Şimdi Ara

Arızalanan Ekran Kartı QP Bilişim Ve ASUS Infocomm Sorunu [ ÇÖZÜLDÜ ]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
308
Cevap
3
Favori
21.215
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
326 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • [GÜNCELLEME 2] Merhaba arkadaşlar, Pazartesi günü Asus TUF gaming RTX 3060 Tİ OC modeli ekran kartım elime ulaştı. Sizleri de bilgilendirmek istedim, Konuyu öne çıkaran, destek olan herkese tekrardan teşekkürlerimi iletmek isterim.


    [GÜNCELLEME] Öncelikle destek olan, mesaj atan forumdaki tüm arkadaşlara çok teşekkür ediyorum, benzer sorun yaşan diğer arkadaşların da en kısa sürede mağduriyetinin giderilmesini diliyorum. Başlıkta sorunu yerine rezaleti yazıyordu, çözüme kavuştuğu için düzelttim. Bu sabah öncelikle Asus genel merkezinden aradığını söyleyen Aslıhan isimli bir hanımefendi ile görüştüm, bana muadil kart bulmak için çalışmalarının devam ettiğini sonrasında dönüş yapacaklarını söylediler. Günün ilerleyen vakitlerinde QP bilişimden Engin Bey ( yanlışım varsa kusura bakmayın, çok telefon görüşmesi yaptığım için isimleri karıştırmış olabilirim ) arayarak bana durumu anlatarak Asus'la çözüm üretmek için tüm gündür görüştüklerini söyledi ve bana aynı kartı Asus artık türkiye'ye göndermediği için Asus TUF RTX 3060 Tİ önerdiler, daha üst bir model olduğu için arada 1000 TL fiyat farkı oluştu, sonucta daha üst bir model olduğu için bana makul geldi ve kabul ettim, kartı Asus'un kendilerine yollayacağını sonrasında onlarında bana pazartesi günü yollayacaklarını belirttiler. Özet olarak 26 Mayısta Değişim Raporu sevk edilen ekran kartım için, 10 Haziran tarihinde değişim kartı önerildi ve kabul ettim. Sonuçta hakem heyetinin kararını bekleyip daha uzun süre mağduriyet yaşamadan, sorunun çözüldüğü için mutluyum. Tekrardan süreçte destek olan herkese ve çözüm odaklı yaklaşımları için Asus ve QP bilişime çok teşekkür ediyorum ve benzer sorun yaşayan arkadaşların da en kısa sürede mağduriyetlerinin giderilmesini diliyorum.



    Merhaba arkadaşlar, yine güzel ülkemin, güzel insanlarının işlettiği, güzel firmalar tarafından yaşadığım bir rezilliği anlatacağım. Yazı biraz uzun olacak kusura bakmayın ancak bu firmaların gerçek yüzünü göstermek için yaşadığım tüm olayları anlatmak istiyorum, forumda gördüğüm kadarıyla özellikle Asus Infocomm servisi ile benzer sorunlar yaşayan başka kişiler de var. @ASUS Türkiye @QP Bilişim

    Özet olarak Asus Infocomm yetkili servisi ekran kartımı çaldı ve ?@QP Bilişim ellerinde kart olmasına rağmen bozulan ekran kartımı değiştirmeyi red ederek, piyasası şuan en az 15 Bin TL olan ekran kartıma 6200 TL iade etmeye çalışıyor ( 15 Ocak 6200 TL = 850 DOLAR -- Şuan 6200 TL = 720 dolar , en azından paramı alıp çıkayım dediğimde bile 130 dolar zarar ediyorum. )


    15 Ocak tarihinde 6200 TL'ye QP bilişimden ASUS DUAL RTX3060Tİ OC ekran kartı aldım. 28 Mart tarihinde ekran kartım arızalandı. Infocomm servisine yolladığımda ise 4 Nisan'da iade/değişim kararı çıktı.

    @QP Bilişim ile görüştüğümde, daha anlatıklarımı bile doğru dürüst dinlemeden para iadesi yapılacağını stok olmadığını söylediler, piyasası 15000 TL olan karta 6200 tl iade yapmak varken neden değişim yapsınlar ki :) Ben de haklarımı çok bilmediğim için ve uğraşmak istemediğim için Asus Infocomm servisine iade istemediğimi kartı tamir etmelerini söyledim. Aradan 2 ay geçtikten sonra ( bu süreç içerisinde her hafta en az 1 kere arayarak kartımın durumu hakkında bilgi almak istedim, size dönüş yapılacak denildi ancak 2 ay içerisinde 1 Allah'ın kulu ne bir kere mesaj attı, ne aradı ne de mail attı .) artık kan beynime sıçradı bu sefer arayıp telefonda uzun uzun durumu açıklayarak konuştum, ne hikmetse ben görüştükten 30 DK sonra kartım için tekrardan iade/ değişim raporu çıktı :) Sonrasında arızalı kartımı geri istediğimi değişim raporu istemediğimi söyledim, telefondaki hanım efendi rapor ile satın aldığım firma muadil kart vermezse, kartımı 30 Gün muhafaza edeceklerini bu süre içerisinde geri alabileceğimi söyledi. Yarım saat kadar sonra başka bir MT ile görüştüğümde kartımın tamir edilemez olduğu için hurdaya ayırılarak yurt dışına gönderildğini söyledi , açık açık serviste kartımı çaldılar ve iade/ değişim raporu vererek işin içinden çıktılar. @ASUS Türkiye


