diye sormaya başlar.bi katını sana satar bi katını kiralar arabanın olmaz tabi.

  • senged kullanıcısına yanıt
    kim kim düşünüyorsunuz

  • Arabaları güzel aslında. Suv üretimi konusunda uzman firma. Mercedes ile de bazı konularda ortaklık anlaşmaları vardı. Ben 4 yıldır Rodius modelini kullanıyorum ve elektrikli bir araba almadan da satmayacağım gayet memnunum. Türkiye'den büyük özel sektör firmaları bir konsorsiyum kurup alabilir aslında. Ama alınacağını sanmıyorum çünkü bizde herkes kolay yatarak para kazanma derdinde. Bu iş ise çok fazla ar-ge gerektiriyor. Ssanyong firması uzun bir süre Kore için askeri araçlar da üretmiş. Sonuçta yaklaşık 70 yıllık bir firma. Bu alandaki birikimi bile önemlidir bence. Keşke en az %50 sini alabilsek...

  • Haha Volvo - Opel demişler.:)

    Volvo Geely şirketler grubunun(zgh bir parçası) artık oda çinli.Hele Opel o kadar çok el değiştirdi ki 2016-2019 arası satış rakamları yedek parça sıkıntıları biraz daha artsa ölecekti ki FCA'nın Opel ve Citroen'i satın alması yetmedi müşteri grubunu şekillendirmek ve VW gibi ortak şasi platformuna geçmek için için fiat grubu (FCA) ismini bozup Stellantis diye bir grup kurdu. gruplarla tek başına savaşan bir marka Ssangyong tabi ki başarısız adamların ihtiyacı mali şirket desteği değil bu gruplar gibi ortak malzeme ile seri üretimden kar etmek.

    VW PQ35 platformundan ortak şasi malzemesi olan araçlara bak: Audi A3 (8P), Audi Q3 (8U), Volkswagen Golf Mk5 (1K), Volkswagen Jetta Mk5 (1K), Volkswagen Golf Mk6 (5K), Volkswagen Eos, Volkswagen Scirocco Mk3, Volkswagen Tiguan, SEAT León (1P), SEAT Toledo (1P), SEAT Altea, Škoda Octavia (1Z), Škoda Yeti

    Bunların şasi grubu genel itibari ile aynı.düşün sadece VW grubu belkide her model tek başına 500k satışı geçmiştir dünyada. Adam 13 model için tek üretimde 6 milyon şasi üretip kasalarını oturtuyor. Stellantis grubu daha felaket bu konuda.

    Ama Ssangyong sattığı toplam 1 milyon araç varsa bunlar için en az 2-3 farklı platform çıkarmak zorunda az adet maliyet demek nasıl baş etsin diğerleri ile. Halbu ki bizim Togg Temsa, Habaş(Honda fabrikasını aldı), kıbrısın Günsel, Çinin şu satı alacak Edison Motors bir iki firma daha birleşip ortak altyapı sağlasa seyreyle eğlenceyi belkide AB üretimi araçlarla f/p olarak gerçekten kapışabilirler ama yok illa %100 çinli yada Türk olacağız kafası işte.

    Adamlar Volvo'yu aldı hemde 3 kuruşa o zaman da Togg alsaydı keşke, bari marka imajını fln kullanırdık diye çok iç geçirdim ama iyi ki almamışlar. Saab'ın prototip platform'u 9-3 köşede yatıyor adeta işini bilmeyen hurdacı gibi elimizde patent eritiyoruz değer kaybediyor. İki haber oldu diye adamlar prototip çalışmalarını askıya aldı ya var mı böyle aptallık sonra dolar niye uçuyor millet olarak %100 hiçbir şey üretemiyoruz ama %100 mallık yapma ustasıyız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otoogretmen45199 -- 22 Ekim 2021; 09:01:28 >




  • Adamlarin Distributoru bile problemli, Marka yonetimi olan firma her onunden gecene distributorluk vermez.

    Marka yonetimi olmadan, Pazar payi saglayacaklarini dusunuyorlarsa yaniliyorlar.

    Yine de Mahindra yonetiminde tasarim olarak kendilerini biraz duzelttiler ama anladigim dipsiz kuyu gibi, kim alsa para ve nereye para harcasa etmiyor. Elektrikli arac donusumu de maliyetli, bu alt yapiyi kuracak yatirimi bu firmaya yapmak istemiyorlar.

    San'Yang diye okunuyor. SS koyulmasinin nedeni, "S" harfinin yutulmamasi.

    Yaptiklari en iyi araba Toyota Prado cakmasi, Rexton oldu. Onun da nedeni kaliteli bir cakma olmasi, eski Lacoste Montlar gibi. Eskiden Lacoste Mont hastaligi vardi, Cakmalari Tulum gibi dururdu biraz kulp oturtan orijinal diye yutturmaya kalkardi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 22 Ekim 2021; 9:21:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayatımda ödediğim para karşılığında en fazla keyif ve huzur buldugum araç markasıdır. Gene kamyonet alacak olsam net bunu alırım

  • Ben Hyundai gibi olsam alırım bu firmayı ayrı bir concept olarak üretirim. Bu firmanın ana problemi motor şanzıman ikilisini Eski mercedes kasaları için üretilen motor mekaniklerle üretiyorlar, at onları bu şaselere yeni motorları tak devam et mis gibi.

  • otoogretmen45199 kullanıcısına yanıt

    Merak ettim şase olayını bu kadar maliyeti artıracak birşey mi gerçekten ? Yanlış anlaşılmasın sadece bilmediğimden soruyorum. Gövdenin değişmesi şaseden daha pahalı değil midir ?

  • Borçlar dahil 260 milyon mu???

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • pskillercheto kullanıcısına yanıt
    Hala şu firmaların satın alınabileceğini sananlar var. Tarihi boyunca araba üretememiş bir ülkeye araba firmasını satarlar mı sanıyorsunuz? Çinli Geely Volvo'yu alırken deli gibi tecrübesi vardı, PSA'nın da. Ama Türkiye'ye kimse araba firması satmaz, çünkü satışın amacı firmanın know-how ve para desteğiyle kalkındırılmasıdır.

  • Yazık , çok yazık yeni korandoyu çok beğenmiştim , piyasadaki bir çok araçtan gerek kalite , gerek sağlamlık açıdan çok iyi bence

  • SsangYong, sadece 260 milyon dolar karşılığında satılıyor




    Kapitalizmde fırsatlar bitmez. Sat 400 milyon dolarlık Boing 747-8 Vip katar hediyesi uçağı al SangYong'u. kalan parayla da yatırımlarını yaparsın.

  • o paraya yine türkiyede elektrikli araç fabrikası kurulabilir sanırım

  • AO A kullanıcısına yanıt

    Güncel ssangyong modelleri zaten hyundai motor şanzıman kullanıyor diye hatırlıyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.