Şimdi Ara

75 beygir clio dCi nin 90 beygir benzinliyi tokatlaması (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
3.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 20playback kullanıcısına yanıt

    Araçları denerken kalkıştan itibaren her viteste redline'a kadar çevirip, hızlıca vites yükseleceksiniz. Sürekli tam gazda. Böyle hızlanıyorsunuz değil mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Magirus m2000 ler 3 ton ve 80 hp lik hava soğutmalı atmosferik dizel ile yuruyebiliyor ayni makinaya 80 hp atmosferik benzinli motor koysan yerinden kalkamaz ,senin sorunun cevabi bu durumda gizli
    Evet beygir gücü en önemli şeydir fakat birçok farkli parametrede var bunu etkileyen birde işin içinde aşırı besleme varsa durumlar değişir güç farki olsa bile yeri geliyor 0-400 metrede 650 hp lik makinalar 1000 hp lik makinalari geçiyor

    80 beygir atmosferik benzinli de aynı yürütür. Şanzıman ve araçtan beklenti olayında bitiyor. Kimse Magirus'tan 100 km üzeri hızla beklemiyor. O motor o araca 30-40 km hızlarda yetiyor. Yoksa zamanında benzinli kamyonlar da vardı. Ya da mesela traktörler de dizel kudretine değil şanzıman ve hız beklentisi olayına yürüyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    80 beygir atmosferik benzinli de aynı yürütür. Şanzıman ve araçtan beklenti olayında bitiyor. Kimse Magirus'tan 100 km üzeri hızla beklemiyor. O motor o araca 30-40 km hızlarda yetiyor. Yoksa zamanında benzinli kamyonlar da vardı. Ya da mesela traktörler de dizel kudretine değil şanzıman ve hız beklentisi olayına yürüyor.



    Alıntıları Göster

    80 hp lik atmosferik motor aynı şekilde yürütemez hocam 80 hp lik atmosferik dizel 240 N/m tork üretiyor ve 100 kmh hiza kadarda çıkartıyor siz istediğiniz kadar şanzıman orani ile oynayıp devir çevirin atmosferik benzinli ile Bu durum size kullanilabilir bir fayda sağlamaz nasilki motorsikletlerde dizel motor kullanilmiyorsa ağır iş makinelerinde veyahut atalet gerektiren durumda benzinli motorlarin kullanilmasi efektif olmuyor.

    İşin içine birde aşırı besleme giriyorsa kağıt üzerinde aynı olan güç pratikte farkli sonuçlar doğuruyor


    1930 larda kamyonlarin benzinli olmasinin sebebleri politik ve benzinin daha kolay uretilebilir olmasi ile alakali


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Demek ki beygir algısında bi yanlışlık var. Yahu bu araçların gücünü ölçecek tam bir ölçü birimi yok mu 75 beygir clio dCi nin 90 beygir benzinliyi tokatlaması 80 beygir 80 beygiri nasıl geçiyor :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    80 hp lik atmosferik motor aynı şekilde yürütemez hocam 80 hp lik atmosferik dizel 240 N/m tork üretiyor ve 100 kmh hiza kadarda çıkartıyor siz istediğiniz kadar şanzıman orani ile oynayıp devir çevirin atmosferik benzinli ile Bu durum size kullanilabilir bir fayda sağlamaz nasilki motorsikletlerde dizel motor kullanilmiyorsa ağır iş makinelerinde veyahut atalet gerektiren durumda benzinli motorlarin kullanilmasi efektif olmuyor.

    İşin içine birde aşırı besleme giriyorsa kağıt üzerinde aynı olan güç pratikte farkli sonuçlar doğuruyor


    1930 larda kamyonlarin benzinli olmasinin sebebleri politik ve benzinin daha kolay uretilebilir olmasi ile alakali



    Alıntıları Göster

    Hocam 100 km hıza çıkartabiliyor ama kaç saniyede? Şimdi 80 hp 3 litre atmosferik dizel 240 nm tork üretebiliyor diyorsunuz, aynı hacimde benzinli çok daha iyi güç üretecektir. 80 beygirin de fazlasını üretecektir ama karbüratörle v.b ayarlansa güç 80 beygire düşse bile atmosferik benzinli atmosferik dizelden aşağı kalmaz. Mesela 1910'lu yıllarda Renault'un vardı 9 litre V8 atmosferik 80 beygir güç veriyordu 1800 devirde. Torku da hesaplayınca 1800 devirde 316 çıkıyor mesela.


