Şimdi Ara

¤'Sözde' indirime bakanlıkça ceza verilmesi için e-devlet üzerinden şikayet yazmanın somut sonuçları

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
11
Favori
5.640
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Üst not:


    “Konunun yeri sıcak fırsat mı?” diyecek arkadaşlar, firmaların işkembeden bir “önceki fiyat” sallayıp, üstünü çizip %çokacayipbir indirim yaptım diye yalandan kampanya yapmalarını yanlarına kar bırakmamanın bir yolu varmış, öğrendim ve aşağıda forumla paylaştım. Ne kadar çok sıcak fırsatçı bilgilenir ve ilgilenirse sonuçları hepimizin menfaatine olur diye düşünüyorum. Firmalar istedikleri gibi at koşturuyorken bunun karşılığında yapılacak haklı şikayetler sonucunda firmaların ödeyecekleri her para cezası kendilerini düzeltmeleri için bir fırsat olacaktır. Lütfen elinize üşenmeyin, şikayet edilecek bir ürün, kampanya gördüğünüzde şikayet ederek bu fırsatı kampanyasever firmalarımıza bol bol verin. (Kararların tamamını okuduğunuzda şikayet konusu olacak ve cezayla sonuçlanacak daha pek çok unsurun karşımıza her gün çeşit çeşit mecrada ve bolca çıktığını göreceksiniz, ben sadece % indirim kampanyaları kısmını buraya aldım. Sağlıkla ilgili tanıtımlarda da önemli şikayet ve yaptırımlar sözkonusu, okuyunuz, okutunuz.)


    Değerli DH Sıcak fırsat müdavimleri,


    Firmaların, “bilmem ne günü” indirimleri adı altında internette ya da zincir market ve mağazaların broşürlerle “şu fiyattan bu kadar indirdim, yeni fiyat bu” şeklinde; “gerçek indirim oranından daha yüksek oranda indirim” gösterip satış yapmasından pek çok insan geçmişte mağdur ya da rahatsız olmuştur.


    Size güzel bir haberim var, şikayet halinde  bakanlık bu konuda ilgili yönetmelik ve kanun maddelerine istinaden 100bin TL’yi aşan para cezası dahil cezai yaptırım uyguluyor;

    İlgili reklam kurulu kararlarını veren bakanlık sayfası:


    T.C. Ticaret Bakanlığı sayfasındaki bu kararlar, haklı reklam şikayetlerinin firmalara nasıl cezai yaptırımlarla sonuçlandığını gösteriyor.


    Ceza sahasında dikkat gerektiren hareketleri şöyle özetleyelim;


    Temel esaslar:


    1)     Firma: kampanya döneminden daha önceki bir tarihte reklamlarında üstü çizilerek belirtilen indirimsiz fiyatlarından satışlarının yapıldığını gösteren satış faturalarını sunmak zorundadır.

     

    2)     Ürünün (kampanya süresince geçerli olan indirimli fiyatlarından) bir önceki fiyatı, reklamlarda üstü çizilerek belirtilen indirimsiz fiyattan farklı olmamalıdır.

     

    3)     Gerçekleştirilen indirimli satış kampanyasına ilişkin olarak bahsi geçen ürünlerin indirimden bir önceki fiyatları ile uygulanan indirim oranlarının gerçekliğine ilişkin kanıtlayıcı bilgiler sunulabilmelidir.

     

    4)     İndirimli olarak satışa sunulan ürünün miktarı sınırlı ise bu miktar açıklanmalıdır.

     

    5)     Kampanya reklamlarında, "Yapılan indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken, indirimli fiyattan bir önceki fiyat esas alınır" ve "İndirimli satış reklamlarında, hangi mal veya hizmetlerin indirimli satışa konu edileceği veya ne kadar indirim uygulanacağı hususlarında anlam karışıklığına yol açarak tüketicileri yanıltabilecek veya gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturacak ifade veya görüntülere yer verilemez."

