Şimdi Ara

N11 THH KARARINI UYGULAMIYOR!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
1
Favori
3.956
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
74 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yaşamış olduğum durumu paylaşacağım, daha çok kişiye ulaşıp n11in ne kadar müşteri yanlısı(!) bir firma olduğunu gösterebilmek için konuyu desteklemenizi rica ediyorum.


    7 mayıs tarihinde n11 mağazası olan cepekspress firmasından kardeşime eğitim maksatlı iPad Air aldım. Cihaz geldi, kutusundaki jelatinde çizikler mevcuttu, ayrıca cihazda açık durumdaydı, ekrana dokunur dokunmaz merhaba diye başlayan ayarlama ekranı geldi. Sorun etmeyip kardeşime verdim ve kullanmaya başladı fakat office programları konusunda yetersiz kaldığını, ihtiyacı olan işleri halledemediğini, bilgisayarın daha uygun olacağını söylemesi üzerine iade etme kararı aldık. Satıcı ile görüştüğümüzde ürünün açılıp test edilebileceğini, zarar verilmediği taktirde iade alınacağını belirtmişti. Fakat iade için gönderdiğimizde 'açılmış, kullanılmış' diyerek reddetti. Hemde 4 kez. Sürekli mevzuata göre uygun değil deyip reddettiler ki böyle bir mevzuat yok. Bu süreçte n11 ile de iletişimdeyim, mağazanın ürünü servise yollayacağını söylediler fakat ürün servise değil bana geri yollandı. 50 kilometre yol giderek Apple yetkili satıcına cihazı gösterdim, ÖLÜ PİKSEL mevcut dediler ve servis raporu verdiler, imzalı kaşeli. Bu belge ile iade işlemi başlatabilirsiniz dediler. Satıcıya ilettim belgeyi, kabul etmeyiz dediler. 'iade için uygundur' yazmasını istiyorlarmış. servisle görüştüm böyle birşey yazmasına gerek olmadığını, apple cihazlarda bana verilen belgenin yeterli olduğunu söylediler ancak cepekspress mağazası anlamamakta ısrarcı olmaya devam etti.


    Mevzuatı(!) bahane ederek cayma hakkımı kullanmama izin vermediler, yetmezmiş gibi bir de servis raporunu kabul etmiyorlar. Hak hukuk almış başını gidiyor.


    İsterseniz thh'ye verin, iade almayacağız, ürün aktif edilmiş diyecek kadar da seviyesizler.


    Sizden tek ricam konuyu öne çıkaralım, insanlar görsün benim düştüğüm hataya düşmesinler.


    Tüm belgeler ile n11 e defalarca şikayet kaydı oluşturdum, hiç destek olmadılar.



    Şikayetimi tüketici hakem heyetine ilettim, er ya da geç hakkımı alacağıma eminim fakat pandemi döneminde bu ekonomik koşullarda 5bin liralık param bunların elinde kaldı. iyice zora soktular.



    4 kez reddedildi

    N11 THH KARARINI UYGULAMIYOR!


    Cayma hakkı kapsamında iadeye uygun değilmiş(!)

    N11 THH KARARINI UYGULAMIYOR!


    Bu da en başında verdikleri cevap


    N11 THH KARARINI UYGULAMIYOR!


    Bu da servisten aldığım raporun açıklama kısmı


    N11 THH KARARINI UYGULAMIYOR!




    EDIT: 2 AY SONUNDA THH BENI HAKLI BULARAK PARA IADESI KARARI VERDI.


    EDIT: THH IADE KARARI VERMESINE RAĞMEN KARARI N11 E ILETMEMIN UZERINDEN 3 HAFTA GECMESINE RAGMEN HALA DONUS BILE YAPMADILAR.



    BÖYLE REZİL TİCARET AHLAKI OLMAYAN BİR ŞİRKET DAHA GÖRMEDİM. BUGÜN SON KEZ N11i ARADIM HALA IADE ILE ILGILI BILGI VERMEDİLER. GÜN İÇİNDE ABUKATIMA VEKALET VERİP İCRA İŞLEMLERİNİ BAŞLATACAĞIM.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tripleseven -- 24 Ağustos 2021; 10:37:50 >







  • İnternetten alınan ürünlerde 14 gün içerisinde iade etme hakkı var.

