Merhaba benim motorun aküsü 12v 15amper de acaba 12v 90 amper arabanın aküsünü söküp motora bağlasam çalışıyor mu diye kontrol için bir zararı olur mu amperi fazla ya oto aküsü o yüzden soruyorum voltlar aynı < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Oto aküsü ile motor çalıştırmak
-
-
Bir şey olmaz.
-
12 Volt olduktan sonra hiç bir şey olmaz. Orada yazan amper, amper/saat cinsindendir. Yani otomobilinizin aküsü 90 amperlik bir yükü 1 saat boyunca karşılayabilir demektir. Bir başka deyişle 45 amper yükü 2 saat karşılayabilir.
-
Çalıştırmak konusunda sorun yaşamazsın, AMA motosikletin akusunu bir kaç dakikadan fazla bağlı tutmamak gerekli.
Arabanın Aküsü 90Amper, (ki büyük bir araba herhalde) normalde bir akü 2Amper ile şarj olur(motor) eğer siz 90Amper bir aküyü bağlarsanız motorun aküsü bir anda yüklenecektir.
Aşırı isinabilir patlayabilir. Çok bağlı tutmamak gerek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: NextMove
Çalıştırmak konusunda sorun yaşamazsın, AMA motosikletin akusunu bir kaç dakikadan fazla bağlı tutmamak gerekli.
Arabanın Aküsü 90Amper, (ki büyük bir araba herhalde) normalde bir akü 2Amper ile şarj olur(motor) eğer siz 90Amper bir aküyü bağlarsanız motorun aküsü bir anda yüklenecektir.
Aşırı isinabilir patlayabilir. Çok bağlı tutmamak gerek.toplam 3dk filan sürse sorun olmaz dimi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok fazla yükleneceğini sanmıyorum hatta hiç sarj bile etmeyebilir çünkü sarj için voltaj düşük kalıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 13 Mayıs 2021; 11:53:18 > -
Olmaz Muhtemelen ama daha fazla tutmamaya çalışın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: NextMoveOlmaz Muhtemelen ama daha fazla tutmamaya çalışın.
Yok abi aküm benim motorda takılı zaten
sonra o araba aküsünü hemen aküme bağlayıp 1-2 dk içinde marş a basacağım motor eğer çalışır ise kapatcam ve sökcem amaç ım zaten aküm mü bozuk motor mu çözmek gibi bir şey toplasan sökmem takmam en fazla 4-5 dk takılacak herhalde ama teşekkür ederim bilgilendirmeler için iyi bayramlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tam olarak sorunun nedir? Mars basmıyor mu? Markasi modeli ne?
Motorun yan ayakligi var mi? Calistirmayi denedin mi?
Vitesliyse 2. Viteste vurdurup dene?
Motordan anlarim yardimci olabilirim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba, daha önce arabadan motoruma takviye yapmıştım sorun olmamıştı.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Alisilin07
Tam olarak sorunun nedir? Mars basmıyor mu? Markasi modeli ne?
Motorun yan ayakligi var mi? Calistirmayi denedin mi?
Vitesliyse 2. Viteste vurdurup dene?
Motordan anlarim yardimci olabilirim.Motorumun yan ayaklığı var ama motorun yan marş basma yeri yok marş için ayak marşı yani
motorum bmw f650gs olay söyle oldu
temmuzda bakım yapıldı akü de yeni aldım 15amper 12 volt ama Aralık ayında aküyü söktüm motoru hiç çalıştırmadım şimdi aküyü şarj ettirdim voltaj 12.8 geliyor ama motor çalışmıyor
benzin geliyor buji ateşliyor başka şeyleride kontrol ettim tek akü kaldı geriye o yüzden aküyü deneyeceğim
vurdurmada işe yaramıyor benim motorda :( tek şans akü değiltirmek/takviye filan işte beyin 10 amper altını algılayıp çalıştırmıyormuş öyle bir şey duydum yabancı forumlarında o yüzden tek akü kaldı denemediğim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNAMerhaba, daha önce arabadan motoruma takviye yapmıştım sorun olmamıştı.