    Tekrardan arayıp Infocomm İle görüştükten ve mağduriyetimi ilettikten sonra, QP bilişimden muadil kart isteyebileceğimi söylediler. Ancak tahmin edebileceğiniz ?@QP Bilişim ile görüştüğümde hemen, yine stok yok para iadesi yapılacak denildi, ben de durumu anlatarak zaten 2 aydan uzun süredir mağduriyet yaşadığımı ve beklemenin sorun olmayacağını, muadil kart istediğimi ilettim. Onlar da yakın zamada teslimat gelmeyeceğini ve ellerinde de kart olmadığını söyleyip, yine başlarından savarak Infocomm'dan muadil kart istememi söylediler. Burada 3 adet çelişki var :

    1-) Bu tarihten sonra QP bilişim stoklarına bir ton kart girdi, kimse beni arayıp teklif bile sunmadı. Şu kartı verebiliriz üstüne şu kadar verin veya vermeyin diye.

    2-) Hazır sistemler ile satın almak isterseniz sürüsüne bereket stok var ancak nasılsa bana verilebilecek 1 adet bile muadil kart yok :) Hazır sistem ile Asus RTX 3070 verebiliyorsunuz ama , bana teklif sunsalardı üstüne para vermeye hazırdım.

    3-) Asus Infocomm yetkili servis , herhangi bir kart temin etme gibi durumları yok. Bunu ben bile biliyorum ancak ?@QP Bilişim deki arkadaşlar bilmiyor veya işlerine öyle geldiği için sallıyorlar :)


    Sonrasında Asus Infocomm'u telefonla tekrar aradım ve telefondaki bey efendi yardımcı olarak kartın seri numarasından, yetkili firması olan penta'ya yönlendirdi ve onların yardımcı olabileceğini söyledi.

    @QP Bilişim in umursamaz tavrından sonra, direkt penta ile iletişime geçtim, 2 aydan uzun süredir zaten mağdur olduğumu ve muadil kart istediğimi bekleyebileceğimi ilettim, RMA raporunu kendilerine Geçen hafta yolladım, haber beklemekteyim. Bu süreçte en düzgün yaklaşan Penta oldu.


    Ben artık Türkiye garantisinin ve firmalarının hiç bir işe yaramadığına iyi inandım. Bundan sonra her cihazımı ya amazon'dan ya yurt dışından alacağım. Yoksa arkadamda duracak bir firma bulamıyorum. Bu süreçte forumun ikinci el kısmından aldığım yurt dışı Amazon'dan alınma RTX 3060'ı kullanıyorum. Beni istedikleri kadar oyalamaya ve başlarından savmaya çalışsalar da bu işin peşini bırakmayacağım, mağdur olacağım kadar oldum zaten.


    Sizlerin de bilinçlenmeniz için tüm süreci paylaşıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalım -- 15 Haziran 2021; 14:22:32 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: QP Bilişim

    Merhabalar,

    Öncelikle yaşadığınız bu süreç için üzgün olduğumuzu belirtmek isteriz. Sorunlu olarak servise giden ve işlem gören ürün adına yetkili marka servisinden İade/Değişim raporu tarafımıza iletilmiştir.
    İlgili ürünün farklı bir model ile değişim kararı markanın kendi yetkisi altındadır, satış noktaları bu şekilde bir karar verip işlem sağlayamaz.
    Bu noktadan sonra, bir satış kanalı olarak yapabileceğimiz işlem ürün stoklarda mevcut ise tarafınıza teminini sağlamak olup, eğer bu stok mevcut değil ise fatura tutarının tamamını sizlere iade etmektir.
    Farklı bir ürün ile değişimini istiyorsanız ücreti mukabilinde değişim yapılabilir, sadece sistem ile satışa sunduğumuz ürünlerden özel duruma istinaden tekil satış yaparak yardımcı olabiliriz.


    QP Bilişim.

    Daha önce sizden defalarca alışveriş yapmış bir müşteriniz olarak sormak isterim.


    Arkadaşa kart yok demişsiniz, 3060Ti yoksa 3070 modellerinden birini teklif ettiniz mi? Stoklarınızı aylardır takip ediyorum, hatta satın alan arkadaşlarım var. Stokları mı yanlış giriyorsunuz yoksa arkadaşın mağduriyetini gidermeniz halinde iflas edecek kadar kötü mü gidiyor işler?

    Asus Türkiye'nin bu tavrı firmanız tarafından nasıl karşılanıyor? Sürekli müşterilerinizi mağdur ederlerse ASUS ürünlerinin satışını durdurmayı düşünür müsünüz?

    Uzun vadede bu yaklaşımı sürdürebileceğinizi düşünüyor musunuz? Markanıza zarar verdiğinizin farkında mısınız? 300-400 dolar para kaybını önlemeye çalışırken burada on binlerce dolarlık potansiyel satış kaybettiğinizden haberiniz var mı?

    Benim ofis için satın aldığım sistemin içinde ki ekran kartı arızalandı. Kartı nisan sonu aldım Mart ortasında görüntü kesti fanları çalışıyor ışıkları yanıyordu ama windows görüntü vermiyordu.

    .Gamegaraj arızalan Gamerock rtx 3080(düz versiyon) için bana seçenek sundu.


    1-Gamepro oc versiyonu -İstemediğimi denk ürün olmadığı belirttim

    2-INNO3D RTX3080 ICHILL X4 teklif edildi

    3-Rica ile Aynı kartın 3080 oc versiyonunu ev için aldığımı ofiste oc ile ilgili bir durum olmadı için o gün ki 300 TL lik farkı vermediğimi 300 tl lik farkı ödeyerek bana rtx 3080 gamerock oc verebilir misiniz dedim


    Bilin bakalım ne yaptılar ? Evet bana 0 fatura keserek rtx 3080 gamerock oc gönderdiler. 


