Şimdi Ara

rampalarda vitesi boşa atıyorum, bunun bir zararı olur mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.498
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vitesde inerken cut off yapıyor araç yakıtı kesiyor mantık olarak yakıt tüketimi sıfır, boşa attığında ise rolanti devrinde yakıt harcıyor.Aslında vitesde inmek daha ekonomik teknik olarak tamam bu konuda haklısınız ama ben vitesde inerken 5. vitesede atsam yinede motor kompresyonundan dolayı rampa çok dik bile olsa araç motor freni yapıyor ve yavaşlıyor 80 km ile indiğim rampada 60km ye kadar düşebiliyor hız ve yokuş bittiğinde düzlüğe geldiğimde gaza basmak durumunda kalıyorum.Haliyle cut off yapmasının bir anlamı kalmıyor benim için.


    Fakat 80 ile indiğim yokuşta öyle çok dik bir yokuş olmasına bile gerek yok hafif aşşağıya eğim olsa yeterli, vitesi boşa attığım zaman araç 80 90 100km eğime göre hızlanıyor ve yokuş bittiğinde düzlüğe gelince daha uzun mesafelerde hiç gaza dokunmadan süzülerek gidebiliyorum.Şimdi yeni araçlarda bunu yapıyor mercedes vb araçlarında süzülme modu diye bir şey vardı sanırım onlarda boşa atıyor aracı diye biliyorum.


    Sizce bunun araca veya bana bir zararı olur mu tehlikeli midir ? Bu şekilde kullanınca çok daha fazla yakıt ekonomisi sağlıyorum, vitesde indiğim sürüşlere göre daha düşük tüketimler elde ediyorum.Bu arada şehir içinde ara sokaklarda yada caddelerde boşa alıp inmiyorum kesinlikle, vitesde iniyorum herzaman çünkü boşa atınca çok kontrolsüz hızlanıyor araç tehlikeli olduğunu düşünüyorum hemde sürekli frene basıp fren balatalarını erken bitirmek istemiyorum.


    Ben sadece çevre yolu otoyol veya boşa atmaya müsait olan iki üç şeritli geniş caddelerde boşa atıyorum.Mesela vatan caddesinde boşa atsan birşey olmaz ama tek gidiş tek geliş bir caddede boşa atmaya çekiniyorum açıkcası.




  • Aynen devam.Sıkıntı yok.
    Sadece frenlerin vakumu azalırsa(arıza yoksa birşey olmazda tedbir amaçlı) diye fazla hızlanma ki tekrar 5 e takabilesin.
    Bilinçli oldukça sorun yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bosa atinda sanziman yaglamasi zayifliyor ve sanziman dislileri zarar diye birseyler duydum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • intihar komandosu sana da günaydın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hararet de düşer aynı zamanda...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Prof. Dr. MEZARCI P kullanıcısına yanıt

    Hararet hep 90 da sabit hiç düştüğünü görmedim

  • sinoplu kullanıcısına yanıt

    o otomatik vitesler içindir sanırım benim araç manuel sıkıntı olacağını sanmıyorum o konuda

  • Patlama olmayacağı için hararete pek etkisi olacağını sanmam, hatta rölantide çalışması daha fazla hararete sebep olabilir - görece tabi. Gerçekte anlaşılmaz bile, ihmal edilebilir farklar olacaktır.


    Yani "rampa aşağı boşa atılmaz" modeli aslında devamlı olarak motor freni ile aracın kontrolünün bir şekilde elinizde olabilmesi içindir. Pek ekonomi gözetilerek oluşturulmuş bir şey değil yani aslında.


    Çünkü araç ağırlığı ve balata durumlarına göre bir süre sonra frenler ısınacak ve tutmamaya başlayacaktır, tabi devamlı ayak frende iniş yapılıyorsa geçerli bu.


    Örneğin yokuş aşağıdan ziyade uzun dağ yolu inişleri bu açıdan baya tehlikelidir. Boşta kesinlikle inilmez. "Çıktığınız vitesle ininiz" uyarısı da olayı özetliyor yine zaten. Güzel mantıklarla oluşturulmuş olgular.

  • Ey hukumet yetkilileri lütfen artık görün. halk 2-3 kurus kar etmek için neler yapıyor, neler hesaplıyor. lutfen gorun artık.

  • Boşa attığında 80-100 ile gidiyorsun ama rolantıde yaktığı yakıt ile birazcık gaz versen aynı tüketim ile yokuşu yine aynı hızla inmiş olursun diye tahmin ediyorum . Araç boşa atılmaz bir sorun olduğunda otoyolda müdahale etme şansın olabilir ama yinede aracı boşa atmak mantıklı değil.

  • Cut off sistemi varken bu 3-5 kuruştan tasarruf çabası için kendinizi bu kadar yormayın gerek yok.


