Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt

    Zaten ağır bir araçta şuan benzinli motor ile dizel arasında tüketim farkı halen çok. Bu tip büyük ve ağır araçlar için halen dizel kullanımı daha tasarruflu.

    Burada bahsettiğimiz A-B-C hatchback, B crossover, B suv ve bazı B-C sedan araçların (1200kg altı kilolarda kalanlar özellikle) 0,9-1,0-1,2 gibi küçük hacim turbo benzinli versiyonlarının kendilerinden daha büyük hacimli dizel motorlarla benzer güçleri verebildikleri ve yılda 10.000-15.000km yol yapan normal kullanıcı için çok agresif kullanılmadıklarında dizel versiyonlarıyla aynı tüketime sahip olmasalar da alım ve sonrasındaki maliyetler göz önüne alındığında tüketim farkının göz ardı edilebilecek seviyede olduğu, malum emisyon vs yüzünden firmaların dizel motorlardan bu sınıflarda uzaklaşması sonrası bu küçük hacimli benzinli motorların dizel yerine tercih edilebilir olması.

    Turbo benzinli ile ışıklarda kalkış yaparken 40lt görüyorsunuz zaten sabit. Olay zaten bu araçların anlık yakıtları da değil, basarsanız yakar turbo benzinliler. Ama öyle dizelin 5 yaktığı yerde benzin 9-10 yakar olayı atmosferikte oluyordu.


    Dün akşam yine iş çıkışı geç kaldım biraz ve trafik biraz sakinlemişti şansıma. Kısa mesafe yol olmasına rağmen caddeye çıkınca gaza yüklendim biraz. Bulunduğum bölge çıkışında ışıklara en önde yakalanınca hafif rampaya karşı da olsa 0-100 falan denedim hazır en öndeyken Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. sonrasında yol akıcıydı malum ışıktan ilk çıkan ben olunca önümde boştu. Ben de öndeki araçların dibine kadar basmadım,15-20mt takip mesafesi bırakarak ilerledim akıcı şekilde. O akıcılığa kanıp ara sokaklar yerine ana caddeden gidip dur kalk trafiğe yakalandım Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.  200mt yi 2-3dk da anca geçtik. 6kmlik yol sonu arabayı parkederken baktığımda 6,7lt/100km gösteriyordu. 1150kg lık 1.0 ecotsi motorlu B suvcuk kullanıyorum. Kendim de 90kg civarıyım.


    Eğer öyle 0-100 vs aksiyonlara girmezde sakin sakin gidersem 6,2lt yakıyor. Haa çok dur-kalk trafikli olursa 7 de yakıyor 7,5 da.


    1,5 Dizel falan olsa 5-5,5 yakacaktı muhtemelen.



    Gaz-fren kullanma alışkanlıkları çok etkili oluyor ama tüketimlerde. Gaza basa basa öndeki aracın arkasına kadar gidip öndeki yavaşlayınca fren yapıp sonra yine dibine kadar girerek kullanılırsa dizel-lpg-benzin farketmez bu kullanımdan dolayı her araca fazla yaktırılır. şöförlüğün ilk yıllarında tabi biz de öyleydik ama yıllar geçtikçe görüyorsunuz böyle risklere gerek yok, azıcık yolu okumak yeterli oluyor nerede gaza basıp nerede basmayacağınızı ayırabilmek için.

  • gazeteci63 G kullanıcısına yanıt

    Gerek yok böyle fanatikliğe ama işte. Sadece biraz açık fikirli olup "acaba olur mu?" diye düşünmek lazım.

    Yıllarca akıllarda olan "1,0 motor çeker mi yaa!!" zihniyetinden bile zor kurtuldu insanlar. Sanırım bu iş de uzun zaman alacak.

    Sorunun aslında aynı donanımda benzer güçte benzinli ve dizel motor arasında dizel daha pahalıyken "dizele ihtiyacım var mı?" olması gerek bence. Ben bu soruyu sorduğumda "yok" cevabını bulmuştum ki şu ana kadarki kullanımım da bu cevabımı benim için doğruluyor.

    Bir başkası "çok fazla km yapıyordur, araca sürekli su bidonu vs eşya doldurup geziyordur, aracının benzinli ve dizel sıfır km fiyatları aynıdır" tabi dizeli tercih edebilir yani.


    Bu arada ben de motor ve ağırlık olarak benzer bir araç olan 1,0 ecotsi dsg Arona kullanıyorum. 5500km lerdeyim henüz.

  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum size. Yılda 30-40-50 bin yapan insan için tabi ki dizel avantajdır. Ama yılda 10-15 yapan için hiç gerek yok. Yılda 1000 ile 1500 tl arası kullanıma göre fark edecektir. (Kendi hesabıma göre). Bu miktar için dizelin homurtusunu, titreşimini, DPF’sorununu çekmeye hiç gerek yok. Zaten dizelin artık geleceği de yok.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt

    Turbo benzinin keyfini hiçbir motor veremez .Ben 4 yil kullandım aptalligima bir suv sevdasına girip satip dizel suv aldım.Tadi damagimda kaldi.Ancak yaşadığım çevrenin şartları ailemin büyümesi suva mecbur bıraktı beni .