    Önemli olan ürün satmak değil sattıktan sonra ürünün arkasında durmak.Biz şirket olarak naptık peki bütün sistem siparişlerini ve bilgisayar ihtiyaçlarımız için gamegarajı seçer olduk daha dün 1 sistem daha satın aldık.Piyasan biraz daha pahalıydı ama orasına takılmadık kötüye kötü demenin önemli olması gibi iyiye de iyi demek lazım.


    Arkadaşa sunulacak çözüm belliydi aynı dönemde 3060ti ile 3070 arasında ne fark varsa o fark istene bilirdi yada müşteri memnuniyeti açısından eldeki ürünler teklif edilebilir.Farklı marka ürün seçenekleri değerlendirilir en olmadı 2 ay geçmiş aynı ürün temin edilirdi.


    Koskoca ASUS QP böyle olaylara ihtiyaç duymamalı .Gerçi sizlerle Geçen yıl Ekim ayında bir konuşma yapmıştım yeri gelmişken yazayım 3 adet 3080 lazımdı elinizde ürün mevcuttu parasını peşin göndereyim İstanbuldan arkadaşıma teslim edin dedim.Ürünler satıldı denildi 2 saat sonra bende peki öyle mi dedim aslında o ürünleri de alan bendim.10.900 tl olarak almak yerine mağazaya gelmeden 11.500 TL ye satıldı o kartlar .Ürünler bana geldiğinde faturası ile anladım sizden çıkmıştı. 

    Asus Infocomm ile yaşadığım rezaleti bir yazımda anlatmıştım,müsadenizle paylaşmak istiyorum.


    Öncelikle kartım İncehesap'tan alınmış bir Asus Dual RTX 2070S.Ben sahibinden üzerinden ikinci el olarak aldım ürünü ve yaklaşık 2 ay boyunca kullandım.Ne yazık ki kartım 03.04.2021 tarihinde oynadığım bir oyun sırasında kısa devre yaptı.Ben ilk olduğu esnada kartın arızalandığını bilmeden tekrar bilgisayarı açmaya çalıştım ancak elektrik alır almaz tekrar kapanıyordu.Yaptığım ufak tefek araştırma sonucunda bu sorunun pek çok kişinin başına geldiğini,çözümlerinin ise basit olduğunu gördüm.Vakaların %99'unda mosfet adı verilen ve GPU beslemesi yapan transistörün bozulması mevcut.Böylelikle benim kartımında sorununu az çok öğrenip içimi biraz rahatlattım açıkcası.Ürünün sorununu sizinle paylaşıyım.



    İlk olarak aklıma tabi ki garanti geldi,ancak bu sırada nette Asus Sms Infocomm ile ilgili sıkıntılı yorumlar okudum.Yinede kartımın sorunun basit olduğunu düşenerek ve dışarıda işlem yaptırıp garantisininde bitmesini istemediğimden,08.04.2021 tarihinde kartı garantiye götürdüm ve bu noktadan sonra rezaletler silsilesi başlamış oldu.İçeri girdiğimde resepsiyonda duran hanımefendiye kartımın 8 li pin girişinden kısa devre yaptığını vs anlattım,kendisine kartın tamir olmaması durumunda kesinlikle para iadesi istemediğimi ve kartı bozuk şekilde geri istediğimi söyledim.Bunu söylememin sebebi firmalar stok sıkıntısı yaşadığı için ekran kartının yenisini temin edemeyip para iadesi yapıyolar.Ancak bana yapılacak olan para iadesi benim kartı aldığım fiyatın yarısı bile değil.Hal böyle olunca görevli kişiye pek çok kez ürünün tamir olmaması durumunda bozuk haliyle geri almak istediğimi söyledim.Kendiside bunu rapora yazdığını ve bir sorun yaşanmıyacağını söyledi,bana verdikleri raporu size göstereyim.


    Arkadaşlar bu raporu aldıktan yaklaşık 1 hafta sonra geri dönüş oldu,bana verdikleri takip numarasından kartım hakkında para iade süreci başlatıldığı belirtildi.Kendilerini aradım ve ürün hakkında para iadesi istemediğimi onlara 4-5 kere belirttiğimi söyledim,nasıl oluyorda bana hiç danışılmadan iade sürecinin başladığını sordum.Kendileri durumu bilmediğini sadece ürünüm için iade kararı çıktığını belirttiler.


    Ertesi gün yetkili servise gittim ve kartımı geri almak istediğimi söyledim.Görevli bana verdikleri kağıda bakıp içeri gitti.Geldiğinde bana kartın onarılmayacak durumda olduğunu bu yüzden iade kararı çıktığını söyledi,ben gene kartı geri istiyorum diye belirttim.Tekrar içeri gitti 10 dk sonra geri geldi ve kartımı aradıklarını söyledi.Yaklaşık 10-15 dk sonra hanımfendi bana gene kartın onarılmayacak durumda olduğunu söyledi,yine aynı şekil ben kartımı geri istiyorum dedim.30-35 dk daha bekletildikten sonra resepsiyona gidip kartın durumunu sordum,önünde yarım saattir beklememe rağmen hala getirmediler mi gibi bir cümle kurdu hanımefendi,ardından tekrar içeri gitti.Geldiğinde kartın dağınık olduğunu ve toplandığını söyledi.Arkadaşlar kartımı geri almam yaklaşık 1.5 saat sürdü ve şimdi size garantinin bana iade sonrası verdiği raporu göstermek istiyorum.



