Şimdi Ara

Skoda SüperB yokuşta bayılma sorunu yardım...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
2
Favori
2.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba

    Aracım Skoda Süperb 2013 model 180bin km DSG şanzıman

    Sorunum şu; aracımla yokuş agırlıklı yolda giderken bir an geliyor (benim tahminim ısınınca oluyor) birdenbire araç bayılıyor çok dik olmayan bir yokuş çıkarken bile dip gaz vermeme ragmen devir 2500 'ü geçmiyor hız 30-40 oluyor ama araç hiç bagırmıyor sanki ben gaza basmıyormuşum gibi oluyor. Vitesi manuele alınca da aynı şekilde düzelmiyor. İnatlaşıp o hızda devam edersem hız düşüyor ve teklemeye başlıyor.10 -15dk dinlendiriyorum düzeliyor.


    Ustalar; motor saat gibi şanzımandada sorun görünmüyor arıza ışıgı da yok, hata kodu da yok muhtemelen yakıttan dediler ama ben yakıt olmadıgına eminim shell vpower ya da opetten alıyorum.

    Yarım depoya yakıta tavsiye üzerine Würt kullandım düzelmedi.Serviste regenerasyon yaptırdım düzelmedi.Filtre bakımları yag bakımını yaptım düzelmedi.Şimdi usta tavsiyesi DPF iptali üzerine düşünüyorum ama bence katalizörde degil cünkü arıza ışıgı yakmıyor.


    Böyle bir durumla karşılaşan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.








  • aynı sorunla uğraşıyorum. arıza ışığı yanmıyor. programla egr iptali yapıldı sorun düzeldi şimdilik egr değişip aktif hala gelecek. yağ sıcaklığı ne durumda yokuş yukarı çıkarken çok yükseliyor mu benim yağ soğutucuda değişecek sanırım yokuş yukarı çıkarken 128 leri görüyorum.

  • Tekrar yokuşta denediniz mi ?Sadece EGR yimi iptal ettirdiniz katalizörün içi de boşaltıldı mı? Ben yağ sıcaklığına sorun çıktığında baktığımda 110 120 i arasındaydı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 110 120 dereceler azıcık yokuş çıkmanız halinde normal değil, sürekli 200 200 gitsen bile o kadar ısınmaz. Anca pistte sürekli hızlan yavaşla yapıcan devir çeviricen öyle olur. Yerinizde olsam en yakın zamanda soruna çözüm bulmak adına kapsamlı bir analiz yaptırırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberta33

    Tekrar yokuşta denediniz mi ?Sadece EGR yimi iptal ettirdiniz katalizörün içi de boşaltıldı mı? Ben yağ sıcaklığına sorun çıktığında baktığımda 110 120 i arasındaydı.

    yokuşta denedim bi sıkıntı yok hız 40 lara 50 lere düşmüyor şükür ama yağ sıcaklığı 130 a yaklaştığında sıcaklık arttığı için hızlanmada isteksizleşiyor.(hızımda pek bi düşme olmuyor ama gaz tepkimesi azalma oluyor). katalizörü boşalttırmadım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmetemrah -- 20 Haziran 2021; 21:17:1 >
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Şehiriçi kullanımda değil küçük yokuşlarda değil.Örneğin yaylaya çıkarken 30dk sürüşten sonra yapıyor. Mersin'den Muş'a Malatya üzeri giderken Bingöl'de yaptı.Muş'tan Diyarbakır üzeri dönerken Urfa- Antep arası yaptı. Klima açık yüke bindiğinde sanki kendini bir şekilde korumaya alıyor. Yağ sıcaklığım sürekli ekranda o anlarda ortalama 118 derece görüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberta33

    Şehiriçi kullanımda değil küçük yokuşlarda değil.Örneğin yaylaya çıkarken 30dk sürüşten sonra yapıyor. Mersin'den Muş'a Malatya üzeri giderken Bingöl'de yaptı.Muş'tan Diyarbakır üzeri dönerken Urfa- Antep arası yaptı. Klima açık yüke bindiğinde sanki kendini bir şekilde korumaya alıyor. Yağ sıcaklığım sürekli ekranda o anlarda ortalama 118 derece görüyorum.