    Keşke ucuz olsa benzin 2.0 motor turbo benzinli suvlara bizler de binebilsek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt

    Ben de araç büyütürken B-Suv tercih ettim benim için yeterli geleceği için. Bir sonraki aracım C-Suv olursa o dönemin şartlarına uygun hangi araç varsa onu tercih ederiz artık. Belki 3-5 yıl sonra elektrikli modeller yeterince kullanılabilir olursa elektrikli araç tercih ederiz.

  • Dizel-benzin yerine 800 kg araba yapsalar, tüketimi görseler sonra.

  • Dizel olsa idi 2 lt az yakardı emin olun. Fanatiklik değil gerçekler böyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt

    3-5 yil ilerisi için beklentim elimizdeki arabaya sahip çıkabilmek.Elektrik hayali bile kuramıyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt

    Teknolojinin gittiği yer orası hocam, o yüzden düşünce o bende. Ancak ülkenin hatta dünyanın şartları düşünülürse haklısınız önce elimizdekine sahip çıkabilmeliyiz.

  • mazota gelen benzine gelmeyecek sanan arkadaslar vardi. aci haber geldi...
    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 23 Ekim 2021; 16:51:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makas eskiye döndü benzin zammı sonrası.
    İşin şakası bir yana dizel benzin litresi aynı olsa ve 10 TL olsa ki yakındır olması. Bu durumda aynı aracın benzinli ile dizeli arasında 2 lt fark olduğunu varsayarsak 100 km de 20 TL fark olacak. Yılda 20 bin km yol yapan 4 bin TL karda oluyor olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Funnerman33 F kullanıcısına yanıt

    yılda 4 bin TL tasarruf için ödenen 0 km alış fiyat farkı ve mtv farkını hesaba katarsak 5-10 yıl içinde ödediğiniz farkları geri alabilirsiniz hocam, tabi o zamana kadar enflasyon sayesinde elde ettiğiniz tasarruf buz gibi eriyip gitmemiş olursa Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. 

  • Olayın halen sadece "yakıt fiyatı" olduğunu düşünen sığ düşünceli arkadaşlar mevcut.


    İşin komik yanı mazota gelen zam yüzünden genel tüketici fiyatlarının yükseldiği konuşuluyor, aynı durum benzin için de elektrik için de doğalgaz için de geçerli halbuki ama anlamak istenildiği gibi anlaşılıyor.


    Ülkemizde hangi yakıta zam gelirse gelsin bunun anlamı "diğer yakıtın daha uygun fiyata gelmesi" değildir, paramızın ve alım gücümüzün düşmesidir. Her gelen zam, her gelen fiyat güncellemesi sırtımızı eğen bir yüktür.


    Biz şurada diyoruz ki "5 sene her yıl 20.000km kullanırım, 100.000km yol yaparım" diyen kullanıcı için bile 0 km araç alırken sırf benzinli yerine dizel araç alabilmek için 30.000-50.000TL fiyat farkı ödeyip sonrasında o 5 yıl boyunca ödenen farkı çıkartmaya çalışmanın anlamı kalmamaya başladı. Birisi 3 diğeri 5TL iken ve benzinli 10lt dizel 5 lt yakıyorken bu farkları çıkartmak kolaydı. şimdi tasarrufa odaklanan motorlar sayesinde dizel 5lt benzinli 7lt yakarken ve yakıt fiyatları birbirine bu kadar yaklaşmışken "bu farkları peşin peşin ödemenin anlamı var mı?" diye sormaya çalışıyoruz.


    Ne hikmetse hep bi savunma-saldırı ilişkisi içinde olma ihtiyacımız var. Bizde olanı sahiplenip karşıdakini ezme çabamız var. Takım tutarken de böyle parti tutarken de böyle marka konusunda da böyle, her konuda böyleyiz.


    Forumun amacı bişeyleri paylaşmak birlikte fikir alışverişi yapmak çözüm bulmak tecrübelerimizi paylaşıp başkalarının da faydalanabilmesini sağlamak. Forum "seninki pisss benimki en iyisiiii" diye yarışma yeri değil ki.


    Bi veri, tecrübe paylaşınca kendisi öyle birşey elde edemeyenler çıkıp "yok sen şöyle şöyle yaparak bunu görmüşsündür, yoksa böyle değildir" demeye başlıyor. Hiç denemeden nereden biliyorsun o kişinin o paylaşımınının kasıtlı yanıltıcı veya yalan olduğunu? Sen denedin mi ki aynısını? Denemeden bilmek gibi bir özelliğin varsa çok boşa harcanıyorsun demektir.


    Herşeyi kafanızda yaşamayın, "ben yapamıyorsam o da yapamaz, kesin bişey vardır bunda" düşüncesine girmeyin hemen. Biraz açık olsun fikriniz, deneyin tecrübe edin ona göre fikir belirtin hemen savunmaya geçecek birşey yok kimse kimseye saldırmıyor.