    Efektif olması farklı bir olay, atmosferik dizel neredeyse ölümsüz bir makinedir. Bozulabilecek hiç bir aksamı olmadığı gibi, her türlü şeyi de yakarak ilerleyebilir. Ama gücü konuşacaksak mesela 2.0 atmosferik dizelden 140 nm tork 75 beygir güç almak normalken bu değeri 1.4 benzinli motor çok rahatlıkla verebilir. Ya da 2.0 atmosferik motordan 190 nm tork 140 beygir gücü rahatça alırsınız.


    Güç tektir hocam, sadece güç bandı hızlanmada ve iş yapmada önemlidir. Mesela bir jeneratör, kamyon ya da lokomotif motoru genel olarak sabit devirle, sabit yük altında çalışır. Bu da verdiği güce göre büyük bir turbo ile (Zorlanmaması açısından), düşük devirde istenilen gücü veren dizel motoru tercih sebebi yapıyor.


    Ama mesela bir turbo benzinli motorun tork grafiği yazılım ile bir turbo dizelinkini taklit etse (Ki günümüzde mümkün) iki motorun bulunduğu her iki araç da aynı performansı verecektir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 13 Haziran 2021; 14:38:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 80 bg İbiza Atmosferik 95nm tork
    90 bg Clio Dizel 200nm tork

    Duz yolda benzinli gecsin.Ne fark eder?İkisi de 150 vuruyor mu vuruyor.Dizelde bayiri 4,5,6 ile cikarsin İbiza da 1,2 ile cikarsin.
    Yakit tuketiminde de Dizelden en az 2 lt fazla yakarsin.Dizel rakipsiz ama ugrasiyorlar Egr,Dpf,Adblue vs

    Normalde Dizelin hicbir zaman rakibi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşte Türkiyenin otomobil forumda tartışılan konuya bak. Suç tabi bizde değil bizi bu leş araçlara mahkum edenlerde.
    65bg i küçümseyen adam 95 beygire toz konduramıyor.
    Rampa yukarı beygirden çok tork devreye girer, torku yüksek olan avantajlı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 75 beygir clio dCi nin 90 beygir benzinliyi tokatlaması
  • haluk 23 kullanıcısına yanıt

    :))


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    3.0 litrelik Deutz motoru hava soğutmalı bir motor turbo olmaksizin birkac ayarla rahat bu motordan 100 hp alirsiniz fakat benim söylemeye çalıştığım şey tekonoloji veyahut. Dizel benzin kiyasi değil ayni guclerdeki makinelerden farkli çıktılar alınabileceği , bunu kabullenin lütfen yani özetle siz bu makineyi ne için tasarladiniz bu onemli salt performans mi yoksa esneklikmi 120 hp ve altindaki güçler aracın ağırlığıyla zor başa çıkıyor 10-20 hp lik farklar önem arz ediyor o yüzden bu guclerde dizel daha performanslı çünkü başlangıç gücü çok daha yüksek kw cinsinden fakat dizelle ayni güçteki atmosferik benzinlinin başlangıç gücü neredeyse yari yariya fark ediyor sız bir is makinesine 1 saat 4000 rpm üstü çalıştırsaniz ertesi gün o makineyi calistiramazsiniz. Özetle günlük kullanim için aynı güçte turbo benzin turbo dizel atmosferikten daha avantajliyken iş 200 hp üzeri olduğu zaman bu fark ortadan yavaş yavas kalkıyor.300 hp lik atmosferik benzinlinin tadini hiçbir dizel veya turbo benzinli araçtan alamazsiniz ama tutupta 70 hp lik atmosferikleri savunmayın lütfen


