Şimdi Ara

Sollama anında yapılması gerekenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aklıma takılan bazı sorular var tecrübeli arkadaşlar bu durumlarda ne yapıyorlar

    1. Çift şeritli yolda sollamak için sol şeride geçtiniz. tam sol şeride geçtiğiniz sırada arkanıza yüksek hızda bir arabanın geldiğini fark ettiniz. Sollamayı erteleyip yavaşlayarak şeridinize mi dönersiniz yoksa Sollamayı tamamlar mısınız?

    2. Çift şeritli yolda sollamaya karar verdiniz hızınızı arttırdınız sinyal verdiniz. sol şeride geçmeden sol şeritten bir aracın geldiğini gördünüz. Ani frenle yavaşlayıp şeritte mi kalırsınız yoksa zaten hızlandım deyip sollamaya devam mı edersiniz?

    3. Tek şeritli yolda sollamaya çıktı bir araç fakat karşıdan başka bir araç geldiğini gördü bu durumda solladığı araç mı fren yapmalı karşıdan gelen mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 1- sollamaya geçmişsem demekki aynadan bakmışımdır gelen araç yoktur geçmişimdir olması gereken bu geçtikten sonra değil geçmeden aynaya bakılıyor


    2-aynaya bakılır sinyal verilir araç yoksa hızlanma için gaza basılır hızlanıp sinyal verilip sonra aynaya bakılmaz

    3-Önünü görmediğin yerde sollamaya çıkılmaz
  • 1- sollamaya geçmişsem demekki aynadan bakmışımdır gelen araç yoktur geçmişimdir olması gereken bu geçtikten sonra değil geçmeden aynaya bakılıyor


    2-aynaya bakılır sinyal verilir araç yoksa hızlanma için gaza basılır hızlanıp sinyal verilip sonra aynaya bakılmaz

    3-Önünü görmediğin yerde sollamaya çıkılmaz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tecrubeli arkadaslar bu durumlara dusmez. Dusuyorsan tecrubeli degilsindir cok basit.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ohooo
    En iyisi sağdan sağdan,usul usul git

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1. Aynaya bakılır sol doluysa gelen senle aynı hızla da olsa yavaş da olsa beklenir güvenliyse çıkılır.

    2. Aynaya tekrar bakılır. Boş yere hızlanılmaz. Oldu ki fark etmediniz, hızlandınız. Biraz yavaşlar orta hızı bulur müsait olunca sollamaya çıkarsınız.

    3. Karşıdan gelen kişi kendi şeridinde gidiyor. Bir suçu yok. Durmak, yavaşlamak zorunda değil. Karşıda biri yoksa, yol çizgisi kesikliyse, sis vb görüşü kısıtlayacak unsur yoksa sollamaya çıkılır. Bunlardan biri dahi varsa gerekirse 1. Vites rölantide tın tın gidilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Trafikte kararsızlık kaza yaptırır. En kötü karar, kararsızlıktan iyidir. Arkanızdan gelen kişi tecrübeliyse zaten önceki aracın ne yapacağını az çok kestirebiliyor. Fakat bazı sürücüler var sağa mı dönecek, sola mı dönecek, düz mü gidecek, ne yaptığı belli olmayan serseri mayın gibi giden arkadaşlar. işte onlardan kaçın.

  • kriz yönetimi değil risk yönetimi yap. o pozisyonlara düşeceğin durumlarda şerit değiştirmeye kalkma. güvenli sürüş budur. şüphelendiğin ya da tereddütte kaldığında yapmazsın o hamleyi. garantiye al hamleni yap devamke

  • Bahsedittiginiz ilk 2 madde babamın dediği gibi " erkek adam her zaman totoyu kollar oğlum, ondan dolayı aracın arkasına her zaman bak. Işığa mi yanasiyorsun arkaya bak, düz şeritte mi gidiyorsun arkaya bak, donucekmisin arkaya bak. Eğer bir kez egzozu deldirirsen, geçmiş olsun" derdi. Bende bunca zamandır hep arkaya bakarım. Zaten ilk 2 maddede arkaya baksaniz bu durumla karsilasmazsiniz.


    Araç ile aranızdaki mesafeyi ve hızı tahmin edip ona göre sollama yaparsın. Tak diye yolla atlicaksan, çıkma trafiğe felan.


    3. Madde de ise, çıkmadan önce karşı yolu iyi kesmen gerekir, aracını taniman gerekir. Kör noktada ise zar atmaman gerekir bunlar kaza sebebi. Zaten görmüyorsan zar atıp çıkmış olursun, 6-6 gelirse kazanan sen olursun, 1-1 gelirse de ölen sen olursun. O yüzden yolu gözlemleyip ona göre cikmalisin.


    Not: öncelikle sollamalarda klima önemlidir, eğer atmosforik araç varsa altında, sollama yapicaksan yanındaki kişiye mesela hatun diyelim " hatun klimayı kapat, sollamaya çıkıyoruz" demesini de bilmelisin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e30 m3

    Trafikte kararsızlık kaza yaptırır. En kötü karar, kararsızlıktan iyidir. Arkanızdan gelen kişi tecrübeliyse zaten önceki aracın ne yapacağını az çok kestirebiliyor. Fakat bazı sürücüler var sağa mı dönecek, sola mı dönecek, düz mü gidecek, ne yaptığı belli olmayan serseri mayın gibi giden arkadaşlar. işte onlardan kaçın.

    Bunu yazmaya girmiştim, sağolsun yazılmış.