    şimdi "boş konuşmuşsun" cu tayfa çıkar ortaya. Benim yazdıklarımı düşünmeye çalışacak kadar bile dolu olmadan saldırmaya kalkar. Halbuki derin bir nefes alıp sakin sakin okusalar şu yazdıklarımın kişisel deği toplumsal sorunumuz olduğunu anlarlardı ama maalesef bu da bir başka sorunumuz.

  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt

    benzin mazot kadar uretimde bir girdi degildir, tabii ki zam gelmesi hos degil ama peyniri, yumurtayi, tuvalet kagidini vs.vs. mazot kadar etkilemez.

    benzinli motorun tin tin, dizelin harala gurele kullanildigi durumdalar karsilastiriliyor hep ne hikmetse 😃 ve mazota zam gelince oldu bitti diye ortaya dokulenler benzine 44kr birden gelen zam hakkinda konusmuyor bile ne hikmetse.

    bu sadece burada degil genel olarak bir yonlendirme var gibi piyasayi, daha once dediğim gibi benim isime gelir. cok kullanilana daha cok gecirir devlet (bkz lpg nin yayginlasmasi sonrasi olanlar), bizde biraz rahatlariz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt

    1- Enflasyon dediğiniz şeye karşı zaten araç değerini koruyor.

    2- Dizeli isterseniz 1 yıl 10 bin km binip satın, göreceksiniz ki benzinli olanına göre değerini korumuş olacak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • basligi fark 70kr oldu olarak guncelleyin bence, 28kr daha yukselecek bu gece benzin cunku.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 26 Ekim 2021; 10:56:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Funnerman33 F kullanıcısına yanıt

    İyi okursanız o mesajda aracın değerini değil "dizel için ödediğiniz farkı" kastediyorum. Bu konuyu 8. sayfada daha önce paylaştım.


    şuan 5 yaşındaki bir aracın 2. el satış fiyatıyla aynı aracın 5 yıl önce 0km alışındaki benzinli ile dizel fiyatları arasındaki farka bakarsanız anlarsınız. "Değerini korumuş" dediğiniz rakamlar 5 yıl önce 20.000TL fark ödenmişse şuan 5 yaşındaki 2. elinde 10.000TL bile yoktur ki aradan geçen 5 yılda o ödediğiniz 20.000TL nin enflasyonda nasıl eridiğini anlarsınız.


    0 km dizeli alırken %30 fark ödemişseniz 2. elde dizeli satarken %7-10 fark ile satabiliyorsanız şanslısınız. Yani öyle "değerini koruma" gibi bir durum pek de söz konusu değil.


    Yani 5 yıl önce donanımdan, aksesuardan, markadan, modelden kısıp veya kredi çekip sırf "dizel olsun" diyerek verdiğiniz farkı 5 yılın sonunda o farkın enflasyonla değerlenmiş haliyle mi alıyorsunuz? Yani 5 yıl önce sırf dizel diye 20.000TL fark ödemişseniz ve şuan araç fiyatı 5 yıl önceye göre 2,5 kat artmışsa aynı aracı aynı modeldeki benzinlisinden 50.000TL farkla mı satabiliyorsunuz?


    "Enflasyona karşı dizel farkı değerini koruyor" diyorsanız değerini ancak bu şekilde korumuş olur.

    Diğer türlü peşin ödediğiniz parayı yıldan yıla amorti etmek olur ki şuan konuda tartıştığımız asıl konu da bu.


    Normal bir kullanıcı için sırf "dizel farkını amorti eder" düşüncesiyle aracı alırken fazla para vermenin halen mantıklı olup olmadığı!

    Hele ki şu piyasada, emisyon şartları bu derece sıkıştırılmaya başlamışken, üreticiler dizelden bu derece uzaklaşmaya başlamışken, küçük hacim turbo benzinli araçların tüketimleri dizele yaklaşmaya(bakın daha az yakıyor demiyorum sadece yaklaşmışken) başlamışken, araç fiyatları ve akaryakıt fiyatları bu durumlara gelmiş normal bir kullanıcının dizel bir araca ihtiyacı olup olmadığı sorusunun cevabı önemli.

  • Egea için konuşuyorum. Alacaksan dizel alıcaksın 5 seneden uzun binicem dersen. Öbür türlü dizel farkı vermeye deymez


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt

    fark 50kr'a çıkıyor yine önceki gibi ama bence başlığı "benzine hergün zam" diye düzeltsinler.


    böylece anlaşıldı ki; çevrecilik mevrecilik ayağına "mazotu 14-15 lira yapacaklar ama benzin 10-11 lirada sabit kalır" gibi ütopik düşüncelerde hayallerde kaldı. mazota gelen her zam misli ile benzine de LPG'ye de gelecektir. benzini taşıyan akaryakıt tankeri bile mazotla yürüyor :)


    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 26 Ekim 2021; 14:53:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu daha nedir ki, yetmez durmak yok zamlara devam...

  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.