    Gördüğünüz gibi raporda 5 veya daha fazla komponentin yanık olduğu ve tamir edilemez olduğu,gpu beslemesi,ram beslemesi ve gpu nun kısa devre olduğu yazmakta.Şimdi bu raporu okuduktan sonra yazılan sorunların saçmalık ve yanlış olduğunu direk anladım,çünkü benim kartım 6 lı pin girişinde sorunsuz bir şekilde çalışmakta,sadece 8 li pin girişinde kısa devre yapmaktaydı.Burada yazdığı gibi gpu nun kendisinde bir kısa devre olsaydı kartı hiçbir şekilde açılmazdı.Zaten ürünüm şuan tamir oldu ve kullanıyorum,ilerde değineceğim.


    Ürünü garantiden teslim olduktan sonra bir teknik servise gittim,kendilerine durumu anlatıp kartı teslim ettim.Çok şükür yaklaşık 1.5 aylık bekleyişin ardından kartım tamir olmuş durumda.95481rwj kodlu elektronik parçada bir kısa devre oluşmuş.Kendileri aynı parçayı yurtdışından tedarik edip uygun bir fiyata kartımı sorunsuz bir şekilde teslim ettiler.Şuan videoda göstericeğim üzere kart sapasağlam çalışmakta.



    Gördüğünüz gibi Asus Sms Infocomm teknik elemanları ürünüm hakkında yanlış rapor vermiş oldukları gibi,boşu boşuna benim kartımın garantisini bitirdiler.Yaptıkları işe güvenip para iadesi almış olsaydım şuan kendime ikinci el GTX 1660 S bile alamıyordum.Herkes bunların nasıl iş yaptığını görsün ve bilsin.Çalışanlarıyla beraber rezalet içinde bir yetkili servis.


    Vakit ayırıp yazımı okuduysanız teşekkür ederim,umarım yaşadıklarım başkasına bir fayda sağlar.

    Arızalanan kartı size vermemeleri benim aklıma direkt şunu getirdi; QP Bilişim hazır sistemlerinde kullanmıştır onu   Muhtemelen basit bir arızaydı zaten 2-3 aylık bozulan bir kartın chipseti yanmaz veya lehim atması falan olmaz diye düşünüyorum.

    QP'den hazır sistem alacaklar iki kere düşünsün derim, zaten oldum olası hazır sistemlere kılım, kutusunu bandrolünü kendim açıp kendim sistemi toplayacağım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: QP Bilişim

    Merhaba,



    Yaşanan olay aslında arızalanan ürünü servise gönderilen ve değişim/iade kararı alan müşterilerimizin pek fazla yaşadığı bir durumdur. Ürününü kampanyadan veya döviz kuru düşükken aldığı için alacağı ücret iadesi de piyasa değerinin altında olabiliyor.

    Ekran kartı fiyatlarının günden güne artmasına karşın müşterilerimizin iade/değişim kararı çıkan ürünlerinin aynısı ile değişimini sağlıyoruz, aradaki fiyat farkını da biz karşılıyoruz. Evet teklif ettik fakat daha üst bir model istenildiğinde fiyat farkını da almak durumundayız. Ürünün bir üst modeli ile değişimini sağlayacak kurum yetkili servis veya markanın kendisidir, buna kararı verecek kişi satıcı değildir.

    Normal şartlarda markaların yetkili servislerinin veya tedarikçilerinin teknik servis değişimi için stok bulundurması gerekiyor, fakat ekran kartlarında tedarik problemi bulunduğu şu dönemde her modelden ekstra stok bulundurmaları mümkün olmayabilir. Döviz kurunun aşağı hareketinde veya ürünlerdeki fiyat düşüşlerinde aynı durum gerçekleşirse iade durumunda kâr edilebileceği gibi tam tersi durumda da zarar edilmesi mümkündür, bizim gibi satıcı firmaların kontrolü dışında olan bir durumdur.



    Teşekkürler.

    QP Bilişim.

    Herhangi bir ürün satılırken garanti muhattabı satıcı firmadır. Örneğin, yurt dışından ithal ettiğiniz herhangi bir ürünü adeti 1 dahi olsa, garanti muhattabı satıcı olmalıdır. Bu bağlamda müşteri memnuniyetini sağlamak servisin değil satıcının görevidir. Satıcı, müşteri için gerekirse servis ile görüşüp herhangi bir şekilde halletmesi gerekmektedir.


    Zaten bunu sağlayan firmalar Türkiye ve hatta dünya çapında marka olmaktadır. Burada insanların "100-200 lira veririm şuradan alırım daha iyi" dediklerini çok duymuşsunuzdur.


    Bir de QP bilişim gibi fırsatçı firmalar zamanın getirilerinden istifade eder ve üzerine hiç bir sorumluluk almazlar. Bu zamanlar geçtikten sonra ya buradan kazandığınız paralarla hazıra dağ dayandıracaksınız, ya da batan diğer niceleri gibi siz de tarihin tozlu sayfalarına karışacaksınız ve distribitördeki o ısrarla değiştirmediğiniz mallarınızı yok pahasına satmak zorunda kalacaksınız.


    Tez zamanda batmanız dileğiyle.

    Hocam anlamadığım için sormak istiyorum, bu ekran kartlarının fiyatları döviz arttığı için artmıyor mu? Yani sizin mağazanızdaki fiyatlar döviz endeksli değil mi?