     

     

    “Kim okuyacak?” diyecek arkadaşlar müstesnadır, lütfen “durumu olanlar” okusun, sayfasındaki kararlarda “haksız ticari uygulamalar”  başlığı altında bolca örnek var.


     Bu çerçevede, eline üşenmeyen DH Sıcak fırsatçıları bakanlığa şikayette bulunsa firmalar yüklü para cezalarından sonra belki yönetmelik ve yasalara uygun davranma yolunda daha dikkatli olmak isterler.


    Başvuru sayfası: https://ticaret.gov.tr/tuketici/ticari-reklamlar/reklam-kuruluna-nasil-basvurulur


    Hukuk insanlarını ve bilgisi, tecrübesi olan forum yazarlarını katkıya davet ediyorum.


    Son Söz: Konu, içeriği itibariyle daha az ziyaret edilen konu “DH Sıcak Fırsatlar Konu Dışı”na taşınabilir ama konunun SF konusu olarak kalması DH SF ve kamu menfaati gereğidir. 










  • Bakanlık sayfasındaki bültenlerdeki kararlardan bir tanesini buraya bırakıyorum, daha fazlası verdiğim sayfada mevcut: https://ticaret.gov.tr/tuketici/ticari-reklamlar/reklam-kurulu-kararlari





    "T.C.

    TİCARET BAKANLIĞI

    Reklam Kurulu Başkanlığı

     

     

    BASIN BÜLTENİ

     

     

    Toplantı Tarihi                      : 13 Temmuz 2021

     

     

    Toplantı Sayısı                      : 311"


    "...HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR

     

    160)

     

    Dosya No: 2020/5111

     

    Şikayet Edilen: Teknosa İç ve Dış Ticaret A.Ş.

     

    Şikayet Edilen Reklam: Firma tarafından 9-12 Kasım 2020 tarihleri arasında düzenlenen “Alışveriş Festivali – 11.11 İndirimleri” başlıklı indirimli satış kampanyasına ilişkin reklam ve tanıtımlar.

     

    Reklam Yayın Tarihi: Kasım 2020

     

    Yayınlandığı Mecra: İnternet

     

    Tespitler: Firma tarafından 9-12 Kasım 2020 tarihleri arasında düzenlenen “Alışveriş Festivali – 11.11 İndirimleri” başlıklı indirimli satış kampanyası kapsamında;

     

    -https://www.teknosa.com/vestel-43f9500-43-109-ekran-uydu-alicili-fhd-smart-tv-p-110019298

    URL adresinde Vestel 43F9500 43” 109 Ekran Uydu Alıcılı FHD Smart TV adlı

    ürünün %22 indirimli olarak 3.449 TL yerine 2.675 TL fiyattan satışa sunulduğu,

     

    -https://www.teknosa.com/remington-s6500-sac-duzlestirici-p-120200207

    URL adresinde Remington S6500 Saç Düzleştirici adlı ürünün %46 indirimli olarak

    439,90 TL yerine 239 TL fiyattan satışa sunulduğu,

     

    -https://www.teknosa.com/philips-drycare-hp823000-2100w-sac-kurutma-makinesi-p-120203042

    URL adresinde Philips DryCare HP8230/00 2100W Saç Kurutma Makinesi adlı ürünün

    %50 indirimli olarak 459 TL yerine 229 TL fiyattan satışa sunulduğu,

     

    -https://www.teknosa.com/philips-s664044-islak-kuru-tiras-makinesi-p-120242312

    URL adresinde Philips S6640/44 Islak Kuru Tıraş Makinesi adlı ürünün %56

    indirimli olarak 1.599 TL yerine 699 TL fiyattan satışa sunulduğu,

     

    -https://www.teknosa.com/sony-wic310nce7-kablosuz-gold-kulak-ici-kulaklik-p-110262947

    URL adresinde Sony WIC310N.CE7 Kablosuz Gold Kulak İçi Kulaklık adlı ürünün %49

    indirimli olarak 429 TL yerine 219 TL fiyattan satışa sunulduğu,

     

