Şimdi Ara

Ford Mondeo Mk4 Otomatik 2.00 Tdci Marş Basmama ve Akü Bitirme Problemi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar sanayi ustalarından umudumu kestiğimden dolayı bir çare sizlere yazıyorum.



    2018 senesinde sevdiğim bir abim kelimenin tam anlamıyla bu arabayı bana kitledi. Alırken ekspertize ve ustaya götürdüm bir sıkıntı yok al dediler. Neyse arabayı aldım bir ay sonra sunroof ve radyo bozuldu, neyse dedim sonuçta ikinci el araba. Sunroofu yaptırına kadar her yağmurda arabanın üstüne battaniye örttüm, içeri su kaçıyordu.



    6 ay sonra ise araba motor arıza lambası yaktı, sanayide tanıdık usta vardı ona götürdük şu arızalı bu arızalı diye 10000 lira paramı aldı, arabam 2 ay dükkanında yattı, bu parayı gazinoda yemiş, arabamla da gazinoya gitmiş. Adım kerhaneciye çıktı, bu usta parayı benden alıp arabayıda o bozuk haliyle alıp alıp gazinoya gitmiş. Beni aradılar sen gazinoda ne arıyorsun araban burda diye. Sonra hemen gittim kavga kıyamet gazinonun kapısında sonra ise arabayı yaptırıp çıkarttık sonunda bu gazinocu ustaya. Şu an mahkeme devam ediyor, dükkanını da kapattı gitti.



    Neyse işte arabayı aldık 3 ay bindim ve 3 ay içinde eskiden kötü hale geldi. Bir sene bindim o şekilde yansın da kurtulayım şu araba diye. 40'ı geçmiyordu. Sonra komple gitti bir sene binmedim.



    Geçen bu araba aklıma geldi baktım çürümemiş hala garajda duruyor. Şunu bir yetkile servise götüreyim dedim. Tam yetkili servis ararken amcamın arkadaşı yeğenim şurada bir usta farkı beni bil onu bil dedi. Zaten Ford özel yetkili servisi dedi. Neyse efendim aradık bu adamı çekici yolladı bende bindim çekiciye gittik, adam arabaya baktı valla kardeş bir insan bu kadar da s*kilmez ki dedi. Bu arabaya o usta hiçbir şey yapmamış çoğu parçayı da sökmüş takarken kırmış dedi . Ortalama 6-7 bin masraf var dedi 5 günde uğraşır yaparım dedi. 3 gün başında bekledim ve sonra usta ben gidiyorum 2 gün sonra gelirim araçta çalınacak parça kalmadı zaten, çalarsan da çal deyip eve geldim.



    İki gün sonra aradım başka biri açtı dedim usta nerde namaz kılıyor abi dedi, 1 saat sonra aradım camiye gitti abi dedi. Bu durum beni biraz kıllandırdı açıkçası. Fakat adam 1 gün rötar da olsa yaptı arabayı verdi. Adamla test ettik arabayı bir sıkıntı yoktu hakkını yemeyelim adam yaptı arabayı. Ama 5-6 değil 10 bin lira çıktı masraf.



    Sonra arabayı aldım eve geldim bir sıkıntı yok, bir hafta bindim. 5-6 gün önce ise arabaya bindim 5. marşta bastı. Daha sonra ise yine bindim marş basmıyor, akü bitmiş.



    Takviye yaptım marş düğmesine basıyorum tık deyip kalıyor, sigorta kutusunu açtım orada bir tane sigorta mı röle mi tam bilmiyorum büyük bir şey var.



    Bu şeyin ucunda iki tane elektro mıknatıs var normalde aracın kontağını açınca buna elektrik gelip bu mıknatısların birbirine değmesi lazım. Ama bu sigorta mı röle mi neyse buna elektrik gelmiyor. Tornavida ile bu mıknatısları birbirine birbirine değdirince marş basıp araç çalışıyor. Ama bırakınca geri istop ediyor. Yani buraya gelmiyor. Ben de bu araya iletken soktum sıkıntısız çalışıyor, aracı stop edince de bu sigorta mı röle ne ise bunu döküyorum kısa devre yapmasın diye. Birinci sıkıntı bu buraya elektrik neden gelmiyor? İkinci sıkıntı ise bunu söktüğüm halde yine de akü bitiyor. İkinci sıkıntı ise bu?