    Biz zaten alışveriş yaparken aslında döviz ödüyoruz, siz sadece dövizi TL'ye çevirerek bize TL olarak yansıtıyorsunuz, iade ederken neden döviz ödenmiyor? Yargılamak için değil merakımdan soruyorum.


    Eğer örnek veriyorum ocak 2021 de 500$'a alınıp iade olarakta 500$ ödeniyorsa bence bir problem yok, yani siz eğer satın alındığı tarihteki döviz miktarı kadar iade ediyorsanız zararınız da olmuyor karınız da burada mağduriyet olmaz. Stok yoktur değişim yapılamıyordur ücret iadesi olur konu çözülür benim nezdimde.


    Fakat 6500TL'yi yine TL olarak iade etmek istiyorsanız ben burada art niyet algılarım. Siz ürünleri döviz ile ithal edip sonra döviz kuru üzerinden sattıktan sonra iade işlemini TL olarak yansıtamazsınız. Bu art niyettir, ben döviz düştü çıktı diye sizden aldığım malda kar ya da zarar edemem ben sizin temin ettiğiniz döviz olarak alışverişimi yaparım.

    Gecmis olsun, THH ine basvurdunuz mu? Cünkü sizden habersiz ve rizaniz olmadan kartiniz bir sekilde bir yerlere ucmus! Belki yurtdisina, belki onu tamir edebilecek bir calisanin elinden yurtdisina? Kartin suan tam olarak nerde oldugunu ogrenmeye calisin, eger kargo ile gonderildiyse, kargo takip fisini isteyin, kargolandigina dair kesin bilgiyi edinin. Bu süre zarfinda da THH ye basvurun, magdur olmussunuz. QP nin elinde muadil kartlar oldugunuda dokümanlastirin, ekrangörüntüsü vs.. Cünkü bu is mahkemeye varir, elinizde deliller olsun. Ben qb bilisimi iyi bilirdim acikcasi sasirdim. Demek ki firmanin iyisi yok, hepsinin Allah i para olmus. Bu pandemi sürecinde de parayi kürekle kaldiran yine bu firmalar olmadi mi? Ayip, birine degil hepsine...

    Ekrankartinin tam olarak hangi kismi bozuk olarak yazmislar size verdikleri raporda?

    Merhaba,


    Telefonda görüştüğüm arkadaşlar bana herhangi bir kart ile üstüne ücret ödeyere veya ödemeyerek değişim teklifinde bulunmadılar. Ben sorduğumda ise şuan sadece RX6900XT olduğunu onun fiyatının da çok yüksek olduğunu söylediler.

    Ve burada sıkıntı şu, kart talebini Asus'a veya Distribütöre kime yapılackasa sizin yapmanız lazım, ben telefonda da belirttim, mailler de duruyor ; dedim ki anlıyorum elinizde kart yok şuan ancak temin etmek için talepte bulunur musunuz diyorum ? Siz beni başınızdan savarak Asus Infocomm'a sorun diyorsunuz ve Infocomm yetkili servis, kart temin etme gibi bir durumları yok.

    Burada arızalanan bir kart olduğunda parasını Asus çıkarıp cebinizden vermenizi istemiyor zaten. Benim sizi de zor durumda bırakmak gibi bir amacım yok, sadece mağduriyetimi gidermeye çalışıyorum burada.

  • Gecmis olsun, THH ine basvurdunuz mu? Cünkü sizden habersiz ve rizaniz olmadan kartiniz bir sekilde bir yerlere ucmus! Belki yurtdisina, belki onu tamir edebilecek bir calisanin elinden yurtdisina? Kartin suan tam olarak nerde oldugunu ogrenmeye calisin, eger kargo ile gonderildiyse, kargo takip fisini isteyin, kargolandigina dair kesin bilgiyi edinin. Bu süre zarfinda da THH ye basvurun, magdur olmussunuz. QP nin elinde muadil kartlar oldugunuda dokümanlastirin, ekrangörüntüsü vs.. Cünkü bu is mahkemeye varir, elinizde deliller olsun. Ben qb bilisimi iyi bilirdim acikcasi sasirdim. Demek ki firmanin iyisi yok, hepsinin Allah i para olmus. Bu pandemi sürecinde de parayi kürekle kaldiran yine bu firmalar olmadi mi? Ayip, birine degil hepsine...

    Ekrankartinin tam olarak hangi kismi bozuk olarak yazmislar size verdikleri raporda?
  • Mahkemelik olmus durum.
  • İki seçeneğiniz var, hatta 3 ama birisi gitmiş zaten.

    1-Ürünün tamiri.
    2-Ücret iadesi.
    3-Ürünün bire bir değişimi, mevcut değilse daha altı bir ürün olmamak koşuluyla herhangi bir muadili/üst modeli.

    Bunlardan birini seçmek tüketici olarak hakkınız. THH'ye vereceğinizi söyleseydiniz yardımı olabilirdi. Değişim raporunu online olarak THH'ye yükleyip değişim kararına dayanarak ürünün muadiliyle değişimini istiyorum diyebilirsiniz. O mal bedeli, aradaki fark onların cebinden çıkmıyor. Üretilmeyen bir ürün değil.
  • Asus Infocomm denen yer servis falan değil kağıt üzerinde öyle gözükebilir ama değil. Benim de 3 ayda arızalanan kartımı üzerindeki parçaları yağmalayarak oldu diye arızalı kartı bana tekrar gönderen(kart hiç bir şekilde görüntü vermiyor gerekli test denemeler yapıldı) bir oluşum. Asus globale yazdım orası da bana Türkiye RMA yı yönlendiriyor zaten problem burada. Satıcıda (Amazon Turkey) bana para iadesinden başka seçenek sunmadı. Benim kartı aldığımda fiyatlar bu kadar uçuk değildi. THH heyeti kararını bekliyorum 1,5-2 aydır ürün yenisiyle değiştirme talebiyle başvurmuştum. Yani bu ürünlere bu kadar para veriliyor ve karşılığında aldığımız hizmet muamele bu ne yazık ki.