    Yağınızın modeli ne


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Yağınızın modeli ne



    Alıntıları Göster

    Castrol 5w30 Edge yağ sıcaklığı wv dizel araçlarda120 125e kadar normal değerler deniyor. Sanırım benim sorunum da EGR kaynaklı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberta33

    Castrol 5w30 Edge yağ sıcaklığı wv dizel araçlarda120 125e kadar normal değerler deniyor. Sanırım benim sorunum da EGR kaynaklı



    Alıntıları Göster

    Tez zamanda o çöp yağdan kurtulmanızı öneririm. 120-130 dereceleri yağ birkaç kez gördüğü zaman zaten koruyuculuğunu büyük oranda kaybediyor e castrol zaten baştan kötüydü bir de yüksek sıcaklığa maruz kalınca araba kendini sıkıyor korumaya alıyor. Liqui moly veya motul gibi düzgün markaların önerilen yağlarını koyarsanız ve egr dpf kontrolü de yapılınca sorun kalmaz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Tez zamanda o çöp yağdan kurtulmanızı öneririm. 120-130 dereceleri yağ birkaç kez gördüğü zaman zaten koruyuculuğunu büyük oranda kaybediyor e castrol zaten baştan kötüydü bir de yüksek sıcaklığa maruz kalınca araba kendini sıkıyor korumaya alıyor. Liqui moly veya motul gibi düzgün markaların önerilen yağlarını koyarsanız ve egr dpf kontrolü de yapılınca sorun kalmaz.



    Alıntıları Göster

    Bende bir şeyler söyleyeceksin diye sana cevap yazıyorum. Altı boş yorumlarla kirlilik yaratıyorsun.






  • Ah o altı boş yorumlar yokmu o altı boş yorumlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanırım araç bir sebeple limp mode'a alıyor kendisini. Yağ sıcaklığı bunda bir etken olabilir, yağ sıcaklığının artışını kontrol altına almak için yani.


    Vakti zamanında kullandığım bir Caddy de aynı durumdaydı, turbo devre dışıydı ve araç 3000 devri hiç bir koşulda geçmiyordu. Yokuş çıkmaya başlayınca da 3000 devri koruyacak kadar bir gaz veriyordu. Sanki hız limitleyicisi varmış gibi seyrediyordu.


    Belki de sadece yağ sıcaklığı yükseldiği zaman devreye girip sonra çıkıyordur, bilgisayara bağlayıp aracı yağ sıcaklığı 118 dereceye gelene kadar kullanıp bakmak lazım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Sanırım araç bir sebeple limp mode'a alıyor kendisini. Yağ sıcaklığı bunda bir etken olabilir, yağ sıcaklığının artışını kontrol altına almak için yani.


    Vakti zamanında kullandığım bir Caddy de aynı durumdaydı, turbo devre dışıydı ve araç 3000 devri hiç bir koşulda geçmiyordu. Yokuş çıkmaya başlayınca da 3000 devri koruyacak kadar bir gaz veriyordu. Sanki hız limitleyicisi varmış gibi seyrediyordu.


    Belki de sadece yağ sıcaklığı yükseldiği zaman devreye girip sonra çıkıyordur, bilgisayara bağlayıp aracı yağ sıcaklığı 118 dereceye gelene kadar kullanıp bakmak lazım.

    Emme monifoldundan önceki hortumlarda olan tıkanmalar ve kurumlanmalar da limp mode sebep olur. Bir diğer sebep ise MAF sensörüdür (Kütleölçer, haba basınç ölçer, akışmetre). Bu sensörün düzgün çalışmaması da limp mode sebebidir. Ancak, yakıt filtresi, emme monifoldunda tıkanma ve MAF sensörü arızası aracı limp mode’a sokuyorsa, araçta aynı zamanda sürekli güç kaybı da söz konusu olacaktır.


    Limp Mode ilk defa duyduğum bir şey olduğu için araştırdım. devreye girme sebebi bendeki soruna benziyor.Zaten farklı bir forumda aynı sorunla karşılaşan kullanıcı sorunu Hava akış sensöründe tespit etmiş ve sorunu çözülmüş. EGR kontrolünden sonra hava akışa bakıcam.





