Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES YOKUŞTA GERİ KAYMA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
40.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle merhabalar,
    2. el otomatik vitesli, benzinli bir araba almayı düşünüyorum, 14-18 milyar bütçe ayırabilirim, 2000 modelden sonrasını düşünüyorum, bir kaç sorum olacak sizlere, cevaplarsanız çok sevinirim.
    1- otomatik viteslilerinde yokuşta geriye kaydırdıklarını duydum, hangi markalar geriye kaydırmıyor, bu konuda doğrusu biraz sıkıntım var, benim almayı düşündüğüm araç muhtemelen hatcbach kasa olacak ama şart değil tabiki, hangi markalar kaydırmıyor siz hangi markaları tavsiye edersiniz, karşılaştırmalı yazarsanız daha bilgilenmiş olurum,
    2- benim yaşadığım yer de çok fazla kar oluyor, kışın sorun çıkarmaması için hangi markaları önerebilirsiniz
    3- bu tiptronik, smg, easytronik vs şanzımanlar otomatik değilmi, yada tam otomatikten rampada geri kaydırma yönünden farkları varmı, üstünlük yada dezavantaj olarak...
    herkese teşekkürler,
    selam ve saygıyla...







  • VW DSG şanzıman



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xsw -- 14 Haziran 2007; 13:09:30 >
  • DSG piyasanın en iyi şanzımanıdır ama sanıyorum geri kayma yapıyor.
    easytronic dualocig vs normal şanzımanla tamamen aynıdır tek farkı bilgisayar yardımıyla elektrikle değiştirmesidir yani geriye kayar...
    tork konvertörlü otomatikler yağ basınıcı ile çalışır ve ço dik olmadıkça kaymaz hatta düz yolda ilerler...

    tiptronic vitesleri senin değiştirmene olanak sağlayan bir sistemdir ve bir çok tipte şanzmana uygulanmış olabilir...

    birde cvt var. dişli yerine bir koni düşünebilirsin genelde kayış(audi vs zincir kullanır) bu koni üzerinde kayar dolayısı ile vites değişimini hissedemezin araç sabit devirde hızlanabilir vs... ancak yüksek torklu araçlarda sorun yapabilir(honda kullanıyo...)

    otomatik viteste geriye kaysada kaymasada çok önemi yok bence ayağını frenden kaldırıp gaza basana kadar ne kadar kayabilirki...

    kar ve buz için genellikle ayrı bi mod olur daha yüksek viteste kaldırarak torku düşürür ve kaymayı önler.




  • kayma şöyle oluyor.ayağınızı frenden çekince 5-10cm kayıyor eğer hemen gaza basarsanız hiç bir sorun olmuyor.
  • aynı başlıktam iki tane açmışsın
  • kaydıranlar var ama sorun değil yine el frenini kullanarak kalkış yapabilirsin araba öne atılmaya başladığı an el frenini indir devam et düz viteslerde olduğu gibi bölece aktarma organlarınada yük bindirmemiş olursunuzzz
  • Easytronik olup hill-holder olmayan tüm araçlar geriye kayar ve sen eğer fren gaz aynı anda kullanmayı alışkanlık halkine getirirsen kısa sürede şanzumanı eline alırsın.

    Tiptronik vitesi tavsiye ederim, kendi aracım da öyle, ,ster manuel ister otomatik, çok keyifli...
  • bende 1.4 polo var ve kaydırıyor ama babamın 1.8 passat hiç kaydırmıyor. Kaydırmanın nedeni motor gücü ile alakalı olabilir. ama büyük bir problem değil.
  • bizdede var polo düz yolda gaza basmazsan götürüyor ama yokuşlarda gaza basmadığın zaman geri kaydırıyor motor la ilgili olabilir yada kaydrmayı önleyıcı sistem vardır.ama polodaki geri kaymada öle heyecan yaratacak cinsten değil hafif kayma yapıyor gaza basınca kalkış yapıyor frenden kaldırıp gaza basana kadar geçen sürede arkadaki araça vuracak kadar kaymıyor 10 20 cm geri kaçıyor yada iyi ayrlasan ayağını hiç kaçmıyor sorun edecek bir durum değil yani.
  • bu geri kaçmanın rölanti devriyle alakası varmı?? bizim araçtada ayağı frenden çekince araç ileri atılıyor, ama hafif bi eğimde geri kaçmaya başlıyor ( sportage ). rölantiyle bi alakası varmı?? yoksa tamamen şanzumanın içi ilemi ilgili
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozzye36