    İsterse rengini bile begenmese iade edebilir. Evet isterse açar kurar beğenmedim der iade eder.

    Evet bunu herkes yapabilir.

    Kanunda yazıyor. Hakkını kullanır.

    TKHK madde 48/3 gereği mal satışları bakımından taahhüt edilen süre 30 günü geçemez. Cayma hakkı, tüketicilere satın aldıkları üründen 14 gün içerisindeki hiçbir koşula bağlı kalmadan iade edebilme imkânı sunar. Tüketicinin cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren, satıcı 10 gün içerisinde aldığı toplam bedeli tüketiciye iade etmek durumundadır.

    Burada iade sebebi tam olarak nedir ben anlamadım ?

    Ölü piksel mi yoksa cihazı beğenmeme mi ?

    Eğer ki ölü piksel ise hakkınızı arayın. Ama cihazı beğenmeme, performansını yetersiz bulma gibi bir sebepse. Satıcı haklı. O zaman herkes ürün alsın herkes açsın oynasın kurcalasin . Sonra aaa bu pubg kaldırmadı diye iade etsin. YouTube'deki milyarlarca inceleme videosu , performans test videoları boşuna mı var ?

    Test videolarını izledik, artılarını eksilerini okuduk. Ama herkesin kullanım şekli, kullandığı uygulamalar bir değil maalesef. En basit olarak şunu söyleyeyim, Microsoft Office 365 için sahip olduğumuz lisans iPad uygulamalarında çalışmadı. Zaten eğitim için alıyoruz, office kullanamayacaksak ne yapalım cihazı? Çalıştığı belgeyi mail atmak için bile kırk takla attırıyor cihaz. Dosya yönetimi çok zayıf, kimse incelemelerde bunlardan bahsetmiyor. Cihazları mağazada inceler sonra internetten alırdım ancak tam kapanmaya denk geldi acil lazım oldu denemeden almak zorunda kaldım.


    Devlet zaten mesafeli satışlarda cayma hakkı veriyor, işimizi görmediği için iade etmek istedim ama saçma sapan bir sebepten ötürü beğenmedim de diyebilirdim, kimse birşey diyemez. Yasalar belli, herkes uyacak.


    Satıcının işine gelmiyorsa böyle şeyler ticaret yapmasın. ticarette risk alınmadan para kazanılmaz. Oturduğu yerden 85 milyon insana ulaşmak güzel geliyordur eminim.


    Cayma hakkını geçiyorum, iade raporu için gittim ölü piksel tespit edildi, cihaz ayıplı. Buna rağmen kabul etmiyorlar iadeyi.


    Adamlar almayacağız diyor başka birşey demiyor.


    Lütfen sizde satıcı haklı deyip hukuksuzluğa çanak tutmayın, satıcı haklı falan değil.

    Ölü piksel felan boş. İnternet üzerinden alınan ürünün iade süresi 14 gündür. Açmak veya kullanmak farketmez. Açık ve net. Elektronik üründede sim kart takılmadığı taktirde 14 gün içerisinde eşşşek gibi iade almak zorundalar. Burada n11 herzamanki gibi tüketiciyi önemsememiş.


    Ama beklesinler şu Amazon elbet bu pazarda büyüyecek.

    CAYMA HAKKI VE İADE BİRBİRLERİNDEN FARKLI ŞEYLERDİR.

    Ürün eline ulaştıktan sonra 15. güne kadar cayma hakkın var. Kargo tarihini kontrol et, 16 gün olmamışsa ürünü seve seve alacaklar.

