Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 10 sene öncesine kadar dizel araçlar ezici çoğunlukla benzinli araçları geçiyordu. Yavaş yavaş turbo benzinliler çıkmaya başladı biraz pay arttı. Azala azala günümüze kadar geldi. Şimdi ise ibre tersine döndü dizel satışları %20'ye kadar düştü. Tabi geçerli nedenler var az yakan turbolu benzinliler, avrupadan dizel arabanın az gelmesi, ötv diliminden dolayı dizelin dahada pahalılanması vs.. Sanırım geriye dönüş olmayacak. 1.3 mj baz paket egea biraz daha dizeli ayakta tutacak.

    İşin özü kim derdi dizel satışları bu hale gelecek..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bilgisiz yazıymış Daha önce ki aracım 1,5 Dci idi. Şu an ki aracım 1.0 Tce. Aynı güzargahta (İzmir şehir içi hafif trafik) Dci 5 Litre tüketirken, 1.0 Tce 7 Litre tüketiyor, arada ki fark tam 2 Litre. Yani Dizel 7,30 TL den yıllık 10.000 km de 1.400 TL daha fazla yakıt parası veriyorum. Bu 1.400 TL nin yaklaşık 1.000 TL si MTV farkından, yıllık tasarruf 400 TL ye düşüyor. Yıllık bakım ücretini aynı kabul etsek bile (Aslın da Dizel biraz daha pahalı) Yıllık 400 TL kar etmek için;


    DPF filtresi saçmalığıyla uğraşmıyorum (Yok Filtre tıkanmasın, ara sıra devirli kullanayım, yok Rejenerasyon yaparken bekleyeyim, yok DPF dolmuş servis de temizleteyim saçmalığı ile uğraşmıyorum.


    Yok Adblue, yok Egr saçmalıklarıyla hiç işim olmuyor.


    Tüm bunlardan sonra, ben hesap kitap bilmiyorum, siz biliyorsunuz öyle mi??? 

    Bilgisiz bir yazı daha. 3 kuruş az yakıyormuş o 3lt olmasın ? Bakım fiyatları servislerde neredeyse aynı şu anda. Firmalar maliyeti düşük kar marjı yüksek olduğu için benzinliye döndü sözde ama gel gelelim 2.0 ve üzeri hala dizel motorlar kıyamet gibi. Dizel araç çok kısa mesafe harici her zaman az yakar. Sizin dediğiniz gibi olsaydı gün boyu şehirde dolaşan ticariler benzinli olurdu. Benzinli mantıklı demek hemide bu ülkede çok komik.

    Azıcık hesap kitap yapmasını bilen bir insan, Turbo Benzinli ve Dizel Motor aynı fiyat olsa gidip Dizel araç almaz. Dizel Km de 3 kuruş az yakacak diye, yok DPF ile, yok Adblue ile, yok Egr ile uğraşmak mantıklı mı sizce? Uzun dönem de Euro 5 üstü Dizel araç tam bir baş belasıdır, yaptığınız 3 kuruş tasarrufu kat be kat fazlasıyla sizden çıkarır.

    1.0 motor 🙂 snn ki züğürt tesellisi kusura bakma. Bu genel bi konu her arabada 1.0 motor yok zaten 1.0 basınca cayır cayır yakıyor az yaksın diye kendini kasanlar var komik. Dizel hem tork hem az yakması ile rahat rahat takıl. Euro 6D benzinlilerde de var o yüzden bakımları da aynı. Boşa Ke dinizi kandırmayın dizel araç pahalı diye almadım deyin şuna.

    banada komik geliyor sadece belli-başlı birkaç parça ile hem performans sağlayan hemde az yaktığı kabul edilmiş bir sistemi eleştirmek. dizelin en negatif yönü çevrecilik konusunda olur.


    bu zihniyet 15 yıl öncede vardı, atmosferik benzinli araçlar çok yaygın iken az yakan turbo-dizel araçlar çıkmaya başlamıştı. ee o zamanlarda "az yakıyor ama bunların turbosu çok çabuk bozulur, turboda çok pahalı parça zaten, yakıttan gelen tasarruf turbo arızası ile uçar-gider, atmosferik motor sıfır sorun, sanayiye hiç uğramazsın" deniyordu. gel zaman git zaman benzinli motorlarada turbo desteği gelince nasıl olduysa dizel motorda olan turbo sorunu uçtu gitti, meğerse dizel motordaki turboyu eleştiren dayılar turbo-benzinli motora geçmiş, sonuçta turbo gene aynı turbo bu nedenle turboyla ilgili eleştiriler bıçak gibi kesilmişti :)


    ehh şimdide değişen pek bişey yok aslında, turbo gitti dpf geldi yerine yeni bahane olarak :)


    @frknsysl

  • Tamamıyla fiyat politikası ve model seçeneklerinin azaltılması kaynaklı. Arada %10 %15 fark olsa yine dizele talep artar. Eskiden benzinli fiyatına Linea verilen zamanlar vardı. Eski dönemde fiyat farkı çok değildi, fiyat farkı olsa bile ödeme gücü vardı, o dönemler olsa kimse benzinli almaz yine, yok çevreciymiş yok güçlü motormuş diye benzinli tercih edilmiyor, ulaşılabilir dolduğu için tercih ediliyor.

  • 3008 bakıyorum 1.6 benzin ile 1.5 dizel fiyatları aynı, fark da istemiyorlar.

    adblue sorunu dpf sorunu derken millet dizel istemiyor herhalde!

