Şimdi Ara

İkinci El Otomobil Alırken Bu 3 Yalana Asla Kanmayın !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
1.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İkinci el otomobil piyasasında, bazı satıcıların kazalı araçlarını değerinden yüksek fiyatlara satmak için sıklıkla başvurduğu 3 yalan var. 'Karşı tarafında hasarı bu araca yazılmış' klişesi en büyük yalanlardan biri.


    Kötü niyetli satıcılara dikkat edilmezse çok yüksek bedellerle farkına varmadan kazalı araç alabilirsiniz.


    1- Kaskodan fazla para alabilmek için şişirilmiş hasar kaydı var.


    Kaza sonrası tutulan tutanakla araç servise teslim edilir. Tamirci sizden ruhsat, ehliyet, kaza tutanağı, sigorta poliçesi vb. evraklar ister. Ondan sonra sigorta veya kasko şirketiyle irtibata geçer. O şirket sizin aracınız için eksper atar. Eksper gelip, “kaza nasıl olmuş, gerçekten olmuş mu, parça tamir edilebilir mi” diye arabayı yerinde inceleyip “doğru onarımla doğru maliyeti” belirler. Yani “şişirilmiş hasar kaydı” diye bir durum da söz konusu değil. Servis veya tamirci, ekspere rağmen asla kafasına göre bedel çıkaramaz.


    2- Araçta bedelsiz hasar kaydı çıkıyor.


    Tramer sorgusunda sıkça karşılaşılan bir husus; 'bedelsiz' hasar kayıtları. Kaza tarihi yazıyor, ancak hasar bedeli gözükmüyorsa bunun peşine düşün. Kaza sonrası ihbar bildirimi yapılmasının ardından sigorta şirketi dosyayı açıyor. Ancak hatalı bildirimler, hatalı poliçe numaraları ve bazı durumlarda yaşanan hukuki süreç sebebiyle hasar bedelinin sisteme işlemesi 6 ayı bulabiliyor. Büyük kazalara karışan araçlar bu sürede onarılıp satılabiliyor.


    3- Karşı tarafın hasarı bu araca yazılmış.


     İşin uzmanları, kesinlikle böyle bir durumun olamayacağını belirtiyor. Hangi araca ne işlem yapılmışsa, hasar kaydı o aracın şase numarasına işlenir. Örneğin; “Kaza yaptım, suçlu bendim, bana 5 bin lira, karşı tarafa 10 bin lira hasar çıktı. Benim arabaya 15 bin lira hasar kaydı (tramer) işlenmiş.” Bu imkansız. Hiçbir zaman, hiçbir sigorta şirketi, karşı tarafın hasarını sizin arabanıza yüklemez. Ayrıca mevzuat da buna izin vermez. Kaza geçmişinde ne bedel çıkıyorsa, o araca aittir.


    Gibi klişeler asla gerçeği yansıtmıyor.


    Bir araç kazaya karıştıysa, dosyasının açılıp sigorta şirketi bunu şase numarası üzerinden mutlaka sisteme işler. Sürücü kusurlu olsun veya olmasın, şirket bunu ödesin veya ödemesin, eksperin belirlediği “doğru maliyet” tam zamanlı veri aktarıldıysa, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi sistemine eş zamanlı olarak yansıyor.


    Birincisi; 5664 SMS hizmetinden aracın plaka ile değil, mutlaka “şase numarasıyla” sorgulayın.


    İkincisi; otomobili satıcının yönlendirmediği, kendi belirleyeceğiniz ikinci el oto ekspertiz firmasına gösterin.


    Kaynak:


    haberglobal.com.tr
    Uzmanlardan son dakika ikinci el otomobil uyarısı: Bu üç yalana kanmayın
    https://haberglobal.com.tr/gundem/uzmanlardan-son-dakika-ikinci-el-otomobil-uyarisi-bu-uc-yalana-kanmayin-138663







  • Çok doğru noktalar ancak 1.maddede bizzat şahit oldum kendi aracımda sanayideki usta yapmaya çalıştı.(İlk işimizdi kendisiyle olaya uyanınca yapamadan müdehale ettim)

    Olay kısaca şöyle gelişti.


    Aracımın tamponu kazalıydı ancak onarımla düzelecek kadar hasarı vardı yama ile.Kendisiyle de bu şekilde konuştuk anlaştık.Ancak expere bunu değiştireceğini söylemiş ve araç da alman grubu premium bir araç olduğu için fazladan ciddi bir meblağ alcak ve hasar kaydına işlenecekti.İşlem bitti bu durumdan haberim oldu hadi dedik tampon değişmişse doğrudur bi baktık ki içine tampon yamalı.Parayı almış tamponu almamış kısaca eskisini onarmış durumu kendisine bildirdik artık nasıl yaptıysa hasar kaydı araca az işledi para da sigortadan az geldi.

