Şimdi Ara

Dsg kullanım klavuzu gerçekten var mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
3.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dsg sahipleri kendi kafalarından dsg kullanım klavuzu oluşturmuş. Gerçekten var mı öyle bir klavuz markanın yayınladığı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • DSG için tek gerçekçi kullanım kılavuzu üç maddeden oluşur:


    1- Sıfır km DSG'li arabadan uzak dur.

    2- İkinci el DSG'li arabadan koşarak uzaklaş.

    3- Eğer madde 1 ve madde 2'ye uymadıysan boşuna ağlama, on bin küsür lira verirken segmentinin banisi, üstün alman teknolojisinin keyfini çıkar.

    Cift kavrama sanzimanlar, 3'uncu viteste tam kavrama yapmadan once (takribi olarak 20 km/h alti hizlarda) tutarsiz ve dengesizdir. Bu hizlarda cok defa yarim debriyajda kalir ve kendilerini tuketirler

    Cift kavrama arac icin ideal kombinasyon su sekilde olmalidir:
    Arac plug-in hybrid olmali, arka aksta elektrik motoru bulunmali, 20 km/h alti hizlardaki trafikte cekis tamamen elektrik motorlariyla saglanmali

    Boyle bi kombinasyon uretilirse, cift kavramayi yuzbinlerce km sorunsuz olarak kullanirsiniz. Mevcut durum itibariyla cift kavramalar dur-kalk trafige uygun degiller. Yalniz, kisiye ve araca gore degismekle birlikte, cift kavramanin en mantikli sanziman oldugu cok fazla durum var. Artilari ve eksileri bireysel olarak degerlendirmelisiniz

    50.000 km'lik surecte 1 litre / 100 km.lik yakit tasarrufu 4.000 lira yapar. Tasarrufunuzu, muhtemel masraflarinizi, performans farkini, kendi kullanici profilinizi ve ozel beklentilerinizi goz onunde bulundurmalisiniz
    Bakmayın siz bir tarafından element uyduranlara. Herhangi bir otomatik araçtan farklı değil dsg kullanımı.

    Dsg kullanımı gayet basittir. D'ye alır ilerlersin. P'ye alır parkedersin.

    Bunun dışındaki tüm kullanımlar şehir efsanesidir. Yok efendim sıkışık trafikte manuel kullanılmalıymış, yok efendim park ederken önce el freniymiş vb saçmalıklar.
    Bu saçma sapan şehir efsanelerine inananların en büyük özelliği de bunu ısrarla ve hızla her yere yaymalarıdır.

    İşin gerçek ustasından buyrun görüntülü şekilde izleyin. (Bu iki kısa video birbirinin devamıdır)

    1)https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3D6aTu2oLtJ-U%26feature%3Dyoutu.be&q=EgQuLZpEGMWhuYkGIhDPwSHQk9pjoqZopmd3FnDEMgFy

    2)https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3Di7rubrqTfag%26feature%3Dyoutu.be&q=EgQuLZpEGMahuYkGIhB5QTv_2W2aRsgowekbI2ZJMgFy

    130.000 kilometredeki dsg şanzımanlı jettamı bir kere bile manuel kullanmadım. İstanbulda trafiğin en kralına sahip şehirdeyim.

    Ve bir kez bile "önce frene bas, sonra el freni çek, sonra N'ye al, sonra freni bırak, sonra P'ye al" şeklindeki bu saçma ayinsel töreni uygulamadım. Aracı parkedince P'ye alıp el freni çekip anında terkediyorum. Ne kadar dik yokuş olursa olsun.
  • Bayiye sordum yok dediler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • vw taparların oluşturduğu var, dururken boşa al sıkışık trafikte manuel kullan şanzıman ısınmasın filan biri 1 günde biri 10 günde patlar sonuç aynı. segmentinin banisi olmak ve üstün alman teknolojisi bunu gerektirir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 senedir dsg kullanıyorum, ben duymadım varlığını…

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ülkemizde kullanılan en bilindik sürümü..


    garantili kullan bitince sat alanlar düşünsün.


    genelde herkes bunu kullanıyor.

  • DSG için tek gerçekçi kullanım kılavuzu üç maddeden oluşur:


    1- Sıfır km DSG'li arabadan uzak dur.

    2- İkinci el DSG'li arabadan koşarak uzaklaş.

    3- Eğer madde 1 ve madde 2'ye uymadıysan boşuna ağlama, on bin küsür lira verirken segmentinin banisi, üstün alman teknolojisinin keyfini çıkar.

  • "Kılavuz" olacak bu arada.


    Öyle bir şey yok. Bizim yaptığımız şey sadece DSG için değil bütün şanzımanlar için geçerli. Yükü şanzımana bindirmemek için yapılan eylem. Ben evdeki her araca dikkat ediyorum bu konuda ama elektronik içeren bir sistem ne yaparsan yap bozulabilir. Bir kişide 1 milyon km yapınca bozulur sende 1000 km görmez mesela veya sen her seferinde yükü el frenine bindirirsin diğer kişi daha durmadan P'den D'ye alır yine ilk seninki bozulur vs.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 30 Ağustos 2021; 22:16:32 >
  • tüm araçlarda arabayı durdurmanın sırası aynıdır. NEP yani; boşa al(N)>el freni çek(E)>ayağını frenden çek yeniden bas>pye al(P) sıralaması budur.

    boya atmayı beceremeyen, kronik arıza dolu psa ve teneke japonlarla karıştırma vwyi. korelilerde tekerlekli bi şeyler yapıyor arabaya benzeyen şeyler.