  • 2 ay kadar zaman geçmiş zaten keşke rapor çıkar çıkmaz thh'ye başvurup kartın değişimi yönünde isteğinizi belirtseydiniz. Benim bildiğim kadarıyla belli bir süre sonra yenisini sunamazlarsa bir üst nitelikte ürün vermek zorundalar. Ürün yok diyerek size para iadesi yapma gibi bir hakları yok siz kabul etmedikten sonra

  • Hocam bir kaç kere bu forumda okudum. Bazı THH para iadesi yönünde karar vermişti. Düz mantık davranan, değer kaybı vs anlamayan heyet çok. Firmalar da buradan yürüyüp bu durumu normalleşmeye gidiyor.


    Hayat hain hocam. Sınırsız sermaye ve insan gücüne sahip bu firmalar için bir kaç bin lira çok ufakken bu para senin aylarca emeğine denk geliyor. Ama her bir kuruşa taparcasına mücadele veriyorlar. Şimdi sen Don Kişot gibi tek başına uğraşacaksın, sonunda ise hak ettiğini sana sanki lütfediyorlarmış gibi verecekler. Tüketici hakkını bilmeyen, mücadele gücü olmayan, çalışmaya ara verip hakkını aramaya gücü olmayanlar karşısında ise hep kazanacaklar.


    Maalesef eğer hakkını alabilirsen bu sonuç bir istisna olacak.

  • Sizin gene iyi, benzer durumun bir tık daha rezaleti başıma geldi qp den uzak durmak lazım, benim olayda ortada servis raporu bile yoktu veremediler(kart ne oldu değişti mi yapıldı mı hala muamma.)

    Neyse... Thh gittim ve malesef "eksik evrak" yüzünden olumsuz sonuclandı tekrar basvurmak isteyince mahkemeye gitmek lazımmıs vs ,

    Gerçi sizin sansınız daha yuksek kart uretimi duran bir kart değil tedarik edilebilir durumda(benim kart rx 5700 pulse idi), uzun lafın kısası hiç firmalarla muhatap olmadan olası evrakları(garantiye gonderdiğiniz kargo fişi dahil) hazırlayıp başvurunuzu yapın, karsı tarafa koz bırakmayın cok sacma yerden yakalayıp mağdur olabilirsiniz,(şaka değil 30gundur serviste bekliyor arızalı kart için değişim istiyordum para iadesi yapıldı olarak başvurdugunuz da, 30gun diyorsunuz ama kargo fişiniz yok eksik evrak diyebilirler dediler...)

    Son olarak her ne kadar sozde tuketicinin ürünü yenisi ile değişim haklı saklı vs olsa da iş oraya gelince ozellikle su kıtlıkta ve fiyatların katlandığı durumda size onu sormuyorlar bile direk ucret iadesi işlerine geliyor, benzer olay aynı firma ile forumdan 3080 suprim için de yasandı diye hatırlıyorum.

  • Aynı problemi bende İnventus ve Vektron firması ile yaşadım.Almış olduğum Evga RTX-3080 model ekran kartı almıştım ben aldığım da 19.800 tl olan ekran kartı bozuk bir şekilde tarafıma teslim edildi.Tabi yaşanan servis süreci, mailleşmeler vs 20 günlük bir süre geçti süre sonunda ekran kartı 29000 tl oldu.Bana da para iadesi istememe rağmen havale yaparken kullandıgım 3.bir şahısın hesabına para iadesi yaptılar.



    Öncelikle hiç birine hakkımı helal etmiyorum.Bozuk kart satıp arada ki 9 bini hacılamak yeni satış stratejileri sanırım bazı firmaların.


    Hiç samimi değiller, hazır sistemde 12 13 bine sattıkları kartları tek olarak 29 bine satıp birde böyle çakallıklar yapıyorlar.Bin defa hakkımı helal etmiyorum.


    Thhkya başvurdum.İnşallah lehime bir dönüş alıcam.


    Ben ne Vektrondan ne de İnventustan zengin değilim.20 günde bir ekran kartının fiyat 3x asgari ücret yükseltilemez.

  • sizden habersiz rızanız olmadan ben yaptım oldu diyemezler ama ülkede hak hukuk hak getire artık ne diyeyim geçmiş olsun thh'ye başvurun geçen burada forumda vardı rx 580 kartı bozulup düşük kart ve para iadesi yapmaya çalışmışlar ama tüketici hakem heyetinden olumlu karar çıkınca 1660 super teklif etmişler.


    Arızalı RX580'e karşı servis rx480 öneriyor. THH olumlu sonuçlandı. » Sayfa 7 - 7 (donanimhaber.com)


    Neyse bu zamandan sonra tr'den bir şey alınmaz garanti bile garanti desteğini tam vermiyor oradan oraya müşteriyi koşturuyor amazon avrupadan falan koşturmak gerek




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aerosol 34 -- 9 Haziran 2021; 12:0:39 >
  • Boş yere çok zaman kaybetmişsiniz THH verip daha sonra icraya verecektiniz.
  • Hocam çok geçmiş olsun. Bende bir iki birşey demek istiyorum


    Genelde bu tarz sorunlarda X firması yani QP Bilişim sizin kartınızın ne olacağı ( upgrade,değişim, para iadesi vs) aracı kurum gibi çalışıyor. DİREK SAĞLAYICI yani Penta yani distribütor karar veriyor.