    Üründen caymak ve ürünü iade etmek farklı şeyler. Üründen cayma hakkı uzaktan yapılan alışverişten sonra ürünün eline ulaşmasından itibaren 15 gün içerisinde satıcıya iadeli taahhütlü posta veya iletişim e-mail hesaplarına e-mail olarak cayma hakkı dilekçesi göndermenle mümkündür. Örnek cayma hakkı dilekçesi yazarsan internette bolca bulursun.

    Firmalar farklı şekillerde müşterileri yanıltıp haklarını kullandırmamak peşinde. Hijyenik ürün veya bozulabilecek gıda olmadığı sürece buzdolabı almış olsanız ve açıp kullanmış olsanız satın alımınızdan 15 gün içerisinde halen kayıtsız şartsız cayabilirsiniz.


    Daha 2 gün önce annem boyner'den elektrikli süpürge almış, aradım, cayma hakkı dilekçesi için e-posta sordum. Telefondaki bana ürün açılmışsa iade alamayacaklarını söyledi. Kendisine iadeden değil cayma hakkından bahsettiğimi söyledim, yapacağı bir şey yoktu, sustu. Yarın öbür gün firma herhangi bir sorumluluk sahibi olmasın diye bana açık açık cayma hakkı konusunda yanlış bilgi veremiyor, bunun yerine benim cayma hakkı için bilgi istememin ardından bana iade hükümleri hakkında bilgi veriyor. Müşteri gerizekalıysa cayma hakkı ve iadenin hukuken farklı şeyler olduğunu anlayamıyor ve cayma hakkını kullanamıyor. Şikayet etsem şimdi yapacakları savunma "biz cayma hakkını kullanamazsın demedik, iade edemezsin dedik" şeklinde olacak ve teknik olarak ortada herhangi bir sorun olmayacak, yani büyük ihtimalle. Ha süpürgeyi seve seve iade aldılar tabi. Senin ipadi de seve seve alacaklar şayet 15 gün dolmamışsa. Dolmuşsa da seni yanılttıklarını belirterek hakem heyetine başvurabilirsin, telefon konuşmaları falan kayıtlı. Sonuç alabilir misin bilmiyorum ama sen o konuşmalarda cayma hakkından bahsettiğin halde sana ısrarla iade olmaz demişlerse yanıltıldığın argümanını kullanman mümkün.


    Sonra ölü pikselin tek bir tanesinin bile ayıp olduğunu belirtir emsal kararlar mevcuttur.

    Ölü piksel: Hakem Heyeti + Mahkeme + Yargıtay Kararları OLUMLU » Sayfa 1 - 15 (donanimhaber.com)

    Sen cayma dilekçesi gönder (eğer kargoyu almandan itibaren 16. güne girmediysen) sonra telefon et, uğraştırırlarsa ölü pikselin ayıp olduğuna dair emsal kararı dilekçeye iliştirerek hakem heyetine başvuracağını söyle. İnternetten başvuru yapılabiliyor artık gidip elden dilekçe vermene falan gerek yok. On beş gün geçmişse de doğrudan hakem heyetine başvur gerisini kendileri düşünsün.

  • öne çıkardım hocam gelişme olursa güncellersiniz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • N11 bit pazarı gibi geliyor ama bazı ürünler ucuz diye alıyoruz iste

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • hynque kullanıcısına yanıt

    pahalı ürünler alırken kesinlikle tekrar tekrar düşünmek lazım, herkes kafasına göre takılıyor, ilgilenen yok maalesef.

  • Burada iade sebebi tam olarak nedir ben anlamadım ?

    Ölü piksel mi yoksa cihazı beğenmeme mi ?

    Eğer ki ölü piksel ise hakkınızı arayın. Ama cihazı beğenmeme, performansını yetersiz bulma gibi bir sebepse. Satıcı haklı. O zaman herkes ürün alsın herkes açsın oynasın kurcalasin . Sonra aaa bu pubg kaldırmadı diye iade etsin. YouTube'deki milyarlarca inceleme videosu , performans test videoları boşuna mı var ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Test videolarını izledik, artılarını eksilerini okuduk. Ama herkesin kullanım şekli, kullandığı uygulamalar bir değil maalesef. En basit olarak şunu söyleyeyim, Microsoft Office 365 için sahip olduğumuz lisans iPad uygulamalarında çalışmadı. Zaten eğitim için alıyoruz, office kullanamayacaksak ne yapalım cihazı? Çalıştığı belgeyi mail atmak için bile kırk takla attırıyor cihaz. Dosya yönetimi çok zayıf, kimse incelemelerde bunlardan bahsetmiyor. Cihazları mağazada inceler sonra internetten alırdım ancak tam kapanmaya denk geldi acil lazım oldu denemeden almak zorunda kaldım.