Bende bugün akşam yapacağım motorun yanına 12v 90 amper bir araba aküsü götüreceğiz arabadan söküp takviye kablosu ile benim aküye bağlayıp deneyeceğim bakalım
benim aküm şu an 12.65V a düşmüş 12.8 den marş deneye deneye marş çeviriyor ama çalışmıyor bizim amper olayı varmış
acaba motorun aküsü 12.8v olupta amperi düşük kalmış olabilir mi ki
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benzin bozmuş olabilir karbüratör varsa tortu yapmıştır.
BMW elektronikte hassas olur. Kitapçıga bakmayı unutmayın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: NextMoveBenzin bozmuş olabilir karbüratör varsa tortu yapmıştır.
BMW elektronikte hassas olur. Kitapçıga bakmayı unutmayın.
Benzin olayına da girdim abi
benzin kapalı idi full depodan az biraz az idi 50km kadar gezmiştim en son şimdi motoru çalıştırmadan önce eski benzinin 10lt kadarını 2 5lt şişeye çektik pompa ile sonra yeni aldığım 5+2.5lt şişe benzin koymuştum yani benzin yeni + enjeksiyon lu motor karbüratör yok
enjeksiyon için de söktük/çıkartık marş denemesi sırasında benzin püskürtme yaptı yani benzin geliyor ama çalışmıyor buji de ateşliyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aklıma geriye bir tek akü ya da BMW'nin olası elektronik sensör hataları geldi. Ama akü değerleri düşükse de elektronik devreler hata verebilir.
Izlediğiniz yol mantıklı geldi. Umarım sorununuz çözülür. ;)
Bu arada 650GS bence 1200Gs adventure Dan daha fazla gerçek amacına hizmet eden benim BMW de dayanıklı olduğunu düşündüğüm motorlardandir. Keyifle sürmeniz dileğiyle..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: NextMoveAklıma geriye bir tek akü ya da BMW'nin olası elektronik sensör hataları geldi. Ama akü değerleri düşükse de elektronik devreler hata verebilir.
Izlediğiniz yol mantıklı geldi. Umarım sorununuz çözülür. ;)
Bu arada 650GS bence 1200Gs adventure Dan daha fazla gerçek amacına hizmet eden benim BMW de dayanıklı olduğunu düşündüğüm motorlardandir. Keyifle sürmeniz dileğiyle..
Maalesef yine çalışmadı bir tek akü idi denemediğim
olay söyle oldu
temmuz ortasında 2020 buji bobin vs çok ağır bakım oldu baskı balata filanda ama benzin tarafına enjeksiyon filitre pompa el sürülmedi
neyse 2020 Aralık ayının başına kadar yine uzun yollarda çok güzel kullandım şehir içi de 13 bin filan gezdirdi beni Aralık 2020 de kaldırdım eve motoru aküyü de söktüm kenara koydum
ara ara yeni sinyal almış idim onun içinde aküyü bağladım 10 sn filan çalıştırdım aküyü marş basmadan sonra hemen çektim kutupları en son nisan 23 de şarj ettirdim akümü ve motoruma taktım o tarihden beri çalışmıyor
kontrol ettiklerin
yeni benzin koymak
enjeksiyon dan benzin püskürtmesi gelmesi
bujilerin ateşlemesi
sağ yan kapak açıp krank sensörü
yan ayaklık müşürü (ayaklık açık vites boşta değil sanarsa çalışmıyor)
en son başka akü takviye
benim artık yapacağım bir şey kalmadı gerisi haftaya İstanbul’a gideceğiz minibüs ayarladım günü belli değil ama paravan bir şey malzeme götürecekmiş onla bırakacağım bakalım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Muhtemelen basit bir ariza ama iste cozulmeyince olmuyor.