    Bende çok sıkıntı yaşadım ASUS servis ile. Lakin çözüm hep distribütör de bitiyor. Keşke en başından direk muhatap olarak Penta ile görüşseydiniz.


    Bu miningci belaları yüzünden ne var ne yok sömürülüyor. Şu para iade işlemi zaten stok olmayınca yapılan otomatik robot işlem 


    Çözümü Penta da bulacağınıza inanıyorum.


    Ben kendimden örnek vereyim. FTW3 Ultra kartımda yanlış Bios lu gelmişti, Evga ile konuştuğumda anında Distribütör den hallet denildi. Vatan QP bunlar aracı kurum.

  • Merhabalar,

    Öncelikle yaşadığınız bu süreç için üzgün olduğumuzu belirtmek isteriz. Sorunlu olarak servise giden ve işlem gören ürün adına yetkili marka servisinden İade/Değişim raporu tarafımıza iletilmiştir.
    İlgili ürünün farklı bir model ile değişim kararı markanın kendi yetkisi altındadır, satış noktaları bu şekilde bir karar verip işlem sağlayamaz.
    Bu noktadan sonra, bir satış kanalı olarak yapabileceğimiz işlem ürün stoklarda mevcut ise tarafınıza teminini sağlamak olup, eğer bu stok mevcut değil ise fatura tutarının tamamını sizlere iade etmektir.
    Farklı bir ürün ile değişimini istiyorsanız ücreti mukabilinde değişim yapılabilir, sadece sistem ile satışa sunduğumuz ürünlerden özel duruma istinaden tekil satış yaparak yardımcı olabiliriz.


    QP Bilişim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QP Bilişim -- 9 Haziran 2021; 13:6:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QP Bilişim

    Merhabalar,

    Öncelikle yaşadığınız bu süreç için üzgün olduğumuzu belirtmek isteriz. Sorunlu olarak servise giden ve işlem gören ürün adına yetkili marka servisinden İade/Değişim raporu tarafımıza iletilmiştir.
    İlgili ürünün farklı bir model ile değişim kararı markanın kendi yetkisi altındadır, satış noktaları bu şekilde bir karar verip işlem sağlayamaz.
    Bu noktadan sonra, bir satış kanalı olarak yapabileceğimiz işlem ürün stoklarda mevcut ise tarafınıza teminini sağlamak olup, eğer bu stok mevcut değil ise fatura tutarının tamamını sizlere iade etmektir.
    Farklı bir ürün ile değişimini istiyorsanız ücreti mukabilinde değişim yapılabilir, sadece sistem ile satışa sunduğumuz ürünlerden özel duruma istinaden tekil satış yaparak yardımcı olabiliriz.


    QP Bilişim.

    Daha önce sizden defalarca alışveriş yapmış bir müşteriniz olarak sormak isterim.


    Arkadaşa kart yok demişsiniz, 3060Ti yoksa 3070 modellerinden birini teklif ettiniz mi? Stoklarınızı aylardır takip ediyorum, hatta satın alan arkadaşlarım var. Stokları mı yanlış giriyorsunuz yoksa arkadaşın mağduriyetini gidermeniz halinde iflas edecek kadar kötü mü gidiyor işler?

    Asus Türkiye'nin bu tavrı firmanız tarafından nasıl karşılanıyor? Sürekli müşterilerinizi mağdur ederlerse ASUS ürünlerinin satışını durdurmayı düşünür müsünüz?

    Uzun vadede bu yaklaşımı sürdürebileceğinizi düşünüyor musunuz? Markanıza zarar verdiğinizin farkında mısınız? 300-400 dolar para kaybını önlemeye çalışırken burada on binlerce dolarlık potansiyel satış kaybettiğinizden haberiniz var mı?

  • Merhaba,



    Yaşanan olay aslında arızalanan ürünü servise gönderilen ve değişim/iade kararı alan müşterilerimizin pek fazla yaşadığı bir durumdur. Ürününü kampanyadan veya döviz kuru düşükken aldığı için alacağı ücret iadesi de piyasa değerinin altında olabiliyor.

    Ekran kartı fiyatlarının günden güne artmasına karşın müşterilerimizin iade/değişim kararı çıkan ürünlerinin aynısı ile değişimini sağlıyoruz, aradaki fiyat farkını da biz karşılıyoruz. Evet teklif ettik fakat daha üst bir model istenildiğinde fiyat farkını da almak durumundayız. Ürünün bir üst modeli ile değişimini sağlayacak kurum yetkili servis veya markanın kendisidir, buna kararı verecek kişi satıcı değildir.

    Normal şartlarda markaların yetkili servislerinin veya tedarikçilerinin teknik servis değişimi için stok bulundurması gerekiyor, fakat ekran kartlarında tedarik problemi bulunduğu şu dönemde her modelden ekstra stok bulundurmaları mümkün olmayabilir. Döviz kurunun aşağı hareketinde veya ürünlerdeki fiyat düşüşlerinde aynı durum gerçekleşirse iade durumunda kâr edilebileceği gibi tam tersi durumda da zarar edilmesi mümkündür, bizim gibi satıcı firmaların kontrolü dışında olan bir durumdur.