    -https://www.teknosa.com/anker-a3109-soundcore-motion-siyah-bluetooth-hoparlor-p-145058563

    yer alan Anker A3109 Soundcore Motion Siyah Bluetooth Hoparlör adlı ürünün %44

    indirimli olarak 479 TL yerine 269 TL fiyattan satışa sunulduğu,

     

    Anılan kampanya kapsamında indirime giren bu ürünlerden; Remington S6500 Saç Düzleştirici, Philips DryCare HP8230/00 2100W Saç Kurutma Makinesi, Philips S6640/44 Islak Kuru Tıraş Makinesi ve Sony WIC310N.CE7 Kablosuz Gold Kulak İçi Kulaklık adlı ürünlerin, kampanya döneminden daha önceki bir tarihte reklamlarında üstü çizilerek belirtilen indirimsiz fiyatlarından satışlarının yapıldığını gösteren satış faturalarının firma tarafından sunulamadığı, ayrıca ürünlerin son 1 yıllık fiyat hareketlerini içeren tabloların incelenmesi sonucunda, yine Remington S6500 Saç Düzleştirici, Philips DryCare HP8230/00 2100W Saç Kurutma Makinesi, Philips S6640/44 Islak Kuru Tıraş Makinesi ve Sony WIC310N.CE7 Kablosuz Gold Kulak İçi Kulaklık adlı ürünlerin kampanya süresince geçerli olan indirimli fiyatlarından bir önceki fiyatlarının, reklamlarda üstü çizilerek belirtilen indirimsiz fiyatlardan farklı olduğu, yine indirime giren bu ürünlerin www.teknosa.com adresliinternet sitesinde yer alan satış sayfalarında stok bilgilerine yer verilmediği hususları tespit edilmiştir.

     

    Değerlendirme/Karar: Yapılan incelemeler sonucunda, inceleme konusu indirim kampanyası kapsamında indirime giren ürünlerden; Remington S6500 Saç Düzleştirici, Philips DryCare HP8230/00 2100W Saç Kurutma Makinesi, Philips S6640/44 Islak Kuru Tıraş Makinesi ve Sony WIC310N.CE7 Kablosuz Gold Kulak İçi Kulaklık adlı ürünlerin, kampanya döneminden daha önceki bir tarihte reklamlarında üstü çizilerek belirtilen indirimsiz fiyatlarından satışlarının yapıldığını gösteren satış faturalarının sunulamadığı, ayrıca ürünlerin son 1 yıllık fiyat hareketlerini içeren tabloların incelenmesi sonucunda, yine Remington S6500 Saç Düzleştirici, Philips DryCare HP8230/00 2100W Saç Kurutma Makinesi, Philips S6640/44 Islak Kuru Tıraş Makinesi ve Sony WIC310N.CE7 Kablosuz Gold Kulak İçi Kulaklık adlı ürünlerin kampanya süresince geçerli olan indirimli fiyatlarından bir önceki fiyatlarının, reklamlarda üstü çizilerek belirtilen indirimsiz fiyatlardan farklı olduğunun tespit edildiği, bu itibarla, gerçekleştirilen indirimli satış kampanyasına ilişkin olarak bahsi geçen ürünlerin indirimden bir önceki fiyatları ile uygulanan indirim oranlarının gerçekliğine ilişkin kanıtlayıcı bilgilerin Bakanlığa sunulamadığı, dolayısıyla, inceleme konusu kampanya reklamlarında, "Yapılan indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken, indirimli fiyattan bir önceki fiyat esas alınır" ve "İndirimli satış reklamlarında, hangi mal veya hizmetlerin indirimli satışa konu edileceği veya ne kadar indirim uygulanacağı hususlarında anlam karışıklığına yol açarak tüketicileri yanıltabilecek veya gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturacak ifade veya görüntülere yer verilemez." şeklindeki yükümlülükler başta olmak üzere indirimli olarak satışa sunulan ürünün miktarı sınırlı ise bu miktarın açıklanması şeklindeki Reklam Mevzuatında indirimli satışlara ilişkin olarak belirlenen hükümlerin ihlal edildiği, bu durumun da tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirilmiş olup,

