Şimdi Ara

1.4 75hp Dizel aracım Yokuşta çekmemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
1
Favori
1.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selam, Seat ibiza 2004 signo 1.4 TDI 75hp.. Yokuslarda hele içinde birileri varsa oldukça zorlanıyorum. Yokuşa sabit bir hızla girdiğimde sorun olmuyor fakat rampada herhangi bir kırmızı ışıga vs takılırsa çok zorlanıyor araç kalkmakta.. Bu normal mi sizce bu araç için? Birde rampa cikarken kara duman atıyor. Sanırım yakıt ve hava karışımı o an eşit olamadığı için..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yani sonuçta dizel de olsa 75 hp araba ama anlattığınıza göre bir problem var gibi gözüküyor.

  • egr valfi sökülüp temizlenecek.

  • Emme manifoldu, egr valfi vs her türlü kurum yapan parçayı temizlemek lazım maf ve map sensörlerini de kontrol ettirip temizletin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal değil.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    egr valfi sökülüp temizlenecek.

    Muhtemelen dediğiniz gibi EGR valf temizliği lazım hocam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gitmemesi normal degil. 70lik doblolar bile gidiyor daha agir olmasina ragmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • egr manifold temizliği sonrası sorun devam ederse wastegate ve n75 valfine baktırın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 195bindeki benzinli aracim yokusta bayiliyordu. Yani devir dustugunde hizlanamiyordu. Egr'yi temizlediler, hatiri sayilir sekilde yokus performansi duzeldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç eski olduğu için oluyor, muhtemelen güç kaybı vardır. Öncelikle hava akışmetreyi devre spreyiyle temizleyin derim ardından kompresyon testi yaptırıp piston ve veya segmanlarda sıkıntı var mı bakılmalı, daha sonra enjektörler ve kızdırma bujileri, egr valfi ve varsa dpf (ki sanmıyorum olduğunu) kontrol edilmeli.


    1.5 tdci fiesta var o da 75 hp, yokuşta 3 yetişkin 2 çocuk bagaj varken bile klima açık bir şekilde gayet rahat yokuş çıkıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gravaze -- 9 Ağustos 2021; 21:53:42 >
  • Arac 17 yıllık bir araç guc kaybını da göz önünde bulundurdugumuzda yaklasik 60 beygir net güç veriyordur tekerlere

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 2 yıl önce bir süreliğine 2010 model 1.4 tdci ford fiesta kullanmıştım, sanırım o da 75 hp idi, içinde tek kişi varken çok hafifi meyilli yolda bile arkadan biri geri çekiyormuş gibi oluyor zorla hızlanıyordu. içi dolu ve dik yokuşta 1.4 75 hp araç çekmeyebilir inanırım.

  • Kurum temizliğini söylemiş arkadaşlar, onun haricinde enjektörleri bi kontrol ettikmekte fayda var. Gaz verince duman atma varsa enjektör temizliği gerekebilir.

  • arkadaşların söylediklerine ek olarak baskı balatasınıda kontrol ettirin. baskı bittiyse güç kaybı olur.

  • Ayni arabanin 80 beygir olanını 4 sene kullandım yakıt ve performansindan çok memnundum. 200 bin km de sattım motoru turbosu v.s. saat gibiydi.

    Kalkışlarda biraz gaza yukleneceksiniz. 2000 devirden sonra turbo hissediliyor.
    1750 devir altında araba ölü gibi.

    Ornek vereyim;
    rampa var ve araba dolu, 2. Vites 1000 devir civari gaza yuklendin, 2000 devire kadar bayila bayila çıkar sonra bi anda patinaja bile düşebilir.

    3 silindir turbo dizel bu tork egrisi biraz farkli.
    Ya aracı tanıyamadınız ya da gerçekten bi arıza var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • senged kullanıcısına yanıt

    Şikayetler enjektörleri işaret ediyor dediğiniz gibi. EGR muhtemelen leş gibidir ama enjektörlerde bitik çıkacaktır muhtemelen..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Şikayetler enjektörleri işaret ediyor dediğiniz gibi. EGR muhtemelen leş gibidir ama enjektörlerde bitik çıkacaktır muhtemelen..

    Enjektörleri daha 2 3 ay önce temizletmistim hocam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BlackTower_35 kullanıcısına yanıt

    Turboya da baktırın.

  • Anlaşılan komple motoru indircez gibi görünüyor bu sorun sebebiyle. Turbo da 6 ay önce yenilenmişti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BlackTower_35 kullanıcısına yanıt

    Yani iyi bir ustanın aracın ateşleme, turbo, egzos sistemine bakması lazım. Belki motor kompresyonları düşük (ölü motor) vs. vs. birden çok yerden yapabilir. Biz buradan ne desek boş.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.