  • Daswagen aslında biliyor ama çok hoşumuza gider bağımlılık yapar diye paylaşmıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • piyasa fiyati 1000 öyğoo olan, 1. Sinif kuse kagida baski 18 cilt Dsg kullanma kilavuzu bu cuma gazeteniz postayla bedava, bayinizden israrla isteyiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    vw taparların oluşturduğu var, dururken boşa al sıkışık trafikte manuel kullan şanzıman ısınmasın filan biri 1 günde biri 10 günde patlar sonuç aynı. segmentinin banisi olmak ve üstün alman teknolojisi bunu gerektirir

    Bu sadece vw için geçerli değil ama hocam :) aynı okun laciverti edc , dct, powershift gibi tum yarı otomatik vitesleri kapsıyor..


    Adı üstünde zaten yarı otomatik vites, tam otomatik gibi D ye alıp gidelim dersek daha erken sürede patlar bu sebeple sürerken insan müdahalesi kesin gerekiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kitapçıkta yokuşta önce boş vitese sonra parka alın der. Yokuş aşağı manuel moda çekin balata yemesin der haricinde hiçbir şey yazmıyor. Youtuberların gazına gelip ankara taksicisi gibi vitesle oynayıp durmayın. Yok sıkışık trafikte manuele çek iki çok şükür çek falan bunlar kitapçıkta yazmıyor.

  • "trafikte manuele çek" in nesi mantıksız gelmekte? kitapçıkta yazmaz tabi, kitapçıkta trafikte manuele çek bizim şanzıman gerizekalıdır aslında siz gaza az dokunsanız hemen 2 çekip sonra tekrar 1 2 1 2 yapar demez. bu mantıktır, siz manule çekersiniz sıkışık trafikte 1 kez vites atar. diğeri d de kullanır iki hareket arasında 3 4 kez vites değişir.

  • Kitapçıkta bunları yazsalar arabayı kimse otomatik niyetine almaz.


    Ayrıca sadece arabayı sattım paramı aldım ile de olmaz yedek parça satacak ki gelirine gelir katsın :)


    Bu tarz şanzımanları zaten yoran şehiriçi trafiği.. 10km hızda 2.viteste aracı hızlandırmaya çalışıyor, motor böğürüyor , balata yarım debriyajla törpüleniyor , robot kararsız kalıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fren balatasını yersiniz diye uyarı verirken yedek parça satmayı düşünmüyor mu? İnanmak isteyen hurafelere inansın.

  • 2012 den sonrakilerde sorun çözüldü: çözülmedi

    2014 den sonrakilerde sorun çözüldü: çözülmedi

    2017 den sonrakilerde sorun çözüldü: çözülmedi


    o zaman bizde bi mokluk var, rehber hazırlayalım.

  • Adam dsg almış sürekli eli viteste yokuşta bire alıyor ışıkta boşa alıyor e sorarlar adama niye o kadar para verdin manuel alsaydın ya
    E o da haklı sınıfında lider prestijli fonksiyonel üstün Alman teknolojisi isinmasin patlar sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klavuzu bilmem.


    DSG ve diğer çift kavrama şanzımanları tam otomatik tork konvertörlü ve CVT ler gibi at D ye unut mantığıyla KULLANAMAZSINIZ !!!

  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    Klavuzu bilmem.


    DSG ve diğer çift kavrama şanzımanları tam otomatik tork konvertörlü ve CVT ler gibi at D ye unut mantığıyla KULLANAMAZSINIZ !!!

    Aynen oyle.

    Ozellikle rampa yukari olan sıkışık durkalk trafikte surekli yarim debriyaj 1-2-1-2 hareketi yaptirarak ilerlemek direkt sonunu getirir kavramanin.

    Mesela gectigimiz bayram tatilindeki izdihamda bilenler bilir marmaris kavşağı ile muğlayı birbirine bağlayan sakar geçidinde rampada dörtlüleri yakmis kaputu açık bir sürü vw vardı. Hepsi de 2020 ve uzeri arabalar. Sırf 3 tane t-roc saydim. Muhtemelen dsg leri overheat uyarisi verip kitlendiler. Bazilarinin da kavramalari bitti muhtemelen. Yazık cekici cagirmis bircogu lakin o trafikte imkansiz cekicinin oraya ulaşması... Gece trafik sakinleyene kadar mecbur beklemislerdir yol kenarinda.



    12km lik tirmanisi izdihamdan dolayi 1 saatte anca alabildim. Normalde 10dk da biter. Dusunun artık kac kez durkalk yapildigini siz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 31 Ağustos 2021; 15:22:40 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.