    DSG piyasanın en iyi şanzımanıdır ama sanıyorum geri kayma yapıyor.
    easytronic dualocig vs normal şanzımanla tamamen aynıdır tek farkı bilgisayar yardımıyla elektrikle değiştirmesidir yani geriye kayar...
    tork konvertörlü otomatikler yağ basınıcı ile çalışır ve ço dik olmadıkça kaymaz hatta düz yolda ilerler...

    tiptronic vitesleri senin değiştirmene olanak sağlayan bir sistemdir ve bir çok tipte şanzmana uygulanmış olabilir...

    birde cvt var. dişli yerine bir koni düşünebilirsin genelde kayış(audi vs zincir kullanır) bu koni üzerinde kayar dolayısı ile vites değişimini hissedemezin araç sabit devirde hızlanabilir vs... ancak yüksek torklu araçlarda sorun yapabilir(honda kullanıyo...)

    otomatik viteste geriye kaysada kaymasada çok önemi yok bence ayağını frenden kaldırıp gaza basana kadar ne kadar kayabilirki...

    kar ve buz için genellikle ayrı bi mod olur daha yüksek viteste kaldırarak torku düşürür ve kaymayı önler.


    fiat punto,palio ve albea'da kullanılan fuji cvt kutular çok dik yokuşlarda hafif geri salınım yapmakla birlikte kesinlikle geri kaydırmıyor..

    6 ve 7 vites düz kulanıma da izin veren bu kutular düşük devirlerde yüksek tork üreterek küçük hacimli motorlarda bile keyifli ve verimli bir sürüş sağlamakta...söz gelimi düz yolda 100 km/saat hızda ilerlerken devir 1900 dür..uzun ömürlü çelik kayış sistemiyle çalıştığı içinde uzun ömrün yanı sıra son derece sessizdir...kar,çamur ve asfaltta sürtünmeyi algılayan akıllı sistemi patinajı da kontrol etmekte çok konforlu sürüş elde edilmektedir..subaru'da da kullanılmaktadır..




  • Normal koşullar geri kaydırma yapmaması lazım şanzumanların..

    Eğer yapıyorsa bakımsızdır bir yerde..Çoğuda filtreden kaydırıyor..Filtre yağı basamadığı için geri kayma yapıyor..
  • ben servise sorduğumda hiçbir problem olmadığını, rolanti ayarından kaynaklandığını söylediler. Eğer kaydırmasını engellersek araba ya çok benzin yakar yada daha az performans sağlar demişlerdi, bende elletmedim.önemli bi şey değil yanii
  • bizim civic de kayıyor.2 moduna alınca kaymıyor yanlız.Hill holder dedikleri olaymış bu.Denemenizi öneririm
  • bizde 307 var geri kayma yok çok güzel triptonik
  • opel corsa 2000 model de kayıyor. Deneyeceğim ben de 2'yi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    bizim civic de kayıyor.2 moduna alınca kaymıyor yanlız.Hill holder dedikleri olaymış bu.Denemenizi öneririm
  • otomatik vites iyidir
    herkese tavsiye ederim
  • peugeot 307 de de oluormu bu geri kayma
  • mazda almanı tavsiye ederim çok sorunsuz. Rampada eğer şanzıman iyi ise kaydırmıyor yanlış duymadın kaydırmıyor MAZDA al kafan rahat olsun.
  • otomatik vitesler kaysa kaysa en fazla 20-25 cm kayar. gaza basarsanız toplar gider. e tabi dik yokuşta ayağınızı frenden çekip öylece beklerseniz yokuşun altına kadar kayar. aracın kendi ağırlığını hesaba katın. kaydırmayanlar da var ama onlar özel şanzımanlar ya da özel donanımlar. mesela passatlardaki 'auto hill' özelliği gibi...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.