     

    Dolayısıyla inceleme konusu tanıtımların;

     

    - Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nin 7/1, 7/2, 7/3, 7/4, 7/5-a, 7/5-ç, 9, 14, 28, 29 ve 32 nci maddeleri,

     

    - 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 61 ve 62 nci maddeleri,

     

    hükümlerine aykırı olduğuna ,

     

    Buna göre, reklam veren Teknosa İç ve Dış Ticaret A.Ş. hakkında, 6502 sayılı Kanun’un 63 üncü ve 77/12 nci maddeleri uyarınca 104.781 TL (Yüzdörtbinyediyüzseksenbir Türk Lirası) idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine  karar verilmiştir."

    Öncelikle çok teşekkür ederim, umarım buradan kalkmaz ve gereken ilgiyi görür. Bu konuya ben de ciddi anlamda kafaya takmış ve çok sinirlenen biriyim ama geçen aylarda bir şikayet edeyim dedim, benden o kadar abuk bilgiler istediler ki vazgeçtim. Gönderdiğiniz linki henüz incelemedim ama umarım saçma bilgiler istemezler. Herhangi bir araştırmaya gerek yok özellikle trendyol sitesinde herhangi bir ürünü kopyala yapıştır yapabilirsiniz. Bir çok kere sosyal medya üzerinden de görsellerle şikayet ettim ama pişkin pişkin bu fiyatlar bizimle alakalı değil diyorlar. Hatta en son şirketten bir arkadaş bir sandalye almıştı, yanılmıyorsam indirimli fiyatı 120 liraydı, normal rakamı 270 liraymış neyse. Daha ürün eline ulaşmadan ilan sayfasındaki rakamların alakasızca artıp azaldığını göstermişti. En son sandalye müdür sandalyesi olmuştu ve fiyatı 700 küsürden 500'e inmiş görünüyordu. Arkadaş dediğim gibi 120 liraya almıştı ki o rakamı bile hak etmiyor demişti. Benim gördüklerimde de saçma salak markalı ayakkabıların 700-800 liradan 80-90 liraya inmesi durumu var. Bu konuda ciddi bir hareket başlatıp devam ettirmeliyiz diye düşünüyorum. Sırf bu sahtekarlar için ciddi bir mesaimi bu işe harcayabilirim.
  • Kimi kime şikayet edicen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hepimiz için faydalı bir bilgi paylaşımı olmuş çok teşekkür ederim.

  • Burada belirtilenlerin çoğu firmalar tarafından rahatlıkla geçilebilir durumda. X bir ayakkabı firması mağazasına heni ürünleri getirip üst sıraya pek görünmeyen bir noktaya diziyor. Uzun süre o ürünler orada misal 500 tl fiyatla duruyor. O fiyata pek alan olmuyor ya da olsada tek tük. Sonra 3-4 ay sonra ya da daha az, hoop kampanya %50. Şimdi baksan ürün fiyatı zaten normale inmiş oluyor. Bu durumda kimse ceza yazamıyor. Şunu yapması lazım, indirim kampanyası bir üründe yılda ancak 3 kez yapılabilir gibi kota koysa her hafta fiyatlar bir yukarı bir aşağı oynamaz. Gerçi ozamanda barkod değişikliğiyle yaparlar bunun sonu yok ahlak düzgün olması lazım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Öncelikle çok teşekkür ederim, umarım buradan kalkmaz ve gereken ilgiyi görür. Bu konuya ben de ciddi anlamda kafaya takmış ve çok sinirlenen biriyim ama geçen aylarda bir şikayet edeyim dedim, benden o kadar abuk bilgiler istediler ki vazgeçtim. Gönderdiğiniz linki henüz incelemedim ama umarım saçma bilgiler istemezler. Herhangi bir araştırmaya gerek yok özellikle trendyol sitesinde herhangi bir ürünü kopyala yapıştır yapabilirsiniz. Bir çok kere sosyal medya üzerinden de görsellerle şikayet ettim ama pişkin pişkin bu fiyatlar bizimle alakalı değil diyorlar. Hatta en son şirketten bir arkadaş bir sandalye almıştı, yanılmıyorsam indirimli fiyatı 120 liraydı, normal rakamı 270 liraymış neyse. Daha ürün eline ulaşmadan ilan sayfasındaki rakamların alakasızca artıp azaldığını göstermişti. En son sandalye müdür sandalyesi olmuştu ve fiyatı 700 küsürden 500'e inmiş görünüyordu. Arkadaş dediğim gibi 120 liraya almıştı ki o rakamı bile hak etmiyor demişti. Benim gördüklerimde de saçma salak markalı ayakkabıların 700-800 liradan 80-90 liraya inmesi durumu var. Bu konuda ciddi bir hareket başlatıp devam ettirmeliyiz diye düşünüyorum. Sırf bu sahtekarlar için ciddi bir mesaimi bu işe harcayabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Faydalı konu ancak sonuç konusunda ben de pek sonuç alınabileceğini düşünmüyorum.

