Şimdi Ara

Elektrikli otomobil satışları dünyada artıyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli otomobil satışları dünyada artıyor




    Elektrikli otomobil satışları dünyada artıyor


    Elektrikli otomobil satışları dünyada artıyor


    Elektrikli otomobil satışları dünyada artıyor



    Dünya genelinde artık birçok otomobil üreticisi, kaynaklarının önemli bir kısmını elektrikli araç (Electric Vehicles – EV) üretimine ayırıyor. Bunun yanı sıra küresel çapta faaliyet gösteren çeşitli teknoloji firmaları da EV ve EV bataryası üretme konusunda yenilikçi çalışmalar yürütüyor. Özellikle de otomobil firmalarının birbiri ardına açıkladıkları üretim politikaları, fosil yakıt tüketen geleneksel otomobillerin yıllar içerisinde ortadan kalkacağını gösteriyor


    Pazar araştırma ve danışmanlık kuruluşu Wood Mackenzie küresel elektrikli araç satışlarının 2021’in ilk yarısında bir yıl öncenin aynı dönemine göre üç kat artış gösterdiğini açıkladı.

    Kuruluşun derlediği verilere göre yılın ilk altı aylık döneminde tüm dünyada 2,4 milyon adetin üzerinde elektrikli araç satışı gerçekleşti.

    Binek araç satışları içindeki elektrikli araç pazar payı da bir yıl önceye göre iki kata yakın artış göstererek %7 seviyesine ulaştı.


    WoodMackenzie 2050 yılına kadar dünyada satılan tüm araçların %55’inin elektrikli olacağını ve bu tarihte toplamda 700 milyon elektrikli araç rakamına ulaşılacağını öngörüyor.


    Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) verilerine göre 2021’nin ilk yarısında 894 tam elektrikli, 11.851 adet de hibrid otomobil satıldı. Bir önceki yılın ilk yarısında ise 173 adet tam elektrikli 4.698 adet de hibrid otomobil satılmıştı.2020 yılının ilk 6 ayında 4698 adet satılan hibrid otomobiller, bu yılın ilk 6 ayında 11.851 adete ulaştı.


    Türkiye'de elektrikli bir otomobil satın almak isteyen bir tüketici, aynı satış fiyatındaki benzinli bir araca ödeyeceğinden daha fazla ÖTV ödemek zorunda kalıyor.Buda satışları fazla artırmıyor.


    ELEKTRİKLİ ARABANIN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI


    Çevreye Duyarlılık


    Elektrikli araçların çalışma prensibi doğrultusunda debriyaj, şanzıman ya da egzoz borusunun bulunmaması, standart benzinli ve dizel araçlardan en büyük farkını oluşturuyor. Bu yönüyle bakıldığında elektrikli araçlar, egzoz gazı emisyonu yapmadığı için tamamıyla çevreye duyarlı bir özellik kazanıyor.


    Düşük Yakıt Maliyeti


    Elektrikli araba şarj maliyeti bakımından, geleneksel araçlardaki benzin ve mazot tutarına göre yüzde 75’e kadar tasarruf sağlıyor. Bu, ayrıca petrol ürünlerinde ülkelerin dışa bağımlılıklarını azaltarak, sadece kişisel bazda değil ulusal olarak da ekonomiye katkıda bulunuyor.


    Düşük Bakım Masrafı


    İçten yanmalı motora sahip araçlarda hareket için önce, yanan yakıtı enerjiye çeviren karmaşık bir sistem gerekiyor. Bu sistemlerde ise yağ ve filtreler gibi arızalanma riski veya yenilenme ihtiyacı doğuran pek çok bileşen bulunuyor. Buna karşılık elektrikli araçlar, doğrudan bataryadan güç aldığı için daha basit bir motor kurulumu ile üretiliyor. Bu da elektrikli araçların bakım masraflarını önemli ölçüde düşürüyor.


    Yüksek Fiyat


    Türkiye'de elektrikli bir otomobil satın almak isteyen bir tüketici, aynı satış fiyatındaki benzinli bir araca ödeyeceğinden daha fazla ÖTV ödemek zorunda kalıyor.Buda satışları fazla artırmıyor.


    Uzun Şarj Süresi


    AC (alternatif akım) ve DC (doğru akım) şarj istasyonuna göre büyük değişkenlikler gösterebiliyor. AC istasyonda araç bataryasının şarjı 6 ila 8 saatte tam kapasite dolarken, DC istasyonlarda bu süre 40 dakikaya kadar inebiliyor. Yine de bu süre, günümüzde akaryakıt ikmalinin süresine göre hayli uzun kalıyor. Ancak bu konuda da yapılan çalışmalar, EV bataryalarının ilerleyen yıllarda 10 dakikada tam kapasite dolabileceğini işaret ediyor.

    Belirli Markalarda Pil Kirası Ücret olması yada kimi markalar, batarya bakım ve değişimini satın alma ücretine yansıtarak tam garanti ve bakım desteği sunabiliyor.


    Belirsiz Piyasa Şartları


    EV’lere yönelik olumsuz değerlendirilen bir diğer konuyu da ikinci elden satış imkanları oluşturuyor. Özellikle Türkiye gibi elektrikli araç kullanımının gelişmediği pazarlarda, bu araçların ikinci elden satışı şu an için belirsizliğini koruyor. Öte yandan her yıl yeni bir elektrikli araç modeli ve batarya konsepti ortaya çıkıyor. Bu süreçte satın alımı konusunda otomobilimi ileride satamama tedirginliği nedeniyle talaplerin düşük kalabileceği.


    Avantajları ve dezavantajları tümüyle bakıldığında birbirinden uzak cephedelerse, aynı durumu elektrikli araçlar için de söylemek mümkün. Hatta yeni yaşam alışkanlıklarının gidişatına bakılırsa, teknolojinin kendisi gibi elektrikli araçların kullanımı da epey yaygınlaşacağa benziyor. Üstelik, mevcut dezavantajlarını da bir bir geride bırakarak…




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.