    109 hp lik mk2 s40 1390 1400 kilo diyelim 109 hp lik mk1 s40 1230 kilo sizin mantikla güçler ayni aradaki ağırlık farkina bakınca mk1 s40 in çok daha performansli olmasi lazim fakat iş reelde öyle degil bunu sizde biliyorsunuz .mk2 dizel s40 mk1 atmosferik s40 tan ara hizlanmalarda epey bir daha performanslı hatta mk1 s40 100 den sonra nefesi kesilirken mk2 150 den sonra aynı durumu yaşatıyor özetle 1.2-1.4-1.6 atmosferiklerin günlük kullanimda savunulacak çokta bir olayi yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    3.0 litrelik Deutz motoru hava soğutmalı bir motor turbo olmaksizin birkac ayarla rahat bu motordan 100 hp alirsiniz fakat benim söylemeye çalıştığım şey tekonoloji veyahut. Dizel benzin kiyasi değil ayni guclerdeki makinelerden farkli çıktılar alınabileceği , bunu kabullenin lütfen yani özetle siz bu makineyi ne için tasarladiniz bu onemli salt performans mi yoksa esneklikmi 120 hp ve altindaki güçler aracın ağırlığıyla zor başa çıkıyor 10-20 hp lik farklar önem arz ediyor o yüzden bu guclerde dizel daha performanslı çünkü başlangıç gücü çok daha yüksek kw cinsinden fakat dizelle ayni güçteki atmosferik benzinlinin başlangıç gücü neredeyse yari yariya fark ediyor sız bir is makinesine 1 saat 4000 rpm üstü çalıştırsaniz ertesi gün o makineyi calistiramazsiniz. Özetle günlük kullanim için aynı güçte turbo benzin turbo dizel atmosferikten daha avantajliyken iş 200 hp üzeri olduğu zaman bu fark ortadan yavaş yavas kalkıyor.300 hp lik atmosferik benzinlinin tadini hiçbir dizel veya turbo benzinli araçtan alamazsiniz ama tutupta 70 hp lik atmosferikleri savunmayın lütfen


    109 hp lik mk2 s40 1390 1400 kilo diyelim 109 hp lik mk1 s40 1230 kilo sizin mantikla güçler ayni aradaki ağırlık farkina bakınca mk1 s40 in çok daha performansli olmasi lazim fakat iş reelde öyle degil bunu sizde biliyorsunuz .mk2 dizel s40 mk1 atmosferik s40 tan ara hizlanmalarda epey bir daha performanslı hatta mk1 s40 100 den sonra nefesi kesilirken mk2 150 den sonra aynı durumu yaşatıyor özetle 1.2-1.4-1.6 atmosferiklerin günlük kullanimda savunulacak çokta bir olayi yok

    Hocam merhabalar. Aslında hemen hemen aynı şeyi söylüyoruz bence.

    Şimdi Magirus motorundan 100 beygir alınabilir. Tabii bir şeylerden de feragat edilerek. Zaten aynı motorlar aynı işi aynı yapabilseydi tek tip motor olurdu. Benim anlatmak istediğim mesela konuda da geçen yarış söz konusu. Yarış konusu konuşuluyorsa olay beygir gücünde biter. Tabii bunu en yüksek güç olarak ele almamak lazım.


