Şimdi Ara

Vectra C hararet normal mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar 2004 Vectra C 1.6 gri kapak ecotec motor lpgli aracım var.
    Hararet durumundan bahsedeyim;
    Şehiriçi trafik olursa klima kapalıyken 94ü geçmiyor, uzun yolda klima kapalıyken rampada sıkıştırsam yine aynı şekilde 94 95i geçmiyor.
    90 dan aşağı derecelere düşme sorunları yok.
    Fakat klima açınca şehiriçi trafikte de, uzun yolda sıkıştırdığımda da hararet 98 99a geliyor.
    Trafik açılınca veya rampa bitince yine kısa sürede 94 civarına geliyor.

    Aynı aracı kullanan bazıları hiçbir koşulda bu derecelere çıkmadığını iddia ediyor. 92de kaldığını söylüyorlar. Bazıları benim gibi olduğunu söylüyor. Bazıları da daha yükseğe çıktığını söylüyor.
    Kimisi klima açınca hararetin düştüğünü söylüyor ama bende tam tersi.

    Benim araçta bir sorun mu var yoksa normal midir?
    Acaba herhangi bir sorun var mıdır



  • Normal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Normal
    Teşekkürler.

    Peki bu 92 yi geçmeyen ve klima açınca hararetin düştüğünü söyleyen arkadasların olayı nedir tam olarak?
  • Hocam aslında bu işin temeli şu şekilde: Her arabanın motor suyu sıcaklığı, motora binen yüke göre ve o anki hız durumuna göre değişiklik gösterir. Bir de her markanın motor çalışma sıcaklığı farklıdır. Rakamları afaki söylüyorum, Opel'in Ecotec motorları 92 derecede çalışırken, VW grubu 1.6 düz motorlar 88 derecede çalışabilir. Son olarak markadan markaya değişiklik gösteren bir durum daha var. Su sıcaklığındaki küçük değişimleri bazı markalar hararet göstergesine yansıtırken, bazıları bunu tolere edip sanki sürekli 90 derecede çalışıyormuş gibi gösteriyor. (Burada bir tolerans payı var, bu pay aşıldığı zaman, 90'da sabit kalan göstergeler de yukarı doğru hareket eder yani.) Opel ve Peugeot grubunda, su sıcaklığı anlık gösterdiği için, arabayı sıkıştırdığınızda su sıcaklığı artacaktır ve göstergenize yansıyacaktır. Bu gayet normal bir durumdur. Bunu sorun olarak algılayan bazı ustalarımız, arabaların termostatlarını değiştirerek, suyun daha erken devirdaim etmesini sağlıyorlar, bu yüzden motorun düzgün soğuduğunu düşünüyorlar. Fakat bu düşünce yanlış, yukarıda bahsettiğim gibi her motorun bir çalışma sıcaklığı var ve en verimli yanmayı bu sıcaklıkta yapar. Yani siz sonradan müdahele eder ve bu şartları değiştiriseniz yakıt yanarken tam istenilen verim elde edilemez. Ayrıca kışın hava soğuduğunda araba çok geç ısınır, buna da dikkat edilmez ama bu da bir sorundur. Sözün özü, arabanızda hiçbir sorun yok. Yalnız tabii ki hiçbir koşulda kırmızı bölgeye gelmemesi gerekiyor hararetin buna dikkat ederek sürünüz. Ayrıca küçük bir bilgi daha; bir usta yazlık ve kışlık termostat diyorsa ondan uzak durunuz. Yazlık kışlık termostat diye birşey olmaz, termostatın derecesi fabrika çıkışı ne belirlendiyse o'dur. Kazasız sürüşler.

  • BPG2004 kullanıcısına yanıt

    Klima açınca hararetin düşmesi normal çünkü fan çalışıyordur. Ama sizin aracınızda düşmeyip daha da yükselmesi de aşırı garip değil. Soğutma sisteminizin performansı düşük olabilir çünkü klimanın da yükü binince motor iyice zorlanmaya başlar.


    Devirdaim eskiyse bir kontrol ettirebilirsiniz.


    bu arada hararet sürekli aynı noktada durmaz.


    Mesela bir sonraki 2 nesil sonraki ecotec motora sahip aracımda 117 derece görmüşlüğüm var ama hararet göstergesi halen aynı yerdeydi. 120den sonra hareket ediyor.

  • Değerler kötü değil ama aracın yaşı var sistemin performansı azalmış olabilir. Öncelikle araç zorlandığı andan sonra yetkili servis veya iyi bir arıza tespit cihazı olan yerden hararetin gerçekte kaç derece olduğunu bir öğrenin. Gösterge paneli tam değeri söylemez, cihaz daha net değerleri söyler. Ondan sonra;


    Klima gazı eksiktir, termostat orjinaldir artık eskimeye başlamıştır, antifiriz eskidir, radyatör performansı azalmıştır, devir daim eskimeye başlamıştır. Özellikle araç antifrizsiz zamanında kullanılmışsa, soğutma suyu zamanında değişmedi içinde paslanma varsa bu tür sorunlar olabiliyor.


