Şimdi Ara

Platform-Sınıf Karmaşasında Son Durum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Epeydir yazmıyordum. Bilgisine çok güvendiğim bir arkadaşım bugün inanılmaz bir iddia ile beni dumura uğrattı. Yeni Citroen C4'ün B sınıfı olduğunu iddia etti. Her yerde ve Wikipedia'da açıkça C sınıfı olduğu belirtilen otomobil, EMP1 platformu olduğu için B sayılıyormuş zira EMP1 kullanan birçok araç B sınıfı imiş. Kendisine EMP2 platformunda aynı anda Berlingo, 508, C5 X, Astra, 308 gibi araçların olduğunu hatırlattım. Buralarda derin bir sessizliğe gömüldük.


    C4'ün eskisine oranla şahsına münhasır bir modele dönüşmesini anlıyorum ancak süspansiyonu C5 Aircross ile aynı olan, birçok noktasında yumuşak plastik kullanılmış (C5 Aircross'ta neredeyse hiç yok), boyutları itibariyle C sınıfı HB araçlardan farkı olmayan (308 ve Astra ile birebir aynı) bu araç sırf EMP1 platformunda diye B sınıfı olur mu? Vicdanımızı ne zaman ipotek ettik biz?


    en.wikipedia.org
    PSA EMP1 platform - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_EMP1_platform







  • berlingonun sadece ön takımı emp2 platformuna ait, arkası halen 2009 berlingo ile aynı

  • aracın altyapısı B segment ama boyutları C segment, artık üreticiler böyle ara segmentler çıkarmayı seviyorlar, misal yeni honda city'de aynı durumda, aracın altyapısı jazz ile aynı ama boyutlarına bakarsak birçok C segment'ten daha büyük ölçü olarak. ancak yinede bu aracı kimse megane - civic - corolla C sedanlar ile kiyaslamiyor, rakipleri Egea (yine segment karmaşası içindeki bir model) ve Reno Taliant vb. deniyor.

    şimdi burda böyle aradaki modellere tam olarak C segment demek doğru olmuyor ama ölçü olarak B segmentte değil araç. Sanırım Egea gibi B+ demek en doğrusu.

    siz objektif olarak yeni C4'e yakından bakarsanız zaten altının B segment olduğu çok belli oluyor, ilk göreceğiniz şey lastikler 4 bijon ve lastik tabanı 195 olarak geliyor (bu B sınıf standartı lastik ölçüsüdür) standart C segment olan araçlarda 5 bijonlu ve 205 tabandan daha düşük ölçüde lastik göremezsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 4 Eylül 2021; 9:15:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Citroen-Peugeot grubu araçları kapının önüne koymamak gerektiğini düşünüyorum. İstedikleri sınıftan olsunlar. İki markadan da farklı modeller kullanıyorum güncel olarak. İkisini de aldığımı güne lanet olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kartalus kullanıcısına yanıt
    Bende Citroen e herhangi bir olumlu tek bir bile yönden ısınamadım Peugeot tasarımı bari iddalı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • kartalus kullanıcısına yanıt

    Hocam konuya odaklanırsak; görüşünüz nedir?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Citroen-Peugeot grubu araçları kapının önüne koymamak gerektiğini düşünüyorum. İstedikleri sınıftan olsunlar. İki markadan da farklı modeller kullanıyorum güncel olarak. İkisini de aldığımı güne lanet olsun.

    Sizdeki araçların yaşları ve modelleri ne acaba? Ben de eskiden peugeot araçtan çok çektim ama artık eski problemleri yok deniyor. Hatta sanayi esnafında yeni modellerini sıkça görmeye başladım. İşin içinde olanlar büyük sıkıntısı olan araçları almazlar diye düşünüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtesHırsızı

    Sizdeki araçların yaşları ve modelleri ne acaba? Ben de eskiden peugeot araçtan çok çektim ama artık eski problemleri yok deniyor. Hatta sanayi esnafında yeni modellerini sıkça görmeye başladım. İşin içinde olanlar büyük sıkıntısı olan araçları almazlar diye düşünüyorum.



    Alıntıları Göster

    2012 C4, 2016 3008. Biri e-hdi mcp biri bluehdi eat. İkisi de birbirinden beter.


    Sanayideki ustam biri Citroen eski atölye şefi, diğeri Peugeot eski atölye şefi. Servise çok sık gidip geliyorum, görüyorum arabaları. E 2 markadan da arabalar var elimizde. Allah yazdıysa bozsun valla. İkisini de satmayı düşünüyoruz zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    2012 C4, 2016 3008. Biri e-hdi mcp biri bluehdi eat. İkisi de birbirinden beter.


    Sanayideki ustam biri Citroen eski atölye şefi, diğeri Peugeot eski atölye şefi. Servise çok sık gidip geliyorum, görüyorum arabaları. E 2 markadan da arabalar var elimizde. Allah yazdıysa bozsun valla. İkisini de satmayı düşünüyoruz zaten.



    Alıntıları Göster

    Bende de 2019 model 1.5 bluehdi Eat8 var. Meraktan soruyorum 2016 3008 eat 6 şanzımanlı araçla ne gibi sıkıntılarıniz var? Umarım kısa zamanda sorunlarınız çözülür


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Knight_Hammer

    Bende de 2019 model 1.5 bluehdi Eat8 var. Meraktan soruyorum 2016 3008 eat 6 şanzımanlı araçla ne gibi sıkıntılarıniz var? Umarım kısa zamanda sorunlarınız çözülür



    Alıntıları Göster

    1.6 dizel 3008'de adblue deposu sorunu yaşamıştır kesin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Olabilir, ben de olmadı ama sürekli olma ihtimali insanı rahatsız ediyor gerçekten. Ben 2.5 yıldir 55k km kullandım daha bir sıkıntı yaşamadım umarım yaşamam. Forumdaş arkadaşında sıkıntı buysa inşaallah çözülmüştür


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında bir segment karmaşası yok. Bu tarz araçlara (Egea Vs) "C small" adını veriyor birçok otomobil gazetecesi. Bu sayede çok daha anlaşılır oluyor rakipler ve araçlar.

    İnstagram hesabı olanlar "carindustrialist" adındaki sayfayı mutlaka takip etmeli. Adam son derece başarılı bir şekilde tüm segment karmaşasını bitirdi gözümde.

    Elbette biraz İngilizce gerekiyor iyi anlamak için.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.