Şimdi Ara

Fabrika Araca Fazla Yağ Koymuş Olabilir Mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar. Aracım 1.33tce Clio. 2020 Aralık çıkışlı. 10bin km'de 1 ay önce ilk sahibinden aldım aracı. 11000kmde şu an. Daha ilk bakımı gelmediği için fabrikadan beri yağ koyulmadı araca.


    Öylesine bir yağ kontrolü yapayım dedim, yağın epey fazla olduğunu gördüm.


    Sabah motoru çalıştırmadan önce yapıyorum ölçümü. Zemin düz. Etrafına buluştıysa diye 5-6 defa çıkarıp temizledim çubuğu ama sonuç aynı.


    Fabrika Araca Fazla Yağ Koymuş Olabilir Mi?

    Bu araç bu km'ye kadar haddinden fazla yağ ile gezdi yani. Şimdi servise gidip fazlasını aldırsam bile, uzun vadede sıkıntı yaratır mı, motor veya diğer parçalar hasar görmüş müdür? Renault'tan garanti uzatılmasını mı istemeliyim en azından?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 1.33 kullanıcıları daha net bilgi verir ancak fotoğrafa göre çubuktaki kıvrımın başladığı yere kadar yağ görünüyor. Genelde olması gereken yer çentiklerin arasıdır. Son yağ bakımını kardeşim yaptırdı, motora 250 gr fazla yağ koymuşlar. Yine de yağ seviyesi üst çentiği 1 mm geçiyor.

  • Arkadaslar arac alinca aldiginiz markanin hissesini de almis olmuyoruz

    Cubuga gore yag biraz fazla tabi ama bi sorun olmaz bu kdr fazlalik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinoplu kullanıcısına yanıt

    Üstat min ve max çentikleri arasındaki mesafe kadar daha max üzerinden fazlalık var. Kitapçık iki çentik arasının motora göre 1 ile 2 litre arasında olduğunu söylüyor. Bu miktar bence biraz fazla olmanın ötesinde, hele ki fabrikada koyulan yağın üzerine araç 11 bin km yaptı.

    Garanti bittikten sonra motor sorun çıkarmaya başlarsa, yağ keçeleri kaçırmaya başlarsa bu sefer servis benim cüzdandan hisse alacak malum. Fabrika Araca Fazla Yağ Koymuş Olabilir Mi? 

  • Motor yağ seviyesine yanlış bakıyorsunuz. Motor sıcak iken (hareret orta seviyede) motor stop edin. 3-5 dakika bekleyin yağ kartere süzülsün. Öyle ölçün.

    Fabrikanın fazla yağ koyması imkansız. Önceki sahibi eklemiştir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crssover -- 11 Ekim 2021; 16:24:10 >
  • Yeni araca bu kadar km ilk yağda binmek verilecek en büyük zarar zaten. Biran önce gidip yağını değiştirtin. Normalde soğuk iken 2 çentik arasında olmalıdır. Önceden sıcak bakıp eksik diyerek üzerine ekleme yapmış olabilirler.

  • Önceki sahibi muhtemelen 5000 km civarlarında rodaj bakımı yaptırdı ve o zaman fazla yağ koyuldu. Servisin sorumluluk alacağını sanmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen bunu servise göstersen servis sana sonradan yağı senin eklemediğini nerden biliyim zaten 2 kere el değiştirmiş belki önceki sahibi üstüne ekstradan yağ ekledi der kapıyı gösterir

  • Nasıl yani hocam 10.000km ilk yağda binmek zararlı mı motora? İlk defa duyuyorum.


    Motora hiç yağ eklenmemiş. Servise hiç girmemiş zaten araç, kaydı yoktu bugün ben ilk defa soktum servise. Önceki sahibi bayan doktor, kaputu açmamış hiç.


    Ustaya gösterdim, yağ çubuğu aynı şekilde çıktı. Usta yanlara sürtüyor çıkarırken o yüzden dedi. E dedim nasıl anlayacağız o zaman, ben 5-10 kere çıkarıp temizledim hep aynı. Hep sürter hep de böyle çıkar diyor o zaman niye çubuğu koydularsa :/

    1.33 captur gördüm serviste onun çubuğu çekip gösterdim çentiklerin tam arasında idi. Onun da çubuğu farklı idi (benimki burgulu onun düz) oradan bahane buldu.

    Bir de dedi ki kesinlikle fazla yağ koyulmuş olamaz zaten yağ fazla olsa turbolu araç büyük sorun çıkarırdı, ambele olurdu stop edemezdin falan dedi. Arıza ışığı yanardı en azından dedi.

    Bilemiyorum çok ısrar ettim ama başından savdı gibi.


    @AtesHırsızı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benim arabada reno motoru var,10 yıl oldu hep üst çizginin biraz üzerinde oluyor,güzel motor yapmışlar değişim zamanına kadar hiç eksiltmiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cordarone kullanıcısına yanıt

    Rodaj zamanında motor içerisindeki fazladan çıkan metal tozu ve çapaklar kartere iner. Filtre süzebildiğini süzer ancak yine de uzun süre ilk yağda binmek uzun vadede motorun geleceği için iyi olmaz. Patlamaz çatlamaz ama aşınma erken olur. Ne kadar erken o kadar iyi anlayacağınız.