  • Vw de artık dizel yok, Toyota da epeydir yok, bir çok markada fiyat farkı yüksek.
    Kendimizi kandırmayalım aynı fiyat olsa kimse gidip benzinli almaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sadece dizel-benzin kıyasından ziyade biraz daha beklentilere yönelik bir tercihide beraberinde getiriyor olsa gerek çünkü ürün gamında sadece benzinli olan modelleri bulunan Volkswagen ülkemizde en çok tercih edilen otomobil markası olmuş durumda bu da yakıttan ziyade kaliteninde etkili bir rolünün olduğunun kanıtı.

    Demek ki Yeni Golf’te, yeni Tiguan’da, T-Roc’ta 1.6 TDI olsaydı Volkswagen demirperde ülkelerinde ki gibi tek otomobil olurdu.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dizel iyi ama EGR tıkanır , partikül filtresi tıkanır , manifolt tıkanır sıkıntı temiz yakıt değil


    Eskiden atmosferik büyük motor vs turbo dizel vardı artık turbo benzin vs turbo dizel var turbo benzin iyi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adblue tadı kaçırdı iyice

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kacyıl önce söyledim dizel kalkacak diye başladı firmalar üretmeyeye.forumda dizel kalkmaz diyenler vardı nerde onlar  

  • Kendimden örnek vereyim çocuk okula başlayınca kısa mesafe kullanılmaya başlandı araba dpf ışığı ilk defa yandı. Önümüz kış git gel 3 km yol motor bile ısınmayacaktı büyük ihtimalle o yüzden bende satıp turbo benzine geçtim. Dizelin ekonomisi tartışılmaz ama küçük şehirlerde pek tercih edilmiyor artık ya da benim çevremde kalmadı diyebilirim dizel araç kullanan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Küçük hacim turbo benzinliler 1.2 veya daha düşük hacme sahipler. Dizeller ise 1.5 ve üzeri. Yıllık olarak arada 700TL'den fazla MTV farkı var, aylık 60TL'ye tekabül ediyor.


    Çok km yapmıyorsan turbo dizel/küçük hacim turbo benzin tüketim farkı aylık 60TL'yi çok fazla geçmiyor.


    Yıllık bazda MTV + tüketim neredeyse aynı oluyor.

  • unknownartist kullanıcısına yanıt
    Aynı fiyata tercihim benzinliden yana oldu. Uzun yıllar da dizel araç kullanmışlığım var. Bir şansım daha olsa yine benzinli alırım ve kesinlikle şüphe de duymam.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dizel işi euro6 ile bitti bana göre. Euro5 candır. Adblue emisyon vs dizelin tadını kaçırdı.

    Euro5 dizel Clio kullanıyorum. Bir sonraki tercihim ya yine euro5 dizel ya da 1.2 turbo benzin olur muhtemelen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslında bizim gibi akaryakıtın pahalı olduğu ülkelerde dizele her zaman talep olur ama üretici üretmiyorsa elbette satışlar düşer çünkü yeni model dizel araç üretimi artık çok az.

    bana göre euro4 dizel candır, dpf yok - adblue yok. sadece arada bir egr'yi temizle devam et, motorun nefesini tıkayacak ve arıza çıkaracak pek bişey yok euro4 motorlarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 5 Ekim 2021; 22:47:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5bin de bir adblue doldurmak kendimi kamyoncu gibi hissettirmişti grandland varken. grandlandı satıp ibizaya geçtim. ekonomik olarak çok mutluyum. performansı grandlandı aratmıyor zaten.

  • unknownartist kullanıcısına yanıt

    Azıcık hesap kitap yapmasını bilen bir insan, Turbo Benzinli ve Dizel Motor aynı fiyat olsa gidip Dizel araç almaz. Dizel Km de 3 kuruş az yakacak diye, yok DPF ile, yok Adblue ile, yok Egr ile uğraşmak mantıklı mı sizce? Uzun dönem de Euro 5 üstü Dizel araç tam bir baş belasıdır, yaptığınız 3 kuruş tasarrufu kat be kat fazlasıyla sizden çıkarır.

  • Otomobilde dizel tercih edilmez net
    Suv da turbo benzinli motor ocağa inciri diktirir bu ülkede
    Bu yüzden suvda kesinlikle dizel tercih edilmeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 100 bin kmde bir başa gelme ihtimali olan şeyleri hergun oluyormuş gibi yazmışsınız. Dizel halen en ekonomik motor tipi ulke sartlarinda




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jocker35 -- 7 Ekim 2021; 0:26:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hileciler hurdacilar sagolsun dizeli bitirdiler.
    İyi oldu guzel oldu. Biraz nefes aliriz kafamiz dinleriz en azindan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Bilgisiz bir yazı daha. 3 kuruş az yakıyormuş o 3lt olmasın ? Bakım fiyatları servislerde neredeyse aynı şu anda. Firmalar maliyeti düşük kar marjı yüksek olduğu için benzinliye döndü sözde ama gel gelelim 2.0 ve üzeri hala dizel motorlar kıyamet gibi. Dizel araç çok kısa mesafe harici her zaman az yakar. Sizin dediğiniz gibi olsaydı gün boyu şehirde dolaşan ticariler benzinli olurdu. Benzinli mantıklı demek hemide bu ülkede çok komik.

  • Dizel standartlarının karşılanması imkansıza yakın seviyeye geliyor. Sıra benzinlide ve dizeldeki süreç orada da yaşanacak. Piyasa benzinliye döndüğü gibi elektrikliye döner.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.