Şimdi Ara

İlk yerli şanzıman üretildi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
837
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kaynak:https://tr.motor1.com/news/541669/ford-otosan-yerli-sanziman/

    İlk yerli şanzıman üretildi.


    Türkiye ihracatının önde gelen isimlerinden olan Ford Otosan, "Türkiye'nin ilk ve tek yerli şanzımanını" üretmeyi başardı. Eskişehir Fabrikası'nda gerçekleştirilen bir tören ile tanıtılan bu şanzıman, 2018 yılından beri geliştirilme sürecindeydi. Ford Otosan böylelikle; motor, aks ve şanzıman elemanlarının üçünü de geliştiren ve üreten sayılı kamyon üreticilerinden biri oldu.

    Ecotorq adı verilen yeni şanzımanın altında Türk mühendislerin imzası bulunuyor. Yaklaşık 60 milyon euro yatırım ile geliştirilen Ecotorq, Eskişehir'de üretilen ticari modellerdeki yerlilik oranını yüzde 90'a çıkartmış olacak.

    230 mühendisin 5 yıl süren çalıştırmalar sonucunda ürettiği ilk ve tek yerli şanzıman, yaklaşık 1 milyon kilometre mesafe katederek zorlu koşullarda test edildi. Bu sayede Ecotorq, ağır ticari araç üretiminde Türkiye'nin çok daha önemli bir oyuncu haline gelmesini sağlayacak.

    Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün: "Ford Otosan olarak, 60 yılı aşan yolculuğumuzda bugün, mühendislik yetkinliklerimiz ve Ar-Ge gücümüz sayesinde Türkiye’de ürettiğimiz araçları dünyanın farklı noktalarına ihraç ederken, Türk mühendislerinin emekleri ile geliştirdiğimiz araçlarımız bizleri gururlandırıyor. Bu başarılarımız elbette tesadüf değil. Bugün yaşadığımız gururun arkasında yıllardır süregelen Ar-Ge çalışmalarımız ve dev bir mühendislik ekibi var. İlk kez 2003 yılında Eskişehir Fabrikamızda başladığımız, ağır ticari araçlarımızın kalbi Ecotorq Motor üretimimiz büyüyerek devam ediyor."

    "Ağır ticari araç üretiminde önemli unsurlardan biri olan arka aks ise mühendislerimiz tarafından geliştirilerek 2015 yılından beri üretiliyor. Ve bugün… Ne mutlu ki şirketimiz, tasarımından test süreçlerine kadar tamamen Türk mühendislerinin geliştirdiği ilk ve tek yerli Ecotorq şanzıman ile bir yeniliğe daha imza atıyor. Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanı ile ağır ticaride araçlarımızın yerlilik oranını %90’ın üzerine çıkaracak, markamızın ve ülkemizin uluslararası arenadaki rekabetçiliğine büyük katkı sağlayacağız."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 20 Ekim 2021; 8:38:58 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Kardeşim ve dayimlar lojistik işiyle uğraşıyor. O camiayi az çok biliyorum. Orada işler pek kalite ile yürümüyor. Kafalarında ayrı bir algı dünyası kurmuşlar ona göre hareket ediyorlar. Türkiye piyasasında Scania ve Mercedesten başkası ağzıyla kuş tutsa yaranamaz. Man ve daf gibi iki markayı bile bokluyorlar:) Volvoyu kaliteli diyorlar ama Türkiye yollarına uymazmış:) parçası pahalıymış falan filan. Volvonun yedek parça fiyatları Scania ile aynı aslında. Aynı otomobil piyasası gibi algılar üzerine yürüyor. Fmax Scania 500s ve actross 1851 ile kiyaslaniyor. Diğerleri 100 yıldır bu işi yapıyor. Onlarda bile ne kronik arızalar var ama marka imajı yüzünden hiç laf etmiyorlar. İlk çıkan fmaxlarda ön far grubu arızası oldu ve bu yürüdü gitti. Resmen taktılar:) birde adı çok yakiyora çıktı hâlbuki Scania ile aynı yakıyor. (En az yakan daf) işin birde hava atma kısmı var. Scania varsa burnun havada yürürsün:) derin bir cehaletin hüküm sürdüğü bir piyasa...