    Daha düşük derece de açan termostat takılmasına gelince, ülkemize ithal edilen çoğu araç ılıman bölge için ayarlanmış termostatlar ile gelir. Eğer çok sıcak ortam varsa bir alt derecede termostat takılabilir. Fakat öncelik sistemin durumuna bakmak tabi.

  • 3-5 derecenin önemi yok yalnız şu hatalı bilgiyi düzelteyim çünkü çok okuyorum. sağlıklı soğutma sisteminde motor suyu sıcaklığı değişmez. yükteyken de değişmez, bayır aşağı da değişmez, klima ya da kalorifer açıp kapatmaya göre de değişmez. daha bugün yol yaptım, kendi aracımın soğutma tesisatını komple değiştirdim (devirdaim, termostat, radyatör, iç kalorifer) niye değiştirdiğimi de yazayım (205 binde orjinal parçalardı bu arada) bayır aşağı giderken su soğuyordu (termostat açık kalıyor) bayır yukarı çıkarken hararet vardı (devirdaim palleri bitmiş, şaka söylemiyorum pervane yerine dümdüz çıktı) ezcümle işçiliği de kendim yaptığım için 2-3 kere iş olmasın diye tamamını değiştirdim. şu an hararet olması gereken yere geliyor ve 1 milimetre oynamıyor. sağlıklı sistem böyle çalışır.

  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    Araç nedir
  • babapars B kullanıcısına yanıt

    linea dizel.

  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    El yatkınlığı nereden hocam hadi radyatör ve termostat neyse de çoğu araçta su pompası trigere bağlı söküp takmak sente pompa Krank ayarını kaçırmamak önemli (tabi siz yaptığınıza göre muhakkak bunları biliyorsunuz dur) tebrik ediyorum
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt

    Hocam sizin gördüğünüz değer 90 derece olabilir ama aslında suyun sıcaklığı değişiyor. Sizin arabanızda da değişiyor fakat siz görmüyorsunuz, +- 5 derece gibi değerler olduğu için hep 90 gösteriyor. Zaten suyun sıcaklığının sürekli 90 derecede durması fiziken imkansız. Termostatın çalışma mantığına aykırı. Ben bunu anlatmak istemiştim aslında, yanlış anlaşıldım sanırım. Fiat grubu arabalarda bu değişimi göstergede görmezsiniz, ama Opel'de görürsünüz. Aynısı sizin arabanızda olsaydı kesinlikle bir sorun var derdim, 3-5 derece önemsiz değil yani. Bu da şu anlama geliyor, sizin arabanızda yükte de olsa, bayır aşağı -20 derece de gitseniz, hep aynı sıcaklığı göstergede görmeniz lazım. Sizin dediğinizde bir yanlış yok yani :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JoEsMoE -- 21 Temmuz 2021; 20:22:27 >
  • 100'ü geçip 110'u zorlamasın yeter. 130'a kadar zaten sınırı var. 90-95 arası normal bi değer. hava sıcaklığı ve kuruluğuna göre 97-99 lara gelebilir. 105'lere kadar çıkıp daha da giderse sorun o zaman var demektir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    El yatkınlığı nereden hocam hadi radyatör ve termostat neyse de çoğu araçta su pompası trigere bağlı söküp takmak sente pompa Krank ayarını kaçırmamak önemli (tabi siz yaptığınıza göre muhakkak bunları biliyorsunuz dur) tebrik ediyorum

    el yatkınlığı istemiyor bence (yetenek anlamında). arızayı bulmak mesele. çok küçük yaşlarda hasan can kitaplarıyla başlamıştım onun kitapları hem sökme takma hem motorun çalışma prensibini müthiş anlatırdı (tamirci bir arkadaş iç etti, kinliyim). hatta ilk pederin opel'in karbüratönü sökmüştüm (tabi arkasından fırça). onno ustaya yazardım, cevaplardı sağolsun, şu an yazarını hatırlayamadım ama bir set kitabım daha vardı. öyle söke taka, dağıta toplaya öğrendim. şanzıman da indirdim, triger, turbo, enjektör de değiştirdim. aslında herkes kendisi yapabilir bana göre ama çoğu insan korkuyor. şimdi telefon bu konuda bir nimet, çek fotoğrafını karıştırma. ezcümle yıllardır kendi mekanik ve motor işlerimi kendim yaparım. hep tamirci olmak istedim hatta pederin usta arkadaşları da vardı ama aile izin vermedi. hala da içimde yaradır.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.