Şimdi Ara

din ile ilgili(cahilliğimden sebep) yaşadığım çelişkili soru... (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
2.144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • siz bunun güvenilir olduğuna mı inanıyorsunuz gerçekten 15 dk araştırmayla 1400 yıllık karambol hallolacak mı gerçekten?

  • führerbunkerkot1 kullanıcısına yanıt
    evt

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • evet o yüzden bu bilgi birikiminiz sayesinde sorumun cevabına ulaştım!

  • konu hakkında bilgilendirebilecek veya kendi görüşünü belirtecek yok mu? cevaplarınızı bekliyorum

  • İnsan beyni sınırlıdır gözümüz nasıl her şeyi göremiyorsa beynimizde her şeyi algılayamaz yani bunu kesin bir cevapla anlatmak imkansızdır



    "matematikte sonsuz+1 diye bir kavram yok değil sadece bilinemez ali nesinin güzel sözü var bilinmezlik diye bişey yok sadece işimize öyle geldiği için öyle kabul ediyoruz diye her taraf bilinmemezlik dolu çok garipsiyorum bunu"


    Yorumunuzda belirttiğiniz gibi bilinmezlik diye bir şey yok sadece biz algılayamadığımızdan işimize öyle geliyor


    Belki sorduğunuz cevabı eski alimler cevaplayabilirdi lakin onlara da yüzyıllardır rastlanmıyor hocam

  • Dostum sordugun soru çok anlamsız. Sonsuzdan daha büyük bir şey istiyorsun sen. Öyle bir şey yok ki ? Senin sordugun soru kenarı olan cember çizilir mi ile ayni kondisyonda. Ha sormak istersen sunu sor kendine: Her şeye gucü yeten en ustun varlık gerçekten var mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • General Tao kullanıcısına yanıt

    hayır hocam soru gayet mantıklı ukalalık olarak algılamayın çok düşündüm birçok hocaya gerek okul gerek müftülük vs sordum soru mantığında sıkıntı yok ve soruda belirttiğim neden yaratsın ki diyenler grubuna girmenize ramak kala dönmüşsünüz cümlenizden, sizin örneğinizde olduğu gibi köşesi olan çember senin için mümkün değil ama bahsettiğimiz ilah için mümkün ki bende tam bu çelişkinin sebebini öğrenmek için soru sormuştum umarım soruyu biraz daha algılarsınız




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi führerbunkerkot1 -- 5 Mayıs 2021; 14:55:35 >
  • evet hocam buna da diamond tema denen bi genç var onu örnek verebilirim madem algı gücümüzün ötesinde ise bizden neyi neden anlamamızı bekliyorlar bu da önemli bi soru müslümanım diyen çok ama dediğiniz hocalardan gerçekten hiç yok

  • quote:

    Orijinalden alıntı: führerbunkerkot1

    evet hocam buna da diamond tema denen bi genç var onu örnek verebilirim madem algı gücümüzün ötesinde ise bizden neyi neden anlamamızı bekliyorlar bu da önemli bi soru müslümanım diyen çok ama dediğiniz hocalardan gerçekten hiç yok

    Bizim anlamamız gereken ve sorumlu tutulduğumuz kısımlar Kur'an da belli oluyor hocam


    Sizin merak ettiğiniz konu gibi diğer konuları da ölünce anlarız


    "müslümanım diyen çok ama dediğiniz hocalardan gerçekten hiç yok"


    Dinin yozlaşmasının zirve olduğu şu dönemde gerçek alimlerinin olma ihtimali dinazor bulma ihtimali ile aynı

  • führerbunkerkot1 kullanıcısına yanıt

    Simdi anladım sorunu. Bunun 2 cevabı var (en azından benim için)

    Tanrı mantıkla sınanabiliyor ise bu durumda yaratamaz (yani her şeye gücü yetmez) ve bu durumda tanrı yoktur çünkü tanrı her şeye gücü yetendi. Mantıkla sinanamiyor ise bu durumda hicbir sey soyleyemeyiz çünkü ne dersek diyelim her zaman zıttı olacaktır. Mantık kurallarının dışına çıkarırsak tanrı kendinden ustun bir varlık yaratabilir ama bu durumda ilk tanrı artık tanrı olmaz.Durumun sacmaligini gördün di mi ? Bu yüzden en mantıklı açıklamanın agnostizm olduğunu düşünüyorum.