    Bu aracı katiyen ustaya götürmem, sizce bu iki sıkıntıyı neden yapıyor? Kendim yapabilirsem yapacağım yoksa da garajda çürüsün. Belki de soğuk bir havada benzin döker yakarım bir işe yarar en azından.



    Bu aracın sigorta şeması, sigorta mı röle mi dediğim şey r2 de olan. Kendisinde bir sıkıntı yok. Diğer r'ler ile değerleri aynı oraya takınca sıkıntısız çalışıyor.

    Adı da PCM relay olarak geçiyor, Türkçe kaynak bulamadım hakkında.

    Ford Mondeo Mk4 Otomatik 2.00 Tdci Marş Basmama ve Akü Bitirme Problemi


    Bu ise en son yapan ustanın değiştirdiği parçalar. 5-6 deyip de 10 bin tutan. 7.720 lira parça 2.000 işçilik.


    Ford Mondeo Mk4 Otomatik 2.00 Tdci Marş Basmama ve Akü Bitirme Problemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mikail Gerek -- 5 Mayıs 2021; 12:7:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 2018 model D-segment ve piyasada az sayıda olan bir araba. Üzerinde 2.0TDCI 180hp piyasada çok az bulunan ve az bilinen bir motor var.


    Böyle bir araba öyle önüne gelen ustaya götürülmez, hele ki asla teslim edilip bırakılmaz. Sen hatayı en başta yaparak usta görünümlü gazinocu çakalın tekine götürüp teslim etmişsin arabanı.


    Saçma sapan ustaları bırakıp o arabayı yetkili servise götürmeni tavsiye ederim.


    Sorunsuz hale getirdikten sonra son derece keyifle binilecek, çok konforlu bir araba.

  • Öncelikle geçmiş olsun.
    R2 röle, çıkarıp parçacı dan yenisini alabilirsiniz.

    Yapan ustaya gitmek istemezseniz bi elektrikciye gösterin iyi olur.

    Komple motor yaptirmissiniz 10 bin normal denecek bir rakam oluyor günümüzde.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Araçtan ziyade bana çevrenizdeki insanlar sorunluymuş gibi geldi. Sahip olduğunuz araç ustalığı kendinden menkul ustalar tarafından kurcalattırılacak kadar basit bir araç değil. Yapılması gereken; yetkili servise götürerek orijinal parçalarla onarım yaptırmak.

  • Prokizya kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler ederim.


    Röle sağlam hocam çünkü bu röleyi çıkartıp diğer röle yerine takınca orada çalışıyor, oranın rölesini buraya takınca yine çalışmıyor. Rölelerin değerleri aynı.

    Ayrıca röleden bağımsız olarak araç aküyü bitiriyor.


    Hocam aracı aldığımdan beri iki defa motor yapılıyor diye toplam 20000 bin lira param çıktı daha arada gidenleri ben de unuttum ama bu son yapan usta gerçekten yaptı galiba ama bu seferde bu sorun var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • plf P kullanıcısına yanıt

    Direkt yetkili servise götürecektim yukarda bahsettiğim kişi beni bil bunu bil diye bu özel yetkili servise götürdük ama yine üstte belirttiğim arıza var.


    Evet, çevremden cidden sıkıntı var gibi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mikail Gerek kullanıcısına yanıt
    O rölenin beslemesinde sigorta varsa o atmıştır. Kaput altinda sigorta grubu varsa bi bakın.

    Ne diyeyim günümüzde güven namına bir şey kalmadı. Herkes birini yolma çabasında.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Prokizya kullanıcısına yanıt

    Evet maalesef hocam, artık nedense bütün tamirciler dolandırıcı gibi geliyor.