    Şimdi günlük kullanım senaryolarında beklenti ile birlikte motorun gücü ve kasanın ağırlığı da göz önüne alınarak, atmosferik benzinli de mantıklı olabilir turbo dizel de. Ama esas olan gücün nasıl üretildiğinden ziyade yeterli olup olmadığı. Yoksa ben 2.0 atmosferik arabaya bindim yıllarca, kasaya gani gani yetiyordu çünkü 136 beygire kadar güç verebiliyordu. 3000 devirde 67 beygir güçle ortalama 1.6 bir turbo dizelden zayıftı ama günlük kullanımda gene yetiyordu. Ben 1.6 atmosferiği değil de mesela 1200 kiloya 95beygir arabayı savunmam. Ha iki tane 95 beygir araba varsa, birisi turbo dizel diğeri atmosferikse arada dağlar kadar bir fark olmayacaktır. Turbo sebebi ile turbo dizel günlük kullanım devirlerinde bir tık daha iyi olmasına rağmen atmosferiğin de gerektiğinde aynı şekilde yürüyebileceğini savunuyorum. Mesela Egea'da 1.4 95 beygirlik atmosferik motor 3000 devirle yaklaşık 110 km/sa hız yapıyor, 1.3 95 beygirlik turbo dizel motor 3000 devirle 120 km/sa hız yapıyor. Yani turbo avantajına ve denk hacme rağmen bir dizel için kısa bir şanzımanla 1.4 benzinliye denk bir performans veriyor. Tamam alt devirlerde daha dolu ama söz konusu yarış olduğu zaman iki Egea kafa kafaya yürüyor.


    Ha 1.6 atmosferik - 1.6 turbo dizel kapışmasında göz önüne alınması gereken konu, vites geçişlerinde hangi devirleri kullanıyor. Mesela turbo dizel 120 beygirlik bir motorun karşısına 132 beygirlik bir atmosferik benzinli çıkarsa, her vites değişiminde de 120 beygirin üstünde kalırsa, şanzıman oranları da denk ise atmosferik yarışta yürür. Günlük kullanımda 1.6 dizel daha yeterli gelir, rampada vites düşürtmez vesaire.


    Ben 1.4 95 beygirlik Egea'yı savunurken, sadece parasına göre yeterli diye savundum, yanlış anlaşılmasın.





  • Egea alıp uçarım kaçarım sandın he mi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Lego95 kullanıcısına yanıt
    Konuyu en güzel özetleyen açıklama

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuş Kafası

    Konuyu en güzel özetleyen açıklama

    Cok dogru olmayan bir aciklama essek de 150 ile gidiyor Ceylan da sadece Ceylan 20 saniyede 150 ye cikiyorsa Essek 30 sn de cikiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4020D9D24

    Egea alıp uçarım kaçarım sandın he mi

    75 beygir clio dCi nin 90 beygir benzinliyi tokatlaması valla hocam ya a ne uçuyor ne kaçıyor :D ceylan da değil eşek ded değil bu tosbağa gibi...

  • 1.6 20 yıllık Atmosferik Japonlara binen adamlar 1.6 Atmosferik (110BG 152Tork E Torq), 1.4 Atmosferik Egea ya Dunya laf soyluyor.Bunu da hergun yapıyorlar.İlginc...

  • Valla onu bunu bilmem de, bu turbo dizeller kullanım rahatlığı ve hızlanma hissiyatı olarak çok iyiler. Yanlış da anlaşılmasın atmosferik benzinli için demiyorum sadece, turbo benzinliye kıyasla bile böyle. 520i, piyasadaki tüm 1.6 turbo dizellerden daha performanslı olsa da 100 beygir turbo dizeller plakayı okutacak gibi hissediyorum75 beygir clio dCi nin 90 beygir benzinliyi tokatlaması Mesele kimin geçtiği değil, nasıl hissettirdiği, neticede şehir içerisinde yarışmıyoruz. Hızlandığını hissettirmeyen araba istediği kadar hızlı gitsin, bana zevk vermiyorsa hiç bir önemi yok. Ee tabi dizelin cimriliği de cabası.

  • huso kullanıcısına yanıt
    Ceylan ile eşek aynı hızda mı koşacak yani?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuş Kafası

    Ceylan ile eşek aynı hızda mı koşacak yani?

    Evet Ceylan İle Essek Aynı Hızda Kosacak.Fakat Essek Daha gec Hızlandıgı icin Ceylanı 10 sn geriden takip edecek.

  • huso kullanıcısına yanıt
    Ortalama bir eşek ile ortalama bir ceylanın arasındaki hız farkı yaklaşık saatte 50km/h. Ufak bir araştırma ile bu sonuca vardım.

    Nasıl aynı hızda olacaklar ki? Bak, hızlanma demiyorum, hız diyorum. Hızlanma bahsine zaten hiç girmiyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.