Şimdi Ara

kaza sonrasi on tekerler arasi mesafe farki.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
2
Favori
5.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dusuk hizda viraji donerken sag onden duvara once darbe sonra surtme sonucu kaza yapildi. islemler yetkili servis tarafindan yapildi. araba sola kaydigi icin on tekerleri olctum. kazali olan taraf yerden camurluk mesafesi diger tarafdan 1 cm daha yukarda. yani bu olcume gore arac 1 cm cm sola yatik vaziyette. yandan camurluklara mesafesi de kazali taraf diger tarafdan yarim cm fazla. yetkili serviste deneme surusu yapildi, usta ne cekme yok zaten bir sey olsa rotta cikardi dedi... hakikaten o surdugunde cekmedi sola. ben surdugumde yine cekiyofu sanki :) yukseklik farklarina da normal dedi. her arac ayni olmayabilir dedi. rot basi rot kolu degisti... amortisor ve salincakta skinti yoktu degistirmedik dedi.
    netten arastirma yaptim, bu farklarin sase yamuklugu, travers, salincaklar, yaylar vs gibi bir suru yazi okudum. acaba sanayiye gidip tekrardan rot mu yaptirsam? ne onerirsiniz...
    aracin ilk sahibiyim ve ilk kaza. sola keskin viraj alirken dusuk hizda aracin camurluguna denk gelen kat kat cikan kaldirim taslarina vurup surttum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Hocam önceki konunuzu da hatırlıyorum. Yanlış hatırlamıyorsam amortisör değişimiyle alakalıydı. Bence imkanınız varsa bu arabayı satın. Belli ki çok titizsiniz bu konuda. Rota girmiş arabada usta sorun yok diyorsa sorun yoktur. Hem de yetkili servis tarafından yapılmış işlemler. Satıp kazasızını alma imkanınız varsa bence yapın. Diğer türlü 1cm ilerde 1 cm geride derken sinir stres sahibi olursunuz.

  • Hocam önceki konunuzu da hatırlıyorum. Yanlış hatırlamıyorsam amortisör değişimiyle alakalıydı. Bence imkanınız varsa bu arabayı satın. Belli ki çok titizsiniz bu konuda. Rota girmiş arabada usta sorun yok diyorsa sorun yoktur. Hem de yetkili servis tarafından yapılmış işlemler. Satıp kazasızını alma imkanınız varsa bence yapın. Diğer türlü 1cm ilerde 1 cm geride derken sinir stres sahibi olursunuz.

  • Spirited kullanıcısına yanıt
    evet dogru hatirladiniz:) rot u disarda yaptiriyor servis. sola cektigi icin lastikleri olcmustum fark olunca sorayim dedim. bide nette o kadar cok yazi var ki adamin akli karisiyor. tesekkur ederim cevabiniznicin :) goruntu icin degil, surat ve virajlarda sikinti olur diye aslinda kafaya taktim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nc39 -- 18 Mayıs 2021; 21:53:13 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • nc39 kullanıcısına yanıt

    anladım. kaza sonrasi on tekerler arasi mesafe farki. Böyle şeyler insanı hem maddi hem manevi yıpratıyor. Arkadaşım palioyla kaza yaptı. Bagaj kapağı değişti. Aralıklar farklı dedi uğraştı. Kilit ayarsız dedi uğraştı. menteşe kaymış dedi değiştirdi. Yan sanayi bagaj kapağı bu, orjinal çıkma alayım dedi aldı. olmadı. En son ona da söyledim sat kazasızını al. Sattı da başka araba aldı da kurtulduk. Yoksa kaportacılarla ortak olmuştuk.

  • Spirited kullanıcısına yanıt

    evet haklisiniz cok takmamak gerek. kazadan sonra eskisi gibi olmuyor :) dedigim farklar verdiginiz cevapara gore onemli degil sanirim, o zaman surecegiz. satarsak alamayiz bu piyasada :))


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satın uğraşmayın tarzı yorumları ciddiye almamak gerekir bence düzelmicek bir sorun degildir onarım yapan yere tekrar başvurun sorunu tespit edemezse sigorataya konuyu bildirip sorunu çözüp onarıp masrafinı almak gerekir aracı incelemedn sebebi anlamak zor olur her kazadan sonra araç satılıp yenisi alınacaksa vay halimize

    Bu arada değişen parçalar neler mesala darbeyi alan tarafın amortisör degistiyse öbür tarftada değişim oldumu yada ayni değişim alt takım için nasıl oldu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Canbey96 -- 18 Mayıs 2021; 22:5:46 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nc39

    evet haklisiniz cok takmamak gerek. kazadan sonra eskisi gibi olmuyor :) dedigim farklar verdiginiz cevapara gore onemli degil sanirim, o zaman surecegiz. satarsak alamayiz bu piyasada :))

    Sonuçta araba bir çuval civata. Aracınız çok güzel, hatta birçok kişinin hayalindeki marka. :) 1cm alçak, 1cm yüksek sizin için hiç bir sorun oluşturmaz. Dediğiniz gibi, keyfini çıkarın. Kazasız belasız sürüşler.