    Mantıklı hocam dediğinizde sigorta attıysa elektrik gelmiyor röleye olabilir. Bu rölenin sigortası ne diye geçiyor bilginiz var mıdır?


    Sigorta kutusunda röle ve sigortaların isimleri bu şekilde. Akü de mi bundan dolayı mı bitiyordur?


    ------

    Fuse types

     

    Conventional mini blade fuses (F1-F2, F6-F14, F30-F33, F36-F45);

    square 895-series JCASE fuses (F15, F22-F29, F34-F35),

    bolt-on 498-series MIDI fuses (F3-F5, F16-F21).

     

     

    Fuse information

    F1 – 10A – Transmission control module;

    F2 – 5A – [Diesel engines] Glow plug monitoring, [1.6 Duratec-16V Ti-VCT] Degas valve;

    F3 – 80A – [2.3 Duratec-HE for the Middle East countries] Engine cooling fan - twin, [2.0 Duratorq-TDCi] electro-hydraulic power-assisted steering (EHPAS);

    F4 – 60A – Glow plugs;

    F5 – 60A – Engine cooling fan - single;

    F6 – 10A – HEGO/Lambda sensors 1 (engine management), variable valve timing (engine management);

    F7 – 5A – Relay coils;

    F8 – 10A – Powertrain control module ECR;

    F9 – – Not used;

    F10 – 10A – Engine control module;

    F11 – 10A – Valves, MAF control (engine management);

    F12 – 10A – [Diesel engines] Water in fuel sensor, coils, MAF (engine management);

    F13 – 15A – Air conditioning relay;

    F14 – 15A – Diesel filter heater;

    F15 – 40A – Starter relay;

    F16 – 80A – Diesel auxiliary heater (PTC);

    F17 – 60A – Central fuse box supply A;

    F18 – 60A – Central fuse box supply B;

    F19 – 60A – Rear fuse box supply C;

    F20 – 60A – Rear fuse box supply D;

    F21 – – Not used;

    F22 – 30A – Windscreen wiper module;

    F23 – 25A or 30A – Heated rear window (replace with the same A rating as the one removed);

    F24 – 30A – Headlamp washer;

    F25 – 30A – ABS valves;

    F26 – 40A – ABS pump;

    F27 – 30A – Fuel fired heater;

    F28 – 40A – Heater blower;

    F29 – – Not used;

    F30 – – Not used;

    F31 – 15A – Horn;

    F32 – – Not used;

    F33 – 5A – Light switch module, engine compartment fuse box coils;

    F34 – 40A – Heated windscreen, LH side;

    F35 – 40A – Heated windscreen, RH side;

    F36 – 5A – Anti-lock Braking System (ABS);

    F37 – 10A – Heated front washer jets;

    F38 – 5A – Adaptive cruise control (ACC);

    F39 – 15A – Adaptive front lighting system (AFS);

    F40 – – Not used;

    F41 – 20A – Instrument panel (15 feed);

    F42 – 10A – Engine control module, transmission control module, Electro-hydraulic power-assisted steering (EHPAS) (15 feed);

    F43 – 5A – Headlamp levelling, adaptive front lighting system (AFS) (15 feed);

    F44 – 20A – [2.5 Duratec-ST] Vacuum pump (15 feed);

    F45 – 15A – Rear window wiper (15 feed).

     

    Relay information

    R1 – Starter relay;

    R2 – PCM relay

    R3 – Air conditioning clutch relay

    R4 – [Diesel engines] Glow plug relay, [1.6 Duratec-16V Ti-VCT] Degas valve;

    R5 – Cooling fan relay;

    R6 – Heated windscreen relay;

    R7 – 15 relay;

    R8 – Windscreen wiper intermittent wipe relay;

    R9 – Horn relay;

    R10 – Headlamp washer pump relay;

    R11 – Windscreen wiper on/off relay;

    R12 – Auto Trans Startlock relay.

