Şimdi Ara

Mild Hybrid nedir aydınlatabilir misiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çogu araba mild hybride geçti. Tam olarak nedir. Bazı sorularım var.

    1. LPG gibi uzun dönemde motora zararı var mıdır?( Sonuçta sürekli kesintiler halinde çalışıp motora takviye yapıyor galiba)

    2. Aşırı sıcak ve soğuklarda riski var mıdır?

    3. Bozulma riski nedir, tamir olasılğı var mı?

    4. Bozuldu diyelim yaptırmadan devre dışı bırakıp kullanabiliyor muyuz?

    5. Yine aklıma geldikçe eklerim :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • 1. YOK.


    2. YOK.


    3. Aküler ne kadar sürede bozuluyorsa o kadar.


    4. Bilgim yok ama muhtemelen devre dışı kalır, standart araba olur.


    5. Ekleme :)


    Mild Hybrid dediğimiz sistemde, yukarıda bir arkadaş da yazmış, hem güç veren hem elektrik üreten bir alternatör var. BSG(ISG de diyorlar) var kayıştan tahrikli marş motoru ve alternatör diye çevirebiliriz. Belki buna bağlı 48volt batarya arızalanması durumunda marş almama ihtimali vardır. Standart marş motoru hata durumunda çalıştırsın diye varsa sıkıntı olmaz.


    Ancak mild hybridde olay biraz daha farklı. yüksek voltajlı bataryalar yerine genelde 48volt tercih ediliyor, kablo maliyeti ucuz olduğu için. 48volt üzerinde yüksek gerilimden insanı korumak için ekstra yalıtımlı kablolar gerekiyor. 12 voltu 48volta çevirip depoluyorsunuz. Bununla start stop sistemi de çalıştırılıyor, araçta akım çeken sistemler de (elektrikli direksiyon, elektrikli turbo, ısıtıcılar, havalandırma, aktif şasi sistemleri). Ancak aracı tek başına sürme olayı yok bu sistemde. En fazla içten yanmalı motora asist yapabilir.


    Sistemin sorun çıkaracak yeri 48volt aküsüdür. 8-10sene sonra bozulunca asıl o zaman problem olur.


    Audi SQ7'de eAWS sistemi mild hybrid sistemi ile besleniyor. Aktif viraj denge çubukları var. Aracın daha stabil olmasını sağlıyor.


    Elektrikli turbo ile gaza bastığınızda anında tepki alarak normal turbonun lagından kurtarabiliyorsunuz bu da emisyon düşürüyor.


    Maalesef sıkılaşan emisyonlar sonucu bu tarz sistemler var olacak nasıl günümüzde port enjeksiyonlu, yani manifolddan yakıt püskürtülen, benzinli motor neredeyse kalmadıysa ileride de böyle sistemlerin olmadığı araçlar çok az olacak.

    Volkswagen de geçen bir diyalog:
    + abi bunu da hybrid yapalım mı
    - yok ya pahalı olur. buna hibritimsi bi sey yapalim
    + nasi yani usta
    - bi faydası olmasın ama zararı da olmasın sorarlarsa var deyin
    + e peki o zaman niye var?
    - emisyon filan diyolar gene başımız ağrımasın çok da şey etme koy gitsin
    Diye bir diyalog geçti fakat saat 4 olduğundan bu kadarini hatırlayabildim. Iyi aksamlar.
  • şuan aydınlatamayız dışarısı karanlık


    gün içerisinde olabilir.

  • Volkswagen de geçen bir diyalog:
    + abi bunu da hybrid yapalım mı
    - yok ya pahalı olur. buna hibritimsi bi sey yapalim
    + nasi yani usta
    - bi faydası olmasın ama zararı da olmasın sorarlarsa var deyin
    + e peki o zaman niye var?
    - emisyon filan diyolar gene başımız ağrımasın çok da şey etme koy gitsin
    Diye bir diyalog geçti fakat saat 4 olduğundan bu kadarini hatırlayabildim. Iyi aksamlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Daha çok yeni bir teknoloji. Kullanıcısı arttıktan sonra bu sorulara yanıt bulabilirsiniz diye düşünüyorum..

  • Bana sorarsan en iyisi PHEV. Çoğunluğun ihtiyacını tam karşılıyor ancak hala bayağı pahalılar. Bu fiyatlar yüzünden pek getiren yok. Ben alacak olsam PHEV almak isterim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x-rayted -- 20 Mayıs 2021; 9:53:21 >
  • Marş motoru ve alternatör bir arada, ek olarak bu motora bağlı da bir batarya var. Araçtan güç istediğinde bataryayı kullanarak motora destek oluyor. Hem ağırlık avantajı var hem de güçlü bir motor kullanıldıysa gerçekten tasarruf yapılabiliyor. Ek olarak park halindeyken vs aracın radyosu lambaları vs bu hibrid sistemin aküsünden kullandığı için 12V akünün ömrü de daha uzun oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece emisyonları karşılamak için hibrite geçişte zaman kazandıracak geçici bir çözüm. Kesinlikle mild hibrit bir araba almayın. Çünkü üzerinde çok yatırım yapılmamış bir teknoloji. Yakıt tüketimine yada performansa gözle görülür hiçbir katkısı yok. Mercedes bmw vw Volvo hepsi şuan geçerli olan sıkı emisyonlar için çıkardı bunları biraz zaman kazanmak için. Gerçekten Toyota gibi gerçek hibrite geçene kadar zaman kazanmak için.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. YOK.