Vakti zamaninda Yamaha Ybr calismadi. Ne yaptiysam olmadi ki arizasiz basit ve taş gibi motordur.
Ariza hic ummadigim biyerde cikti. Meger kontak arizaliymis. Wd 40 i boca edince calismisti.
Mars bastigi halde bujiye elektrik geldigi halde calismiyordu. Megerse elektrik yetersiz geliyormus. Tabi biz elwktrik geliyo diyoduk.
Bmw forumlarinda anlayan bi usta muhakkak cikar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam geçmiş olsun.
Öncelikle ateşleme geliyor evet ama güçlü mü zayıf mı? Marş çevirirken bujinin kafasına aynı evdeki aygazın bujisi gibi güçlü mü atıyor yoksa ölü mü?
Hava filtresini söküp borunun içine balata spreyi gibi yanıcı bir sıvı sıkıp deneyin çalışır gibi oluyor mu?
-
quote:
Orijinalden alıntı: xxkowboyxxHocam geçmiş olsun.
Öncelikle ateşleme geliyor evet ama güçlü mü zayıf mı? Marş çevirirken bujinin kafasına aynı evdeki aygazın bujisi gibi güçlü mü atıyor yoksa ölü mü?
Hava filtresini söküp borunun içine balata spreyi gibi yanıcı bir sıvı sıkıp deneyin çalışır gibi oluyor mu?
Merhaba
2 adet buji var ve bunlarda ateşleme görüldü
fotoğraf ı var video durdurup almıştım ekliyorum
son dediğiniz kelebek boğazı denen yere balata spreyi ile çalıştırma denemedim ether gibi spreyde sıkıyorlar biliyorum yanmayı güçlendirmek için onları denemeye cesaret edemedim yanlış bir şey olsun istemedim
akü olayınıda eledim başka akü ile de aynı
işin garip i benzin kokusu egzozdan geliyor
benim tahminim adaptasyon ile ilgili bir sıkıntım olabilir uzun süre aküsüz kaldı ya motor herhalde tekrar g911 gibi cihazla filan bir adaptasyon yapıyorlar yada başka pc ye bağlayıp otb mi ne ile o şekil çözülecekmiş gibime geliyor haftaya İstanbul’a götüreceğim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Alisilin07
Muhtemelen basit bir ariza ama iste cozulmeyince olmuyor.
Vakti zamaninda Yamaha Ybr calismadi. Ne yaptiysam olmadi ki arizasiz basit ve taş gibi motordur.
Ariza hic ummadigim biyerde cikti. Meger kontak arizaliymis. Wd 40 i boca edince calismisti.
Mars bastigi halde bujiye elektrik geldigi halde calismiyordu. Megerse elektrik yetersiz geliyormus. Tabi biz elwktrik geliyo diyoduk.
Bmw forumlarinda anlayan bi usta muhakkak cikar.Baya bir kişiye gruptan sordum enjeksiyon buji akü krank sensörü vs çok kontrol ettim ama olmadı ne yazıkki evet basit bir şey ise ne çok mahcup olacağım bende ama işte bilmiyorum neden böyle yapıyor işin gariplik yanı 4 senedir hiç böyle sıkıntılar çekmemiş idim çalışan motor idi sadece kış geldi diye dedemin giriş kat evi yer var diye odaların 1 ine koydum geçen sene de koymuştum ama akü sökmemiş arada çıkarmıştım motoru bu sene 5 ay hiç el sürmedik aküde sökük durdu ama şarj ettirdim şimdi gariplik ya çalışmıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- en iyi benzin hangisi
- en iyi h4 led ampul
- lpg tank değişimi sonrası muayene süresi
- balon yapan lastik tamiri
- bor motor katkısı zararları
- togg ortakları
- fiat egea 2022 fiyat listesi
- hyundai staria yorum
- m4 csl
- cherry euro ncap
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X