     

    2. Ana sigorta kutusu semasi:

     

    F1 – 5A – Rain sensor module;

    F2 – 10A – Supplemental restraint system (SRS) supply;

    F3 – 5A – yahu rate sensor (for ESP);

    F4 – 7.5A – Electronic 15 feed, accelerator pedal supply, electronic fuse;

    F5 – 15A – Rear window wiper relay;

    F6 – 15A – Audio system (including voice control module);

    F7 – 7.5A – Steering wheel module;

    F8 – 5A – Instrument cluster;

    F9 – 15A – Main beam supply;

    F10 – 20A – Power sunroof supply;

    F11 – 7.5A – Reversing lamps relay (30 feed);

    F12 – – Not used;

    F13 – 15A – Front fog lamp supply;

    F14 – 15A – Windscreen washers supply;

    F15 – 10A – Adaptive cruise control (ACC);

    F16 – – Not used;

    F17 – 10A – Interior lamps;

    F18 – 5A – Engine immobiliser;

    F19 – 15A – Cigar lighter (including rear seat lighter socket, where fitted);

    F20 – – Not used;

    F21 – 5A – Remote frequency receiver, Interior motion sensor;

    F22 – 20A – Fuel pump;

    F22 – 7.5A – [2.2L Duratorq-TDCi] Fuel pump;

    F23 – – Not used;

    F24 – 5A – Ignition switch;

    F25 – 10A – Fuel filler flap unlock;

    F26 – 5A – Battery backup sounder (alarm system), OBD II (on-board diagnostic system);

    F27 – 5A – Steering column unit, climate control module;

    F28 – 5A – Brake lamp switch.

     

    3. Arka sigorta kutusu semasi:

     



     

    FA1 – 25A – Door module, LH front (window up/down, central locking, electric folding mirror, heated mirror);

    FA2 – 25A – Door module, RH front (window up/down, central locking, electric folding mirror, heated mirror);

    FA3 – 25A – Door module, LH rear (window up/down);

    FA4 – 25A – Door module, LH rear (window up/down);

    FA5 – 10A – Rear locking (without rear door modules);

    FA6 – 15A – Auxiliary power socket;

    FA7 – 5A – Relay coils;

    FA8 – 20A – Steering column lock;

    FA9 – – Not used;

    FA10 – 30A – Power seat, driver;

    FA11 – 20A – Accessories, trailer module;

    FA12 – – Not used;

    FB1 – 5A – Parking aid module;

    FB2 – 15A – Suspension module;

    FB3 – 15A – Seat heater, front – driver;

    FB4 – 15A – Seat heater, front – passenger;

    FB5 – 15A – Seat heater, LH rear;

    FB6 – – Not used;

    FB7 – 15A – Seat heater, RH rear;

    FB8 – – Not used;

    FB9 – 30A – Power seat, passenger;

    FB10 – 10A – Anti-theft alarm horn;

    FB11 – – Not used;

    FB12 – – Not used;

    FC1 – – Not used;

    FC2 – – Not used;

    FC3 – – Not used;

    FC4 – – Not used;

    FC5 – 7.5A – CD changer, rear seat entertainment system;

    FC6 – – Not used;

    FC7 – 5A – Power seat memory function module;

    FC8 – 20A – Keyless entry;

    FC9 – – Not used;

    FC10 – – Not used;

    FC11 – – Not used;

    FC12 – – Not used.

     

    Relay information

    RA1 – Heated rear window relay;

    RA2 – Rear window wiper relay;

    RB1 – Rear 15E relay;

    RB2 – Anti-theft alarm horn relay;

    RC1 – – Not used;

    RC2 – – Not used.

    -------




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mikail Gerek -- 5 Mayıs 2021; 12:28:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2018 model D-segment ve piyasada az sayıda olan bir araba. Üzerinde 2.0TDCI 180hp piyasada çok az bulunan ve az bilinen bir motor var.


