Şimdi Ara

Allah hicbir şeyi yaratmadan önce ne yapıyordu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
1.560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hakiki Osmanlı Torunu kullanıcısına yanıt

    E o zaman, somut karşılık dediğin korelasyon ve yasaları kullanarak bir şeyler üretmekse eğer, bunun naturalizm veya islam'ın kendisi ile bir alakası yok. Videoda bu anlatılıyor. Hangi inançtan olursan ol, gözlemler objektiftir. Bu gözlemleri(korelasyon ve yasalar) kullanarak bir şeyler üretmek için naturalist olman gerekmiyor. Diğer taraftan, İslam'a inananların evreni gözlemleme yöneliminin oransal olarak daha düşük olmasının yine İslam'ın kendisi ile bir ilişkisi bulunmuyor. Tam tersine Kur'an bakın, düşünün, gözlemleyin diye sürekli uyarılarda bulunuyor.


    Korelasyon ve yasaların varlığın faili(nedeni) olduğu düşüncesinin bir inançtan öteye geçmesi mümkün değildir. Deneysel olarak yanlışlanabilir değilse inançtır, varsayımdır bu kadar basit. Mantıksal açıdan baktığımızda ise yine Kırmızı Asa'nın "Projeksiyon" ve "Türkçe kurallarının Türkçe cümle yazamayacağı" örnekleri bu inançtaki tutarsızlıkları net bir şekilde ortaya koyuyor.


    İnanç yarıştırmasına girmek değil amacım. İsteyen istediğine inansın. Ama hala inançsızım deyip kendini kandıranlar varsa buna bir son versin artık.





  • Kuasar.p kullanıcısına yanıt
    Lafı youtubedaki şakirtler gibi çorba etmeyin hocam. Korelasyon ve yasalar dedikleri şey nedenselliktir. Nedensellik naturalizm dayandığı esaslardan biridir. Nasıl alakası yok naturalizmle.

    Gözlemler objektiftir diyorsunuz neye dayanarak bunu söyleyebiliyorsunuz. Naturalizmin dayandığı temeller tamamen inanç üzerine kuruluysa sizin için hiçbir şey objektif olamaz. Sizin gözlem dediğiniz şey beyindeki elektrik sinyallerinden başka bir şey değil. Okuduğunuz kuran, duyduğunuz ezan bile objektiflikten ve gerçeklikten uzak olmak zorunda. Hatta kendi varlığın bile. Eşariliğin çıkmazı zaten bu.

    Bu uyanıklarda bu çıkmazı bildikleri için aynı hataya düşmeyelim diye nedensellik subjektiftir ama gözlemler objektiftir der. Yok yaaa. Böyle bir argüman mümkün olabilir mi? Argümanı kurtaralım derken çelişkiye düşüyor adamlar. Eşariler en azından tutarlıydılar. Nedenselliğin subjektif olduğu yerde hiç bir şey objektif olamaz. Çocuk gibiler aynı. Said Nursi den felsefe öğrenince bu kadar oluyor demek ki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hakiki Osmanlı Torunu -- 29 Temmuz 2021; 16:48:8 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Boş boş duruyormuştur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hakiki Osmanlı Torunu kullanıcısına yanıt

    Yasaların ve zamansal komşulukların, nedensellik olduğu iddiası bir inançtır. Yasaların ve zamansal komşulukların, Yaratıcı'nın belirli sıralama yada düzenle yaratım biçimleri oldukları iddiası da bir inançtır. Naturalizmle alakası yok derken gözlemlerin herkes için aynı ve henüz anlamlandırmadan(inanç katmadan) da yararlanılabilir olduğundan bahsetmiştim. Nedenselliğin naturalizmin dayanağı olmadığını söylemedim tabi ki.


    Gözlemler herkes için aynı değil midir? Evet. Gözlemleri anlamlandırma işine geldiğimizde ise olay subjektifliğe kayıyor. Kırmızı asanın projeksiyon anolojisini ele alırsak eğer:


    Gözlem: Her defasında yeşil noktanın mavi nokta'dan sonra ortaya çıkması.

    Naturalizmin çıkardığı anlam: Yeşil noktanın nedeni(faili) mavi noktadır.

