Şimdi Ara

Yetişkin olarak bakınca, okul gerçekten büyük zaman kaybı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gerçekten öyleymiş. Hani matematik falan iyi ama, kardeşim banane stokrom c den falan? Ağır biyoloji benim ne işime yarayacak? Yok ets solunumu mu nedir bilmem ne hala aklımda. Ben kültürsüz bir adam değilim. Mezopotamya tarihini, Hint tarihini Avrupalıları iyi bilirim. Ama gereksiz çok şey öğrettiler bize. Ne öğretebilirlerdi? Daha iyi matematik ve kodlama. Kodlama insanın beynini baya geliştiren bir şey.

    Tavsiyem, bir şeyleri öğrenin tabi mecbursanız ama sonra hemen unutun gereksizse. İnsan beyni sonsuz bir kaynak değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Okul çöp

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8 yıl ilk/ortaokul ve 4 yıllık lise hayatını tamamlayan kişiler bana söyleyebilir mi, o zaman gördüğünüz sayısal veya sözel derslerde öğrendiğiniz kaç şeyi hatırlıyorsunuz?


    örneğin edebiyattaki hangi şiirleri işlediniz?

    tarihte savaşların önemleri ve sonuçları neydi?

    matematikte trigonometri formülleri

    fizikte kütle hacim gibi konular

    kimyada bileşikler, formüller

    vs.

    vs..


    çoğu kişi hiçbirini hatırlayamaz. iş yerleri lise veya uni diploması istemese çoğu kişi okula gitmez.

  • %100 haklısın ve olaya biraz daha büyük pencereden bakarsak daha büyük genellemeler yapılabilir


    ama özet olarak ben şu çıkarımı yapıyorum : hayat boş.

  • Çocukların büyüyünce ne olacakları belli değil ki, ben mesela lisenin başlarında tıp isterken sınav sonrası sadece bilgisayar mühendisliği yazmıştım tercihlere. Bu durumda her şeyden biraz biraz öğretmeleri mantıksız olmadı, her alanda temel yarattı.

    Ayrıca biyoloji kimya tarzı derslerde öğrendiğim şeylerin çoğunu ayrıntılarıyla anlatamasam da kabaca bilmek, o bilgiyi içselleştirmek hayatı yorumlama ve genel kültür sahibi olmakta etkili.

    Sözel olarak bakarsak hiçbir şey hatırlamıyorum, çünkü asla ilgimi çekmedi, her zaman kendimi zorlayarak çalıştım sınavlara, ama onları görmek de asla sözele ilgim olmadığımı anlamamı kolaylaştırdı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • aslında birçok denilenin aksini düşünüyorum bu konuda. iyi öğrenildiği takdirde çok yararlılar. mesela şiir kitabı okurken veya bir şairin röportajı, edebiyattaki nazım kuralları çok işime yarıyor. veya yabancı bir dildeki şarkı/şiiri bu şekilde yorumlayarak "vaay be değişik kültürler" diyebiliyorum. ufkumu açıyor hala. bi ara divan edebiyatına da sarılacağım ve yabancı olmayacağımı bilmek beni mutlu ediyıyor. bikaç şairi çoktan biliyorum sonuçta.

    sonraaaa, her ülke kendi tarihini çok boktan anlatıyor kabul ama beni özellikle "ileride bunların doğrularını öğreneceğim zaten" demek çok kamçılamıştır. ve tarih bilgisinin iskeleti hala aklımda. ona göre ha bu yanlış, şu doğru veya şu savaştan sonra bu geliyordu o nedenle bu böyle oluyormuş diyebiliyorum. üstelik müzelerde de büyük kolaylık sağlıyor bilgim bilmeyenlere göre.

    son zamanlarda biyoloji okumuyorum ama geçenlerde bi twit okumuştum mesela. aşırı fazla çoğalan kedi/köpeklerin diğer türleri yok etmesini önceden kavramıştım. çünkü lise biyolojide bu bilgi herkese verilir. twitteki hoca da bu bilgi lisede verilmiyor mu ya, neden herkes sürekli kedi/köpek beslemeye devam ediyor diye yakınıyordu.


    ya aslında dediğinizi anladm. çok ayrıntı ezberliyoruz. fakat öyle olmasa nasıl öğrencileri yarış haline sokacaklar? 100 puanlık bir biyoloji yazılısı diyelim. eğer hoca iflah olmaz ibr orço değilse soruları 1+2+1 diye ayırır diye düşünüyorum. 1'i kolay lokmalık bir soru olur, 2 tanesi konuyu eh meh anlayanlar için çözülecek sorudur ve en sonuncusu da hepsinin çözen ve üst düzey çalışmış olan ve fotosentezin tüm yollarına kadar ezberleyen öğrenciyi hedef alır. bu en kolay yol. keşke ezberletmeyip bir konunun ana fikrini anlatsalar ve biz de ona göre sınava sokulsak, daha sonraları da proje ve kendi araştırmalarımıza daha çok yön verebilsek (ki bunlar asla olmaz), bunlardan daha çok puan verilse falan. fakat bu çok yorucu olurdu onlar için. :) inanılmaz bir kural ve müfredat disiplini var. çok sıkılar vee bu onların rahatına geliyor. belki müfredat buna izin veriyordur ama hocaların kontrolcü olmak ve bizim hareket alanımızı kısıtlamak işlerine geliyordur. ben bu konuda orçoluğun kısmen öğretmenlerde olduğunu düşünüyorum anlayacağınız.





  • Zaten hatırlamamız için vermiyorlar her alandan tattırmak için öğretiyorlar da genel olarak öyle lise iyi bir seviyede değilse zaman kaybı gibi bir şey. Benim gittiğim lise ortalama altıydı gitmesem kendime daha çok şey katardim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.