    Aracı boşa atmak her zaman risktir, sürekli bu boşa atma macerasını seven arkadaşım 120 ile giderken aracı boşa attığında lpg ve sübap sorunu yüzüden aracı bi anda stop etmişti. O hızda tüm sistemlerin durup aracın stop etmesi tekrar çalıştırana kadar çok sağlam gerginlik ve bildiğin tüm duaları bi anda okumana sebep oluyor....

  • xmxksk kullanıcısına yanıt

    Araca sonradan eklenen hiçbir donanımın yüzdeyüz garantisi yok fabrika ona göre bir mühendislik yapmamış demek ki benzinli standart bir araç rolantide neden durup dururken stop etsin ki ? Lpgde bu tarz şeyler yaşandığını duyuyorum boşa atınca stop etmeler klima açınca stop etmeler felan o yüzden lpgli araçlar için tehlikeli olabilir haklısın ama ben lpg kullanmıyorum.

  • ARTHUR. kullanıcısına yanıt

    usta ozaman mercedes neden sıfır ürettiği arabaya yelken modu koyuyor o arabada otomatik vites ama ayağını gazdan çekince kendisi boşa atıyor süzülmek için aynı şey değil mi ?

  • Rampanın sonunu yani ineceğin yeri görüyorsan salla boşa aksın, ben de öyle yapıyorum ama virajlı veya tehlikeli olduğunu düşündüğüm yerde çakıcan vitese

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende şöyle düşünüyorum. Yanlış ise düzeltin lütfen.


    Rampa aşağı giderken diyelim ki 100 km hız 2500 devir ile gidiyor. Motor ve şanzıman boşuna 2500 devir çeviriyor olmuyor mu? Bence boşta 100 ml mazot yakması devir çevirmesinden daha mantıklı.

  • Sorunun cevabı hem evet hem hayır. Bu boşa atma olayı manuel vitesli araçlarda problemsiz bir şekilde kullanılabilen yöntem. Ancak otomatik vitesli arabaların hem şanzımanına hemde frene (teknik adı aklıma gelmedi) son derece zararlı bir durum.

  • @FurkanEmir411 bende öyle yapıyorum mesela hafif bir yokuş aşşağı yol öyle çok eğim yok vitesde insem araç yavaşlıyor motor freniyle, gaza bassam boşa yakıt gidiyor.Bende salıyorum arabayı boşta bayağı bir mesafe götürüyor beni ama mesela maslaktan aşşağı iniyorum beşiktaşa büyükdere caddesinden sağdan soldan arabalar çıkıyor ışıklar felan var birde çok dik rampa mesela orada uygun vitesde iniyorum hızlanmasın diye araç.Uygun vitesde inince hiç frenede basmak zorunda kalmıyorum sağ şeritten ağır ağır iniyorum ikinci vitesde mesela, fazla motor freni acaba motora zarar verir mi bu şekilde ? Aynı rampada başka sürücülere bakıyorum devamlı ayakları frende iniyorlar fren lambaları sürekli yanıyor, sürekli frene basmak daha tehlikeli değil mi boşa atmaktan? Kimse onlara bir söz söylemiyor ama.Adam bütün rampayı ayağı frende iniyor görüyorum, o frenler ısınıp şişse tutmasa ne yapacak ? Freni idareli kullanmak bence çok önemli özellikle virajlı ve rampa aşşağı dik yokuşlarda.


    @red.devil oda bir başka bakış açısı, ha araba rolantide yol kenarında durur vaziyette beklemiş ha boşa atmışsın salmışsın bayır aşşağı bir şey değişmiyor motor şanzıman boşta tekerler fizik kanunuyla hareket ediyor bedavaya gidiyorsun işte hem araç yorulmuyor hem boşa gaza basmıyorsun.Fakat aklıma geldi rolantide gittiğin zaman uzun süre yokuş aşşağı ön ızgaradan çarpan rüzgarın etkisiyle motorun harareti düşebilir motor soğuduğu zaman yakıt tüketimi artar hemde ani sıcaklık farkından dolayı blokta kılcal çatlaklar oluşabilir ünlü bir ustanında bu tarzda bir yorumunu duymuştum.Fakat %100 bu fikre katıldığımıda söyleyemem, çünkü motor bloğunun önünde ısı kalkanı var artık çoğu araçta benim araçta bile var.O rüzgar bloğa vurmuyor direkt, motor bloğunun önündeki metal kalkana çarpıyor.O yüzden bunun bir problem olacağını sanmıyorum.Üstte ki arkadaşda yazmış ya zaten hararet düşer felan diye ben hiç yaşamadım hararet hep 90 sabit.

  • aracı istop edip sal dik rampadan öyle daha fazla yakıt ekonomisi oluyor  

  • Yıl 2021 hala aynı şeyleri tartışıyoruz. Dejavu oluyorum Tayfun ya

  • Araç bir gün sen görmeden stop eder fren yok direksiyon yok gidersin. Boştaki araçla vitesteki aracın fren gücü bile değişir. Böyle bir şey gerelsiz atın vitese geçin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.