Şimdi Ara

Çift bölmeli dijital klimada sağ ve sol ısı farkı sorunu (çözüldü)?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar videoda detaylı bir şekilde açıkladım.Öncelikle söyleyim;aracın kronik sorunu olan klima klepe dişlisi problemini halletim.Bu başka birşeyden kaynaklanıyor ama neden?Sizce neden kaynaklanıyor arkadaşlar?



    ÇÖZÜM EN SON MESAJDA ARKADAŞLAR




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 1 Haziran 2021; 19:4:55 >



  • O ısı sensörünün değişimi olmuyor mu,soldakinin yani

    Bu çift bölgeli klima tam baş belası,sürekli iki tarafı aynı derecede tutsak bile arıza yapıyor,klepe dişlisi değişimini nasıl yaptınız benim araçta konsolun komple sökülmesi gerek o yüzden dokundurmadım havalar ısınınca elektrikçiye gidiyorum soğuğa ayarlıyor,havalar soğuk olunca sıcak yaptırıyorum ayarı.Adam torpidoyu çıkarıyor ordan elini sokup uğraşıyor baya.

    Reno mühendisleri sağolsun ufak bi parca değişimi için konsolu komple sökmek gerekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    O ısı sensörünün değişimi olmuyor mu,soldakinin yani

    Bu çift bölgeli klima tam baş belası,sürekli iki tarafı aynı derecede tutsak bile arıza yapıyor,klepe dişlisi değişimini nasıl yaptınız benim araçta konsolun komple sökülmesi gerek o yüzden dokundurmadım havalar ısınınca elektrikçiye gidiyorum soğuğa ayarlıyor,havalar soğuk olunca sıcak yaptırıyorum ayarı.Adam torpidoyu çıkarıyor ordan elini sokup uğraşıyor baya.

    Reno mühendisleri sağolsun ufak bi parca değişimi için konsolu komple sökmek gerekiyor

    Hocam servise sorduğumda bana da komple göğüs sökülmesi gerekiyor dediler.2-3000 tl masrafı var dediler.Dişlileri 120 tl gibi bir meblaya alıp kendim değiştirdim.Bravo forumunda benim ve diğer arkadaşların yaptığı ayrıntılı tamirat konusu var.El freni altındaki konsol,kol dayama,diz hava yastığı,direksiyon,sol yan plastikleri sökerek aracın orta bölümünde bulunan aliminyum iskelete ulaşıyoruz.Klima klepe motoru bu iskeletin altında yer aldığı için araç için herhangi bir zarar oluşturmayacak şekilde metali 80 mm lik pançla kestikten sonra klepe motoru karşımızda.Ben işin biraz kolayına kaçtım yoksa bravonun göğüsünü söküp takabilirdim.Sorunu halletim ama şimdi de böyle bir sıkıntım var.Neden kaynaklanıyor acaba?

  • Arkadaşlar koca forumda şu problemden anlayan hiç mi yok.Eskiden forumda bu tür teknik meseleler daha güzel tartışılır,açıklığa kavuşturulurdu.

  • Benim de ortadaki menfezlerden hava çıkışı olmuyor. Sağ ve soldan geliyor. Sorun ne olabilir?
  • Klapenin sağlamlığından eminseniz sağ-sol soğutma farkı klima gazının eksikliğinden yapabiliyor. Gazı tamamen çekip tekrardan tam dolum yaparak demenizi öneririm.

  • Geçtiğimiz yaz başında Clio 4 aracımda aynı sorunu yaşadım. Bende de sağdan gelen hava soğuk, soldan gelen hava sıcaktı. Klima gazı dolumu yaptıktan sonra sorun düzeldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar sorunu çözdüm ve bu problem hemen hemen tüm araçlarda olduğu için nasıl çözdüğümü konu açarak açıklamak istedim.O kadar forumlarda youtube veya diğer internet mecralarında araştırmama rağmen bulamadım.En sonunda epey bir zamandır yaşadığım problem kayıplara karıştı.Daha iyi anlamanız için aşağı yeni video ekliyorum arkadaşlar.Aracın el fireni altındakikonsol komple,vites körük ve çerçevesi,kolçak ve soğutmalı hazne,diz hava yastığı.Orta yan plastik döşeme ve direksiyon sökülüp aşağı alında.Videoda görüldüğü gibi klepe motoru dışarı alındı ve içi temizlenerek yerine takıldı.Video sonunda motorun yerine oturmama sorununu da 26 derece seviyesine getirdiğimde klepe dişlisi kol dişlisine karşılık getirerek çözdüm.Herşeyi toplayıp tekrar taktıktan sonra resetleme ile sorun ortadan kalktı


    Arkadaşlar sorun klepe motoru içindeki trimpotun zamanla ayarı bozularak klima beynine yanlış komut göndermesi sonucu klepe dişlisinin sürekli soğuk sıcak yönünde çalışması ile oluşuyor.Temizlenip yerine ayarlanıp takınca sorun ortadan kalktı fakat tekrar ederse trimpot tamiri olmadığı için klepe motorunun değişmesi gerekiyor.


  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.