    Teşekkürler.

    QP Bilişim.
  • QP Bilişim kullanıcısına yanıt

    şunu açık açık söyleyin işte 6500 tl ye aldığı kart şu an 15 bin tl ne bizim işimize nede asus türkiye nin işine gelmiyor diyin evirip çevireceğinize

  • Arızalanan kartı size vermemeleri benim aklıma direkt şunu getirdi; QP Bilişim hazır sistemlerinde kullanmıştır onu   Muhtemelen basit bir arızaydı zaten 2-3 aylık bozulan bir kartın chipseti yanmaz veya lehim atması falan olmaz diye düşünüyorum.

    QP'den hazır sistem alacaklar iki kere düşünsün derim, zaten oldum olası hazır sistemlere kılım, kutusunu bandrolünü kendim açıp kendim sistemi toplayacağım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: QP Bilişim

    Merhaba,



    Yaşanan olay aslında arızalanan ürünü servise gönderilen ve değişim/iade kararı alan müşterilerimizin pek fazla yaşadığı bir durumdur. Ürününü kampanyadan veya döviz kuru düşükken aldığı için alacağı ücret iadesi de piyasa değerinin altında olabiliyor.

    Ekran kartı fiyatlarının günden güne artmasına karşın müşterilerimizin iade/değişim kararı çıkan ürünlerinin aynısı ile değişimini sağlıyoruz, aradaki fiyat farkını da biz karşılıyoruz. Evet teklif ettik fakat daha üst bir model istenildiğinde fiyat farkını da almak durumundayız. Ürünün bir üst modeli ile değişimini sağlayacak kurum yetkili servis veya markanın kendisidir, buna kararı verecek kişi satıcı değildir.

    Normal şartlarda markaların yetkili servislerinin veya tedarikçilerinin teknik servis değişimi için stok bulundurması gerekiyor, fakat ekran kartlarında tedarik problemi bulunduğu şu dönemde her modelden ekstra stok bulundurmaları mümkün olmayabilir. Döviz kurunun aşağı hareketinde veya ürünlerdeki fiyat düşüşlerinde aynı durum gerçekleşirse iade durumunda kâr edilebileceği gibi tam tersi durumda da zarar edilmesi mümkündür, bizim gibi satıcı firmaların kontrolü dışında olan bir durumdur.



    Teşekkürler.

    QP Bilişim.

    Herhangi bir ürün satılırken garanti muhattabı satıcı firmadır. Örneğin, yurt dışından ithal ettiğiniz herhangi bir ürünü adeti 1 dahi olsa, garanti muhattabı satıcı olmalıdır. Bu bağlamda müşteri memnuniyetini sağlamak servisin değil satıcının görevidir. Satıcı, müşteri için gerekirse servis ile görüşüp herhangi bir şekilde halletmesi gerekmektedir.


    Zaten bunu sağlayan firmalar Türkiye ve hatta dünya çapında marka olmaktadır. Burada insanların "100-200 lira veririm şuradan alırım daha iyi" dediklerini çok duymuşsunuzdur.


    Bir de QP bilişim gibi fırsatçı firmalar zamanın getirilerinden istifade eder ve üzerine hiç bir sorumluluk almazlar. Bu zamanlar geçtikten sonra ya buradan kazandığınız paralarla hazıra dağ dayandıracaksınız, ya da batan diğer niceleri gibi siz de tarihin tozlu sayfalarına karışacaksınız ve distribitördeki o ısrarla değiştirmediğiniz mallarınızı yok pahasına satmak zorunda kalacaksınız.


    Tez zamanda batmanız dileğiyle.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi visioneer -- 9 Haziran 2021; 14:24:44 >
  • QP Bilişim kullanıcısına yanıt

    sizin firma olarak göreviniz nedir satış yaptık parayıda aldık gerisi beni ilgilendirmez mi müşteri memnuniyeti için sizin de destek olmanız gerekir ama gerek yok nasıl olsa neyse sizin firmanızıda eledim bir şey almam kara listem genişledi gerekirse japonyadan garantisiz gelsin ama amazon kazansın 1 ay sonra muhattap bulamam ama uğraşmam en azından amazon eu'dan alırsam hiç sıkıntı yok 2 yıl destek oluyorlar.


    farkında değilsiniz ama bir çok bilinçli pc donanım tüketici tayfa günden güne amazon'a kaydı yarın bir gün sürekli indirim yapıp müşteri çekmekle uğraşırsınız.


    zamanında 3060 stoklarda olduğu zaman qp'den alırım diyordum iyiki de almamışım

  • QP Bilişim kullanıcısına yanıt
    Satıcı firma olarak para sizden mi çıkıyor ciddi misiniz siz iade/değişim çıkmış karar. Değişim istemek tüketicinin en doğal hakkıdır. Dediğiniz gibi firmanın kararı satıcıyı bağlamıyor. Firmadan istersiniz elinizde yoksa o halde. Üretilmeyen bir ürün değil, öyle olsa bile karar çıktıysa firmadan üst modelini talep edersiniz. Döviz kurunu işin içine katıp kâr zarar demeniz de saçma bir şey.

    Kasko firmaları da aracı 2012 de almışsınız 50.000TL fiyata onu verelim kâr zarar ilgilendirmez bizi desin o zaman.

    Ek olarak söyleyeyim, amazon değişim yapmaz para iadesi verir fakat tüketici mâdur olmasın diye aradaki farkı karşılıyor adamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheDeviLofDark -- 9 Haziran 2021; 14:34:20 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.