    2. YOK.


    3. Aküler ne kadar sürede bozuluyorsa o kadar.


    4. Bilgim yok ama muhtemelen devre dışı kalır, standart araba olur.


    5. Ekleme :)


    Mild Hybrid dediğimiz sistemde, yukarıda bir arkadaş da yazmış, hem güç veren hem elektrik üreten bir alternatör var. BSG(ISG de diyorlar) var kayıştan tahrikli marş motoru ve alternatör diye çevirebiliriz. Belki buna bağlı 48volt batarya arızalanması durumunda marş almama ihtimali vardır. Standart marş motoru hata durumunda çalıştırsın diye varsa sıkıntı olmaz.


    Ancak mild hybridde olay biraz daha farklı. yüksek voltajlı bataryalar yerine genelde 48volt tercih ediliyor, kablo maliyeti ucuz olduğu için. 48volt üzerinde yüksek gerilimden insanı korumak için ekstra yalıtımlı kablolar gerekiyor. 12 voltu 48volta çevirip depoluyorsunuz. Bununla start stop sistemi de çalıştırılıyor, araçta akım çeken sistemler de (elektrikli direksiyon, elektrikli turbo, ısıtıcılar, havalandırma, aktif şasi sistemleri). Ancak aracı tek başına sürme olayı yok bu sistemde. En fazla içten yanmalı motora asist yapabilir.


    Sistemin sorun çıkaracak yeri 48volt aküsüdür. 8-10sene sonra bozulunca asıl o zaman problem olur.


    Audi SQ7'de eAWS sistemi mild hybrid sistemi ile besleniyor. Aktif viraj denge çubukları var. Aracın daha stabil olmasını sağlıyor.


    Elektrikli turbo ile gaza bastığınızda anında tepki alarak normal turbonun lagından kurtarabiliyorsunuz bu da emisyon düşürüyor.


    Maalesef sıkılaşan emisyonlar sonucu bu tarz sistemler var olacak nasıl günümüzde port enjeksiyonlu, yani manifolddan yakıt püskürtülen, benzinli motor neredeyse kalmadıysa ileride de böyle sistemlerin olmadığı araçlar çok az olacak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 20 Mayıs 2021; 17:7:51 >




  • Araç yokuş aşağı inerlen motoru tamamen kapatıyor. Sıfır yakıt tüketimi. Müthiş bir şey

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt

    merhaba hocam çok güzel bilgiler naçizane benim de bir kaç sorum olacak size.

    peki aktif viraj denge çubuğu sadece audi sq7'de mi var yoksa yeni a3 mild hybrit araçlarda da oluyor mu?

    maalesef sıkılaşan emisyonlar sonucu bu tarz sistemler olacak demişsiniz.. neden maalesef start stop sistemi, elektrikli direksiyon, elektrikli turbo, ısıtıcılar, havalandırma vs bunların geri kazanılan enerji sayesinde akü ile çalışmıyor mu acaba?

    tam hybrid araçlarda ki gibi fren ve motor freni yapıldığında bu mild hybridte ki akü şarj oluyor mu acaba?

    bir de sürekli motoru kapat devri düşür tekrar devir al sürekli bunu yapması motora zarar veriyor mu?

  • Arkadaşın 2020 Konasinda (Dizel 48v sanırım) pandemi döneminde araç yattığı için, pandemiden normallesmeye geçildiği yaz bitiminde bayarya arızası verdi, çok can sıkıcı bir süreçti, çünkü o dönem parça tedariği sorunu vardı, ikame araç verildi vs, ama bu sistem arizalandiginda araç hicbir sekilde calismiyor hicbir elektrik aksamı çalışmıyor, yani amaan batarya da devrede olmasın diyemiyorsunuz.
    O zamanın parasıyla 100bin TL civarında bir modül birşey değişti garantiden.
    Şuan hâlâ biniyor aracına bir sorun yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VW özelinde konuşursak bu sistem elektrikli devirdaimi sürekli çalıştırabildiği için aşırı sıcaklarda faydası var. Mesela 50 derece sıcaklıkta yokuştan inerken araç Stop ettiği anda sistem son gücüyle devirdaimi çalıştırıp 50-60 saniyede ortalama 95-100 derece olan radyatör suyunu 80-85 dereceye düşürebilir.


