Şimdi Ara

Neden halen Araba bulunamıyor ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
1.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Pandemi koşullarının bitmesine çok yaklaştık. İnsanlar halen araç taleplerinin aşırı olmasından şikayet ediyor, pandemi bitti şimdi de çip krizi deniliyor, Peki Türkiye'de insanlar aç kalma pahasına neden sürekli araç alıyor?


    Motorlu Taşıt alımı ülkemizde vergilendirme kapısı olarak görülüyor, dünya da ise(bana katılmayanlar olacaktır) statü sembolüydu (90 ve 2000 senelerinde özellik ile) döviz bazlı fiyatları ve dolayısıyla artan vergileri(verginin vergisi de alındığı için) nedeniyle,Araç değiştirme konusunda 2 madde var


    1-Faiz ve Finansman

    bu yerel bir konu Ülkemizin içinde olduğu faiz politikası nedeniyle,kredilerin bir çoğunda bankaya dönen miktar, dövizin karşısında az kalıyor.

    Örnek sen bugün araç için Vergileriyle 500Doviz icin 1000TL çektiğinde 3yil sonra 2000TL ödüyorsun, ama 3 yıl sonra aynı araç için Vergileriyle 550Doviz ihtiyacın oluyor, ve 550Doviz 3yil sonra ödediğin 2000TL değil 3500TL ediyor. Bugün kredi cekmezsen ve araç almazsan, para biriktirmek istersen hem vergi hem döviz senin aleyhine kalıyor.


    2- Kaza Riski ve 2.El Marka Değeri

    Bu daha global bir konu ve kullanım alanlarıyla ilgili, İstanbul'a markaya ait bir 2.el galeriye baktığınızda (Mercedes diyelim) araçların Dalmaçyali gibi boyalı olduğunu görüyoruz. Çok yoğun trafikte psikolojik harp yaşayan insanlar bir şekilde kaza yapmaya daha meyilli oluyorlar.

    Şimdi yukarıdaki Kredi maddesi nedeniyle araçların daha ulaşılabilir olduğunu öğrendik.

    Bir de araçların 2.el marka değeri var, yaşlandıkça (7yil ve üzeri) 308 bazen bir Polo ile aynı yaş ve km'de olarak aynı olabiliyor.


    Bunun haricinde Risk unsuru Aynı marka-model araba için 2 koşul düşünelim,

    3.yasinda 40.000km'de kaza yapmış olma riski 40birim

    9.yasinda 120.000km'de kaza yapmış olma riski 400birim

    Bu iki aracın kaza yapmış olma riski, aynı değildir. Hem kilometre hem de aracın eskimesiyle park yerlerini umursamaz, trafik kurallarına daha az rivayet eden bir hal psikolojik nedenler ile alınabilir.

    Ayrıca 120.000km olan aracın bakımları, lastik disk balata gibi sarf malzemeleri orijinal olmaması nedeni ile fren mesafesinin uzamasi vb nedenler ile kaza yapma ihtimali çok daha yüksektir.


    Bütün bu yerel ve psikolojik kosullar düşünüldüğünde finansman bulunabilir durumdaysaniz, kendinize bir aralık belirleyerek araç değiştirmekte ekonomik değer olarak fayda görülüyor, ancak tekrar ekonomi düzene girer ise o zaman işler değişebilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.