    Devlet zaten mesafeli satışlarda cayma hakkı veriyor, işimizi görmediği için iade etmek istedim ama saçma sapan bir sebepten ötürü beğenmedim de diyebilirdim, kimse birşey diyemez. Yasalar belli, herkes uyacak.


    Satıcının işine gelmiyorsa böyle şeyler ticaret yapmasın. ticarette risk alınmadan para kazanılmaz. Oturduğu yerden 85 milyon insana ulaşmak güzel geliyordur eminim.


    Cayma hakkını geçiyorum, iade raporu için gittim ölü piksel tespit edildi, cihaz ayıplı. Buna rağmen kabul etmiyorlar iadeyi.


    Adamlar almayacağız diyor başka birşey demiyor.


    Lütfen sizde satıcı haklı deyip hukuksuzluğa çanak tutmayın, satıcı haklı falan değil.





  • konuyu öne çıkarmanızı rica ediyorum, n11 tarafından sürekli iade almayacağız, cayma hakkınız yok diyorlar ve ürün ayıplı olmasına rağmen servis raporu olmasına rağmen raporu da tanımıyoruz, bizde geçmiyor gidin istediğiniz yere şikayetçi olun yardımcı olmayacağız diyorlar.


    an itibariyle şikayet kaydı bile açmıyorlar, verdiğim 5bin lira ile resmen ortada bıraktılar. o kadar rezil bir firma ki anlatamam


    telefon görüşmesi sırasında suratıma kapatıyorlar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tripleseven -- 21 Mayıs 2021; 15:15:47 >
  • tripleseven kullanıcısına yanıt

    bu konuda amazondan şaşmam.en son aldığım ara kablo bozuk çıkmıştı direk iade ücretini yatırdılar.ürünü de bende kaldı.kargoyla filan uğraştırmadılar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • n11 müşteri odaklı çalışmaz.Tipik esnaf kafasindalar. Thh veya tüketici mahkemesi iadeyi kabul etmeyip işi yokuşa süren firmalara okkalı ceza vermediğinden firmalar rahatlar.Tüketici kanununda aldığı mali gözden geçirecek kadar kullanip deneme yapıp iade edebilirler diye bir ifade var.Tabi bu ifade iadesi kanunen yapılabilen ürünler için geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KISKANIYORLAR -- 22 Mayıs 2021; 21:21:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    Ölü piksel yoksa nasıl ve hangi yasaya göre satıcı haklı oluyor açıklar mısınız ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ölü piksel felan boş. İnternet üzerinden alınan ürünün iade süresi 14 gündür. Açmak veya kullanmak farketmez. Açık ve net. Elektronik üründede sim kart takılmadığı taktirde 14 gün içerisinde eşşşek gibi iade almak zorundalar. Burada n11 herzamanki gibi tüketiciyi önemsememiş.


    Ama beklesinler şu Amazon elbet bu pazarda büyüyecek.

  • cayma hakkı konusunda yokuşa sürmelerinin sebebi tüketiciyi uğraştırma yoluna giderek belki vazgeçer kafası muhtemelen de, ayıplı ürün tespiti olan cihaz konusunda nasıl böyle at koşturabiliyorlar anlamış değilim.


    cayma hakkınız yok ancak ürün ayıplıysa iade alırız diyen n11, raporu alıp yollamama rağmen genel müdürlük iade talebi için uygun değildir diye kesin karar vermiş ve şikayet kaydı bile açamıyorum artık..