  • Keçeleri patlatırdı bu zamana kadar ama bu saatten sonra patlamayacak diye birşey yok.
    Yagı aldırın veya sıfırdan bakıma sokun. Günü ayı beklemeye gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • crssover C kullanıcısına yanıt
    Tam tersi. Motor soğukken yağa bakılır ki 1 gün boyunca aşağı süzen yağ tam miktarını verir. Motor ısınıkken yağı ölçerse 3-5 dakika sonra daha egzantriklerde, contalarda, keçelerde, piston kolları ve silindir kapağında sübaplarda kısacası daha yağ vardır o yağın süzülmesi için 1-2 gün beklemesi gerekir.

    Çünkü motor sıcakken mevcut yağ parçalara karışır ve buda karterdeki miktarı azaltır.

    Konu sahibi arkadaşımada şunu söyleyim yağı fazla. Biraz çektirmesi gerek. Max çentiğininde üstünde gözüküyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorda 250 gr değil daha fazla litreye yakın fazlalık var, bu motorlar 5.5 litre yağ alıyor sanırım, 5 litre artı ilave 1 litrelik bidonun tamamını koymuşlar gibi, yağı çekebilirsiniz. Dert etmeyin fazla.

  • Sabah soğuk motorda tekrar tekrar aynı şekilde çıkması dediğiniz gibi seviyenin yüksek olduğuna işaret.

    Diğer bir yöntem de sıcak motor 5 dk bekledikten sonra bakılması.


    Yağ fabrikada fazla konulmuş olsa şimdiye kadar keçelerden vs atmış olması lazım.

    Aracınız dizel olmadığı için anbale olayı olma ihtimali yok.

    Ustanın dediği gibi burgu olduğu için bulaşıyor belki ama net birşey demek güç.


    Tespit etmenin tek yolu servise bu şikayetle gidilir ve karterden çıkan yağın hacmi ölçülür. Onda da %100 doğru olmaz belki ama olay netleşir.


    Başka bir arkadaşın yazdığı gibi üstten biraz yağ çektirerek normal seviyeye düşürülebilir.


    Motorda fazla yağ olması emme manifoldunda vs kurum yapar muhtemelen. Turboda da aynı şekilde kurum yapabilir. Keçeleri zorlar. Ama 10k km eksiltmemesi de ayrı bir soru işareti.


    En mantıklı olasılık sahibinin emanet verdiği birisi yağı kontrol edip ekleme yapmış olabilir.





  • Eng. kullanıcısına yanıt

    Hocam 1 ay sonra başka servise bakıma götürüp, çıkan yağı ölçtürmeyi düşünüyorum. Önceki sahibi doktor bir bayandı, hiç kaputu açıp bakmadıklarını söylüyor.

    Bu Eylülün başında aldım aracı, Tarcanlara götürmüştüm ama hiç yağdan bahsetmediler. Sadece tapada terleme var o da çok önemli değil dediler, bakıma gidince söyleyin demişlerdi. Belki motor sıcak olduğu için normal sınırlarda çıkmıştır yağ çubuğunda.


    Bakımda özellikle dikkat etmem gereken bir nokta var mı hocam?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Renault Clio 5'i bilmiyorum ama Leon MK3'ün kullanım kitapçığında şöyle belirtilmiş:

    Yağ seviyesinin kontrol edilmesi

    – Aracı yatay konuma alın.

    – Motoru çalışma sıcaklığına ulaşana dek rö-

    lanti devrinde kısa süre çalıştırın ve sonra

    durdurun.

    – Yaklaşık iki dakika bekleyin.

    – Seviye çubuğunu çıkartın. Çubuğu temiz bir

    bezle silin ve sonuna kadar iterek tekrar so-

    kun.

    – Sonra yağ seviye çubuğunu tekrar dışarı

    çekin veyağ seviyesini kontrol edin


    Edit: Renault aracı durdurduktan uzun bir süre sonra kontrol edilmesini söylemiş:https://tr.e-guide.renault.com/trk/Clio-5/MOTOR-YAG-SEVIYESI-genel-bilgiler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi techaddict -- 12 Ekim 2021; 17:4:39 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Cordarone kullanıcısına yanıt

    iyimser tahmin ustanın da dediği gibi yağ çubuğunda veya borusunda bir sebepten yağ bulaşma oluyor olabilir. Normalde vw gibi markalarda turbo benzinli olanlar 10k km gibi 1 lt yağ ekliyorlar eksilmeden ötürü.


    yağı alırken ölçme konusu az fazla ise belli olmayabilir. Filtrede kalan yağ vs hesabı karıştırabilir.


    Mesela şöyle birşey denense belki işinizi görebilir. Büyük bir enjektör ve serum hortumu ile yağ çubuğu deliğinden 100cc yağ çekilir ve sonra seviye düşüp düşmediğine bakılır. Bu şekilde aynı yağı geri koyma şansınız da olabilir. Denemedim ama işe yarayabilir. Belki başka önerisi olan olabilir.

  • O ustayı yerim öyle birşey yok araç çalısırken ölçtüğüme bile bu kadar yağ bulaşmıyor siz benim dediğimi yapın

    Sabah aracı hiç çalıstırmadan çubuğu çekin temizleyin sokun çıkarın

    Ben böyle yaptığımda çok keskin şekilde bi taraf tertemiz bi taraf yağ olduğunu net şekilde görebiliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat kullanım kitapçığında yağın az ya da fazla olmasının köpürmeye neden olabileceğini, kesinlikle sınırlar dahilinde yağ koyulmasını önermiş.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.