Şimdi Ara

Yağ Seviyesi Ne Zaman Ölçülmelidir? Başıma Gelenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
716
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yağ değişiminden sonra, sabah hiç çalıştırmadan baktığımda maksimumdan (4 dişten) +1 diş fazla çıkıyor. Ancak aracı bir süre kullanıp düz zemin stop ettiğimde tam 1 saat bekledikten sonra 3 diş çıkıyor. Yani aradaki fark 2 diş. Hangisi doğru oluyor? Sabah hiç çalıştırmadan önceki fazla çıkan sonuç mu?




  • Çalıştırmadan önce çıkan sonuç doğru.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • maksimum üzerinde yaklaşık 1 diş fazla. Sanırım 250 grama denk geliyor. Zararı olur mu? Yoksa çekmeli miyim hocam

  • notebookmania N kullanıcısına yanıt

    sorun olmaz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    1. arabanın her iki durumda da düz zeminde olduğundan emin misiniz? Araç sıcak iken 2 dk içinde tüm yağın kartele inmesi gerekir normal şartlarda
    2. Fazla yağ eksik yağdan daha zararlıdır.
  • sürattrage S kullanıcısına yanıt

    evet düz ve aynı yerde iki şekilde de denediğimde sonuç böyle oluyor. Acaba yağ ısınınca genleşiyor veya incelip kalınlaşıyor vs bilmediğim bir şey mi var diye sormak istedim

  • tLqA kullanıcısına yanıt

    hocam bugün aracı park ederken altından 4-5 damla yağ damlamıştı. Aslında konuyu önem vermeye başlamamın nedeni de bu olay oldu. Biraz araştırdığımda nette fazla yağı keçelerden atar yazmışlar ama bu hangi keçe o kısımlara herhangi bir zararı olur mu. Temiz bir zemine bıraktım sabaha kadar damlarsa görebileyim diye ama dün sabah yoktu sanki.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi notebookmania -- 14 Ekim 2021; 20:39:53 >
  • notebookmania N kullanıcısına yanıt

    Motor tam ısınmadan bakıyorsanız yağın tamamı kartele çökmeyebilir. Motor tam sıcak iken stoptan 1-2 dk sonra bakma daha sağlıklı olacaktır. Eğer motor soğuksa yani 70 derece falan ise 10 dk beklemek gerekebilir.

  • sürattrage S kullanıcısına yanıt

    Motor 90 derece iken denemedim, ama 70 derece iken çünkü gidip geldiğim mesafa 5 dakikalıktı sonrasında stop edip ilk 10 dakika bekledim. Sonra 1 saat daha bekledim sonuç aynıydı. 3 diş yani 1 diş eksikti. Aynı yerde sabah baktığımda 4+1 diş ve yani +1 dişte fazladan vardı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi notebookmania -- 14 Ekim 2021; 20:47:48 >
  • Motor soğukken ölçülmesi en doğru olanı. Max seviyesini geçmemesi lazım. Geçiyorsa fazlalığın alınması iyi olur. Bir diş gibi az miktar fazla koyulursa keçelerden terleme, 2-3 diş ve daha fazla konulursa keçelerden yağ kaçırmasına sebep olma ihtimali yükselir. Motora direk bir zararı olmaz belki ama keçeleri değiştirmenin özellikle arka krankın işcilik ve zaman olarak fazla tutuyor. Özellikle sıkıştırılan, basınca binen motorda bu terleme, yağ kaçırma daha fazla olur.

  • audinin dediğine göre sıcak motor ve stop ettikten bir kaç dakika sonra.

  • sıcak motor yağ ölçümünde yağı eksık görünmesi ,

    filtre kabında ki yağ kartere süsülmediği içindir ,

    motoru stop ettıkten sonra 0,5 lt gibi yağ filtre kabında

    kalıyor , ve bu gece boyunca kartere süzülüyor ,

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.