  • İyi günler 2013 DSG TDI superb aynı sorun bende başladı 115000km de araç çözüm bulabildinizmi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam merhaba,


    Dün ve bugün olmak üzere aynı sorunu bizzat yaşadım. Antalya yoluna giderken, aydıncık Bozyazı tarafı bana kabus geldi.


    Önceki gün de Nurdağı tünele girerken yaşadım.

    Daha bakımları 3 ay önce yaptırdım. Bütün filtreler değişti. Opet'ten başka bir yerden mazot almam.


    Araç 1.6tdi superb 2014 model.


    Düz yola çıkınca 180 190 km hiç affetmiyor, ama rampa yokuş viraj, boğuldum resmen. Acaba dedim turbo mu sıkıntılı, değil. Yoksa düz yolda da gitmez. Az kenara çekince 5 10 dk mola sonrası gazı yemeye başladı ancak daha sonra yine tıkandı. 2000 devir üzerine atamadı kendimi. Manuele çektim, tam boğuldu 15 20km hızla kenara çektim en son.


    Sorunu buldunuz mu acaba?


    Ustam emme manifoldu tıkanmıştır dedi. Onu göstercem 4 gün sonra. Ama merak içindeyim resmen


    Güncel: SORUNU ÇÖZDÜK ###




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abeetox -- 23 Nisan 2023; 17:7:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı sanayide sorunlarını bilen bir ustaya sattım. Uzun uğraşlar sonucu yazılımla hallettiğini söyledi ama öncesinde dsg elinde kalmış baya bir masraf çıkarmış. Şuan halen biniyor ve arabadan çok keyif alıyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhabalar, sizin anlattığınız sorunu şu an 2014 1.6 dizel superb aracımla karavan çekerken yaşıyorum. Araç belli bir süre yağ sıcaklığı 110ların üstüne çıktıktan sonra bayırlarda gitmemeye 40lara 50lere düşmeye başlıyor. Sanki araç kendini korumaya alıyor. Arıza lambası da yakmıyor. Siz sorununuzu tam olarak nasıl çözdünüz. Benim de acil bu sorunu çözmem gerekiyor. Karavanla yollarda kalıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • abeetox A kullanıcısına yanıt

    Ben de aynı sorunu karavan çekerken yaşıyorum. Siz sorunu çözdüm demişsiniz. Acaba problemi nasıl çözdünüz, bilgi alabilir miyim?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sertangrelllll S kullanıcısına yanıt

    Hocam araç turbo dizel diye 2000 devirde yokuş çıkmaya çalışmayın derim. Ya da genel olarak ne de olsa tork var diye 2000 devirde sürmektense bir alt viteste 2500 devirde sürmeye çalışın. Hatta hızı da biraz düşürebilirsiniz ama dediğim gibi motoru devirsiz bırakmayın. Orada tork olup aracın rahat yürüyor gibi gözükmesi sizi yanıltmasın.

    Daha büyük vites dişlisi sayesinde daha az gaz pedalı ile yürürsünüz. Bu hem daha düşük tork üretimi ile aynı gücü elde etmenizi sağlar, motor üstündeki stresi azaltır (Dolayısıyla yağ sıcaklığı da düşer) hem de motor daha devirli çalıştığı için yağ daha hızlı devirdaim yapılır. Bu da motor içindeki yağın aşırı ısınmadan kartere dönmesine olanak sağlar.


    Bir böyle deneyin derim. Çünkü turbolu motorlar sıkıştırılmış oluyor ve atmosferik emsallerine göre daha rahat yol alıyormuş gibi hissettirseler de, daha yüksek stresle çalışıyorlar. Küçük motordan büyük güçler isteniyor. Evet aracın kendi ağırlığını günlük kullanım koşullarında taşırken hiç bir sorun yaşanmıyor çünkü motor gücü kasayı rahat taşıyacak düzeyde. Ancak motor yük altında ezilmeye başladığında böyle sorunlar meydana çıkmaya başlıyor.


    Sözün özü, belki arabanızda hiç bir problem yoktur, bir alt viteste daha yüksek devirde daha az tork, daha az az pedalı ile yürütürseniz belki motor daha rahat dayanacaktır.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.