  • Vurdugun taraftaki amortisör kulen yamulmuş muhtemelen.

    Amortisörün ana iskelete bağlandığı yerdir. Tekerden alinan sert darbelerde gönyesi kayar. O saatten sonra da araba birdaha asla eskisi gibi olamaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Canbey96 kullanıcısına yanıt
    bugun gidip ilk once test surusu yapildi sola cekme satlanilmadi, rot tas gibi dedi usta. sonra duz bi yere cekip metre ile olculdu, 1 cm den daha az olculdu , bu da bir sorun teskil etmez dendi...

    sadece rot basi, rot kolu ve tekerlek gobegi degisti. amortosir , salincak ve yay degismedi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    bugun bir daha sordum, amirtosoru. amortisorde bir sorun yoktu, olsa zaten degistirirdik dedi... araba surusunde bir sikni yok, sadece sola cekiyor diyordum ama bzi yollarda cekme yapiyor bazi yollarda dumduz gidiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam benzer bir sorun yaşadım, yay dönmüş olabilir. Yayı göz ile kontrol edin, diğer tarafla duruşu aynımı.
    Şase den şüpe ediyorsanız, birde şase ustası baksın.
    Araç lifte kaldırılıp, amortisörlerde kaçak varmı bakılmalı. Bazen tek taraf kaçırabiliyor. Ölçüm yapılacaksa bile, teker sökük liftte yapılmalı. Bu şekilde sorun yoksa yüke bindiğinde, sıkıntı çıkıyor demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Spirited kullanıcısına yanıt
    tesekkur ederim, size de kazasiz belasiz surusler. :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    yaya gozle baktim sikinti yoktu. bu dediklerinizi rot balanscilar bakar mi? okdugum kadariyla, rotta kaster ayarlarina bakip sanirim sasenin yuzde kac kaaydini gorebiliyorlardi.
    bu arada, amortisor yukseklik degilde sadece darbe emici degil miydi? birde araci surerken titreme, ani frenlerde direksiyon donmesi gibi hicbir sikayet yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nc39

    bugun bir daha sordum, amirtosoru. amortisorde bir sorun yoktu, olsa zaten degistirirdik dedi... araba surusunde bir sikni yok, sadece sola cekiyor diyordum ama bzi yollarda cekme yapiyor bazi yollarda dumduz gidiyor.
    Bahsettiğim yerin amortisörle alakasi yoktur. Adı sadece öyle. Amortisör denen mekanizmanin yuvası olduğu içun.

    Aracın ana iskelet elemanıdır.

    kaza sonrasi on tekerler arasi mesafe farki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    aa pardon bilmiyordum. Bu da arac sabitken yukseklik farki yaratabiliyior demek. bugun gittihimde bunu bilmedigim
    icin soramadim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    ariza sebeplerine baktim evet burdan da olabilirmis. Buna direkt servis mi bakmasi lazim acaba kontrolu zor mudr

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nc39

    ariza sebeplerine baktim evet burdan da olabilirmis. Buna direkt servis mi bakmasi lazim acaba kontrolu zor mudr
    İşin uzmani bir kaportacı dışında kimse anlayamaz. Servisin kaporta boya ustasi işi biliyorsa yakalar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    onlarin yakalayacagi bir sey olmuyor genelde:) peki sokerek falan mi bakiyorlar?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nc39

    onlarin yakalayacagi bir sey olmuyor genelde:) peki sokerek falan mi bakiyorlar?

    Amortisör kulesine gelene kadar kırılacak 100 tane yer var. Amortisör sağlam kalıp, kulesi hasar görmesi imkansıza yakın gibi birşey. şaseciler manuellerden iki kule arasındaki ölçüyü mm cinsinden bulup çubukla ölçüm yapıyor. Sökülecek birşey yok. Kılıç sacına olan mesafeler karşılıklı olarak ölçülür. Dengesizlik varsa şase düzeltim işlemine gidilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Spirited -- 18 Mayıs 2021; 23:29:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spirited

    Amortisör kulesine gelene kadar kırılacak 100 tane yer var. Amortisör sağlam kalıp, kulesi hasar görmesi imkansıza yakın gibi birşey. şaseciler manuellerden iki kule arasındaki ölçüyü mm cinsinden bulup çubukla ölçüm yapıyor. Sökülecek birşey yok. Kılıç sacına olan mesafeler karşılıklı olarak ölçülür. Dengesizlik varsa şase düzeltim işlemine gidilir.



    Alıntıları Göster
    Kule sacı esniyor. Gönyesinin kontrol edilmesi lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.