  • Kamu spotuydu sanırım daha dün bir kanalda rekabet kurulundan bahsediyordu bu bile mutlu etti beni. Konuya gelince bu ülkede malesef onca alınan karara rağmen etraftan dolaşarak aynı işi yapan o kadar kurum,kuruluş varki örneğin bankalar bu durumun aynı tas aynı hamam devam edeceğinin kanıtı niteliğindedir. Yapilan yüzlerce şikayet,itiraz ise neyi gösterir biliyormusunuz bu düzeni değiştirmeyen,bu konuda halkın isteğini görmezden gelenlerin değişmesinin yakın olduğunu gösterir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


  • Bakanlık sayfasındaki bültenlerdeki kararlardan bir tanesini buraya bırakıyorum, daha fazlası verdiğim sayfada mevcut: https://ticaret.gov.tr/tuketici/ticari-reklamlar/reklam-kurulu-kararlari





    "T.C.

    TİCARET BAKANLIĞI

    Reklam Kurulu Başkanlığı

     

     

    BASIN BÜLTENİ

     

     

    Toplantı Tarihi                      : 13 Temmuz 2021

     

     

    Toplantı Sayısı                      : 311"


    "...HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR

     

    160)

     

    Dosya No: 2020/5111

     

    Şikayet Edilen: Teknosa İç ve Dış Ticaret A.Ş.

     

    Şikayet Edilen Reklam: Firma tarafından 9-12 Kasım 2020 tarihleri arasında düzenlenen “Alışveriş Festivali – 11.11 İndirimleri” başlıklı indirimli satış kampanyasına ilişkin reklam ve tanıtımlar.

     

    Reklam Yayın Tarihi: Kasım 2020

     

    Yayınlandığı Mecra: İnternet

     

    Tespitler: Firma tarafından 9-12 Kasım 2020 tarihleri arasında düzenlenen “Alışveriş Festivali – 11.11 İndirimleri” başlıklı indirimli satış kampanyası kapsamında;

     

    -https://www.teknosa.com/vestel-43f9500-43-109-ekran-uydu-alicili-fhd-smart-tv-p-110019298

    URL adresinde Vestel 43F9500 43” 109 Ekran Uydu Alıcılı FHD Smart TV adlı

    ürünün %22 indirimli olarak 3.449 TL yerine 2.675 TL fiyattan satışa sunulduğu,

     

    -https://www.teknosa.com/remington-s6500-sac-duzlestirici-p-120200207

    URL adresinde Remington S6500 Saç Düzleştirici adlı ürünün %46 indirimli olarak

    439,90 TL yerine 239 TL fiyattan satışa sunulduğu,

     

    -https://www.teknosa.com/philips-drycare-hp823000-2100w-sac-kurutma-makinesi-p-120203042

    URL adresinde Philips DryCare HP8230/00 2100W Saç Kurutma Makinesi adlı ürünün

    %50 indirimli olarak 459 TL yerine 229 TL fiyattan satışa sunulduğu,

     