    Ama paşa paşa iade edecekler.


    bu arada ek birşrey sormak istiyorum bilen varsa yardımcı olursa sevinirim;

    cihaz bende şuan, thh sonucu çıkana kadar kullanmamda bir sakınca var mı?

  • o deelde 2018 senesinde n11 üzerinden iptal edilen siparişimi thh ne şikayet ettim

    thh beni haklı bulunca esnaf bu defa tüketimi mahkemesine itiraz etti

    tüketiici mahkemesi de 3 sene sonra ancak beni haklı bulunca ben de icraya verdim

    ancak icra müdürü ben bunu icra edemem zira kararda temin edilmesine yazıye teslim edilmesi yazması lazım diyerekten red etti


    hak arama boşuna N11 THH KARARINI UYGULAMIYOR! 

  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Herkes sizin gibi ucuna gelmişken bırakmaz. Çok güzel gitmişsiniz ama sonunda bırakmasaydınız keşke, o yazının değişmesi zor bir işlem değildir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Benzer bir durum da benim benim başıma geldi trendyolda ama neyse ki ürün bedeli 100 tl. Satıcılar seni ticaret bakanlığına şikayet edecem veya thh ye verecem gibi tehditlere alışmışlar, bunlara aldırmıyorlar çünkü kim uğraşacak da yapacak diye düşünüyorlar ve belli ki hiç de ceza yememişler.. Bu yüzden hepsinde bir deli cesareti var yasalar uymama konusunda..


    Bu durumda yapılacak tek şey , yüksek bedelli alışverişlerde trendyol ve n11 den alışveriş yapmamak

  • Açılmış ürünün iadesi bence de olmamalı. Yasa öyle diyorsa bile haksız çünkü daha geniş açıdan düşününce açılan ürüne ne olacak sorusuna cevap bulamıyorum. Tekrar paketleyip satamazlar. Firmaya iade edemezler. Ee ne olacak ürüne? Teşhir diye ucuza mı satılacak? Bu durumda satıcı mağdur olmaz mı?

  • devlet bize iade hakkı tanıyor ürünleri geri iade ediyoruz,peki bu ürünler noluyor acaba imhamı ediliyor yoksa tekrar tamir vs edilip satılıyormu bilgisi olan varmı?yada arızası olmayan keyfi iade edilen ürünler?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    Burada iade sebebi tam olarak nedir ben anlamadım ?

    Ölü piksel mi yoksa cihazı beğenmeme mi ?

    Eğer ki ölü piksel ise hakkınızı arayın. Ama cihazı beğenmeme, performansını yetersiz bulma gibi bir sebepse. Satıcı haklı. O zaman herkes ürün alsın herkes açsın oynasın kurcalasin . Sonra aaa bu pubg kaldırmadı diye iade etsin. YouTube'deki milyarlarca inceleme videosu , performans test videoları boşuna mı var ?

    İnternetten alınan ürünlerde 14 gün içerisinde iade etme hakkı var.

    İsterse rengini bile begenmese iade edebilir. Evet isterse açar kurar beğenmedim der iade eder.

    Evet bunu herkes yapabilir.

    Kanunda yazıyor. Hakkını kullanır.

    TKHK madde 48/3 gereği mal satışları bakımından taahhüt edilen süre 30 günü geçemez. Cayma hakkı, tüketicilere satın aldıkları üründen 14 gün içerisindeki hiçbir koşula bağlı kalmadan iade edebilme imkânı sunar. Tüketicinin cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren, satıcı 10 gün içerisinde aldığı toplam bedeli tüketiciye iade etmek durumundadır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • scientia kullanıcısına yanıt

    O bizi ilgilendirmez internetten satmasin ozaman.

    İnternetten satiyorsa internet kurallarına uyacak.

    Hayır her ülkede kolayca iade oluyor da bizim ülkede neden sorun oluyor.

    Satmasin. İnternetten satmak zorunlu mu. Binlerce küçük esnaf işletme hepsi n11, GittiGidiyor, trendyolda vsvs.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.