    Şehir içinde kırmızı ışıktayken Stop edip benzer bir şekilde çift fan açıp aracı soğutabilir.


    Akü olmadan da araç kabiliyet olarak ateşleyebilse de yazılımsal kilit var ve İmmobilizer aküye bağlşı diye biliyorum yani akü olmadan marş bassa da motor çalışmaz. En fazla 500 devir çevirip kendini kapatır.


    Elektrik harcayan en sıkıntılı aksamlar devirdaim, yakıt pompası,tamamen elekltrikli direksiyon kutusu ve havalandırma diye biliyorum. Cam rezistansı da aynı şekilde.


    Mesela kışın silecekler, kalorifer, arka rezistans, buğu çözücü açtıysanız klima, aydınlatma grubu çalışıyor olacak ben bir defa Golf 6'nın çok soğuklarda 15 dk kaloriferini motor stop ettikten sonra çalıştırıp eve gittim sabah akü bitmişti. Yeni arabalarda akü dayanmıyor. VW zaten 2010'dan beri Touareg'lere çift akğü koyuyor kamyon aküsü taşıyor Touareg'ler.





  • irresponsible kullanıcısına yanıt

    o SQ7ye ozel bi sistem.


    Maalesef dememin sebebi, sistemleri ona gore calistirmak icin yeni seyler ekleniyor. her eklenen yeni parca biz son kullanicilara arac aliminda ek maliyet demek. Avrupa gibi yerlerde 8-10 yillik kullanim omrune dayanacak kadar yapiliyor artik bu sistemler. onlar kullanip cope atiyor. biz 15 yasina gelince bi "tülay hanımın muhteşem değişimi" yapiyoruz araclara. 30 yasinda curuyup koparsa 2-3tane arabadan 1 tane yapiyoruz vs vs. O yuzden maalesef diyorum, bu sistemler tr gibi trafikteki araclarin yas ortalamasi 13 gibi yusek olan ulkelerde son kullaniciya ileride sac bas yoldurur. Mild hybrid sistemlerinde tek bir standart yok, ortak nokta 48volt kullanarak akimi dusurmek ve yuksek guc ceken sistemlere soylediginiz gibi frenlemede veya hareketle gelen enerjiyi 48volt olarak depolamak ve onu uretici o aracta ne icin kullaniyorsa onda kullanmak. Cogu aracta elektrikli direksiyon icin kullanilacaktir diye dusunuyorum bu sistem. ve fazla kompleks sistemlerde sanayi ustalarimiz yeterli teknik bilgiye sahip olmadigi icin bu arizalari tamir etmek zor olabilecek. cunku bazi durumlarda sistemler yanlis hata kodu verebiliyor. direksiyon elektrik motoru aci hatasi verir ama halbuki bozulan bataryadan dolayi yeteri kadar akim cekemedigi icin duzgun donememistir. sorun burada elektrikli motor veya aci sensoru degil batarya iken muhtemelen deneme yanilma yontemiyle ariza bulmaya calisacaklar gereksiz parca degisimleri olacak...


    start stop sistemi zaten mumkun oldugu kosullarda stop et calistir yapiyor. yani normal calisma kosullarinda bir motoru calistirip durdurmanin bir zarari yok. hava soguksa motor daha isinmamissa vs vs gibi kosullarda zaten devreye girmiyor...





  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt

    çok teşekkürler, farklı açıdan bakmanız güzel olmuş. aslında elektrikli araçların ömrüde 10 yıl zira aküler bittiği zaman yeni akü değişimi için bir araba kadar maliyet olacak bu durumda mevcut elektrikli araçlar çöp olacak kanısındayım ama ileride ne olur bilinmez.


    bir merak ettiğim konu da nedense vag grubundaki c hatcback araçların hepsinde mild hybrit var. suv modellerinde bu durum yok. nedeni hakkında bir görüşünüz var mı acaba?

  • irresponsible kullanıcısına yanıt

    Binek araç satamıyor VW Passat ın fişini çekti.


    Golf te Hybrid olmasa onu da satamaz.


    2024'te SUV'lara elektrik gelecek zaman alınmalı ne alınacaksa.

  • Hocam hiç herhangi bir vw bayiyi arayıp golf var mı diye sordunuz mu :) gelmesi için 1 yıl bekleyen var. Suv araçların ileride gereksiz olduğu anlaşılacak bence. Hem çok büyük hem de karoserinden dolayı yakıt tüketimi ekstra 2 lt daha fazla hatchback araca göre bnce

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • irresponsible kullanıcısına yanıt

    Alakası yok SUV araçlarda momentumu korursan daha az yakar.

  • Bunu fiziksel olarak açiklarsaniz nobel fizik odulu alirsiniz yeni cikacak 500 tl lere resminiz basılır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.