    Teizmin çıkardığı anlam: Yaratıcı, her defasında yeşil noktayı mavi noktadan sonra ortaya çıkarıyor. Fail(neden) Yaratıcı'dır.


    1:20'den sonrası

    Kafileyoutube
    Kırmızı Asa 3 : Bilim Boşluk Doldurur Mu? - Boşlukların Tanrısı | Osman Bulut swap Bilim Neyi Açıklar? Kırmızı Asa Bilim Gerçekten "Nasıl" sorusunu açıklar mı? "Bilimin Açıklayamadığı Yerlere Tanrı yı Koymak" argümanı doğru mudur? Müslümanlar Boşlukların ilahına mı inanırlar? #kırmızıasa #bölüm3 Bu içerik özgün bir içeriktir. Ve diğer özgün içeriklerimizde olduğu gibi referans verilmesi ve içeriğin Kırmızı Asa ilgili videosundan alındığı açıkça belirtilmesi şartıyla, tüm içerik dilenen her yerde kullanılabilir. Kaynaklar ve İleri Okuma: Risale-i Nur Külliyatı Yamina Bougeneya - Bilimin Marifetullah Boyutları (Özellikle Neden?/Nasıl? klişe konusu için) Russell ve David Hume'un nedensellik eleştirilerinin olduğu metinler (Kaynaklar ve ileri okuma kitaplarını listelememiz, oradaki her görüşe katıldığımız manasına gelmez. Ama yine de oradaki bilgilerle bu videonun dikkat çektilerine bir bağ kurmanızı sağlayabilir.) Özellikle Risale-i Nur'daki iktiran konuları ile birlikte özellikle “nasıl” ve “neden” soru kökleri ile ilgili ileri okuma için Yamina Bougeneya’nın Bilimin Marifetullah Boyutları kitabını tavsiye ederiz. Kırmızı Asa T-Şhirt Tasarımları: https://drive.google.com/drive/u/4/folders/1sJSHwzrVS9BNsN2tXNt8A4bvmsmUlQUd (Ticari Olarak Kullanılması Kesinlikle Yasaktır) İçindekiler: 1:21 Bilim gerçekten boşlukları dolduruyor mu ? 4:51 Bilim bize neyi açıklıyor ? 6:57 "Boşlukların Tanrısı" ifadesi ne kadar gerçek ? 7:37 Bilimin sürekli gelişmesi neyi ifade ediyor ? Her Bölümün yorumlarını okuyarak o bölümü daha ayrıntılı ele alıyoruz. O videolar Osman Bulut kanalında.Buradan abone olabilirisiniz: https://goo.gl/wWuZsw Fen Öğretmenleriyle Organik Bilim hareketi için Kırmızı Asa Instagram Hesabı: @kirmiziasam 'e DM atabilirsiniz. Müzikler: Cinematic Rising - Climax 10511 https://www.instagram.com/kirmiziasam ╚►Kafile'nin Diğer Sosyal Medya Adresleri: https://www.facebook.com/kafiledeyizbiz https://twitter.com/kafiledeyiz https://www.instagram.com/kafiletr
    https://www.youtube.com/watch?v=0EVOvraUi7M


    Naturalizmin temeli esası olan "doğada var olan her şeyin yine doğada olan bir nedeni/faili vardır" bir varsayım ya da inançtan(subjektiflik) öte bir şey değildir.. Bunu zaten aklı başında her naturalist bilim insanı kabul eder. E o zaman dediğine göre subjektiflik ve objektiflik bir arada olamıyorsa yani gözlemler dahil her şey subjektifse, bilim insanları işi bıraksınlar boşa kürek çekiyorlar. Bilimin amacı gerçeği bulmak, hayatı anlamlandırmak değil miydi. Her şey subjektifse gerçeklik diye de bir şey yok. Bilmeye de gerek yok. Çünkü bildiklerinin hiçbir zaman gerçek olamayacak. Ya da herkes kafasına göre bir evren gerçekliği iddiasında bulunacak, her bilim insanı kendi bakış açısıyla birbiriyle çelişen evren yasaları keşfedecek. Herkes kendi kendine nobel ödülü takdim edecek falan. Kulağa baya eğlenceli geliyor aslında. Çelişki arıyorsan çok uzağa gitmene gerek yokmuş.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuasar.p -- 30 Temmuz 2021; 22:51:7 >