    Ben kendi fikirlerimi söyledim, gerisini sana bırakıyorum. Düşünmek güzeldir :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: General Tao

    Simdi anladım sorunu. Bunun 2 cevabı var (en azından benim için)

    Tanrı mantıkla sınanabiliyor ise bu durumda yaratamaz (yani her şeye gücü yetmez) ve bu durumda tanrı yoktur çünkü tanrı her şeye gücü yetendi. Mantıkla sinanamiyor ise bu durumda hicbir sey soyleyemeyiz çünkü ne dersek diyelim her zaman zıttı olacaktır. Mantık kurallarının dışına çıkarırsak tanrı kendinden ustun bir varlık yaratabilir ama bu durumda ilk tanrı artık tanrı olmaz.Durumun sacmaligini gördün di mi ? Bu yüzden en mantıklı açıklamanın agnostizm olduğunu düşünüyorum.


    Ben kendi fikirlerimi söyledim, gerisini sana bırakıyorum. Düşünmek güzeldir :)

    Zıttı derken açmayı unutmusum kusura bakma  

    Az önce gösterdiğimiz üzere tanrı yaratabilir demiştik. Bunun zıtti Yaratamaz ve bu durumda her şey çözülür ancak hala ilk kabulumuzden dolayı olay mantıksızdır. Bunu her şeye uyarlayabilirsin :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • General Tao kullanıcısına yanıt

    evet hocam banada mantıksız gelmiyor değil agnostikler ama bakalım nereye varacağız

  • Güç ve yaratma sadece O'na mahsustur. O olmasaydı zaten 'güç' ve 'yaratma'dan söz edilemezdi. O yüzden güç karşılaştırması yapılamaz. Soruda mantık hatası var.

  • İlginç bi yaklaşım


    Şöyle bi benzetme yapsak. Siz önünüzde yanmakta olan bir ateşe elinizi soktuğunuzda yanacağını bildiğinizden o ateşe elinizi sokar mısınız?


    "Her şeye gücü yeten Allah" kendinden daha yüce bir varlık yaratabilir mi? mümkün. 

    Mümkün olmasa o zaman "her şeye gücü yeter" ile çelişkili.


    Şayet böyle bi yaratma olsaydı, yarattığı daha yüce varlık, Allah'ın kendi varlığını sonlandırabilir miydi? mümkün


    O zaman ihtimaller dahilinde, her şeyi yaratmaya gücü yeten ve sonsuz bir Allah düşünülemez.


    Peki, Allah sonsuz ilmi ile yaratacağı kendinden daha yüce varlığın kendi varlığını sonlandırabileceği ihtimalini öngörmüş/bilmiş olup, böyle bir varlığı "bila isteye" yaratmamış olabilir mi? mümkün


    O halde, her şeyi yaratmaya gücü yoktur denilebilir mi? bu da mümkün


    Yani bir paradoks mevcut...


    ilgiyle takip edeceğim

  • sayın @Kuasar.p hocam

    1.si güç karşılaştırması yok soruyu dikkatli okumanızı tavsiye ederim



    2.si güç ve yaratma o na mahsustur demişsiniz zaten biz çelişkiyi kendi içerisinde oluşturuyoruz ben sen o(insan) yaratabiliriz felan demedim zaten sadece kendi kendisini çelişkide bırakmaz mı diye sordum soruyu.


    o olmasaydı güç ve yaratmadan söz edilemezdi demeniz soruyu okumadığınızı gösteriyor hocam lütfen ince bi çizgi var kaçırmayalım


  • kadobay kullanıcısına yanıt

    evet hocam bende sizin görüşlerinizi beğendim benim demek istediğim de bu zaten ''neden yaratsın'' felan değil olay bir şeyin ebedi ve ezeli olması için hiçbir ihtimal ona gölge düşürmemeli ama kendinden yüce bi varlık yaratma gücüne de sahipse o zaman ebedi ve ezeli olmamış oluyor çünkü (YARATMASA BİLE) (YARATMAK İSTEMESE BİLE) sonsuz kümede bi ihtimal onu geçmiş ondan yüce olmuş oluyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: führerbunkerkot1

    sayın @Kuasar.p hocam

    1.si güç karşılaştırması yok soruyu dikkatli okumanızı tavsiye ederim



    2.si güç ve yaratma o na mahsustur demişsiniz zaten biz çelişkiyi kendi içerisinde oluşturuyoruz ben sen o(insan) yaratabiliriz felan demedim zaten sadece kendi kendisini çelişkide bırakmaz mı diye sordum soruyu.


    o olmasaydı güç ve yaratmadan söz edilemezdi demeniz soruyu okumadığınızı gösteriyor hocam lütfen ince bi çizgi var kaçırmayalım


    "Kendisinden daha yüce, daha güçlü bir varlık" demek Yaratıcı'nın gücüne kıyasla daha güçlü bir varlıktan bahsetmek karşılaştırmalı anlatım değil midir?