  • Güzel gelişmeler bunlar, ford iyiden iyiye ticariye kaymış durumda..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • met.nar kullanıcısına yanıt
    Evet ama hâla kalite güç anlamında çok eksiği var gibi ilanlar fmax dolu alan 1 yil civarı sürüp satışa koymuş Ford bence modern hino hiex tarzı birşey

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • "Ford Otosan" ile başlamasaydı saçma sapan seçim vaadi sanıp okumayacaktım.. Tebrik ediyorum Koç grubunu

  • sadece meraktan soruyorum bir şanzıman için ki ford yardımı da vardır 230 mühendis çok değil mi yav?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel haber de bari yazsalarmış otomatik mi manuel mi diye… yazdılar da ben mi kaçırdım acaba?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    Otomatikmiş. Yerli şanzımana sahip kamyonu test eden Varank, aracın çok başarılı olduğunu kaydederek, “Biraz önce Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanını tanıttık. Bu şanzımanın bir özelliği de otomatik bir şanzıman olması. Ali İhsan Bey beni bu konuda uyardı. ‘Otomatik demediniz bakanım, asıl önemli olan konulardan bir tanesi o’ dedi. Yerli ve milli otomatik şanzımanın takılı olduğu kamyona bindik, test ettik.

  • Yukarıdaki metni kopyalayıp googleyabilirsiniz.

  • Birkaç haftadır markası otokar sanırım bursa sehirici otobüsleri denk geliyor,şanzımanları tıkır tıkır vites atıyor güzel araç yapmışlar.

    Keske ülkemizden soğutmasalardı,ne yerliye bağlılığımız kaldı ne de ülkeye. Makine parkımızda 40 dan fazla yerli ekipman,4 tane yerli iş makinesi var. Bütçe oluşturdukca Avrupa’lara geçiyoruz…

    Hem teknolojide çok geriyiz hem de düzgün üretim yok ülkede.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • RoyWalsh kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.
    Otomatik daha da güzel. Umarım binekler için de geliştirirler en kısa sürede.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Canbey96 kullanıcısına yanıt

    Bizim şirkette 10 tane var Avrupa çalışıyorlar 2 sene oldu daha hiç problem çıkarmadılar. Şoförler de memnun, içi çok geniş ve ferah, motoru kuvvetli 500 beygir.

    Problem çıkarınca servis işi sıkıntı sadece, man daf, scania gibi servis ağı yok Avrupa'da.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Özellikle 2011-2012 yılında 1838 ler baya tutuluyordu bizim sektördeki harfiyacilar 2-3 sene kullanıp ekmeğini yiyip sonrasında axor'a geçti geneli fiyat olarak uygundu 10 axor parasina 12-13 corgo 1838 geliyordu ama konfor güç çok iyi değildi şimdi fmax ile farkli bir boyuta geçti Ford,iveco actros'un 480 altı modelleriyle belki ama volvo scania tarzı araçlar ile arasinda baya bir fark var bu farkıfa uygub fiyatla kapatıyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Bir işin iç yüzünü bilmeyenler o işi çok kolay ve yüzeysel zannediyor. Bizim bilmediğimiz bir sürü detayı, vs. vardır o işin.


    Bir de o 230 mühendisin tamamı full-time bu şanzımanın geliştirilmesinde çalışmamış olabilir. Bir yandan üretimde çalışırken, diğer taraftan şanzımanın ar-gesine destek vermiştir.


    Ben bilgisayar mühendisiyim. "Çalıştığım kurumda bilgi işlemde 100'den fazla insan çalışıyor" diyorum insanlar hayretler ediyor o kadar çok insanın ne işi var bilgi işlemde diye. Oysa o kadar çok iş var ki 100 kişi bile yetmiyor, yeni yazılımcılar, analizciler alınmaya devam ediyor.


    Bir işin içinde olmayan insanlar o işi detaylarını, kapsamını bilemezler. Genelde de tahmin edilenden çok daha fazla iş vardır orda.

  • Canbey96 kullanıcısına yanıt

    Kardeşim ve dayimlar lojistik işiyle uğraşıyor. O camiayi az çok biliyorum. Orada işler pek kalite ile yürümüyor. Kafalarında ayrı bir algı dünyası kurmuşlar ona göre hareket ediyorlar. Türkiye piyasasında Scania ve Mercedesten başkası ağzıyla kuş tutsa yaranamaz. Man ve daf gibi iki markayı bile bokluyorlar:) Volvoyu kaliteli diyorlar ama Türkiye yollarına uymazmış:) parçası pahalıymış falan filan. Volvonun yedek parça fiyatları Scania ile aynı aslında. Aynı otomobil piyasası gibi algılar üzerine yürüyor. Fmax Scania 500s ve actross 1851 ile kiyaslaniyor. Diğerleri 100 yıldır bu işi yapıyor. Onlarda bile ne kronik arızalar var ama marka imajı yüzünden hiç laf etmiyorlar. İlk çıkan fmaxlarda ön far grubu arızası oldu ve bu yürüdü gitti. Resmen taktılar:) birde adı çok yakiyora çıktı hâlbuki Scania ile aynı yakıyor. (En az yakan daf) işin birde hava atma kısmı var. Scania varsa burnun havada yürürsün:) derin bir cehaletin hüküm sürdüğü bir piyasa...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • boraycan kullanıcısına yanıt
    Klasik kamyoncu kafası....
    vabiss yaaa

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.