  • Allah'ın hiçbişeyi yaratmadığı bir zaman dilimi olduğunu nereden biliyorsun ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Novagate

    Allah'ın hiçbişeyi yaratmadığı bir zaman dilimi olduğunu nereden biliyorsun ki

    EZELİYET - TDV İslâm Ansiklopedisi (islamansiklopedisi.org.tr)


    Alıntı

    metni:
    Gerek Kur’an’da gerek hadis rivayetlerinde ezel ve türevlerinden herhangi bir kelime geçmemekte, buna karşılık Hadîd sûresinde (57/3) Cenâb-ı Hakk’ın evvel ve âhir olduğu bildirilmektedir. Buradaki evvel kelimesi “ezelî”, âhir de “ebedî” (sermedî) anlamındadır. Allah’ın ahad ve vâhid isimlerinden her biri ezeliyet ve ebediyet anlamını da içermekle birlikte bazı âlimler ahadı ezeliyet, vâhidi ebediyet mânasına tahsis etmişlerdir (bk. AHAD). Esmâ-i hüsnâya dair hadis rivayetlerinde de evvel ve kadîm gibi isimler zikredilir (İbn Mâce, “Duʿâʾ”, 10). Aynı şekilde, “Hiçbir şey yokken Allah vardı” meâlindeki hadis (Müsned, IV, 431, 432; Buhârî, “Bedʾü’l-ḫalḳ”, 1; “Tevḥîd”, 22; Tirmizî, “Menâḳıb”, 74) bu mânayı ifade eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Novagate

    Allah'ın hiçbişeyi yaratmadığı bir zaman dilimi olduğunu nereden biliyorsun ki

    uzayın başlangıcından

  • Bildiklerimiz sınırlı. Temelde Allah bize hangi bilgileri sunduysa, ancak o bilgileri öğrenebiliriz, daha fazlasını değil. Bu yüzden tahmin etsek bile, mantık çerçevesinde düşünsek bile, bir doğruyu bulabiliriz fakat gerçek olduğunu tam olarak idrak edeyemiz. Bilginin kaynağı Allah'tır, bu yüzden insanın ürettiği bilgileri eğer Allah'ın bilgisine ters düşmüyorsa, ancak o zaman gerçek kabul edebiliriz.


    Soruna gelecek olursak; bir cevabı yok. Bilmediğimiz konular için "Bilmiyoruz." demeyi öğrenmeyiliz. Ama yine de öğrenmek için düşünmeye devam etmeyiliz. Bir bilginin yanlış olduğunu anlamak için, en başında aynı bilginin doğrusunu öğrenmek lazım. Bu yüzden düşünerek gerçeği, hiç kesinleşmese de öğrenebiliriz.


    İnsanlar yanlışları gerçek olarak kabul edebiliyor. Durum yaşadığımız devirde bayağı karışık.


    Barış manço ne demiş: "Yaz dostum, bir dünya ki haklı haksız karışmış"





  • Dostum Allah ezelidir. Zaman kavramına bağlı değildir. Onun için öncesi ve sonrası yoktur. İnsan aklı gibi sınırlı bir idrakiyet ile de onu ölçemezsin. Zaman bizimle alakalı olan birşey onunla değil.

  • Bu sorunun cevabı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheSilentGhost-T kullanıcısına yanıt
    Zaman denen sey sadece omurleri belirli olan seyler icindir. Ebediyette hiclik yada zaman diye birsey yoktur. Yani belkide hiclik diye birsey hic olmadi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _turbo_ -- 5 Ekim 2021; 18:9:13 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • _turbo_ kullanıcısına yanıt

    Zaten hiçlik yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _turbo_ kullanıcısına yanıt
    Hocam şimdi oraları biz anlayamıyoruz diye yazıyor Kur'anı Kerim'de

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • TheSilentGhost-T kullanıcısına yanıt
    Insan zihniyle cozulebilecek seyler degil zaten, kendini zihninin kontrolu ve duygularinin etkisindenden arindirmis ve iclerindeki saf varligina ermisler anlayabilirler sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _turbo_ -- 10 Ekim 2021; 20:18:17 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.