    Böyle bir araba öyle önüne gelen ustaya götürülmez, hele ki asla teslim edilip bırakılmaz. Sen hatayı en başta yaparak usta görünümlü gazinocu çakalın tekine götürüp teslim etmişsin arabanı.


    Saçma sapan ustaları bırakıp o arabayı yetkili servise götürmeni tavsiye ederim.


    Sorunsuz hale getirdikten sonra son derece keyifle binilecek, çok konforlu bir araba.

  • Mikail Gerek kullanıcısına yanıt
    Netten bakındım biraz ecu kontrolü sağlıyor gibi.

    Tüm sigortaları bi kontrol edin. Atık sigorta yoksa röleyi manuel açmak arıza sebep olabilir.

    Obd okuyucu ELM varsa arıza kodu var mı diye bi bakın.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    2018 model D-segment ve piyasada az sayıda olan bir araba. Üzerinde 2.0TDCI 180hp piyasada çok az bulunan ve az bilinen bir motor var.


    Böyle bir araba öyle önüne gelen ustaya götürülmez, hele ki asla teslim edilip bırakılmaz. Sen hatayı en başta yaparak usta görünümlü gazinocu çakalın tekine götürüp teslim etmişsin arabanı.


    Saçma sapan ustaları bırakıp o arabayı yetkili servise götürmeni tavsiye ederim.


    Sorunsuz hale getirdikten sonra son derece keyifle binilecek, çok konforlu bir araba.

    Haklısınız hocam yaptık maalasef bir hata.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Netten bakındım biraz ecu kontrolü sağlıyor gibi.

    Tüm sigortaları bi kontrol edin. Atık sigorta yoksa röleyi manuel açmak arıza sebep olabilir.

    Obd okuyucu ELM varsa arıza kodu var mı diye bi bakın.

    Atık sigorta yok hocam, röleyi manuel olarak açıp arabayı çalıştırınca da herhangi bir arıza lambası yanıp hata kodu vermiyor.

    Ecu dediğiniz beyin denilen kısım oluyor galiba, bu ustalar bu arabanın beynine de el atarlarsa felç ederler hocam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mikail Gerek kullanıcısına yanıt
    Maalesef PCM relay= motor ve sanziman kontrolü diyor.

    Arıza tespiti için yetkiliye gitseniz iyi olur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Maalesef PCM relay= motor ve sanziman kontrolü diyor.

    Arıza tespiti için yetkiliye gitseniz iyi olur.

    Tavsiyeleriniz için bir teşekkürler hocam. Yabancı bir kaynak buldum oradaki çözümleri de deneyeyim olmazsa gideceğiz maalasef.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam yaşadıklarınız gerçekten yenilir yutulur gibi değil,sabrınıza hayran kaldım.Çoğunlukla yanlış ustaların eline düşmüşsünüz bundan başınıza 5 olacak dert 15 olmuş,en başında yetkili servise verseydiniz keşke.En azından 3 fazla verip garantili iş yaptırmış olurdunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bilgisayarla arıza tespiti yapmadan röleye neden elektrik gelmediğini bulamazsınız açıkçası. Bir arıza var ki ecu marş bastırılmasına izin vermiyor. Akü kaçağına gelirsek aküye voltmetre bağlayıp çekin akımı görmek lazım. Sonrada tek tek kablo,sigorta,beyin vs. incelenmesi gerekir. Özellikle sonradan takılan cihaz, teyp varsa bunlar aküyü bitiriyor olabilir.

  • @Josepth@Josepth@Josepth

    İlginiz için teşekkür ederim hocam, aracın iç aydınlatmasında kısa devre varmış ondan dolayı araç marş bastırmıyormuş. İki tane kablo değiştirince sıkıntı gitti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mikail Gerek kullanıcısına yanıt
    Ecu yu takdir etmek lazım :)

    Ayrıca röleyi manuel çektirince o kısa devre iyi ki sorun çıkarmamış.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.