    Olaya uyanmasak veya biz de nemalanıp onay versek aslan gibi şişirme hasar kaydımız olacaktı.

  • 1 nolu madde doğru olabiliyor. birçok kez böyle durumlara şahit oldum ne yazık ki.

  • Çok doğru noktalar ancak 1.maddede bizzat şahit oldum kendi aracımda sanayideki usta yapmaya çalıştı.(İlk işimizdi kendisiyle olaya uyanınca yapamadan müdehale ettim)

    Olay kısaca şöyle gelişti.


    Aracımın tamponu kazalıydı ancak onarımla düzelecek kadar hasarı vardı yama ile.Kendisiyle de bu şekilde konuştuk anlaştık.Ancak expere bunu değiştireceğini söylemiş ve araç da alman grubu premium bir araç olduğu için fazladan ciddi bir meblağ alcak ve hasar kaydına işlenecekti.İşlem bitti bu durumdan haberim oldu hadi dedik tampon değişmişse doğrudur bi baktık ki içine tampon yamalı.Parayı almış tamponu almamış kısaca eskisini onarmış durumu kendisine bildirdik artık nasıl yaptıysa hasar kaydı araca az işledi para da sigortadan az geldi.

    Olaya uyanmasak veya biz de nemalanıp onay versek aslan gibi şişirme hasar kaydımız olacaktı.

  • anyhill kullanıcısına yanıt

    Bence malum sitede bu tür mesajlarla araç satanlara uyarı gelmeli veya ilanı yayınlanmamalı zira açıkça bir hırsızlık ve dolandırıcılık yapılıyor.

  • 1 nolu madde her zaman doğru değil malesef. Yaşadığım için biliyorum ancak sahtekarlarda vardır.

    Kendi başıma gelen ışıklarda aracıma arkadan çarptılar aracı yetkili servise bıraktım adamlar ön farları bile değiştirmişler ve öncesine biri arayıp söylemedi bile! neymiş far ayakları kırılmış ulan adam benim araca arkadan vurdu ben kimseye çarpmadımki ön farların ayakları nasıl kırılsın! Tabi sonra araçtaki kameramdan bi kaç kayda bakayım dedim adamlar test sürüşlerinde konuşuyorlar "ulan az daha yakalanıyorduk farları change ettiğimizi" diye meğer içerdeki elemanlar farları artık çalmış mı ne yaptıysa! video kaydını firmaya sigortaya ekspere gönderdim birşey çıkmadı!

  • Aklıma ilk gelen soru şu: Devlet niçin vardır?

  • Benim durumum 1. Madde ye mi giriyor bilmiyorum. Ama yaşadığım durum "şişirme" durumu olabilir diyor.

    Arabamda 10 bin hasar kaydı var. Tramer sorgusunda Sağ 2 kapı orta direk ve marşpiyel orijinali ile değişik çıkıyor.

    Ancak 2 expertiz ve bir yetkili servis kontrolünde kapılar tamirli, orta direk alttan marşpiyel değiştiği için islemli.(direkte üst kısımlarda hasar yok) sadece marşpiyel değişik.(şase de de hasar yok)

    Neden diye sigorta acentesi ne ve servise sorduğumda daha çok para alabilmek için dediler.

    Hasar kaydını nasıl düzeltirim dedim mahkemeye vereceksin dava dosyası açılacak bilir kişi atanacak vs dediler ugrasmadim.

    Detayını bilmem ama sanırım "şişirme" istenirse yapılabiliyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 numarayla alakalı bir şerh düşeyim.Kayinpeder aracı elektrik arasından kısmen alev aldı.Servis 45 bin hasar bedeli çıkardı araç zaten 60bin bandindaydi perte.Kayinpeder işi pek bilmez dedim baba perte cikarttir aracı.Oda gitmiş kaskosu var olmasına rağmen başka servise pazarlıkla 27 bine anlaşmış.

    Diyeceğim o ki servislerde fazla para almak için bildiğin sigorta firmalarıni dolandırmaya çalısıyor veya vatandaşı.toplumun her kesimi üçkağıtçı malesef bu zincirlemeyle sigorta primleri de artiyor tabi bize etkisi bu.Kayinpeder de bataklikta açan çiçek gibi Aten kaskolu çıkart perte.. yok :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LE10 -- 17 Ekim 2021; 21:59:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LE10 L kullanıcısına yanıt

    Servisler dolandırıyor demek çok doğru olmaz. Servis parçayı tamir etmez yenisini takar, civatayı bile parça koduna göre sipariş verip takar. Dolayısıyla parça maaliyeti zaten yüksek olur. İşçilik tabi dışarıya göre daha yüksek.