    Arkada araba var mı yok mu kontrol etmeden sola çıkılmaz. çıkılırsa da geri girilir makul bir şekilde.


    Tek şeritli yolda önde araba varsa hafif sola kayarak karşı şeride bakılır, eğer boşsa ve güvenli bir şekilde sollama yapacak kadar mesafeyi görebiliyorsanız (yokuş yukarı göremezseniz örneğin) çıkılır. Ben çıktım, karşıdan gelen yavaşlasın diye düşünüyorsanız da geçmiş olsun şimdiden.


    Not: Lütfen ne olursa olsun sinyal kullanın, sıkışık trafikte özellikle. Sürekli dur-kalk yapıyoruz ve bazen hızlı kalkabiliyor araba, bir anda kimsenin önüne kırmayın habersiz.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Tecrubeli arkadaslar bu durumlara dusmez. Dusuyorsan tecrubeli degilsindir cok basit.

    Bazı illerimizde trafik kültürü olmadığı için bu her gün yaşanan normal bir durum.


    Sen sol şeritten 200 le bile gelsen 3 metre önündeki araç birden sola atıyor kendini

  • Kusura bakma da biraz saçma geldi sorular. Hani elimi aslanın ağzına sokarsam ısırır mı acaba demek gibi birşey.


    Çift şeritli yolda sollama yapıyorsan sol şeritten gelen yoksa sinyalini verir sollamanı yaparsın.

    Tek şeritli yolda sollamaya çıktıysan boş yolu en az 200-300 metre görmen lazım. Araba geliyorsa iki tarafın da yavaşlaması lazım yoksa doğal olarak kafa kafaya girersin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakka

    Bazı illerimizde trafik kültürü olmadığı için bu her gün yaşanan normal bir durum.


    Sen sol şeritten 200 le bile gelsen 3 metre önündeki araç birden sola atıyor kendini



    Alıntıları Göster

    Konuyu acan kisinin sordugu sey bu degil yalniz.


    O dediginiz Almanya icin de gecerli. Avrupa dashcam takip eden biri olarak soyleyebilirim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ucuncu maddeye ek olarak grup olarak sollama yapilmaz. Onunuzdeki arac sollamayi bitirip seridine girer, karsidan gelen aracla kafa kafaya gelirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynaya bakarsan zaten sorun yaşamazsınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazdıklarının hepsi ortaya karışık..


    tecrübe ile tecrübesizlik arasındaki iyiniyet hoşgörü ve trafik anlayışı..


    şöyleki orta şeritde gidiyorum hız sabitleme açık stabil gitme adına önümde kimsenin olmaması lazım adaptif sistem algılayıp gaz kesiyor diğer türlü..

    birçok sefer çok acil olmadıkça ani gazlamadan sollama yapıyorum aynama bakıp sinyal vererek


    bir çoğunda arkadaki araç yetişiyor ama ne yapmak istediğimi anladığından hemen şeridime geçmeme müsade ediyor bu sizin içinde geçerli..


    aynaya bakıp yolu görüyorsanız sollama yapın ve şeridinize geçin.


    karşıdan gelenin hatalı sollama yapan sürücüye yardım açısından yavaşlama vs gibi yardımı tamamen iyi niyet ve özveri bunu


    sizin ayarlama yapıp gerekiyorsa karşıdaki ve kendi hayatınızı tehlikeye atmamalısınız.


    özetle bu.

  • Sadece sollama yaparken değil, sürekli aynaları kontrol etmek lazım. Arkada tehlikeli bir durum mu var, bir araç sizin üstünüze hızla mı geliyor, yanınızda sollamaya çıkan aracın hızı yetmedi de karşıdan birisi mi geliyor diye bakmak lazım. Özellikle son yazdığımda fren yaparak aracın sizin önünüze girmesine izin vermeniz lazım. Bazen arasında takip mesafesi bırakmayan 2-3 aracı sollamaya çıktıktan sonra fark ettiğim oluyor. Bu durumda ya gaza iyice abanmam gerekiyor ki bazen bu da yetmeyebilir, ya da fren yapıp sinyal vererek arkadakinin mesafesini açmasını bekliyorum. Beni sollarken de bu durumda olanlar oluyor, direkt gazı kesip adamın girmesini sağlıyorum.


    Trafikte aynaları sürekli kontrol etmelisiniz. Sadece sollamaya çıkarken de değil.

  • Sollama konusunda beni rahatsız eden bir nokta oluyor bazen, mesela kamyonu sollayacağım, hız limitlerini de aşmadan 118-120 civarı geçmemeye çalışıyorum ama kimisi bu durumda bile sıkıştırmaya çalışıyor. Yani sollamayı bitirince zaten sana yol vereceğim.

  • şıklarda sollamaya neden sürekli tehlikeli durumlarda çıkıyorsunuz.

    sollamaya çıkarken arkanız ya boştur ya doludur. yolu takip etmeyi öğrenmeniz lazım.

    ha arkadaki çok süratli ise frene basmayı da öğrenmiştir merak etmeyin.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Therocqula

    Sollama konusunda beni rahatsız eden bir nokta oluyor bazen, mesela kamyonu sollayacağım, hız limitlerini de aşmadan 118-120 civarı geçmemeye çalışıyorum ama kimisi bu durumda bile sıkıştırmaya çalışıyor. Yani sollamayı bitirince zaten sana yol vereceğim.

    Böyle bir durumda hızımı azaltıyorum ve arkamdaki de beni beklemek zorunda kalıyor.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.