    -https://www.teknosa.com/philips-s664044-islak-kuru-tiras-makinesi-p-120242312

    URL adresinde Philips S6640/44 Islak Kuru Tıraş Makinesi adlı ürünün %56

    indirimli olarak 1.599 TL yerine 699 TL fiyattan satışa sunulduğu,

     

    -https://www.teknosa.com/sony-wic310nce7-kablosuz-gold-kulak-ici-kulaklik-p-110262947

    URL adresinde Sony WIC310N.CE7 Kablosuz Gold Kulak İçi Kulaklık adlı ürünün %49

    indirimli olarak 429 TL yerine 219 TL fiyattan satışa sunulduğu,

     

    -https://www.teknosa.com/anker-a3109-soundcore-motion-siyah-bluetooth-hoparlor-p-145058563

    yer alan Anker A3109 Soundcore Motion Siyah Bluetooth Hoparlör adlı ürünün %44

    indirimli olarak 479 TL yerine 269 TL fiyattan satışa sunulduğu,

     

    Anılan kampanya kapsamında indirime giren bu ürünlerden; Remington S6500 Saç Düzleştirici, Philips DryCare HP8230/00 2100W Saç Kurutma Makinesi, Philips S6640/44 Islak Kuru Tıraş Makinesi ve Sony WIC310N.CE7 Kablosuz Gold Kulak İçi Kulaklık adlı ürünlerin, kampanya döneminden daha önceki bir tarihte reklamlarında üstü çizilerek belirtilen indirimsiz fiyatlarından satışlarının yapıldığını gösteren satış faturalarının firma tarafından sunulamadığı, ayrıca ürünlerin son 1 yıllık fiyat hareketlerini içeren tabloların incelenmesi sonucunda, yine Remington S6500 Saç Düzleştirici, Philips DryCare HP8230/00 2100W Saç Kurutma Makinesi, Philips S6640/44 Islak Kuru Tıraş Makinesi ve Sony WIC310N.CE7 Kablosuz Gold Kulak İçi Kulaklık adlı ürünlerin kampanya süresince geçerli olan indirimli fiyatlarından bir önceki fiyatlarının, reklamlarda üstü çizilerek belirtilen indirimsiz fiyatlardan farklı olduğu, yine indirime giren bu ürünlerin www.teknosa.com adresliinternet sitesinde yer alan satış sayfalarında stok bilgilerine yer verilmediği hususları tespit edilmiştir.

     

    Değerlendirme/Karar: Yapılan incelemeler sonucunda, inceleme konusu indirim kampanyası kapsamında indirime giren ürünlerden; Remington S6500 Saç Düzleştirici, Philips DryCare HP8230/00 2100W Saç Kurutma Makinesi, Philips S6640/44 Islak Kuru Tıraş Makinesi ve Sony WIC310N.CE7 Kablosuz Gold Kulak İçi Kulaklık adlı ürünlerin, kampanya döneminden daha önceki bir tarihte reklamlarında üstü çizilerek belirtilen indirimsiz fiyatlarından satışlarının yapıldığını gösteren satış faturalarının sunulamadığı, ayrıca ürünlerin son 1 yıllık fiyat hareketlerini içeren tabloların incelenmesi sonucunda, yine Remington S6500 Saç Düzleştirici, Philips DryCare HP8230/00 2100W Saç Kurutma Makinesi, Philips S6640/44 Islak Kuru Tıraş Makinesi ve Sony WIC310N.CE7 Kablosuz Gold Kulak İçi Kulaklık adlı ürünlerin kampanya süresince geçerli olan indirimli fiyatlarından bir önceki fiyatlarının, reklamlarda üstü çizilerek belirtilen indirimsiz fiyatlardan farklı olduğunun tespit edildiği, bu itibarla, gerçekleştirilen indirimli satış kampanyasına ilişkin olarak bahsi geçen ürünlerin indirimden bir önceki fiyatları ile uygulanan indirim oranlarının gerçekliğine ilişkin kanıtlayıcı bilgilerin Bakanlığa sunulamadığı, dolayısıyla, inceleme konusu kampanya reklamlarında, "Yapılan indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken, indirimli fiyattan bir önceki fiyat esas alınır" ve "İndirimli satış reklamlarında, hangi mal veya hizmetlerin indirimli satışa konu edileceği veya ne kadar indirim uygulanacağı hususlarında anlam karışıklığına yol açarak tüketicileri yanıltabilecek veya gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturacak ifade veya görüntülere yer verilemez." şeklindeki yükümlülükler başta olmak üzere indirimli olarak satışa sunulan ürünün miktarı sınırlı ise bu miktarın açıklanması şeklindeki Reklam Mevzuatında indirimli satışlara ilişkin olarak belirlenen hükümlerin ihlal edildiği, bu durumun da tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirilmiş olup,