    "Her şeye gücü yetmek" derken 'şey' tanım olarak yaratılma potansiyeline sahip olandır. Başka hiçbir varlığı atfedilemeyecek olan Allah'ın zatı sıfatlarını eksilten, paylaştıran veya benzerlerini bulunduran 'varlık' zaten yaratılma potansiyeline sahip değildir. Dolayısıyla 'şey' değildir. 'Her şeye gücü yetmek' tanımının içine dahil edilemez.





    Allah'ın zatı sıfatları


    1- Muhâlefetün li'l-havâdis:

    Allah ezelidir. Onun dışındaki her şey ise hadis, yani sonradan yaratılmıştır. Muhalefetün li'l-havadis, Allah'ın sonradan var olan hiçbir şeye benzememesi demektir. Allah, Nahl Suresinin 17. ayetinde ''hiç yaratan ile yaratamayan bir olur mu?'' diye sorar. O tüm şekillerden, cisimlerden ve benzetmelerden münezzehtir. Bu nedenle yaratılan herhangi bir şeye benzemesi mümkün değildir.


    2- Vücut:

    Vücut kelimesinin sözlük anlamı varlıktır. Tasavvufi kaynaklarda Allah Vacibü'l Vücut, yani zorunlu varlık olarak tanımlanmıştır. Kainattaki düzen ve yaratılıştaki çeşitlilik, onun varlığının en büyük kanıtıdır. Allah, bazı kaynaklarda ise ''Zorunlu Neden'' ve ''İlk İlke'' olarak nitelendirilir.


    3- Kıdem:

    Allah'ın bir başlangıcı yoktur. O aynı zamanda tüm zamanlardan münezzehtir. Başlangıcı olmadığı için de ezeli ve ebedidir. Başlangıcı olan her şey fanidir ve Allah'a fanilik isnat edilemez.


    4- Beka:

    Bir başlangıcı olmayan Allah'ın bir sonu da yoktur. Kasas Suresinin 88. ayetinde Allah dışındaki her varlığın helak olucu yazılıdır.


    5- Vahdaniyet:

    Bir ve tek anlamına gelir. Bazı mutasavvıflar vahdaniyeti ''Ferd u Vahid'' olarak tanımlamıştır. İslam'ın temelini Tevhid inancı oluşturur. Onda ikilik ve bölünme yoktur.


    6- Kıyâm bi-nefsihî ​​​​​​:

    Allah'ın var olma nedeni yine kendisidir. Başka herhangi bir yaratıcıya ya da nedene bağlı olmaksızın ezeli ve ebedi olarak vardır.

  • Kuasar.p kullanıcısına yanıt

    hocam sorunun sadece son kısmına takılırsanız tabiki bunu anlarsınız ben diyorum ki öyle bi gücü varsa yarattığı şey kendini gölgeye düşürmez mi yani kendinde yüce veya kendine denk olması bişeyi değiştirmiyor siz anladığım kadarıyla nihat hatipoğluna ''allah kendinden büyük taş yaratırsa ne olur''sorusuyla karıştırdınız.ben bi cisim madde veyahut kendisi için zaman kavramı geçerli olan bi yaratıktan bahsetmiyorum bak anlaman için kısa örnek vereceğim lütfen yanlış anlama dine karşı kötü bi yorum sergilemiyorum allah kendi gücüyle kendisinden yaratsa?? buna ne diyeceksin allah allahtan üstün değil felan mı? ya da neden yaratsın mı? bu ikisinden biri ise eğer soruyu hala anlamadın demektir




    EDİT:cevaben şöyle bişey diyeceğini düşündüğüm için ekleme yapmak istiyorum.


    şimdi diyeceksin ki ''diyelim yarattı ama bu (sonradan) yaratıldığı için allahtan üstün olamaz'' diye ben onu da belirtmiştim allah için önce ve sonra yani zaman kavramı yok gücü yettiği için yarattığı o (varlık) yine kendisini şüpheye düşürmeyecek midir




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi führerbunkerkot1 -- 6 Mayıs 2021; 20:21:23 >
  • führerbunkerkot1 kullanıcısına yanıt

    Hocam yukarıdaki cevabım yeterli bence. 'Şey' meselesini tekrar düşünün.

  • Kuasar.p kullanıcısına yanıt

    yeterli olduğunu sanmam neden mi bi sav öne sürmediniz bi ispat yapmadınız bi kanıya bile varmadınız

    kuranı ispatla diyenlere kurandan ayet paylaşmak işe yaramıyor hocam bilin istedim

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.