  • cricet C kullanıcısına yanıt

    tamponda çatlak oluştu ufak bi kazada, servise götürdüm değişim değil onarım yapılıyor dedi. biz onarmıyoruz ama kasko sigorta firma eksperi oto kink gibi yerlere gönderip onarım yaptırıyor dedi. ama ne hikmetse 2-3 sene önce sanayide arkadaşımın 50 liraya tamir ettirdiği plastik işçilik için 5-10 bin lira fatura çıkar dedi! tabi cebimden çıkmayacak ama yine de bi pislik dönüyor gibi.

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Ben olayı tam anlamadım, servis ne değişim ne de onarım yapıyorsa neyin faturasını söylüyor?

  • servis boyayacak onarılan kısmı, lokal boyayı 5 bine falan yapıyorlar herhalde el kadar yere. ben de anlamadım orasını işte. bi şişirme var gibi diyorum.

  • 1. Madde doğru olmasına rağmen bakış açısı yanlış . Yapılan işçilik de hasar kaydına yansıyor . Mesela 25 milyarlık bir hasar kaydında 15 milyar işçilik çıkabiliyor . Ayrıca önden kazalarda airbag patlamasa bile emniyet kemeri patlarsa tek kaput + tampon değişime 20 ye yakın çıkabilir .

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Sonradan hasar kaydı çıkabiliyor bazen. Özellikle kaza yaptığı dönem aracın plakası değiştiyse yeni plakaya işlemesi 6 ayı bulabiliyor. O yüzden 2.el araç alırken yeni plakası değişmiş araçlara bakmıyorum bile.

  • kendi arabamdan biliyorum, kaputta neredeyse bir hasar yokken tamirci köşelerden kaputu kırdı ve eksper yeni kaput getirdi, eskisini macunlayıp adam parça stoğu olarak kendine ekledi, yani aslında gereksize yere değişen parçadan para kazandı

  • 1. Maddeye ornek vereyim.

    A. Aracima sol arkadan tiklandi. Fara uzak olmasina ragmen soldaki far degisti. Sagdaki fark da degisti ek olarak. Neden diye sordum catlak vardi efendim kazada oldu sandik, plastik parca deger kaybi yaratmaz vs vs.

    B. Ben birine arkadan hafif tikladim. On panjur azicik goctu. Tiklama cok hafifti. On tampon, panjurlar farlar komple degisitirildi. Sisir babam.sisir ossur ossur ipe diz. Neden diyorum, plastik parca efem deger kaybina girmez. İyi de benim ustumden sigortayi dolandndiriyorsun o ne olacak?

    Sonuc: kaskolu binilen serviste yaptirilan her arabada 1liraya halledilecek is 3liraya yapiliyor. Bu gercegi bilen cakallar da afaki hasar kayitlarini kucuk kazalar olarak gostermek icin kullaniyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu 3 yalanı yazan adamdan araba alınmaz çoğu zaten galericidir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • madde 2 hatalı, başıma geldi. park halinde aracıma çarpılar. kapı değişti ve masrafı karşıya yazıldığı için benim tramerde tutar çıkmadı. 1 sene sonra arabayı sattığımda da çıkmıyordu. parayı kim öderse tutar ona yazılıyor. araba yerine belgeye bakarsanız yanılırsınız.

    1. Madde hatalı, çok fazla bizzat şahit olduğum konu var. Ne eksperler ne de servisler sütten çıkma ak kaşık değil zaman zaman onlarda bu işin içindeler. İzmir'de muhtelif ( nereleri olduklarını çok iyi biliyorum da ifşalayıp kendimi riske etmeyeyim ) sanayi sitelerin de bizzat bu işi yapan yerler var. Hatta bu işin borsası dahi var. Bir ekspertiz, videosunda aracın tüm parçaları orijinal sadece sökme takma ayar var air bagler orjinal etiketleri vs. hepsi tutuyor ama araçta hasar kaydı var değişen parça sorgusunda da değişen parçalar var diyor. Bunun sebebi o aracın giydirilmiş olması gerçekten kazaya karışmamış olmasından kaynaklanıyor. Yani aynı marka model ve renk hasarlı başka bir aracın parçalarını hasarsız araca takıp kaza süsü verip hasar dosyası açtırıyorlar ve hasar parası alıyorlar. Daha sonra araç eski haline çevriliyor. Asıl araçta en ufak bir hasar yok tüm parçaları orjinal ama tramere baksanız araç feleğin çemberinde drift atıyor. Bu ve bunun gibi bir çok senaryo ve dümen var özetle şişirme kayıt olayı gerçek ama bunun arkasına sığınan tiplerde çok fazla var. Olayı iyi araştırmak lazım her ne kadar şişirme de olsa fiyatı uygunsa araçtan eminsek, tramer dosya sorgulamamızı iyi yaptıysak araçta içimize siniyorsa alın. Diğer türlü hiç bulaşmayın.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.