Şimdi Ara

Tüketici Hakem Heyeti ve Ayıplı Malın Misli ile Değişimi LG Televizyon

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
1
Favori
997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    LG Marka TV aldım, aldığım TV Kurulum yapıldıktan ilk çalıstırmamda ekranda bulutlanma olduğunu farkettim, hemen yetkili servisi aradım, 2 resim çekip gidip, daha sonra durumun normal olduğunu iklimden kaynaklı olduğunu 15-20 gün kullan geçer dediler, Sonuca itiraz ettim elektronik cihaz bu ya çalışıyodur yada çalışmıyordur dedim, teknik servise resim video çekip yolladım, yenisi ile değişim istedim hatayı bile kabul etmiyorlardı, hatayı kabul etmedikleri için vakit kaybetmeden de tüketici hakem heyetine başvurdum, firma tüketici hakem heyetine başvurduğumu görünce hemen televizyonu benden aldırtıp televizyonun bayi değişim formunu verdi.


    Daha kararı bayiye attım benim elimde yok, eski seri bu dedi, gönderemem para iadesi yapalım dedi, bende para iadesini kabul etmedim, hiç kullanmadığım ürün, satıyorsunuz aradan zaman geçmemiş ne demek eski seri ben yollayamam, daha sonra bayi genel merkeze yazdı, genel merkezde para iadesi yapın demiş, ben yine kabul etmedim, daha sonra lg genel merkezine mail attım, beni aradılar ellerinde yine ürünün bulunmadığını, bir üst modeli olduğunu ve bunun içinde 1.707 TL fark istediler. Fark ödemeyide kabul etmedim, cihazi ben sıfır aldım ve aldığımdada tv bozuktu ve sizde bunu kabul edip bayi değişim formu verdiniz dedim, o zaman diğer seçenek para iadesi alacaksınız dedi, hiç birini kabul etmiyorum THH’ye verdim kararını bekliyoruz dedim, Genel Merkezdeki arayan kişi o zaman tekliflerimizi geri çekiyoruz mahkemeye verdiyseniz sonucunu beklemeniz lazım dedi. Birde pişkinliğe bakın.


    Şimdi benim elimde aldıktan 15 gün sonra servise giden TV var, yani evimde 2 aydır televizyon YOK.


    Tüketici hakem heyetindeki davada bilirkişi görüşü istendi yazıyor, bilirkişinin gelip inceleyebileceği bir televizyonda yok. ( Değişim formu servis vermeden önce thh ye başvurup ayıplı malın değiştirilmesini talep etmiştim.)


    Sorum şu,

    Bayi 1 ay önce alınıp, değişim formu elimde olmasına rağmen malı göndermiyor, lg tedarik etmiyor.

    Mahkeme kararı eminim ki lehime sonuçlanacaktır, ben işin sonunda para iadesi kabul etmek istemiyorum, çünkü elimde yok dedikleri tv internette başka satıcılarda var ben aldığımda 6.500 TL idi şu an aynı tv internette 8.000 TL.


    Ben ayıplı malın misli ile değişimini sağlayabilirmiyim?

    Para iadesi istemiyorum bunlar mal yok diyecek ben tekrar mahkemeye gidebilir miyim? Beni bu kadar mağdur ettiler, tüm haklarımla dava etmek istiyorum, bayi bile telefonlarıma artık cevap vermiyor. Ben hala ürünü taksitini ödüyorum.

    Yeni evlendim evimde 2 aydır sayelerinde Televizyonum yok, ki tüketici kararı dahada sürecek, ben bayiye daha ne yaptırım yaptırabilirim? Benim elimde tv nin alındığına dair form ve bayi değişim formlarıda mevcut.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZafiraBJK -- 8 Ağustos 2021; 2:13:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Dsotum geçmiş olsun..

    1. MİSLİ ile Değişim yapmak zorunda EŞŞEK gibi afedersin.!
    2. Sen TÜKETİCİ MAHKEMESİ'ne git vakit kayıp etme elindeki belgeleri sun 2-3 ay geçmiyor sonuçlanıyor.!
    3. 3.Tüketici hakem heyetleri sıradan kişiler avk savcı hakim vs yok sen ben gibi kişiler tek artısı memur ve hazır punto imza yetki.
    4. 6502 THH

    Ayıplı maltüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.”

    5.Senin kendini aklamana gerek yok.!

    *Ayıbın açıkça görüldüğü veya basit bir inceleme ile hemen anlaşılabilecek ayıplar açık ayıplardır. Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren ilk 6 ay içerisinde ortaya çıkan ayıpların teslim tarihinde malda bulunduğu kabul edilir. Bu nedenle satıcı maldaki ayıbın tüketicinin kullanımından kaynaklandığını ispatladığı takdirde ayıp nedeniyle sorumluluktan kurtulur, ispat yükü burada tüketici yerine satıcıya yüklenmiştir.!

    6.TÜM HAKLAR VE SEÇİMLİK HAKKI TÜKETİCİYE AİTTİR.!

    Ayıplı Mal Nedeni ile Seçimlik Haklar

    Satılan malın ayıplı olması durumunda tüketiciye 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun m. 11 hükmünde dört ayrı seçimlik hak tanınmıştır. Tüketicinin satın aldığı malın ayıplı olması durumunda, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun m. 11 hükmünden kaynaklanan seçimlik hakları;

    1. Malı iadeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
    2. Malın ayıpsız yenisi ile değişimini talep etme,
    3. Ayıp oranında satış bedelinden indirim talep etme,
    4. Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir.

    Geçmiş olsun.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.