     

    Dolayısıyla inceleme konusu tanıtımların;

     

    - Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nin 7/1, 7/2, 7/3, 7/4, 7/5-a, 7/5-ç, 9, 14, 28, 29 ve 32 nci maddeleri,

     

    - 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 61 ve 62 nci maddeleri,

     

    hükümlerine aykırı olduğuna ,

     

    Buna göre, reklam veren Teknosa İç ve Dış Ticaret A.Ş. hakkında, 6502 sayılı Kanun’un 63 üncü ve 77/12 nci maddeleri uyarınca 104.781 TL (Yüzdörtbinyediyüzseksenbir Türk Lirası) idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine  karar verilmiştir."





  • CemalSanane kullanıcısına yanıt

    Böyle düşünürsek biz 50 yıl sonra hatta 100 yıl sonrada aynı yerde sayacağız. Değişiklik istiyorsak eylemsizlikten vazgeçmemiz gerek. Mevcut olumsuzluğun en büyük sebebi bu düşünce yapısıdır. Kimse kusura bakmasın.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemalSanane

    Kimi kime şikayet edicen

    kardeşim yeter ama sıktınız hep aynı alflar öylece oturup bir şey yapmayacaksan yaşama zaten

  • Takipte kalalım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Enthris

    kardeşim yeter ama sıktınız hep aynı alflar öylece oturup bir şey yapmayacaksan yaşama zaten



    Alıntıları Göster
    Asıl sizler sıktınız. Adam doğruyu söylemiş, "kimi kime şikayet edeceksin?" Sen şikayet etmeden bakanlık ve malum şahıs bilmiyor mu durumu? İşine gelse, yapmak istese bu fiyatları tek bir kararıyla düşürtürdü bugüne kadar. Ekonomik şartlar düşürtmeye müsade etmese de tek bir "höt" dedi mi büyük zincir marketler basarlardı indirimi. Sonuçta Silivri'ye tıkılmak için bahane bol...

    Ama yapmaz, sermayeye vatandaşı hep ezdirdiler ve ve hep ezdirecekler...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Enthris kullanıcısına yanıt
    Hoca köylü ve deve hikayesini bilirmisin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Isimsiz gelen sms leri şikayet ediyorum sayfalar dolusu oldu ve ceza da veriyorlar. O kadar şikayetim var ki izinsiz gelen sms in kokunu kurutursam benim sayemde olmus olacak firmaları bu kadar cezaya carptirdigim için. Yilmadan her defasinda da bildirecegim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşsiz olsam şikayet ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konunun paylaşım yeri olmasa da, faydalı...
    Bu şekilde ne kadar çok başvuru olursa biz müşteriler için o kadar iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boy boy yanıltıcı sikayetler varken, nedense cezalar hep şu şekilde gozume carpan. "anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir."

  • Var şikayet edilip de kesilen cezanın bir örneği???

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • hopdedikks kullanıcısına yanıt

    Her dosyaya değilde her ürüne bu çakma indirimlere ceza verilirse daha etkili olur.

    Bir dosyada 3 ürün tespit edilmiş toplam 100k ceza verilmiş.Her ürüne 100k yazılsa gibi yani...

    Devlete de iyi gelir kapısı olur  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.